abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 707 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Heron avatar 13.1.2007 13:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování

    ... mi jede stabilně bez zvyšování napětí.

    Jen bych připomněl, že stabilita se nepozná ani za deset minut, ani za hodinu, ale po dobu minimálně v délce několika týdnů. (Pochopitelně při 100% zatížení.) Z vlastní zkušenosti vím, že taktování ovlivní stabilitu i v řádu dnů (jeden komp. pravidelně padal po několika dnech).

    David Watzke avatar 13.1.2007 13:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Jasně, to se ještě ukáže...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    srigi avatar 13.1.2007 15:28 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    presne tak, pozor pri tom taktovani, aby si si nezkompiloval "zmetky". Kedysi som videl prispevok s cca touto myslienkou.

    Mam nove CPU, nataktoval som ho, to mi bude zase rychlejsie pocitat BOINC.
    Odpoved, nj ale co ked to ten tvoj overclocked CPU spocita zle a posle vysledok? Nebojis sa, ze viac ublizis ako pomozes?
    Be kind to newbies.
    13.1.2007 17:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Nebojis sa, ze viac ublizis ako pomozes?
    Tak to naštěstí nehrozí, protože každá úloha se počítá minimálně dvakrát, když nesouhlasí výsledky od jednotlivých strojů, tak i víckrát.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2007 23:53 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Pretocil som Athlon 3200+ z 2 GHz na 2.2 GHz a vsetko bezalo 3 tyzdne ok. Potom som kompiloval OpenOffice a 2x po sebe mi kompilacia po par hodinach spadla na internej nereprodukovatelnej chybe gcc. Stiahol som procak na 2.1 a vsetko zbehlo ok.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    David Watzke avatar 14.1.2007 07:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Podle mýho spíš nezvládaly RAMky, než procesor...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.1.2007 13:56 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Tak mě napadlo - kolik asi stojí Gentoo? Jak se třeba projeví kompilování na účtu za elektřinu? :-) Na druhou stranu je možná Gentoo na stejném hw rychlejší než neoptimalizovaná binární distribuce, ale vyplatí se to?
    David Watzke avatar 13.1.2007 13:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    O nic moc víc než jiné distro, kterém běží třeba BOINC ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 13.1.2007 13:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    *na kterém
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 13.1.2007 14:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    No to by snad mělo běžet všude ne? Škoda nevyužít výkon.
    13.1.2007 14:35 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Skoda zvysovat spotrebu, ne?
    kotyz avatar 13.1.2007 17:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    me tam taky bezi, pekne na pozadi, cpulimitem se mu skrti prijem casu cpu v rozsahu 50-80% podle toho co tam pres den potrebuju delat. na 100% ho nepoustim nikdy, nemam funkci monitorovani teplot a nerad bych to prehral. bylo me nejak smutno kdyz celej den gkrellm ukazoval zatizeni 0-10% - takle aspon muzu ten prebytek venovat na dobrou vec (ikdyz hledani klingonu to zrovna neni, ale ono sou tam i uzitecnejsi projekty a ty se nepocitaji aspon celej den).

    taky si myslim ze je skoda aby to nebezelo vsude kde vykon lezi ladem. a taktovani je me volny, ale doma bych to nedelal, precijen me ty stroje musi vydrzet radu let tak proc jim nadmernou zatezi a zahrivanim zivot zkracovat none? ;-)

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.1.2007 02:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    cpulimitem se mu skrti prijem casu cpu v rozsahu 50-80% podle toho co tam pres den potrebuju delat
    Máš to omezování času CPU nějak zautomatizovaný? Nebo musíš pro každou úlohu nastavit limit znovu?
    Quando omni flunkus moritati
    kotyz avatar 14.1.2007 10:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    kdyz to nastavuju podle PID tak jo, musi se to pokazdy nastavit znovu. ale kdyz to dam podle nazvu binarky (kterej se nemeni) tak kdyz skonci jedna a zacne dalsi uloha tak se to chytne samo.

    sice mam v nastaveni projektu nastaveno aby to bezelo trvale na pozadi s 50% zatezi, ale nejak to na to moje nastaveni dlabe, takze to musim kontrolovat rucne.

