Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).
Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Po provedené testaci historického vozidla už nebyl důvod proč platit normální pojistku, zašli jsme tedy s přítelkyní do pojišťovny oznámit změnu a chtěli jsme úpravu smlouvy.
Bylo to mezi svátky, pojišťovák tam neměl tehdy PC, tak se omluvil, ať se zastavíme po novém roce. Po novém roce tedy došlo k sepsání nové smlouvy, která měla nahradit stávající. Pro tuto úpravu stačí Technický průkaz a protokol o provedené testaci. Vše vypadalo téměř ok, jen ten pojišťovák vypadal, jako by historické vozidlo pojišťoval poprvé. Smlouva podepsána, od března už za nižší peníze.
Za pár dní ale přišla složenka na další období za tu původní částku. Telefonát s tím pojišťovákem nic nevyřešil a pár dní se nic nedělo. Tak jsem tedy mailem kontaktoval oddělení stížností pojišťovny. Po urgenci přišla suchá odpověď o tom, že pojišťují jaho historická jen vozidla starší 10(!) let a s průkazem historického vozidla. Průkaz historického vozidla ale slouží jako náhrada technického průkazu pro vozidla se zvláštními registračními značkami (zelené tzv. veteránské značky). Odepsal jsem tedy té paní z pojišťovny, že se opravdu nehodláme zbavovat bílých značek a technického průkazu, a pokud její pojišťovna opravdu nepojišťuje jako historická vozidla ta, která jsou starší 30 let a splňují podmínky testace na historickou původnost, tak že půjdeme jinam.
Protože se dále nic nedělo, zašel jsem si tedy na pobočku jiné pojišťovny, předložil technický průkaz a protokol o testaci a paní na přepážce mi sdělila, že tyto doklady pro pojištění stačí a vypočetla roční pojistné. Dále už nebylo třeba na nic čekat. Dát značky do depozitu, tím se okamžitě a bez nutné výpovědní doby ukončí smlouva(y) u předchozí pojišťovny.
S technickým průkazem, kde přibyl záznam o uložení do depozitu se v pojišťovně ukončila smlouva, i ta druhá co vlastně ani nezačala - ono člověk nikdy neví, lepší je mít to potvrzení, že smlouva byla ukončena. Pak už stačilo jen v nové pojšťovně uzavřít pojistku a dojít si zpátky pro značky. Když jsem si před touto akcí volal na dopravní odbor, jakou nejkratší dobu mohou být značky v depozitu, paní hned věděla která bije a řekla, že třeba i jen pět minut a že se to kvůli pojštění takhle běžně dělá.
Všechno dobře dopadlo a ve stodole teď stojí historické vozidlo na normálních bílých značkách se sníženým ročním povinným ručením.
Tiskni
Sdílej:
http://www.povinne-ruceni.com - nejlepší srovnávač povinného ručení. Dlouholetá tradice.