abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 05:11 | Zajímavý článek

    Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.

    karkar | Komentářů: 7
    24.10. 19:55 | Nová verze

    Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.10. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    24.10. 13:22 | Upozornění

    V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.10. 04:55 | Komunita

    VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.10. 03:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 20:11 | Komunita

    V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (20%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 276 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Jeep - topení

    3.11.2009 22:35 | Přečteno: 1749× | Jeep | poslední úprava: 14.10.2011 12:54

    Dneska jsem odstrojil a zkontroloval soustavu topení. Čekala na mne hned dvě překvapení.

    Nejdříve je potřeba vypustit náplň z chladicí soustavy, aby nic nezůstalo v hadicích. Stačilo vypustit jen asi 3 litry, pak hladina klesla, že už moc nezbylo v hadicích co vedou k topnému tělísku. Pak jsem odpojil hadice. Topící soustava drží na čtyřech šroubech, matky jsou přístupné od motoru, tři jsou poblíž baterie a poslední je kousek od čidla teploty. Pak bylo potřeba odpojit táhla pro ovládání klapek. Vyndat to šlo poměrně jednoduše.

    Nejvíc jsem se obával, že bude chybět větrák. Naštestí po odmontování motoru tam byl. Když jsem se ale koukal podrobněji jak to asi funguje, zarazila mě jedna věc. Připadalo mi, že lopatky by měly být na druhou stranu. Zkusil jsem tedy zapojit motor, jakým směrem se bude točit. A jéje, točí se na druhou stranu než zabírají lopatky. Tak jsem větrák odmontoval, a zkusil ho namontovat obráceně. Pasovalo to a najednou lopatky zabírají jak mají a správně foukají spodem na topné tělísko a odfukují od něj teplý vzduch. Paráda! Před namontováním motoru s větrákem zpátky jsem dal silikon, aby neutíkal vzduch netěsnostmi.

    Při kontrole vnitřních klapek jsem v systému našel prázdnou krabičku od cigaret, která blokovala klapku přepínací směr ofuku nahoru a dolů. Druhý problém odstraněn, super.

    Ještě jsem v přívodu vzduchu proměřil také dva odpory, vypadaly ok. Namontování bylo trošku obtížnější, hlavně chytit první matku a prostrčit správně trubice od topného tělíska. Bylo potřeba ještě nejdříve připojit lanko ovládání klapky u spolujezdce, po nasazení je tam horší přístup. Nakonec jsem topnou soustavu namontoval zpátky sám, trošku jsem s tím povergloval a bylo to. Jako poslední jsem připojil zpátky ovládací lanka, hadice a nalil kapalinu zpátky do chladiče.

    Nastaroval jsem a chvíli túroval motor, aby se zahřál. Topné tělísko ohřálo vzduch, pustil jsem větrák, otevřel správně klapky a hotovo! Topení funguje jak má.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Jeep - topení, obrázek 1 Jeep - topení, obrázek 2 Jeep - topení, obrázek 3 Jeep - topení, obrázek 4 Jeep - topení, obrázek 5

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 4.11.2009 07:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Ty to vždycky podáš tak jednoduše, že kdybych neměl drobné zkušenosti s opravami, tak bych řekl, že je to otázka chvilky :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.11.2009 08:26 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Ale ona to v podstate byla chvilka. Asi dve hodiny. :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.11.2009 08:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Co to bylo za cíga? Český nebo třicetiletý americký? :-)
    4.11.2009 09:03 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    nevim, relikvii jsem vyhodil
    Berysek avatar 4.11.2009 09:42 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Chyba, taková důležitá věc měla být fotce... :)
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    4.11.2009 10:37 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Heeeej, já chci taky nějaký takový auto na šťourání a opravování!

    Jen tak mimochodem, čistě ze zvědavosti, kolik ti zabírá času tohle hraní si s autem? A jaké máš k dispozici prostory a nářadí?

