Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Karoserie je snad nahrubo vybroušená, ještě na jednom místě to chce maličko poopravit, tak jsem dneska zase zkoušel přijít na to, proč neukazuje otáčkoměr.
Tentokrát jsem si řekl, že ho rozeberu a alespoň uvnitř vizuelně zkontroluji. Nenašel jsem žádný viditelný problém. Znovu jsem si tedy prošel schémata a našel jsem si, že jeden drát musí vést k zapalování a druhý na indukční cívku. Kablík co vede k zapalování jsem si pro jistotu propísknul a k cívce jsem si natáhl další drát. Otáčkoměr ukazoval, ale špatně. Ručička se hýbala jen málo. Podle typu by to měl být správný, je na něm napsáno 6cyl (pro šestiválcové motory). Tak jsem si řekl, že zas budu chvíli hledat, použil jsem slova "ignition tachometer cj7 coil" a konečně jsem našel toto fórum. Více je vidět v přiloženém obrázku. Protože je otáčkoměr kousek od zapalování, zkusil jsem tedy kablík rozpojit a vsadit tam otáčkoměr. Spojky na sebe přesně pasovaly, tak jsem si řekl, že to musí být ono.
Povedlo se a otáčkoměr ukazuje, paráda. Ješte zbývají spravit hodiny, které šly moc rychle a teď nejdou vůbec, asi se někde něco při poslední jízdě terénem uvolnilo. Rozeberu a spravím je snad někdy příště. Taky jsem vyměnil ovládací knoflík ventilátoru, takže už ho můžu ovládat. Knoflík táhla topení jsem zalepil epoxidem, tak to zatím zdá se drží. Topení jsem ještě nezkoušel, ale už jsem nakukoval do schématu, kdyby to bylo třeba odstrojit a zkontrolovat.
Tiskni
Sdílej:
Benzinek je po ceste docela dost.
Jasne, dalsi reportaz ale bude taky o zadnim okynku, zrovna jsem ho privezl od autosklenaru, uz muzu nasadit strechu a zavrit zadni okynko. Pak uz jen pustit topeni, a trada