Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Python 2.4.1 (#1, Sep 13 2005, 00:39:20) [GCC 4.0.2 20050901 (prerelease) (SUSE Linux)] on linux2 Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information. >>> for a in xrange(20): ... for b in xrange(20): ... for c in xrange(20): ... if(a+b+c == 21 and a*a+b*b+c*c == 189): ... print a, b, c ... 2 8 11 2 11 8 3 6 12 3 12 6 6 3 12 6 12 3 8 2 11 8 11 2 11 2 8 11 8 2 12 3 6 12 6 3 >>>
c = 21 - a - b' a otestovat druhou rovnici. A omezení číslem 20 je zbytečně nadstřelené, protože z druhé rovnice okamžitě vyplývá, že čtverce těch čísel jsou nejvýše 189, takže to stačí do 13. I při řešení hrubou silou je vhodné se nejdřív zamyslet nad postupem…
i += n;jako
for (j = 0; j < n; j++)
i++;
patří ulámat pracky a nic na tom nemění skutečnost, že to program nemusí výrazně zpomalit, protože se to např. nespouští často.
Optimalizovat a používat u psaní programů mozek jsou dvě ne zcela totožné věci. Člověk, který při psaní programů nepoužívá mozek, nepíše dobré programy, i kdyby spával s kompletním The Art of Computer Programming pod hlavou.
pre kazdu prasacinu sa najde aplikacia, kde je nasadenie vhodne. suhlasim s tym, ze pouzit tri cykly na riesenie rovnice o troch neznamych je blbost presahujuca blbost priemerneho usera.
k q^0, k q^1, k q^2, .... Dohromady to dá tohle:
k (1 + q + q^2) = 21 k^2 (1 + q^2 + q^4) = 189Pěkná soustava rovnic, že? Pro
q vyjde:
4 q^4 - 6 q^3 - 2 q^2 - 6 q + 4 = 0Vyjde mj.
q = 2. Z toho vyjde k = 3 a očekávané výsledky 3, 6, 12. Také vyjde q = 1/2, z čehož máme k = 12. Je vidět, že to dá rovněž 3, 6, 12. Zbylé dva kořeny jsou komplexní, takže by nedaly tak pěkné řešení.
k (1 + q + q^2) = A k^2 (1 + q^2 + q^4) = Bdostaneš eliminací k
(B-A^2)q^4 + 2Bq^3 + (3B-A^2)q^2 + 2Bq + (B-A^2) = 0což je symetrická polynomiální rovnice sudého řádu, takže ji uděláš substituci z=q+1/q, dostaneš
(B-A^2)z^2 + 2Bz + B+A^2 = 0která je kvadratická a řešíš ji normálně. Vyjde jednak z=-1, to ovšem dává 1+1/q=-1 neboli 1+q+q^2=0, a tedy neodpovídá žádnému řešení původní rovnice. Kromě toho vyjde
z = (A^2 + B)/(A^2 - B)což dá dvě řešení q: 2 a 1/2 (tady už jsem dosadil čísla, protože se mi nechce psát odmocniny). Z definice z jsou ty dva kořeny převrácené hodnoty a jeden je redundantní, takže vezmeš např. q=2 a dopočítáš zbytek.
Ehm, myslím, že jsem napsal, že se jedná o geometrickou posloupnost, pokud je ovšem nepochopitelné, že a1, a2 a a3 jsou první členy této posloupnosti, pak se omlouvám. Příště to napíši srozumitelněji.
Ale koukám, že se to chytlo, příště vymyslím něco zapeklitějšího;) Konečně bychom místo flameování mohli všichni počítat a psát algoritmy;)
Nebo též můžeme rozložit
1+q^2+q^4 = (1+q+q^2)(1-q+q^2)
a dosadit z první rovnice za a1^2 do druhé rovnice. Po jednoduché úpravě dostaneme již výše zmíněnou kvadratickou rovnici
2q^2-5q+2 = 0.
P.S. Já jen zapsal, autor Helena Ř. :)
Tiskni
Sdílej: