abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 13:11 | Pozvánky

Ak pracujete na zaujímavom projekte, zaujíma Vás špecifická téma alebo sa vyznáte o novinkách a trendoch vo svete Pythonu, zdieľajte to s ostatnými. Možnosť prihlásiť sa so svojou témou na PyConSK 2020 je otvorená do 31. 1. 2020.

… více »
RicCo386 | Komentářů: 0
dnes 10:55 | Komunita

Mozilla.cz informuje (en), že Firefox Preview (kódově Fenix) se blíží svému prvnímu ostřejšímu vydání. Tento zcela nový prohlížeč pro Android nahradí zítra 21. ledna noční verze stávajícího Firefoxu pro Android (kódově Fennec).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Zajímavý software

Byl vydán MindForger v nové major verzi 1.50.0. Přehled novinek na GitHubu. MindForger je poznámkový blok, markdown editor a nástroj pro management znalostí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 20:22 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 18 open source cloudového systému Nextcloud (Wikipedie). Nová verze tohoto forku ownCloudu přichází s novým názvem Nextcloud Hub a řadou předinstalovaných aplikací (Files, Flow, ONLYOFFICE, Photos, Calendar, Mail, Talk). Podrobnosti i s náhledy a videi v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
17.1. 19:00 | Komunita

Fedora Magazine informuje, že Fedora CoreOS je již k běžnému používání. Jedná se o nástupce Fedora Atomic Hostu a CoreOS Container Linuxu. Projekt Fedora CoreOS byl představen v červnu 2018. Preview verze byla vydána v červenci 2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.1. 14:11 | Komunita

Na platformě HackerOne byl spuštěn Kubernetes - Bug Bounty Program aneb program odměn za nalezení bezpečnostních chyb v orchestrátoru kontejnerů Kubernetes. Za nalezení kritické bezpečnostní chyby lze získat odměnu 10 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.1. 13:11 | Pozvánky

Bilanční pražský sraz spolku OpenAlt se koná příští středu 22. 1. 2020 od 18:00 na pražském Andělu v ulici Lidická 337/30Andělském pivovaru. Nezapomeňte s sebou vzít hračky, které vám nadělil Ježíšek, a pochlubit se novinkami, které chystáte v novém roce 2020.

xkucf03 | Komentářů: 2
17.1. 07:00 | IT novinky

Byly zveřejněny informace o kritické bezpečnostní chybě CVE-2020-0601 v ověřování ECC certifikátů v operačních systémech Microsoft Windows. Uživatelé webového prohlížeče Chrome a prohlížečů postavených na Chromiu mohli být například relativně snadno obelstěni, poněvadž tyto prohlížeče spoléhají toto ověřování. Uživatelé Firefoxu byli v bezpečí, protože Firefox si ve výchozím nastavení certifikáty ověřuje sám a při návštěvě podvržené stránky uživatele na problém upozornil. Chyba byla nalezena Národní bezpečnostní agenturou (NSA).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
17.1. 06:00 | IT novinky

Humble Bundle nabízí balík 29 počítačových her za 25 USD. Z toho 16 titulů je k dispozici i pro Linux. Akce trvá do 23. ledna. Výtěžek půjde australským organizacím zabývajícím se ochranou divokých zvířat – poté, co v probíhajících požárech dosud zahynulo na miliardu zvířat a spálena byla plocha přes 18 mil. hektarů.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
16.1. 14:22 | Nová verze

Bylo vydáno GNU Guile (Wikipedie), tj. svobodná implementace programovacího jazyka Scheme, v nové major verzi 3.0.0. Novinkou je především zrychlení běhu programů díky just-in-time (JIT) překladu. Podrobnosti v oznámení o vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Zdají se vám sny s IT tématikou?
 (9%)
 (1%)
 (13%)
 (18%)
 (52%)
 (7%)
Celkem 233 hlasů
 Komentářů: 10, poslední 18.1. 16:18
Rozcestník

OctaForge - březnový update

20.3.2015 21:10 | Přečteno: 1390× | octaforge | Výběrový blog | poslední úprava: 20.3.2015 23:44

Je čas na březnový zápisek; změn bylo dost a mám i pár screenshotů...

Cross-platform vylepšení

Byla vylepšena podpora pro majoritní platformy. Na Windows jsou teď kromě MinGW makefile dostupné projekty pro IDE Code::Blocks a MS Visual Studio. Visual Studio používá nativní Microsoft kompilátor a vše bez problému funguje.