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 14.1.2007 10:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    a kdyz chci limit zvysit nebo snizit tak musim tu ulohu (cpulimit) sejmout a pustit znova s jinym parametrem.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.1.2007 14:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Díky vyzkouším.
    sice mam v nastaveni projektu nastaveno aby to bezelo trvale na pozadi s 50% zatezi, ale nejak to na to moje nastaveni dlabe, takze to musim kontrolovat rucne.
    Jo, mám ten samý problém.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2007 14:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Na tom tvém Boinc běží? Jestli ne, tak by sis měl emergnout, výpomoc od nabušených přetaktovaných strojů se někomu může hodit ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    David Watzke avatar 13.1.2007 14:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Neběží a zatím to neplánuju, už takhle jsem nespokojenej ... ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 13.1.2007 14:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    S čím?
    David Watzke avatar 13.1.2007 15:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    No, například mám málo RAM (a slabou grafiku, ale to je offtopic).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 13.1.2007 15:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    A jak to souvisí s BOINC?
    David Watzke avatar 13.1.2007 15:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Prostě už takhle nejsem z výkonu nadšenej, tak si tu určitě budu pouštět další věci. Ještě k tomu takový, ze kterých nic nemám...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    srigi avatar 13.1.2007 15:30 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    O tom sa da polemizovat, ze z BOINC-u nic nemas. Ty mozno nie, ale tvoje deti raz mozno budu cestovat ako vo Futurame, alebo im v cca 3 rokoch daju vakcinu proti rakovine.
    Be kind to newbies.
    David Watzke avatar 13.1.2007 15:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Hmm, až budu mít tohle jako desktop :-D, komp co mám teď bude ve sklepě a nechám tam bežet BOINC :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.1.2007 15:52 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Na tom Geforce fungovat nebude.
    David Watzke avatar 13.1.2007 15:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Hm, tak půjde do sklepa tohle, no. Takovej skromnej routřík ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    srigi avatar 13.1.2007 16:33 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Mno ale Gentoo snad raz postavis (co ja viem cca 5 dni cisteho kompilovania napr.) a mas pokoj. Drobne updaty uz idu na pozadi. Takze sa mi nezda, ze 100% CPU vykonu vyzadujes permenentne napr. nad 90% casu co si za kompom.
    Be kind to newbies.
    David Watzke avatar 13.1.2007 16:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Jeden den kompilování ;-) 100% CPU výkonu permanentně opravdu nepotřebuju, ale když už chci výkon, tak hned a pořádnej...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    srigi avatar 13.1.2007 17:42 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Jasne. No OK nekcem posobit ako BOINC fanatik, ale od toho tu mame priority.
    Be kind to newbies.
    David Watzke avatar 13.1.2007 17:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Jo, já vím, ale jak to říct. Nechci to. Jsem hamoun a chci všechen výkon pro sebe ;-) Raději budu pomáhat jinak...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.1.2007 17:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Hele s tím žádné problémy nejsou - boinc nejdřív udělá krátký benchmark procesoru a pak běží s niceness 19. Vzhledem k příspěvku níže: aktuální spotřeba paměti běžící úlohy je 1.4% z 512MB, takže taky žádný problém.

    Zkrátka kromě teploty procesoru nepoznáš, že tam něco běží.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2007 17:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Hm, dobře. Vzhledem k řazení vláken "vzhledem k příspěvku výše" ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    David Watzke avatar 13.1.2007 17:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Zkrátka kromě teploty procesoru nepoznáš, že tam něco běží.
    Tady se nemění teplota, jen otáčky chladiče :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.1.2007 00:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    No jo vlastně... Když příště řeknu aktuálního ztrátového tepelného výkonu, budeš spokojenej ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2007 14:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Pořiď si baterii procesorů c18 a nebudeš se tomu výkonu stačit divit. :-D Bohužel, nikdo se tyhle věci neobtěžuje vyrábět pro běžné použití. A taková krásná kartička do PCdla by z nich byla… :-(
    13.1.2007 15:13 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    GPU je asi pro potřeby kompilace asi dost nevhodná, že?
    13.1.2007 16:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    GPU je nevhodná na spoustu věcí. :-D Ale mít doma ekvivalent Connection Machine by mi ani trošku nevadilo. ;-) Ta mašinka měla moc pěknou implementaci paralelního Lispu. ;-) V tom by nějaký ten kompilátorek snad udělat šel.
    13.1.2007 16:23 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Jen jsem to zkusil :-) Vlastně toho moc o kompilaci nevím, ale slyšel jsem, že v optimalizační fázi se třeba přerovnávají instrukce tak, aby šli provádět paralelně, a součástí toho asi bude nějaká detekce kolizí, o čemž je zmínka v tomhle přehledu.
    13.1.2007 18:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Mno, něco by možná do GPU outsourcovat i šlo, ale ty absolutně nejlepší kompilátory docela blbě profitují i z paralelismu na běžných počítačích. Přeci jen GPU je spíš na pole, kdežto kompilátor manipuluje se seznamy a hlavně se stromy. Mám pocit, že než budeme umět paralelizovat takové věci, jaké umí mnou linkovaný kompilátor, uplyne ještě hromada vody…

