Jack Dorsey představil (𝕏, Nostr) svůj nový projekt bitchat. Jedná se o bezpečnou decentralizovanou peer-to-peer aplikaci pro zasílání zpráv bez potřeby internetu, serverů a telefonních čísel. Využívá se Bluetooth Mesh Network. Detaily v technické dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Unlicense.
Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové verzi 3.3 "Far Above the Clouds". Nově je postaven na Qt6/KF6 a využívá GStreamer místo Phononu.
Společnost IBM představila novou generaci svých serverů: IBM Power11.
Multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem Ardour byla postavena na GTK2. Vývojáři neplánovali její portaci na GTK3 nebo GTK4. Naopak, v lednu loňského roku si vytvořili vlastní fork GTK2 s názvem YTK. Ten v únoru letošního roku přestal být volitelným a nově byla zcela odstraněna podpora GTK2.
Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
#include <stdint.h> template<int N> struct Number { enum { WORDS = N / 32 }; uint32_t words[WORDS] __attribute__((__aligned__(16))); void erase() __attribute__((noinline)) { for (int i = 0; i < WORDS; ++i) { words[i] = 0; } } }; int main() { Number<512> x; for (int i = 0; i < 999999999; ++i) { x.erase(); } }kod erase() vygenerovany gcc 4.7.3:
_ZN6NumberILi512EE5eraseEv: .LFB2: .cfi_startproc pxor %xmm0, %xmm0 movdqa %xmm0, (%rdi) movdqa %xmm0, 16(%rdi) movdqa %xmm0, 32(%rdi) movdqa %xmm0, 48(%rdi) retdoba behu:
$ time ./a.out real 0m2.435s user 0m2.416s sys 0m0.004skod vygenerovany gcc 4.8.1:
_ZN6NumberILi512EE5eraseEv: .LFB2: .cfi_startproc testb $1, %dil movl $64, %edx jne .L27 testb $2, %dil jne .L28 .L3: testb $4, %dil jne .L29 .L4: movl %edx, %ecx xorl %eax, %eax shrl $3, %ecx testb $4, %dl rep stosq je .L5 movl $0, (%rdi) addq $4, %rdi .L5: testb $2, %dl je .L6 xorl %eax, %eax addq $2, %rdi movw %ax, -2(%rdi) .L6: andl $1, %edx je .L1 movb $0, (%rdi) .L1: rep ret .p2align 4,,10 .p2align 3 .L27: movb $0, (%rdi) addq $1, %rdi movb $63, %dl testb $2, %dil je .L3 .p2align 4,,10 .p2align 3 .L28: xorl %ecx, %ecx addq $2, %rdi subl $2, %edx movw %cx, -2(%rdi) testb $4, %dil je .L4 .p2align 4,,10 .p2align 3 .L29: movl $0, (%rdi) subl $4, %edx addq $4, %rdi jmp .L4 .cfi_endprocdoba behu:
$ time ./a.out real 0m14.199s user 0m14.052s sys 0m0.040sz toho asm to vypada ze tam proste placl nejaky genericky kod pro nulovani pameti. Ted hledam, zatim bez uspechu, jak tuhle hruzu vypnout.
