Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Karoserie je snad nahrubo vybroušená, ještě na jednom místě to chce maličko poopravit, tak jsem dneska zase zkoušel přijít na to, proč neukazuje otáčkoměr.
Tentokrát jsem si řekl, že ho rozeberu a alespoň uvnitř vizuelně zkontroluji. Nenašel jsem žádný viditelný problém. Znovu jsem si tedy prošel schémata a našel jsem si, že jeden drát musí vést k zapalování a druhý na indukční cívku. Kablík co vede k zapalování jsem si pro jistotu propísknul a k cívce jsem si natáhl další drát. Otáčkoměr ukazoval, ale špatně. Ručička se hýbala jen málo. Podle typu by to měl být správný, je na něm napsáno 6cyl (pro šestiválcové motory). Tak jsem si řekl, že zas budu chvíli hledat, použil jsem slova "ignition tachometer cj7 coil" a konečně jsem našel toto fórum. Více je vidět v přiloženém obrázku. Protože je otáčkoměr kousek od zapalování, zkusil jsem tedy kablík rozpojit a vsadit tam otáčkoměr. Spojky na sebe přesně pasovaly, tak jsem si řekl, že to musí být ono.
Povedlo se a otáčkoměr ukazuje, paráda. Ješte zbývají spravit hodiny, které šly moc rychle a teď nejdou vůbec, asi se někde něco při poslední jízdě terénem uvolnilo. Rozeberu a spravím je snad někdy příště. Taky jsem vyměnil ovládací knoflík ventilátoru, takže už ho můžu ovládat. Knoflík táhla topení jsem zalepil epoxidem, tak to zatím zdá se drží. Topení jsem ještě nezkoušel, ale už jsem nakukoval do schématu, kdyby to bylo třeba odstrojit a zkontrolovat.
Tiskni
Sdílej: