abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.6, tj. šestá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.15, tj. poslední patnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm, k dispozici je LTS. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 16:11 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost GhostLock aneb CVE-2026-43499. Lokálnímu uživateli umožňuje získat práva roota a také obejít kontejnerovou izolaci. Zranitelnost existovala v Linuxu 15 let, tj. od roku 2011, od Linuxu verze 2.6.39.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.7. 13:55 | IT novinky

    Evropská komise předběžně shledala, že návykový design aplikací Instagram a Facebook od americké společnosti Meta porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA). Návykový design zahrnuje například takzvané nekonečné posouvání, automatické přehrávání videí, tzv. push notifikace, kdy aplikace uživatele vybízí k návratu do jejího prostředí, či vysoce personalizovaný algoritmus, který rychle pozná, co uživatele baví a snaží

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    10.7. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.97.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 05:00 | IT novinky

    Švýcarská společnost Punkt. má nově v nabídce telefon Punkt. MC03. Telefon byl navržen ve Švýcarsku s důrazem na soukromí a digitální suverenitu a vyroben v Německu. V telefonu běží operační systém AphyOS (Apostrophy OS) založený na AOSP (Android Open Source Project) 15. Cena telefonu je 745 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    10.7. 04:44 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 7.0. Kompilátor byl kvůli výkonu přepsán z TypeScriptu do Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 17:00 | IT novinky

    Europarlament podpořil pozměněnou verzi výjimky známé jako „chat control 1.0“ umožňující firmám skenovat soukromou komunikaci na internetu kvůli ochraně dětí před zneužitím. Pozměňovací návrhy přijaté europoslanci však počítají s tím, že z výjimky bude vyřazena šifrovaná komunikace. Výjimka přestala platit začátkem dubna poté, co se Evropský parlament a Rada EU nedokázaly shodnout na jejím prodloužení. Rada následně přijala

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    9.7. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

    Nejnovější X.Org X server 21.1.24 a Xwayland 24.1.13 řeší 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 04:22 | Komunita

    Clement "Clem" Lefebvre publikoval souhrn dění v Linux Mintu za červen 2026. Vypíchnuta je vylepšená podpora Waylandu. Už není považována za experimentální. V příští verzi Linux Mintu, plánována je na Vánoce, bude běh Cinnamonu plně podporován na X11 i Waylandu. V květnu na vývoj Linux Mintu přispělo 611 dárců celkovou částkou 19 612 dolarů. Dalších 2 326 patronů přispělo na Patreonu celkovou částkou 5 334 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.7. 04:00 | Bezpečnostní upozornění

    V Linuxu v KVM byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost Januscape aneb CVE-2026-53359. Root na hostovaném počítači (virtuální stroj) může obejít izolaci a získat plnou kontrolu nad hostitelským systémem (DoS útok nebo vzdálené spuštění kódu s právy roota). Na obou hlavních architekturách – Intel i AMD. Zranitelnost v Linuxu existovala téměř 16 let (od srpna 2010 do června 2026).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (10%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 2097 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    Max avatar 4.11.2009 07:07 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Ty to vždycky podáš tak jednoduše, že kdybych neměl drobné zkušenosti s opravami, tak bych řekl, že je to otázka chvilky :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.11.2009 08:26 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Ale ona to v podstate byla chvilka. Asi dve hodiny. :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.11.2009 08:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Co to bylo za cíga? Český nebo třicetiletý americký? :-)
    4.11.2009 09:03 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    nevim, relikvii jsem vyhodil
    Berysek avatar 4.11.2009 09:42 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Chyba, taková důležitá věc měla být fotce... :)
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    4.11.2009 10:37 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Heeeej, já chci taky nějaký takový auto na šťourání a opravování!

    Jen tak mimochodem, čistě ze zvědavosti, kolik ti zabírá času tohle hraní si s autem? A jaké máš k dispozici prostory a nářadí?