    Jinak teda na přerovnávání instrukcí je přímo hardware v procesoru a je to taky část důvodu, proč jsou ty křápy dneska tak velký, když by mohly být tisíckrát menší. :-D
    13.1.2007 15:21 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Spotreba elektriny sa vyrazne nemeni so zmenou zataze.
    zdroj: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2903&p=7
    Pri vacsine aplikacii nie je procesor plne zatazeny.
    Pri pouziti prikazu: ionice -c3 schedtool -B -n19 -e /usr/bin/emerge
    kompilacia pouziva nevyuzity vykon bez vyrazneho vplyvu na odozvu systemu ak ma system dostatok RAM.
    Hlavne vyhody Gentoo oproti binarnym distribuciam:
    - menej zavislosti medzi balikmi. Napr. binarne distribucie casto linkuju programy s GNOME aj ked to nie je nutne. S Gentoo mam plne funkcny system bez GNOME.
    - system moze byt skompilovany:
    -- na velkost kodu ( az 20% mensia velkost kodu )
    -- na rychlost kodu ( az 20% vyssia rychlost )
    13.1.2007 15:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Spotreba elektriny sa vyrazne nemeni so zmenou zataze. zdroj: …

    A co povíte na tento zdroj?

      lion:~ # apcaccess status | egrep '^(LOADPCT|TIMELEFT)'
      LOADPCT  :  26.0 Percent Load Capacity
      TIMELEFT :  32.0 Minutes
      lion:~ # apcaccess status | egrep '^(LOADPCT|TIMELEFT)'
      LOADPCT  :  59.0 Percent Load Capacity
      TIMELEFT :  14.5 Minutes
    

    Mezi těmi dvěma příkazy se změnilo pouze to, že jsem vedle spustil 'openssl speed 4096'. Samozřejmě za to do značné míry může i cpufreqd, ale to nijak nesnižuje význam toho testu pro téma, o kterém se tu bavíme.

    13.1.2007 16:21 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Rozdiel v spotrebe zavisi od hardware a sposobe akym sa to meria. Uvadza nejaka webova stranka udaje podobne vasim pre bezny desktop s Core 2 alebo AMD X2?
    13.1.2007 16:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Tohle byl celkem běžný desktop s Athlon 64 3500+, údaje pocházejí od UPS, do které je zapojený, vyjadřují tedy celkovou spotřebu počítače. Máte-li zájem o X2, žádný problém, jen se musím podívat po měřiči.
    13.1.2007 16:41 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    UPS pravdepodobne nevie odmerat presny prikon.
    13.1.2007 16:52 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Athlon 3500+ sa vyraba od roku 2004. Moze mat vacsiu spotrebu ako sucasne procesory.
    13.1.2007 16:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    To sice může, ale o něco níže máte výsledky pro velmi současný model procesoru, navíc v EE verzi. Tak je zkuste vzít na vědomí…
    13.1.2007 16:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování

    Tak jsem našel měřič a zkusil desktop s X2 (Athlon64 X2 4400+ EE, MSI K9A Platinum, 2GB DDR2-800, ATi Sapphire X300SE). Výsledky:

    • spuštěné KDE, žádná aktivita (frekvence 1000 MHz): příkon 78 W
    • jedno jádro vytížené naplno (frekvence 2200 MHz): příkon 102 W
    • obě jádra vytížená naplno (frekvence 2200 MHz): příkon 120 W

    Ten poměr není tak drastický jako u toho prvního stroje, ale pořád plná zátěž procesoru zvyšuje spotřebu celého počítače přibližně o polovinu. Samozřejmě by asi stálo za to vyzkoušet ten první desktop na skutečném měřiči (té UPS se asi tak moc věřit nedá), ale i tak si troufnu vaše tvrzení, že "Spotreba elektriny sa vyrazne nemeni so zmenou zataze.", označit za nepravdivé.

