Jiří Eischmann v příspěvku na svém blogu představuje typy, jak lépe chránit své soukromí na mobilním telefonu: "Asi dnes neexistuje způsob, jak se sledování vyhnout úplně. Minimálně ne způsob, který by byl kompatibilní s tím, jak lidé technologie běžně používají. Soukromí ovšem není binární věc, ale škála. Absolutního soukromí je dnes na Internetu dost dobře nedosažitelné, ale jen posun na škále blíže k němu se počítá. Čím méně dat se o vás posbírá, tím nepřesnější budou vaše profily a tím méně budou zneužitelné proti vám."
Byla vydána nová stabilní verze 25.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Warbler. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Multiplatformní open source spouštěč her Heroic Games Launcher byl vydán v nové stabilní verzi 2.17.0 Franky (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 26 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.
Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.
Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.
1. července Mozilla vypne službu Fakespot pro detekci podvodných recenzí v internetových obchodech. Mozilla koupila Fakespot v květnu 2023.
8. července Mozilla vypne službu Pocket (Wikipedie) pro ukládání článků z webu na později. Do 8. října si uživatelé mohou vyexportovat data. Mozilla koupila Pocket v únoru 2017. Několik měsíců byl Pocket integrovanou součástí Firefoxu.
Turris OS má aktuálně problém s aktualizací související s ukončením podpory protokolu OCSP u certifikační autority Let's Encrypt.
Dneska jsem odstrojil a zkontroloval soustavu topení. Čekala na mne hned dvě překvapení.
Nejdříve je potřeba vypustit náplň z chladicí soustavy, aby nic nezůstalo v hadicích. Stačilo vypustit jen asi 3 litry, pak hladina klesla, že už moc nezbylo v hadicích co vedou k topnému tělísku. Pak jsem odpojil hadice. Topící soustava drží na čtyřech šroubech, matky jsou přístupné od motoru, tři jsou poblíž baterie a poslední je kousek od čidla teploty. Pak bylo potřeba odpojit táhla pro ovládání klapek. Vyndat to šlo poměrně jednoduše.
Nejvíc jsem se obával, že bude chybět větrák. Naštestí po odmontování motoru tam byl. Když jsem se ale koukal podrobněji jak to asi funguje, zarazila mě jedna věc. Připadalo mi, že lopatky by měly být na druhou stranu. Zkusil jsem tedy zapojit motor, jakým směrem se bude točit. A jéje, točí se na druhou stranu než zabírají lopatky. Tak jsem větrák odmontoval, a zkusil ho namontovat obráceně. Pasovalo to a najednou lopatky zabírají jak mají a správně foukají spodem na topné tělísko a odfukují od něj teplý vzduch. Paráda! Před namontováním motoru s větrákem zpátky jsem dal silikon, aby neutíkal vzduch netěsnostmi.
Při kontrole vnitřních klapek jsem v systému našel prázdnou krabičku od cigaret, která blokovala klapku přepínací směr ofuku nahoru a dolů. Druhý problém odstraněn, super.
Ještě jsem v přívodu vzduchu proměřil také dva odpory, vypadaly ok. Namontování bylo trošku obtížnější, hlavně chytit první matku a prostrčit správně trubice od topného tělíska. Bylo potřeba ještě nejdříve připojit lanko ovládání klapky u spolujezdce, po nasazení je tam horší přístup. Nakonec jsem topnou soustavu namontoval zpátky sám, trošku jsem s tím povergloval a bylo to. Jako poslední jsem připojil zpátky ovládací lanka, hadice a nalil kapalinu zpátky do chladiče.
Nastaroval jsem a chvíli túroval motor, aby se zahřál. Topné tělísko ohřálo vzduch, pustil jsem větrák, otevřel správně klapky a hotovo! Topení funguje jak má.
Tiskni
Sdílej:
Zas je fakt že tyhle starší karburátorové motory mají své vrtochy.?? jaký proboha ??