Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Dneska jsem odstrojil a zkontroloval soustavu topení. Čekala na mne hned dvě překvapení.
Nejdříve je potřeba vypustit náplň z chladicí soustavy, aby nic nezůstalo v hadicích. Stačilo vypustit jen asi 3 litry, pak hladina klesla, že už moc nezbylo v hadicích co vedou k topnému tělísku. Pak jsem odpojil hadice. Topící soustava drží na čtyřech šroubech, matky jsou přístupné od motoru, tři jsou poblíž baterie a poslední je kousek od čidla teploty. Pak bylo potřeba odpojit táhla pro ovládání klapek. Vyndat to šlo poměrně jednoduše.
Nejvíc jsem se obával, že bude chybět větrák. Naštestí po odmontování motoru tam byl. Když jsem se ale koukal podrobněji jak to asi funguje, zarazila mě jedna věc. Připadalo mi, že lopatky by měly být na druhou stranu. Zkusil jsem tedy zapojit motor, jakým směrem se bude točit. A jéje, točí se na druhou stranu než zabírají lopatky. Tak jsem větrák odmontoval, a zkusil ho namontovat obráceně. Pasovalo to a najednou lopatky zabírají jak mají a správně foukají spodem na topné tělísko a odfukují od něj teplý vzduch. Paráda! Před namontováním motoru s větrákem zpátky jsem dal silikon, aby neutíkal vzduch netěsnostmi.
Při kontrole vnitřních klapek jsem v systému našel prázdnou krabičku od cigaret, která blokovala klapku přepínací směr ofuku nahoru a dolů. Druhý problém odstraněn, super.
Ještě jsem v přívodu vzduchu proměřil také dva odpory, vypadaly ok. Namontování bylo trošku obtížnější, hlavně chytit první matku a prostrčit správně trubice od topného tělíska. Bylo potřeba ještě nejdříve připojit lanko ovládání klapky u spolujezdce, po nasazení je tam horší přístup. Nakonec jsem topnou soustavu namontoval zpátky sám, trošku jsem s tím povergloval a bylo to. Jako poslední jsem připojil zpátky ovládací lanka, hadice a nalil kapalinu zpátky do chladiče.
Nastaroval jsem a chvíli túroval motor, aby se zahřál. Topné tělísko ohřálo vzduch, pustil jsem větrák, otevřel správně klapky a hotovo! Topení funguje jak má.
Tiskni
Sdílej:
Zas je fakt že tyhle starší karburátorové motory mají své vrtochy.?? jaký proboha ??