Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
:-)
Protože neukazoval budík teploty vody v motoru a taky špatně ukazoval stav paliva, sundal jsem přístrojovou desku. Taky neukazuje otáčkoměr, ale řadím podle zvuku motoru, tak to až tak nepotřebuji. Spíš chci, aby to bylo všechno v pořádku funkční.
Po rozebrání hlavního budíku, kde je teploměr a palivoměr jsem po rozebrání teploměru zjistil, že je jenom utržený drátek. Zapájel jsem ho a proměřil odpor. Našel jsem několik výborných stránek, kde je popsán postup kontroly budíků. (tady, tady) Čidlo teploty v motoru jsem musel vyměnit, to bylo v háji.
Ukazatel paliva vypadá v pořádku, co jsem si ale na něm všiml, že není originál, je na něm azbuka
zas něco dokonale okopírované, že to padlo i do Jeepa. Musel jsem tedy sundat nádrž, abych se dostal k plováku a zkontroloval. Nádrž je přišroubovaná zepodu na rámu, takže jsem ji musel pomalu spustit kousek dolů, abych mohl odpojit hadičky. Pak jsem ji spustil až na zem a odpojil elektriku. Bylo ještě nutné odšroubovat plnící hrdlo. Plnící hadice byly obě zpuchřelé, tak jsem pořídil nové a vyměnil. K plováku jsem se dostal poměrně snadno, stačilo pootočit zajišťovací podložkou a plovák šel vytáhnout. Musel jsem trošku ohnout plíšek, aby pěkně jezdil po odporovém drátu. Sací trubička byla volná, byto třeba ji ještě zaletovat cínem, aby se nepohybovala.
Namontování nádrže šlo poměrně snadno, pomáhal jsem si heverem a nejdříve jsem ji přichytil vzadu a pak postupně zvedal a přichytil předek. Po dotažení šroubů jsem nastartoval a všechno v pohodě, oba ukazatele ukazují. Paráda!
Tiskni
Sdílej:
jj, casu aj penazi by ma zaujimalo :) ale ja poznam par takych ludi ktori bez hladania si umelej zabavky by nemohli zit...
to je ten rozdíl mezi starým a novým autem. Stará auta se udržují a opravují. Nová auta se po pěti letech musí nahradit celá novými protože opravit skoro nic nejde a když už tak je to tak nákladné že se to nevyplatí. Samozřejmě trochu přeháním ale opravdu jen trochu. Z dnešních aut asi nikdy žádný opečovávaný veterán nebude.
tak nějak jsem to myslel. Problém je taky v tom že dnešní mechanici už nejsou mechanici ale čtenáři monitoru. Oni nehledají závadu ale diagnostickou zásuvku. Počítač hlásí závadu něčeho, tak se to vymění. Ono to za chvíli mžourá kontrolkou zas. Tak se to zas vymění. Když se to opakuje potřetí tak už je většině zúčastněných jasné že chyba bude jinde ale je nutno řídit se manuálem a tak se to opět vymění. Auto je víc v servisu než na silnici což nikoho nepotěší. Celé auto na záruku vyměnit se jim nechce a tak protahují, mlží a okecávají. A pak přijde nějaký starý praktik a zamáčkne uvolněný konektor.