    Už dlouhou dobu toužím dělat automechanika a jestli někdy skončím s prací v mém současném oboru, tak se rekvalifikuji na automechanika a bude to :-D
    Free your mind and the ass will follow...
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.11.2009 10:48 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Přivezu ti moje, teče mi benzín do oleje, po 700km je to zhruba 1:1, trochu rezne, "divně" brzdí, "divně" topí, nebudeš se aspoň přez zimu nudit.. :-D
    4.11.2009 10:52 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Hej to vypadá luxusně :-D Mimochodem co Fobie, jak jezdí? Už má vychytaný všechny mouchy? :-P
    Free your mind and the ass will follow...
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.11.2009 12:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    jj, servis ten ABS opravoval 20 dní!!!!!
    4.11.2009 11:09 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Trochu casu to zabere, opravuju to po vecerech a vikendech. Par hodin tydne uz tedka. Kdyz jsem to pripravoval na STK stalo to casu vic, ale to bylo dele svetlo. Opravuju to ve stodole. Naradi jsem naky mel, na vetsinu staci klasicka golasada a klice. Obcas je potiz s rozmerama klicu (amerika). Taky je dobry mit lepsi hever a ted jsem si poridil zvedaky na napravu. Flexa s brusnym kotoucem, vrtacka, sroubovaky, kleste, multimetr, sada na brouseni atd...
    brk avatar 4.11.2009 19:53 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Není v té stodole už poněkud kosa, jak tak koukám na teploměr? :o)
    USE="-qt -kde"
    4.11.2009 20:14 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    trosku jo, ale pri praci se clovek zahreje
    pol128 avatar 4.11.2009 14:09 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Tento serial o Jeepe je asi jeden z najkvalitnejsich blogov tu.
    default avatar 4.11.2009 22:24 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Já bych ho osobně měl nejradši i ve zprávičkách. Třeba zrovna místo těch o odpojování zlodějů od internetu.
    4.11.2009 16:49 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    tohle jsou ještě jednoduchý auta, všechno se dá opravit bez speciálního nářadí. Celá elektrika obsahuje asi tolik drátů jako mají dnešní auta v jedněch dveřích. Palivová soustava ze dvou hadic. Mechanicky to vychází z pracovních a vojenských aut kde cokoliv komplikovaného je na škodu. Vpodstatě to jde celé rozmontovat a zas složit s heverem a sadou klíčů. A když jsou k tomu obrázky tak je to pohoda absolutní. Zas je fakt že tyhle starší karburátorové motory mají své vrtochy. Hlavně startování je někdy obřad vyžadující téměř magické postupy a to dnešní běžný uživatel prostě nezvládá.
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.11.2009 14:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Zas je fakt že tyhle starší karburátorové motory mají své vrtochy.
    ?? jaký proboha ?? :-D Karbec je (podle mého skromného názoru) o hodně lepší než vstřik.
    5.11.2009 17:27 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    karbec je lepší někdy a na něco. Na kutění a ladění, v autě na blbiny ano. Dají se s tím provádět různé pokusy které ne vždy vedou k lepšímu ale o tom to pochopitelně není. Ale do auta na denní používání, když to musí bezchybně nastartovat v teplotách od -25 do +70, kdykoliv projít emisní a technickou kontrolou pokud možno bez většího servisu, bez větších zásahů najezdit mnoho tisíc kilometrů, to už pro karboš tak dobře nevypadá. A to už vůbec nepřipadá v úvahu plnění nějakých emisních norem. Jezdil jsem s pár karburátorovýma motorama, nedělalo mi to problémy. Ale já nejsem běžný dnešní uživatel, mě nevadí když auto nemá posilovač na všecko, deset airbagů a klimatizaci s třema displejema a šedesáti knoflíkama. Měl jsem trabanta který při startování vyžadoval jistou kombinaci pohybů se sytičem a plynovým pedálem. Čím nižší byla teplota tím to bylo citlivější ale nastartovalo to na druhé zatočení při -25 stupních. Škodovka zas po rozjezdu vyžadovala přesné a citlivé zavírání sytiče v kombinaci s plynem asi na 3 kilometrech jízdy. Jakýkoliv necitlivý zásah znamenal epileptický záchvat motoru. Žiguliky byly velice citlivé na seřízení, když se nezadařilo tak spotřeba byla děsivá. A když se karburátory opotřebovaly tak se ty trable množily. Různě se to rozlaďovalo, přisávalo si to falešný vzduch, nedrželo volnoběh, zhášelo na křižovatkách a tak dále. Vstřikování prostě nadávkuje palivo dle programu, údajů z čidel a režimu chodu tak aby to mělo výkon, dobrou spotřebu a ještě dobré složení emisí. Kdykoliv to nastartuje, za všech teplot, za všech podmínek a obvykle to slouží bez údržby asi třikrát tak dlouho než byla životnost karburátorů.
    kotyz avatar 5.11.2009 16:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    jeste par dilu a zdatnej kutil domaci si podle toho bude schopnej toho jeepa doma postavit :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.11.2009 19:37 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Kdyz jsem to zacal psat, rikal jsem si, ze kdyz uz tu mam blog, tak si to budu psat sem a davat fotky. Takovou minidokumentaci. Treba se to nekomu bude taky hodit. Kazda uspesna oprava mi prinasi poteseni a radost, a rad se o ni podelim. Treba tim dodam odvahu lidem, co to chteji taky zkusit, ale stale jeste vahaji.
    kotyz avatar 5.11.2009 21:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    kdybych mel auto a nemel levy ruce, asi bych to taky zkousel ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.11.2009 17:52 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Ono zrucnost se nerozdava pri narozeni, proste jako cokoliv to chce trenovat a ucit se.
    default avatar 6.11.2009 21:16 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Nesouhlasím. Prostě někdo je šikovný na to a druhý zas na ono. Pro mě jsou auta úplně mimo mé chápání. Z fyzyky znám základní komponenty… to ano. Ale to je vše. Auto nemám a ani nemám řidičák. Ale udělat si ze dřeva nábytek — to je pro mě naprosto v pohodě.
    7.11.2009 12:09 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Proc teda lidi chodi do skoly? Proc se nekdo uci treba automechanikem? Kdyz jsem zacal treba litat s RC letadlama, prvni lety byly skoro vzdy katastrofa. Spis jsem spravoval nez lital. Pak jsem si to nacvicil na simulatoru, abych pri ovladani nepremyslel jakym smerem mam vychylit packu kdyz se letadlo riti k zemi nebo je nejak naklonene a potrebuji ho srovnat atd. Kdyz jsem se naucil litat s hornoplosnikem, zkusil jsem nejakeho akrobata, je rychlejsi, daji se s nim delat ve vzduchu psi kusy, ale pristavani je diky rychlosti tezsi. Taky jsem se to jakztakz naucil. Myslim ze vsechno se da naucit a je to jen otazka vule a casu.
    default avatar 7.11.2009 14:03 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Ano. Ale jistý talent mít musíš. Bez talentu to jde také, ale není to ono.
    4.12.2009 20:09 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    > v přívodu vzduchu proměřil také dva topné odpory

    to nekuri odpadovym teplom z motora, ale elektricky?
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    5.12.2009 11:36 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - topení
    Je tam jak topne telisko, tak i nejake pravdepodobne topne odpory v privodni roure od kapoty. Takze to hlavne topi tim odpadnim teplem z motoru.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.