FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Netgate oznámila vydání nové verze 2.8.0 open source firewallové, routovací a VPN platformy pfSense (Wikipedie) postavené na FreeBSD. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.16 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.3. Linux na verzi 6.1.140. Další změny v příslušném seznamu.
Člověk odsouzený za obchod s drogami daroval letos ministerstvu spravedlnosti 468 kusů kryptoměny bitcoin, které pak resort v aukcích prodal za skoro miliardu korun. Darováním se zabývá policejní Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCOZ). Deníku N to potvrdil přímo ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS). Podle resortu bylo nicméně vše v souladu s právem.
Svobodný a otevřený multiplatformní editor EPUB souborů Sigil (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 2.5.0. Stejně tak doprovodný vizuální EPUB XHTML editor PageEdit (GitHub).
Na základě národního atribučního procesu vláda České republiky označila Čínskou lidovou republiku za zodpovědnou za škodlivou kybernetickou kampaň proti jedné z neutajovaných komunikačních sítí Ministerstva zahraničních věcí ČR. Tato škodlivá aktivita, která trvala od roku 2022 a zasáhla instituci zařazenou na seznam české kritické infrastruktury, byla provedena kyberšpionážní skupinou APT31, veřejně spojovanou se zpravodajskou službou Ministerstvo státní bezpečnosti (MSS).
Google Chrome 137 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 137.0.7151.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 11 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byl vydán AlmaLinux OS 10 s kódovým názvem Purple Lion. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Na rozdíl od Red Hat Enterprise Linuxu 10 nadále podporuje x86-64-v2.
Byl vydán Mozilla Firefox 139.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 139 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Koupil jsem Jeep CJ-7 rok výroby 1978. Je to takový ten starší, který se ještě hodně podobá klasice, typickou maskou a kulatými světly. Je to v celkem slušném stavu, žádný vrak. Z Třebíče do Pardubic jsem si ho přivezl po vlastní ose a byl to zážitek. Přecijen 4.2l šestiválec je něco jiného než třeba Felicie, Fabie nebo Oktávka
Asi největší závada je vůle řízení, můžou za to dvě ohnuté tyče, jedna od řídící skříňky ke kolu a druhá co spojuje obě kola. Dalším viníkem jsou čepy na tyčích. Předchozí majitel js tím zřejmě hodně jezdil do terénu a tyče byly hodně namáhané. Zatím jsem srovnal tyč co spojuje řídící skříňku(převodku) s kolem a vůle je místo více než půl otáčky volantem jen asi desetinu, ale je tam. Počítám, že po narovnání druhé tyče a výměně čepů by vůle mohla být pryč.
Další závada je ložisko na levé přední straně, uvidíme, jak to bude vypadat, až to rozeberu. Na Internetu jsem si sehnal v pdf formátu komplet servisní manuál pro Jeepy 1949-1986, takže mám pěkně popsáno jak se co rozebírá a skládá. Také jsem si sehnal zapojení elektriky a katalogy náhradních dílů.
Pak je tam spousta dalších drobností, které už nebrání aby to prošlo STK, ale rád bych to dal všechno pěkně do kupy a trošku to auto vymazlil
Protože jsem to udělal jako normální převod, musel jsem bohužel zaplatit 10k daň, ale co už. Povinné ručení na rok protože je to čtyřlitr je přes 14k, proto jsem to hned po převodu dal do depozitu (odevzdal značky a odhlásil z provozu) abych tu drahou pojistku nemusel platit. Pokud do jara nebo dříve opravím všechny závady, rád bych na Jeep udělal veteránskou testaci, abych měl jen 1/12 pojistky, což už je paráda. Nebude třeba to provozovat na veteránských značkách, ale normálně na bílých jako normální auto, takže emise a stk jednou za dva roky.
Takže po večerech a víkendech je o zábavu postaráno
Tiskni
Sdílej:
Z Třebíče, jo? V tom bazaru jsem ho vídal stát asi půl roku, jestli je to teda on. A máte v plánu s ním vyrazit na zlomenou poloosu? (Pro ty co neznají, jedná se o závody historických terénních vozidel)
Jezdí se někde v okolí Třebíče... Informace o příštím ročníku budou na vcctrebic.info, zatím jsou tam výsledky a fotky z minulých let... Rozhodně tuhle akci doporučuju, stojí to za to. Jede se převážně polníma a lesníma cestama a většinou bývá i nějaká chuťovka - brodění přes řeku nebo letošní peklo.
Berou jen auta do roku výroby 1965.
Ano, takový veterán nemůže být použit pro "každodenní přepravu". Další info v technickém kodexu FIVA.
Ano, takový veterán nemůže být použit pro "každodenní přepravu"To by me fakt zajimalo, jak se neco tak vagniho dokazuje u soudu... Jako kdyz s nim jedu jen obden, je to OK?
dřív si musel při každej jízdě s veteránem vyplnit knihu jízd, to už však bylo zrušeno a pokud s veteránem nejezdíš jako živnostník s turistama po práglu tak ti můžou všichni políbit.
Ahoj,
moc krásné auto. Jak funguje pohon 4x4? Má to nápravové uzávěrky? Alespoň zadní? Jaká je reálná světlá výška? Kolik překřížíš nápravy? Redukční převodovka?
Já mám Grand Vitaru 2003 to je na pomezí teréňáku a SUV. Pohon je řešen tak, jako bych měl trvale uzavřený mezinápravový diferenciál, proto se s tím na 4x4 nesmí jezdit na pevném povrchu. Nápravové uzávěrky to nemá a třeba aspoň zadní by bodla dost hodně. Redukce je asi 1:2 a je to skvělá věc, i když potřebuju pomalu zacouvat s vozíkem. Překřížím odhadem 35 cm. V zimě jezdí velice pěkně, ale už jsem i zapadl.
jako zdroj informací doporučuju www.offroadforum.cz
Ať to jezdí.
Marek
to povinné ručení zkus u nějaké pojišťovny která to počítá podle výkonu a ne podle objemu. Třeba to bude výhodnější, ony ty ameriky přes obludný objem nebývají moc výkonné. Možná to s tím přepisem na veterána nebude úplně jednoduché a taky se to musí tuším ročně obnovovat. Prý je výhodné stát se členem nějakého veterán klubu, ty úřední formality někdy řeší hromadně. A samozřejmě blahopřeju ke krásně šílenému stroji!
Je dobře že jsou ještě lidi kteří nedbají na většinový názor a nekoupí si fábii HTP nebo oktávii TDI ale něco od srdce.
Je dobře že jsou ještě lidi kteří nedbají na většinový názor a nekoupí si fábii HTP nebo oktávii TDI ale něco od srdce.Vis, oni obcas lidi maj treba rodinu a nebo proste chteji stroj, se kterym kdyz se rozhodnou zajet si do Chorvatska nebo nekam, tak nebudou muset prodat byt, aby meli na benzin ci naftu...
no právě takhle lidi neuvažujou, to by si vybírali úplně jinak protože provozní náklady nejsou jen to palivo. Začít se musí u pořizovací ceny a to právě u těchhle vozů pro "běžného českého člověka" je docela síla. Taky náhradní díly a spotřební materiál zrovna nepotěší. Ale chápu to že lidi občas potřebují naložit dvě až tři kindrsicny a kočárek což se jim zrovna do škodovek podaří jen ztěží. Měl jsem spíš na mysli lidi co si koupí Fabii HTP a pak se z ní nalepováním hovadin snaží udělat hustokrutotuzingsupersport místo aby si za desetinu ceny koupili patnáct let starý japonský nabo italský sporťák a trochu vážně se mu věnovali.