V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
Z hlavy teče voda okolo výfukového a vstupního potrubí, musím to proto odstrojit a zkontrolovat, kde je problém. Naštěstí je to jen prasklinka v zátce na hlavě motoru.
Nejdříve jsem si to raději pořádně nafotil, abych měl zdokumentováno, kam která hadice vede. Potrubí sundám vcelku i s karburátorem, a budu muset odpojit i lanko plynu. Nejdříve jsem tedy sundal vzduchový filtr a pak jsem poodpojoval všechny možné hadice co vedou ke karburátoru. Pak jsem odpojil přední část výfukového potrubí co vede k tlumiči od paroží. Nakonec jsem postupně povolil šrouby na paroží. Docela chytře je uděláno to, že v předu není vyšroubovávací šroub, ale je tam napevno a vyšroubovává se jen matka, takže se tam potrubí pěkně opře při demontáži/montáži.
Po odstrojení a kontrole těsnění bylo podle rezavé stopy vidět, odkud to přesně teče. Omyl jsem to a hledal prasklinu nebo netěsnost. Je tam bohužel prasklinka. I když ještě teď koukam na poslední dvě fotky, skoro to vypadá spíše na to, že voda teče okolo toho spodního šroubu. Hlava je z litiny, tak snad to půjde zavařit, nebo třeba tam udělat závit a zašroubovat šroubek a utěsnit. No nevím, uvidíme, co na to odborník. V nejhorším případě se hlava dá sehnat, bez cla a dopravy by mohla být za nějakých 180 dolarů, s poplatky počítám jednout tolik. No uvidíme.
Když jsem ještě teďka zkusil, dolít vodu do chladiče, abych zkusil zda to skutečně tou dírkou teče, tak to je opravdu ona. Jak tak ale koukam ještě znovu pořádně na tu hlavu, připadají mi ty tři prohlubně jako zátky, nejlíp je to vidět na té úplně napravo, tak že by to byla jen prasklá zátka? Zkusím se ještě pohrabat v dokumentaci, a třeba je to tak
Výměna zátky se zdá se povedla. Kamarád automechanik měl zrovna doma 22mm zátku, kterou jsem potřeboval. Musel jsem ji malinko rozšířit a pro jistotu jsem jestě pomazal plochu silikonem, aby to pořádně těsnilo. Zkušební jízda také v pohodě.
Tiskni Sdílej:
peknej kram, ale vo tom to je.....
To máš jako s Linuxem.
Btw: pokud bys potreboval jakekoliv dily na americke auta, tak zkus www.cartime.cz v Klimkovicich u Ostravy. Velice ochotni a sezenou cokoliv.
na tyhle drobné netěsnosti se prodává takový šmejd co se nalije do chladiče a ono se to někdy zatáhne. Pokud je to jen mrazová zátka a bude k mání tak by to mělo snad jít vyměnit bez další demontáže. problém bývá vyndat tu starou, je to zalisované a ještě zarezlé ale mechanici na to mívají své finty. Pokud se neukáže nějaká velká závada tak zatím to vypadá na celkem pohodové auto. Zatím to byly jen drobnosti, takové to koření života, ten výběr který rozliší šoféra od pouhého uživatele který jen jezdí a vlastně ani neví kde se otevírá kapota.
...pro jistotu jsem jestě pomazal plochu silikonem, aby to pořádně těsnilo.hmmm, silikon vydrží tak do 70ti stupňů...