    Už dlouhou dobu toužím dělat automechanika a jestli někdy skončím s prací v mém současném oboru, tak se rekvalifikuji na automechanika a bude to :-D
    Free your mind and the ass will follow...
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.11.2009 10:48 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Přivezu ti moje, teče mi benzín do oleje, po 700km je to zhruba 1:1, trochu rezne, "divně" brzdí, "divně" topí, nebudeš se aspoň přez zimu nudit.. :-D
    4.11.2009 10:52 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Hej to vypadá luxusně :-D Mimochodem co Fobie, jak jezdí? Už má vychytaný všechny mouchy? :-P
    Free your mind and the ass will follow...
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.11.2009 12:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    jj, servis ten ABS opravoval 20 dní!!!!!
    4.11.2009 11:09 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Trochu casu to zabere, opravuju to po vecerech a vikendech. Par hodin tydne uz tedka. Kdyz jsem to pripravoval na STK stalo to casu vic, ale to bylo dele svetlo. Opravuju to ve stodole. Naradi jsem naky mel, na vetsinu staci klasicka golasada a klice. Obcas je potiz s rozmerama klicu (amerika). Taky je dobry mit lepsi hever a ted jsem si poridil zvedaky na napravu. Flexa s brusnym kotoucem, vrtacka, sroubovaky, kleste, multimetr, sada na brouseni atd...
    brk avatar 4.11.2009 19:53 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Není v té stodole už poněkud kosa, jak tak koukám na teploměr? :o)
    USE="-qt -kde"
    4.11.2009 20:14 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    trosku jo, ale pri praci se clovek zahreje
    pol128 avatar 4.11.2009 14:09 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Tento serial o Jeepe je asi jeden z najkvalitnejsich blogov tu.
    default avatar 4.11.2009 22:24 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Já bych ho osobně měl nejradši i ve zprávičkách. Třeba zrovna místo těch o odpojování zlodějů od internetu.
    4.11.2009 16:49 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    tohle jsou ještě jednoduchý auta, všechno se dá opravit bez speciálního nářadí. Celá elektrika obsahuje asi tolik drátů jako mají dnešní auta v jedněch dveřích. Palivová soustava ze dvou hadic. Mechanicky to vychází z pracovních a vojenských aut kde cokoliv komplikovaného je na škodu. Vpodstatě to jde celé rozmontovat a zas složit s heverem a sadou klíčů. A když jsou k tomu obrázky tak je to pohoda absolutní. Zas je fakt že tyhle starší karburátorové motory mají své vrtochy. Hlavně startování je někdy obřad vyžadující téměř magické postupy a to dnešní běžný uživatel prostě nezvládá.
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.11.2009 14:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Zas je fakt že tyhle starší karburátorové motory mají své vrtochy.
    ?? jaký proboha ?? :-D Karbec je (podle mého skromného názoru) o hodně lepší než vstřik.
    5.11.2009 17:27 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    karbec je lepší někdy a na něco. Na kutění a ladění, v autě na blbiny ano. Dají se s tím provádět různé pokusy které ne vždy vedou k lepšímu ale o tom to pochopitelně není. Ale do auta na denní používání, když to musí bezchybně nastartovat v teplotách od -25 do +70, kdykoliv projít emisní a technickou kontrolou pokud možno bez většího servisu, bez větších zásahů najezdit mnoho tisíc kilometrů, to už pro karboš tak dobře nevypadá. A to už vůbec nepřipadá v úvahu plnění nějakých emisních norem. Jezdil jsem s pár karburátorovýma motorama, nedělalo mi to problémy. Ale já nejsem běžný dnešní uživatel, mě nevadí když auto nemá posilovač na všecko, deset airbagů a klimatizaci s třema displejema a šedesáti knoflíkama. Měl jsem trabanta který při startování vyžadoval jistou kombinaci pohybů se sytičem a plynovým pedálem. Čím nižší byla teplota tím to bylo citlivější ale nastartovalo to na druhé zatočení při -25 stupních. Škodovka zas po rozjezdu vyžadovala přesné a citlivé zavírání sytiče v kombinaci s plynem asi na 3 kilometrech jízdy. Jakýkoliv necitlivý zásah znamenal epileptický záchvat motoru. Žiguliky byly velice citlivé na seřízení, když se nezadařilo tak spotřeba byla děsivá. A když se karburátory opotřebovaly tak se ty trable množily. Různě se to rozlaďovalo, přisávalo si to falešný vzduch, nedrželo volnoběh, zhášelo na křižovatkách a tak dále. Vstřikování prostě nadávkuje palivo dle programu, údajů z čidel a režimu chodu tak aby to mělo výkon, dobrou spotřebu a ještě dobré složení emisí. Kdykoliv to nastartuje, za všech teplot, za všech podmínek a obvykle to slouží bez údržby asi třikrát tak dlouho než byla životnost karburátorů.
    kotyz avatar 5.11.2009 16:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    jeste par dilu a zdatnej kutil domaci si podle toho bude schopnej toho jeepa doma postavit :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.11.2009 19:37 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Kdyz jsem to zacal psat, rikal jsem si, ze kdyz uz tu mam blog, tak si to budu psat sem a davat fotky. Takovou minidokumentaci. Treba se to nekomu bude taky hodit. Kazda uspesna oprava mi prinasi poteseni a radost, a rad se o ni podelim. Treba tim dodam odvahu lidem, co to chteji taky zkusit, ale stale jeste vahaji.
    kotyz avatar 5.11.2009 21:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    kdybych mel auto a nemel levy ruce, asi bych to taky zkousel ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.11.2009 17:52 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Ono zrucnost se nerozdava pri narozeni, proste jako cokoliv to chce trenovat a ucit se.
    default avatar 6.11.2009 21:16 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Nesouhlasím. Prostě někdo je šikovný na to a druhý zas na ono. Pro mě jsou auta úplně mimo mé chápání. Z fyzyky znám základní komponenty… to ano. Ale to je vše. Auto nemám a ani nemám řidičák. Ale udělat si ze dřeva nábytek — to je pro mě naprosto v pohodě.
    7.11.2009 12:09 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Proc teda lidi chodi do skoly? Proc se nekdo uci treba automechanikem? Kdyz jsem zacal treba litat s RC letadlama, prvni lety byly skoro vzdy katastrofa. Spis jsem spravoval nez lital. Pak jsem si to nacvicil na simulatoru, abych pri ovladani nepremyslel jakym smerem mam vychylit packu kdyz se letadlo riti k zemi nebo je nejak naklonene a potrebuji ho srovnat atd. Kdyz jsem se naucil litat s hornoplosnikem, zkusil jsem nejakeho akrobata, je rychlejsi, daji se s nim delat ve vzduchu psi kusy, ale pristavani je diky rychlosti tezsi. Taky jsem se to jakztakz naucil. Myslim ze vsechno se da naucit a je to jen otazka vule a casu.
    default avatar 7.11.2009 14:03 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Ano. Ale jistý talent mít musíš. Bez talentu to jde také, ale není to ono.
    4.12.2009 20:09 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    > v přívodu vzduchu proměřil také dva topné odpory

    to nekuri odpadovym teplom z motora, ale elektricky?
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    5.12.2009 11:36 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Je tam jak topne telisko, tak i nejake pravdepodobne topne odpory v privodni roure od kapoty. Takze to hlavne topi tim odpadnim teplem z motoru.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.