Na OS X je teď dostupný projekt pro XCode. Ten je taky plně funkční a podporuje i deployment do dmg souboru. Jinak jsem na OS X vylepšil i integraci do systému, engine teď podporuje event SDL_DROPFILE pro otevírání levelů a demo souborů, přidal jsem nový soubor macutils.m s utilitami pro nalezení domovského adresáře a adresáře s daty (takže teď engine funguje jako součást OS X app bundle) a přidal novou ikonu pro tento app bundle (a vylepšenou verzi pro Windows s podporou vysokého rozlišení).

Nastavení v enginu teď obsahuje checkbox pro přepínání hi-dpi režimu (zatím jen na OS X) a pro všechny platformy slider pro nastavení hodnoty gscale.

Area triggery

Byla opravena podpora pro area triggery - entity, které spustí nějakou událost, když je hráč uvnitř. Kromě toho jsem implementoval omezení signálu collision na jedno spuštění každý snímek pro každý typ kolize. A přidal jsem i nové signály, collision,start a collision,end pro zjednodušení logiky kódu tam, kde je potřeba něco spustit jen, když hráč do oblasti vleze nebo když z ní vyleze.

Základní kód pro výtahy a platformy

Přidal jsem interní kód pro výtahy a platformy. Zatím nemá ve skriptech žádné API, ale to se brzy změní.

Vylepšení editoru

Editor teď u modelů s jednoduchými kolizemi zobrazuje, kde kolize končí. Kromě toho jsem vylepšil podporu kopírovat-vložit u entit (předvídatelnější chování co se týče vložení).

Přidal jsem nové GUI s výpisem (a možností úprav) všech proměnných v enginu. To se občas hodí, když je potřeba něco rychle najít.

Prohlížeč textur teď má tlačítko pro znovunačtení buď určitého balíku textur nebo všech balíků textur, takže není nutné vypisovat příkazy do konzole.

Vylepšení spawn kódu

Kód pro spawn hráčů je teď plně skriptovaný a bezpečný (místo jednofázového spawnu je teď čtyřfázový spawn s kompletní synchronizací klienta-serveru). Odstranil jsem všechen zastaralý spawn kód z Tesseractu a nahradil skriptovanými variantami. Kromě toho jsem přidal zvláštní typ entity PlayerStart.

Lepší skriptování

Implementoval jsem syntaxi OctaScriptu pro moduly. Díky tomu teď už není nutné manuálně vracet tabulku s modulem ze souboru. Nový systém podporuje i cyklický import.

Stará syntaxe:

import std.foo

var M = {} // modul, jako Lua

func funkce(arg1, arg2) {
    foo::bar(arg1 + arg2)
}
M.funkce = funkce

return M

Nová syntaxe:

import std.foo

export func funkce(arg1, arg2) {
    foo::bar(arg1 + arg2)
}

Vyčistil a vylepšil jsem C++ kód pro integraci LuaJITu do enginu. Kromě toho jsem pročistil spoustu skriptovaného kódu.

Kromě domovského adresáře enginu ($HOME/.octaforge) a samotného adresáře enginu je teď možné skripty ukládat i do VFS (.zip soubory) a všech adresářů specifikovaných při spuštění enginu přes parametr -kfoo. Systém modulů si je sám najde se správnou prioritou.

Další změny a závěr

Kromě toho jsem opravil pár bugů (zmínit můžu třeba nesprávné chování volání emptymap() co se týče skrývání GUI nebo chyby skriptů s dedikovaným serverem v multiplayeru) a změnil pár dalších menších věcí.

Tady je pár obrázků těch změn:

Vizualizace kolizí


Škálování v GUI



Textury


Prohlížeč proměnných





       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

21.3.2015 11:58 vladimir
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - březnový update
Zdar, nechtěl by jsi se pustit do programování pořádného 3D parametrického CADu?
q66 avatar 21.3.2015 20:42 q66 | skóre: 33 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - březnový update
ne, nechtěl :P
22.3.2015 17:27 vladimir
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - březnový update
:-)
21.3.2015 19:57 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - březnový update
Moc hezke, jen tak dal. Obdivuji, ze stihas Enlightenment a jeste OctaForge, pricemz za to druhe nejsi ani materialne ohodnoceny.
Bedňa avatar 22.3.2015 20:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - březnový update
To druhé mu pomohlo k džobu, ale inak +1.
KERNEL ULTRAS video channel >>>

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.