Tiskni
Sdílej:
0000000000400710 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv>: 400710: 40 f6 c7 01 test dil,0x1 400714: ba 40 00 00 00 mov edx,0x40 400719: 75 45 jne 400760 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x50> 40071b: 40 f6 c7 02 test dil,0x2 40071f: 75 4f jne 400770 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x60> 400721: 40 f6 c7 04 test dil,0x4 400725: 75 61 jne 400788 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x78> 400727: 89 d1 mov ecx,edx 400729: 31 c0 xor eax,eax 40072b: c1 e9 03 shr ecx,0x3 40072e: f6 c2 04 test dl,0x4 400731: f3 48 ab rep stos QWORD PTR es:[rdi],rax 400734: 74 0a je 400740 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x30> 400736: c7 07 00 00 00 00 mov DWORD PTR [rdi],0x0 40073c: 48 83 c7 04 add rdi,0x4 400740: f6 c2 02 test dl,0x2 400743: 74 0a je 40074f <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x3f> 400745: 31 c0 xor eax,eax 400747: 48 83 c7 02 add rdi,0x2 40074b: 66 89 47 fe mov WORD PTR [rdi-0x2],ax 40074f: 83 e2 01 and edx,0x1 400752: 74 03 je 400757 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x47> 400754: c6 07 00 mov BYTE PTR [rdi],0x0 400757: f3 c3 repz ret 400759: 0f 1f 80 00 00 00 00 nop DWORD PTR [rax+0x0] 400760: c6 07 00 mov BYTE PTR [rdi],0x0 400763: 48 83 c7 01 add rdi,0x1 400767: b2 3f mov dl,0x3f 400769: 40 f6 c7 02 test dil,0x2 40076d: 74 b2 je 400721 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x11> 40076f: 90 nop 400770: 31 c9 xor ecx,ecx 400772: 48 83 c7 02 add rdi,0x2 400776: 83 ea 02 sub edx,0x2 400779: 66 89 4f fe mov WORD PTR [rdi-0x2],cx 40077d: 40 f6 c7 04 test dil,0x4 400781: 74 a4 je 400727 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x17> 400783: 0f 1f 44 00 00 nop DWORD PTR [rax+rax*1+0x0] 400788: c7 07 00 00 00 00 mov DWORD PTR [rdi],0x0 40078e: 83 ea 04 sub edx,0x4 400791: 48 83 c7 04 add rdi,0x4 400795: eb 90 jmp 400727 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x17> 400797: 66 0f 1f 84 00 00 00 nop WORD PTR [rax+rax*1+0x0]g++ -O2 -ftree-vectorize:
0000000000400710 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv>: 400710: 66 0f ef c0 pxor xmm0,xmm0 400714: 48 8d 47 40 lea rax,[rdi+0x40] 400718: 66 0f 7f 07 movdqa XMMWORD PTR [rdi],xmm0 40071c: 48 83 c7 10 add rdi,0x10 400720: 48 39 c7 cmp rdi,rax 400723: 75 f3 jne 400718 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x8> 400725: f3 c3 repz retg++ -O2 -ftree-vectorize -funroll-loops
0000000000400750 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv>: 400750: 66 0f ef c0 pxor xmm0,xmm0 400754: 66 0f 7f 07 movdqa XMMWORD PTR [rdi],xmm0 400758: 66 0f 7f 47 10 movdqa XMMWORD PTR [rdi+0x10],xmm0 40075d: 66 0f 7f 47 20 movdqa XMMWORD PTR [rdi+0x20],xmm0 400762: 66 0f 7f 47 30 movdqa XMMWORD PTR [rdi+0x30],xmm0 400767: c3 retMůžeš zkusit
-ftree-vectorizer-verbose=5
aby to kecalo.
g++ -std=c++11 -O2 -o bla bla.cpp ; stejný výsledek jako autor blogu g++ -std=c++11 -O3 -o bla bla.cpp ; z toho vyleze ta prasárna a je to hůře zoptimalizované ; než s -O2, nemám páru proč g++ -std=c++11 -O2 -ftree-vectorize -o bla bla.cpp ; sse2, ale ve smyčce g++ -std=c++11 -O2 -ftree-vectorize -funroll-loops -o bla bla.cpp ; dostanu sse2 kód bez smyčkyŽádné extra -mtune či march nepřidávám, ale možná by stálo za to to zkusit. sse2 by to ale mělo použít bez nápovědy, to snad umí každý x86-64 cpu.
tree-loop-distribute-patterns
g++ -O2 -ftree-loop-distribute-patterns
generuje stejny kod jako -O3
.
g++ -O3 -fno-tree-loop-distribute-patterns
generuje:
_ZN6NumberILi512EE5eraseEv: .LFB2: .cfi_startproc movl 4(%esp), %eax movl $0, (%eax) movl $0, 4(%eax) movl $0, 8(%eax) movl $0, 12(%eax) movl $0, 16(%eax) movl $0, 20(%eax) movl $0, 24(%eax) movl $0, 28(%eax) movl $0, 32(%eax) movl $0, 36(%eax) movl $0, 40(%eax) movl $0, 44(%eax) movl $0, 48(%eax) movl $0, 52(%eax) movl $0, 56(%eax) movl $0, 60(%eax) retcoz uz je o neco lepsi. Asi zkusim zkompilovat nejnovejsi gcc a jestli to dela taky tak jim poslu bug report.