    13.1.2007 17:00 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Jojo, je to blábol, když mam nezatížený domácí router, tak mi žere cca 26 W, když ho zatížím naplno, tak žere asi 39W, používám digitální watmetr.
    13.1.2007 17:43 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Spotreba elektriny by sa mala merat vo Wh. Spotreba nezavisi len od prikonu ale aj od casu. Kompilacia pri vyuziti obidvoch jadier trva priblizne polovicny cas ako pri jednom jadre.
    13.1.2007 17:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Možná jste to už zapomněl, ale celý tenhle thread vznikl ohledně toho, zda si na počítači nechat běžet něco, co procesor vytíží, je-li nevyužitý. V takovém případě doba nehraje roli, protože pak procesor poběží naplno nepřetržitě.
    13.1.2007 18:29 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Pisal som: Spotreba elektriny sa vyrazne nemeni so zmenou zataze. co bola reakcia na zvysenu spotrebu elektriny kompilaciou v Gentoo. Nenapisal som presne co som myslel. Zatazou sou myslel kompilaciu, co som si neuvedomil pri ostatnych reakciach.
    NbS avatar 13.1.2007 15:29 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Nekdy si budu muset vyzkusit taky Gentoo :) cpu : C2D 1,86 takze vlastne 3,72 a 1066 sbernici ram : GEIL 800MHz 2x512Mb v DCH jen ta grafka uz zacina bejt starecek GT6600 zbytek je zvukazna na necely tri stovky :) dve sitovky (pac tu na desce nevyuzivam) a to je vse
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    13.1.2007 16:08 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Jojo, neni nad Intel Core 2 Duo E6400 (2133@3600) :)
    David Watzke avatar 13.1.2007 16:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    :-) Vedle toho už bych se asi bál spát :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.1.2007 16:45 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    No vidíš, nejlepší na tom je že mi ještě za dobu co jsem ho koupil nespadnul, ale taky je fakt že jsem ve windows byl jen asi 6 hodin a že jsem ho pěkně prohnal první týden (celý týden převáděl DV kazety do DivX) :)
    kotyz avatar 13.1.2007 18:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    tak koukam ze tu hodne lidi ma boinc. ja ho mam taky, od 26.12. chtel bych si pomerit skore s ostatnima. takze kdybyste byly tak hodny a napsali me (do komentare treba) co pocitate, jak dlouho a jaky skore mate.

    u me je to:

    rosetta@home: 152,61

    seti@home: 109,53

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 13.1.2007 18:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Celkové score: 256504.

    RAC: 1085

    Boinc asi dva roky (seti, einstein, lhc), predtim par let seti@home.
    kotyz avatar 13.1.2007 18:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    hm, zajimave. koukam, ze mam co dohanet ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.1.2007 18:22 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Takhle to dopadá, když se lidi piplaj s linuxem a nemaj pak čas koukat na telku. Jinak byste věděli, že kromě Alfa žádný hodný mimozemšťani nejsou. Tak je koukejte přestat hledat!
    kotyz avatar 13.1.2007 20:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    to me malo znas. od startreku, starwars a stargate sem videl vsechno co bylo mozny a tech hodnejch je vic. ale porad je to jen mizivy % z celku. fakt nevim jestli nas maji radsi asimilovat borgove, vysat wraithove nebo nas ma ovladnout to cerny svinstvo co bylo k videni v aktech X. na vyber je tolik moznosti ... :-D

    akorat co mam pc a net tak na filmy koukam spis tam nez v bedne, tam je to posledni dobou zabity. uz ani ty animace jako driv nedavaji (a nebo davaji ale tak brzo ze to nema normalni clovek sanci videt).

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 13.1.2007 20:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    navic kdyz o nich budem vedet, muzem se na ne pripravit. no ikdyz s nasima moznostma a schopnostma ...

    ... spis vyhynem nez sem staci doletet.

    jo a dneska sem kompiloval az se ze me kourilo a vysledkem je read/write pristup na wokenni oddily pres fuse a ntfs-3g. zatim se to jevi bezproblemovy a funkcni.

