Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Inac neni v terene nad Ladu Nivu a GAZ
Z Třebíče, jo? V tom bazaru jsem ho vídal stát asi půl roku, jestli je to teda on. A máte v plánu s ním vyrazit na zlomenou poloosu? (Pro ty co neznají, jedná se o závody historických terénních vozidel)
Jezdí se někde v okolí Třebíče... Informace o příštím ročníku budou na vcctrebic.info, zatím jsou tam výsledky a fotky z minulých let... Rozhodně tuhle akci doporučuju, stojí to za to. Jede se převážně polníma a lesníma cestama a většinou bývá i nějaká chuťovka - brodění přes řeku nebo letošní peklo.
Berou jen auta do roku výroby 1965.
Ano, takový veterán nemůže být použit pro "každodenní přepravu". Další info v technickém kodexu FIVA.
Ano, takový veterán nemůže být použit pro "každodenní přepravu"To by me fakt zajimalo, jak se neco tak vagniho dokazuje u soudu... Jako kdyz s nim jedu jen obden, je to OK?
Podle me je to prakticky nevymahatelne.
dřív si musel při každej jízdě s veteránem vyplnit knihu jízd, to už však bylo zrušeno a pokud s veteránem nejezdíš jako živnostník s turistama po práglu tak ti můžou všichni políbit.
(stačí řádově...)
cenu jsem usmlouval na kulatou castku
Ahoj,
moc krásné auto. Jak funguje pohon 4x4? Má to nápravové uzávěrky? Alespoň zadní? Jaká je reálná světlá výška? Kolik překřížíš nápravy? Redukční převodovka?
Já mám Grand Vitaru 2003 to je na pomezí teréňáku a SUV. Pohon je řešen tak, jako bych měl trvale uzavřený mezinápravový diferenciál, proto se s tím na 4x4 nesmí jezdit na pevném povrchu. Nápravové uzávěrky to nemá a třeba aspoň zadní by bodla dost hodně. Redukce je asi 1:2 a je to skvělá věc, i když potřebuju pomalu zacouvat s vozíkem. Překřížím odhadem 35 cm. V zimě jezdí velice pěkně, ale už jsem i zapadl.
jako zdroj informací doporučuju www.offroadforum.cz
Ať to jezdí.
Marek
Pri Jeepoch sa to zide
to povinné ručení zkus u nějaké pojišťovny která to počítá podle výkonu a ne podle objemu. Třeba to bude výhodnější, ony ty ameriky přes obludný objem nebývají moc výkonné. Možná to s tím přepisem na veterána nebude úplně jednoduché a taky se to musí tuším ročně obnovovat. Prý je výhodné stát se členem nějakého veterán klubu, ty úřední formality někdy řeší hromadně. A samozřejmě blahopřeju ke krásně šílenému stroji!
Je dobře že jsou ještě lidi kteří nedbají na většinový názor a nekoupí si fábii HTP nebo oktávii TDI ale něco od srdce.
Je dobře že jsou ještě lidi kteří nedbají na většinový názor a nekoupí si fábii HTP nebo oktávii TDI ale něco od srdce.Vis, oni obcas lidi maj treba rodinu a nebo proste chteji stroj, se kterym kdyz se rozhodnou zajet si do Chorvatska nebo nekam, tak nebudou muset prodat byt, aby meli na benzin ci naftu...
no právě takhle lidi neuvažujou, to by si vybírali úplně jinak protože provozní náklady nejsou jen to palivo. Začít se musí u pořizovací ceny a to právě u těchhle vozů pro "běžného českého člověka" je docela síla. Taky náhradní díly a spotřební materiál zrovna nepotěší. Ale chápu to že lidi občas potřebují naložit dvě až tři kindrsicny a kočárek což se jim zrovna do škodovek podaří jen ztěží. Měl jsem spíš na mysli lidi co si koupí Fabii HTP a pak se z ní nalepováním hovadin snaží udělat hustokrutotuzingsupersport místo aby si za desetinu ceny koupili patnáct let starý japonský nabo italský sporťák a trochu vážně se mu věnovali.
Tiskni
Sdílej: