Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Gratuluju k vydařenému nákupu. Já mám od Senheiserů špunty a taky sem s nima spokojenej. Perfektně hrají a výborně tlumí okolní hluk - ale je s tím potřeba dávat si pozor, protože neslyšíte auta, šalinu, nic
MP3 kolem ~200 kb/s obvykle nerozeznám od kvalitnější nahrávkyhov*o! kecáš! To by jsi musel mít super/extra nadprůměrnej sluch (né že bych tě nějak odsuzoval, ale už vzhledem k procentuálnostnímu výskitu v populaci by to byla moc velká náhoda, aby jsi potrefenou husou byl ty...
Tak se koukni na wiki ci tytrubko na heslo "Loudness War". On si proste vsiml, ze to orezava.
Ale jestli nechces blit, tak se tam radsi nekoukej. Je to prasarna.
Ja mam za to, ze proste zesiluji stredy. Proste to zesili cele aby stredy byly co nejhlasitejsi. kolem 2-3kHz je lidsky sluch nejcitlivejsi.
Je to docela dobre popsano na te wiki.
Predstav si, ze nekde budou hrat tve pisnicky. Nastavi hlasitost a jede se. Kdyz je budes mit zesilene, budou ostatni pisnicky proti tvym tissi a tudiz mene vyrazne. A ty tve, hlasite, pisnicky proste z nich budou vycnivat. Tak to je.
Jsou dostatečně velké, aby netlačily na boltce?
No tak to vypadá, že většinu času budu u kompa sedět se sluchadlama na hlavě a bedny budu používat jen když...Pozor na hlasitosť. Ak počúvaš 85 dB viac než 8 hodín alebo 90 dB viac než 2 hodiny (iPod zvláda vraj 104 dB, tam je to 6 minút), môže dôjsť k poškodeniu sluchu. Takže počúvaj potichu a vyššie hlasitosti len krátko. Mohlo by sa ti stať, že po niekoľkých rokoch budeš napoly hluchý a budeš to ľutovať. Tabuľka: http://www.engineeringtoolbox.com/noise-exposure-level-duration-d_717.html
Pri takých kvalitných slúchadlách ani vysokú hlasitosť nepotrebuješ, stačí si to dopriať len občas.
A nebo používat některý z těchto přehrávačů.
A to teprv doporučuji stavit se v nějaké fabrice. Dělal jsem u linky kde se krom jiného dělalo s tlakovými pistolemi. Byl to takový rachot, že jsme se tam domlouvali jen posunky a odezíráním ze rtů a vybuchnout bombu by nebylo slyšet. Když jsem vylezl ven z dílny, tak mi pískalo ještě několik dnů v uších a pokud na mě kamarádi výslovně nehulákali, tak jsem nerozuměl ani slovo. Proti tomu jsou nějaké sluchátka jen slabý odvar.
Jen tak pro zajímavost jsem si zkusil jak je na tom můj otec, který také dělá den co den v hlučném prostředí(čalounické nastřelovací pistole) a 11kHz už neměl nejmenší šanci vůbec pochytit. Proto také říkám, že 64kbps Vorbis prostě musí stačit všem.
jj, to už je pre sluch veľmi nebezpečné. Na takej linke by sa už mala používať ochrana sluchu.
Štuple do uší nabízeli, ale nikdo je tam nepoužíval, protože byly strašně nepohodlné a stejně moc nepomáhaly(když jsem dělal kousek od té linky, tak jsem si sebou nosil přehrávač…sluchátka klasické nicmoc chřasťáky, ale když se to zesílilo, bylo cítit že je to nepříjemné do uší. V práci nebylo možno skoro poslouchat pokud nezastavili linku, protože i 8 metrů od toho to byl takový rachot, že to ty sluchátka přehlušilo). Velice zajímavé bylo, že nikomu kdo už tam dělal delší dobu to vůbec nijak nevadilo a se sluchem neměli takové problémy jako já. Myslím si, že vláskové buňky dále v hlemýždi už dávno byly doslova vytrhané. Nejhorší na tom je že v jiných fabrikách to není jiné. I když to třeba není až takový nepřetržitý rachot, tak poslouchat celý den salvu z nastřelovacích pistolí asi také není jen tak. Kdyby do poloviny našich fabrik naklusala hygiena(nebo kdo to vlastně měří), tak budou muset na 100% všichni zavřít krámky, protože by určitě naměřili mnohem víc než povolené hodnoty. A nebo když člověk žije v takovém městě. Když jde kamarád po ulici a nebo jede šalinou, tak mu nemůžu zavolat, protože on mi nerozumí a já krom nějakého hlasitého šumu neslyším ve sluchátku nic jiného. Mi nevykládejte, že někdo kdo žije celí život ve městě rozezná MP3 o 192kbps od 256kbps i s nejlepší dostupnou reprodukční technikou. Není nad to si lehnout někam do lesa a poslouchat to nádherné ticho.
mensi vzdalenost od ucha ..., hlsitost klesa s kvadratem vzdalenosti ...
Tiskni
Sdílej: