Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Z Třebíče, jo? V tom bazaru jsem ho vídal stát asi půl roku, jestli je to teda on. A máte v plánu s ním vyrazit na zlomenou poloosu? (Pro ty co neznají, jedná se o závody historických terénních vozidel)
Jezdí se někde v okolí Třebíče... Informace o příštím ročníku budou na vcctrebic.info, zatím jsou tam výsledky a fotky z minulých let... Rozhodně tuhle akci doporučuju, stojí to za to. Jede se převážně polníma a lesníma cestama a většinou bývá i nějaká chuťovka - brodění přes řeku nebo letošní peklo.
Berou jen auta do roku výroby 1965.
Ano, takový veterán nemůže být použit pro "každodenní přepravu". Další info v technickém kodexu FIVA.
Ano, takový veterán nemůže být použit pro "každodenní přepravu"To by me fakt zajimalo, jak se neco tak vagniho dokazuje u soudu... Jako kdyz s nim jedu jen obden, je to OK?
dřív si musel při každej jízdě s veteránem vyplnit knihu jízd, to už však bylo zrušeno a pokud s veteránem nejezdíš jako živnostník s turistama po práglu tak ti můžou všichni políbit.
Ahoj,
moc krásné auto. Jak funguje pohon 4x4? Má to nápravové uzávěrky? Alespoň zadní? Jaká je reálná světlá výška? Kolik překřížíš nápravy? Redukční převodovka?
Já mám Grand Vitaru 2003 to je na pomezí teréňáku a SUV. Pohon je řešen tak, jako bych měl trvale uzavřený mezinápravový diferenciál, proto se s tím na 4x4 nesmí jezdit na pevném povrchu. Nápravové uzávěrky to nemá a třeba aspoň zadní by bodla dost hodně. Redukce je asi 1:2 a je to skvělá věc, i když potřebuju pomalu zacouvat s vozíkem. Překřížím odhadem 35 cm. V zimě jezdí velice pěkně, ale už jsem i zapadl.
jako zdroj informací doporučuju www.offroadforum.cz
Ať to jezdí.
Marek
to povinné ručení zkus u nějaké pojišťovny která to počítá podle výkonu a ne podle objemu. Třeba to bude výhodnější, ony ty ameriky přes obludný objem nebývají moc výkonné. Možná to s tím přepisem na veterána nebude úplně jednoduché a taky se to musí tuším ročně obnovovat. Prý je výhodné stát se členem nějakého veterán klubu, ty úřední formality někdy řeší hromadně. A samozřejmě blahopřeju ke krásně šílenému stroji!
Je dobře že jsou ještě lidi kteří nedbají na většinový názor a nekoupí si fábii HTP nebo oktávii TDI ale něco od srdce.
Je dobře že jsou ještě lidi kteří nedbají na většinový názor a nekoupí si fábii HTP nebo oktávii TDI ale něco od srdce.Vis, oni obcas lidi maj treba rodinu a nebo proste chteji stroj, se kterym kdyz se rozhodnou zajet si do Chorvatska nebo nekam, tak nebudou muset prodat byt, aby meli na benzin ci naftu...
no právě takhle lidi neuvažujou, to by si vybírali úplně jinak protože provozní náklady nejsou jen to palivo. Začít se musí u pořizovací ceny a to právě u těchhle vozů pro "běžného českého člověka" je docela síla. Taky náhradní díly a spotřební materiál zrovna nepotěší. Ale chápu to že lidi občas potřebují naložit dvě až tři kindrsicny a kočárek což se jim zrovna do škodovek podaří jen ztěží. Měl jsem spíš na mysli lidi co si koupí Fabii HTP a pak se z ní nalepováním hovadin snaží udělat hustokrutotuzingsupersport místo aby si za desetinu ceny koupili patnáct let starý japonský nabo italský sporťák a trochu vážně se mu věnovali.
Tiskni
Sdílej: