Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Protože neukazoval budík teploty vody v motoru a taky špatně ukazoval stav paliva, sundal jsem přístrojovou desku. Taky neukazuje otáčkoměr, ale řadím podle zvuku motoru, tak to až tak nepotřebuji. Spíš chci, aby to bylo všechno v pořádku funkční.
Po rozebrání hlavního budíku, kde je teploměr a palivoměr jsem po rozebrání teploměru zjistil, že je jenom utržený drátek. Zapájel jsem ho a proměřil odpor. Našel jsem několik výborných stránek, kde je popsán postup kontroly budíků. (tady, tady) Čidlo teploty v motoru jsem musel vyměnit, to bylo v háji.
Ukazatel paliva vypadá v pořádku, co jsem si ale na něm všiml, že není originál, je na něm azbuka
zas něco dokonale okopírované, že to padlo i do Jeepa. Musel jsem tedy sundat nádrž, abych se dostal k plováku a zkontroloval. Nádrž je přišroubovaná zepodu na rámu, takže jsem ji musel pomalu spustit kousek dolů, abych mohl odpojit hadičky. Pak jsem ji spustil až na zem a odpojil elektriku. Bylo ještě nutné odšroubovat plnící hrdlo. Plnící hadice byly obě zpuchřelé, tak jsem pořídil nové a vyměnil. K plováku jsem se dostal poměrně snadno, stačilo pootočit zajišťovací podložkou a plovák šel vytáhnout. Musel jsem trošku ohnout plíšek, aby pěkně jezdil po odporovém drátu. Sací trubička byla volná, byto třeba ji ještě zaletovat cínem, aby se nepohybovala.
Namontování nádrže šlo poměrně snadno, pomáhal jsem si heverem a nejdříve jsem ji přichytil vzadu a pak postupně zvedal a přichytil předek. Po dotažení šroubů jsem nastartoval a všechno v pohodě, oba ukazatele ukazují. Paráda!
Tiskni
Sdílej:
jj, casu aj penazi by ma zaujimalo :) ale ja poznam par takych ludi ktori bez hladania si umelej zabavky by nemohli zit...
to je ten rozdíl mezi starým a novým autem. Stará auta se udržují a opravují. Nová auta se po pěti letech musí nahradit celá novými protože opravit skoro nic nejde a když už tak je to tak nákladné že se to nevyplatí. Samozřejmě trochu přeháním ale opravdu jen trochu. Z dnešních aut asi nikdy žádný opečovávaný veterán nebude.
tak nějak jsem to myslel. Problém je taky v tom že dnešní mechanici už nejsou mechanici ale čtenáři monitoru. Oni nehledají závadu ale diagnostickou zásuvku. Počítač hlásí závadu něčeho, tak se to vymění. Ono to za chvíli mžourá kontrolkou zas. Tak se to zas vymění. Když se to opakuje potřetí tak už je většině zúčastněných jasné že chyba bude jinde ale je nutno řídit se manuálem a tak se to opět vymění. Auto je víc v servisu než na silnici což nikoho nepotěší. Celé auto na záruku vyměnit se jim nechce a tak protahují, mlží a okecávají. A pak přijde nějaký starý praktik a zamáčkne uvolněný konektor.