     

    moje porucha osobnosti se slibne rozviji ... (viva la BLEK!) :-D :-D :-D

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    NbS avatar 13.1.2007 18:16 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    ja mel taky rosettu, ale boinc me vzdy vytezuje cpu na 100% :( a to je pro dalsi praci jaksi naprd (snizit jsem se to pokousel, ale bezvysledne) :(
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    14.1.2007 00:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    einstein - přes 60000, ale je nás na to víc
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2007 22:02 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Si řikám, jaká by to byla pohodička, kdyby se ty procesory prodavali bez zamknutého multiplikátorů :-) To by si clovek nastavil nejvyssi frekvenci, vetsinu casu by mu to bezelo na tom 1GHz(spodni frekvence pro AMD) a v pripade potreby by se to nazhavil.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    Max avatar 14.1.2007 12:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Když si to tak vemeš, tak násobič byl u dost kousků odemknutý a u dost kousků šel odemknout. Nevím, jak u intelu, ale u AMD se nyní prodávají odemčený Opterony a FX je také odemčený. Durony a Athlony XP šly odemknout pomocí drobného zásahu, na durony stačila dokonce jen tužka :). U Athlonu 64 a Sempronů 64 je to snad nemožné, protože by jsi musel sundat tu ochranou vodivou plombu (nebo jak se tomu nadává :) ) a stejně ani nevím, zda by šel odemknout. O toto jsem se moc nezajímal. U intelu tu plombu nesundáš, aniž by jsi nepoškodil procesor. Myslím, že se už o to někdo pokoušel a myslím, že se mu to podařilo u jednoho procesoru ze tří. Ostatníma nakrmili popelnici.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2007 13:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    U intelu tu plombu nesundáš, aniž by jsi nepoškodil procesor. Myslím, že se už o to někdo pokoušel a myslím, že se mu to podařilo u jednoho procesoru ze tří. Ostatníma nakrmili popelnici.

    To je ovšem opravdu efektivní: místo toho, aby se koupil jeden dražší procesor, koupí se tři levnější, dva se zničí a jeden se podaří přetaktovat… :-)

    Max avatar 14.1.2007 16:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    No, byl to pokus nějakého zahraničního serveru, takže tam ty procesory nejspíš dostali od nějaké firmy na testování a tak. Vím, že u AMD (u těch prvních A64) se to někomu podařilo v pohodě, frknul na to spešl pastu atd. Teplota klesla asi o 2-3 stupně :D (jo, a to se vyplatí ;-), k čemu je záruka atd. :D ).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2007 09:42 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Mno a ja mam zrovna amd64 na 1,8GHz do socket 754 :-) Jinak ze zacatku jsem si rikal, ze to pretakvotavni nema cenu hrotit a kdyz jsem zjistil, ze ten procesor ma rezervy, tak mi to nedalo. No ale jelikoz moje desky s via chipsetem nema PCI Lock (ci jak se to jmenuje) tak jsem se brzi zastavil na tom, ze mi to nestihal radic disku :-)
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    Max avatar 14.1.2007 13:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Přestože mám jakési noname zmetky, taktovat jdou výborně. Dříve mi běžely na 3-3-3-8 a teď 2-3-3-5. Sám nechápu jak můžou zvládat CL2 při téměř maximálním taktu - dělička 1,33 (266 MHz), tzn. jedou na 391 MHz

    No, maximálním taktu, řekněme spíše výrobním taktu ;-). Ale stejně je to dobrý výsledek. Náhodou asi nevíš, jaký to má na sobě chipy, co? :-/. Pokud jsi měl ve všech pokusech nastavenou děličku 1,33, tak je také možné, že ti to taktění nevisí na procáku, ale na těch pamětěch ;-). Jinak pokud by jsi chtěl taktit ještě víc, tak si příště kup nějaký lepší paměti ;-), cca nějaký 533MHz ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Watzke avatar 14.1.2007 20:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Náhodou asi nevíš, jaký to má na sobě chipy, co? :-/
    Netuším :-(
    Pokud jsi měl ve všech pokusech nastavenou děličku 1,33, tak je také možné, že ti to taktění nevisí na procáku, ale na těch pamětěch ;-)
    To nevím, ale s FSB 300 přece byly na výrobním taktu - 400 MHz. A našponoval jsem je až když jsem měl jasno kolik má CPU maximum. Další bod děličky už bude nespíš 1x a to bych musel dát FSB aspoň na 350 aby se to vyplatilo :-D A to by mi fakt už neprošlo... Až budu někdy dokupovat další 2x512MB RAM, určitě to nebude nic extra, na DDR už nechci moc utrácet... Chtělo by to novej komp :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Josef Kufner avatar 14.1.2007 20:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taktování
    Kdysi jsem taktoval jednu desku pro 486 bez procesoru... povedlo se mi dostat az do biosu ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.