Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Skriptovací programovací jazyk PHP (PHP: Hypertext Preprocessor, původně Personal Home Page) dnes slaví 30 let. Přesně před třiceti lety, 8. června 1995, oznámil Rasmus Lerdorf vydání PHP Tools (Personal Home Page Tools) verze 1.0.
Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.
Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
0000000000400710 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv>: 400710: 40 f6 c7 01 test dil,0x1 400714: ba 40 00 00 00 mov edx,0x40 400719: 75 45 jne 400760 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x50> 40071b: 40 f6 c7 02 test dil,0x2 40071f: 75 4f jne 400770 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x60> 400721: 40 f6 c7 04 test dil,0x4 400725: 75 61 jne 400788 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x78> 400727: 89 d1 mov ecx,edx 400729: 31 c0 xor eax,eax 40072b: c1 e9 03 shr ecx,0x3 40072e: f6 c2 04 test dl,0x4 400731: f3 48 ab rep stos QWORD PTR es:[rdi],rax 400734: 74 0a je 400740 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x30> 400736: c7 07 00 00 00 00 mov DWORD PTR [rdi],0x0 40073c: 48 83 c7 04 add rdi,0x4 400740: f6 c2 02 test dl,0x2 400743: 74 0a je 40074f <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x3f> 400745: 31 c0 xor eax,eax 400747: 48 83 c7 02 add rdi,0x2 40074b: 66 89 47 fe mov WORD PTR [rdi-0x2],ax 40074f: 83 e2 01 and edx,0x1 400752: 74 03 je 400757 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x47> 400754: c6 07 00 mov BYTE PTR [rdi],0x0 400757: f3 c3 repz ret 400759: 0f 1f 80 00 00 00 00 nop DWORD PTR [rax+0x0] 400760: c6 07 00 mov BYTE PTR [rdi],0x0 400763: 48 83 c7 01 add rdi,0x1 400767: b2 3f mov dl,0x3f 400769: 40 f6 c7 02 test dil,0x2 40076d: 74 b2 je 400721 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x11> 40076f: 90 nop 400770: 31 c9 xor ecx,ecx 400772: 48 83 c7 02 add rdi,0x2 400776: 83 ea 02 sub edx,0x2 400779: 66 89 4f fe mov WORD PTR [rdi-0x2],cx 40077d: 40 f6 c7 04 test dil,0x4 400781: 74 a4 je 400727 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x17> 400783: 0f 1f 44 00 00 nop DWORD PTR [rax+rax*1+0x0] 400788: c7 07 00 00 00 00 mov DWORD PTR [rdi],0x0 40078e: 83 ea 04 sub edx,0x4 400791: 48 83 c7 04 add rdi,0x4 400795: eb 90 jmp 400727 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x17> 400797: 66 0f 1f 84 00 00 00 nop WORD PTR [rax+rax*1+0x0]g++ -O2 -ftree-vectorize:
0000000000400710 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv>: 400710: 66 0f ef c0 pxor xmm0,xmm0 400714: 48 8d 47 40 lea rax,[rdi+0x40] 400718: 66 0f 7f 07 movdqa XMMWORD PTR [rdi],xmm0 40071c: 48 83 c7 10 add rdi,0x10 400720: 48 39 c7 cmp rdi,rax 400723: 75 f3 jne 400718 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv+0x8> 400725: f3 c3 repz retg++ -O2 -ftree-vectorize -funroll-loops
0000000000400750 <_ZN6NumberILm512EE5eraseEv>: 400750: 66 0f ef c0 pxor xmm0,xmm0 400754: 66 0f 7f 07 movdqa XMMWORD PTR [rdi],xmm0 400758: 66 0f 7f 47 10 movdqa XMMWORD PTR [rdi+0x10],xmm0 40075d: 66 0f 7f 47 20 movdqa XMMWORD PTR [rdi+0x20],xmm0 400762: 66 0f 7f 47 30 movdqa XMMWORD PTR [rdi+0x30],xmm0 400767: c3 retMůžeš zkusit
-ftree-vectorizer-verbose=5
aby to kecalo.
g++ -std=c++11 -O2 -o bla bla.cpp ; stejný výsledek jako autor blogu g++ -std=c++11 -O3 -o bla bla.cpp ; z toho vyleze ta prasárna a je to hůře zoptimalizované ; než s -O2, nemám páru proč g++ -std=c++11 -O2 -ftree-vectorize -o bla bla.cpp ; sse2, ale ve smyčce g++ -std=c++11 -O2 -ftree-vectorize -funroll-loops -o bla bla.cpp ; dostanu sse2 kód bez smyčkyŽádné extra -mtune či march nepřidávám, ale možná by stálo za to to zkusit. sse2 by to ale mělo použít bez nápovědy, to snad umí každý x86-64 cpu.
tree-loop-distribute-patterns
g++ -O2 -ftree-loop-distribute-patterns
generuje stejny kod jako -O3
.
g++ -O3 -fno-tree-loop-distribute-patterns
generuje:
_ZN6NumberILi512EE5eraseEv: .LFB2: .cfi_startproc movl 4(%esp), %eax movl $0, (%eax) movl $0, 4(%eax) movl $0, 8(%eax) movl $0, 12(%eax) movl $0, 16(%eax) movl $0, 20(%eax) movl $0, 24(%eax) movl $0, 28(%eax) movl $0, 32(%eax) movl $0, 36(%eax) movl $0, 40(%eax) movl $0, 44(%eax) movl $0, 48(%eax) movl $0, 52(%eax) movl $0, 56(%eax) movl $0, 60(%eax) retcoz uz je o neco lepsi. Asi zkusim zkompilovat nejnovejsi gcc a jestli to dela taky tak jim poslu bug report.
Tiskni
Sdílej: