Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Gratuluju k vydařenému nákupu. Já mám od Senheiserů špunty a taky sem s nima spokojenej. Perfektně hrají a výborně tlumí okolní hluk - ale je s tím potřeba dávat si pozor, protože neslyšíte auta, šalinu, nic
MP3 kolem ~200 kb/s obvykle nerozeznám od kvalitnější nahrávkyhov*o! kecáš! To by jsi musel mít super/extra nadprůměrnej sluch (né že bych tě nějak odsuzoval, ale už vzhledem k procentuálnostnímu výskitu v populaci by to byla moc velká náhoda, aby jsi potrefenou husou byl ty...
Tak se koukni na wiki ci tytrubko na heslo "Loudness War". On si proste vsiml, ze to orezava.
Ale jestli nechces blit, tak se tam radsi nekoukej. Je to prasarna.
Ja mam za to, ze proste zesiluji stredy. Proste to zesili cele aby stredy byly co nejhlasitejsi. kolem 2-3kHz je lidsky sluch nejcitlivejsi.
Je to docela dobre popsano na te wiki.
Predstav si, ze nekde budou hrat tve pisnicky. Nastavi hlasitost a jede se. Kdyz je budes mit zesilene, budou ostatni pisnicky proti tvym tissi a tudiz mene vyrazne. A ty tve, hlasite, pisnicky proste z nich budou vycnivat. Tak to je.
Jsou dostatečně velké, aby netlačily na boltce?
No tak to vypadá, že většinu času budu u kompa sedět se sluchadlama na hlavě a bedny budu používat jen když...Pozor na hlasitosť. Ak počúvaš 85 dB viac než 8 hodín alebo 90 dB viac než 2 hodiny (iPod zvláda vraj 104 dB, tam je to 6 minút), môže dôjsť k poškodeniu sluchu. Takže počúvaj potichu a vyššie hlasitosti len krátko. Mohlo by sa ti stať, že po niekoľkých rokoch budeš napoly hluchý a budeš to ľutovať. Tabuľka: http://www.engineeringtoolbox.com/noise-exposure-level-duration-d_717.html
Pri takých kvalitných slúchadlách ani vysokú hlasitosť nepotrebuješ, stačí si to dopriať len občas.
A nebo používat některý z těchto přehrávačů.
A to teprv doporučuji stavit se v nějaké fabrice. Dělal jsem u linky kde se krom jiného dělalo s tlakovými pistolemi. Byl to takový rachot, že jsme se tam domlouvali jen posunky a odezíráním ze rtů a vybuchnout bombu by nebylo slyšet. Když jsem vylezl ven z dílny, tak mi pískalo ještě několik dnů v uších a pokud na mě kamarádi výslovně nehulákali, tak jsem nerozuměl ani slovo. Proti tomu jsou nějaké sluchátka jen slabý odvar.
Jen tak pro zajímavost jsem si zkusil jak je na tom můj otec, který také dělá den co den v hlučném prostředí(čalounické nastřelovací pistole) a 11kHz už neměl nejmenší šanci vůbec pochytit. Proto také říkám, že 64kbps Vorbis prostě musí stačit všem.
jj, to už je pre sluch veľmi nebezpečné. Na takej linke by sa už mala používať ochrana sluchu.
Štuple do uší nabízeli, ale nikdo je tam nepoužíval, protože byly strašně nepohodlné a stejně moc nepomáhaly(když jsem dělal kousek od té linky, tak jsem si sebou nosil přehrávač…sluchátka klasické nicmoc chřasťáky, ale když se to zesílilo, bylo cítit že je to nepříjemné do uší. V práci nebylo možno skoro poslouchat pokud nezastavili linku, protože i 8 metrů od toho to byl takový rachot, že to ty sluchátka přehlušilo). Velice zajímavé bylo, že nikomu kdo už tam dělal delší dobu to vůbec nijak nevadilo a se sluchem neměli takové problémy jako já. Myslím si, že vláskové buňky dále v hlemýždi už dávno byly doslova vytrhané. Nejhorší na tom je že v jiných fabrikách to není jiné. I když to třeba není až takový nepřetržitý rachot, tak poslouchat celý den salvu z nastřelovacích pistolí asi také není jen tak. Kdyby do poloviny našich fabrik naklusala hygiena(nebo kdo to vlastně měří), tak budou muset na 100% všichni zavřít krámky, protože by určitě naměřili mnohem víc než povolené hodnoty. A nebo když člověk žije v takovém městě. Když jde kamarád po ulici a nebo jede šalinou, tak mu nemůžu zavolat, protože on mi nerozumí a já krom nějakého hlasitého šumu neslyším ve sluchátku nic jiného. Mi nevykládejte, že někdo kdo žije celí život ve městě rozezná MP3 o 192kbps od 256kbps i s nejlepší dostupnou reprodukční technikou. Není nad to si lehnout někam do lesa a poslouchat to nádherné ticho.
mensi vzdalenost od ucha ..., hlsitost klesa s kvadratem vzdalenosti ...
Tiskni
Sdílej: