abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 504 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Jeep - motor a další

    28.7.2010 21:15 | Přečteno: 1519× | Jeep | poslední úprava: 9.8.2010 21:07

    V poslední době jsem se soustředil na motor a související věci. Od kamaráda jsem si půjčil stroboskopickou lampu na prověření předstihu a taky jsem třeba odvzdušňoval brzdy včetně hlavního válce.

    První věc co zlobila už delší dobu, bylo to, že někde byla nějaká netěsnost v přívodu paliva, někde to nasávalo vzduch. Zkontroloval jsem hadičky od nádrže až k pumpě a u nádrže jsem pro jistotu také vyměnil. Pořád to nepomáhalo. Pak jsem rozebral pumpu, jestli třeba není poškozené těsnění okolo membrány. To vypadalo v pořádku a ani okolo kalíšku s filtrem to nevypadalo na netěsnost. Nakonec to bylo v přívodní trubiččce, ta se v odlitku horní části pumpy protáčela. Zjistil jsem to, když jsem povoloval svírací pásek na hadiččce - bylo slyšet syčení vzduchu. Protože tam nemám originál pumpu, ale nějakou škodováckou, vyrazil jsem s tou horní částí na vrakoviště a za stovku koupil celou pumpu. Spodní část jsem nechal na bloku motoru a zkombinoval to s tou z vrakoviště. Do benzínu už se nepřisává vzduch a když po nějaké přestávce v jízdě chci znovu nastartovat už to chytne hned, aniž by bylo nutné nějakou dobu točit nebo pumpovat pumpou ručně.

    Protože jsem chtěl zjistit, jestli je správně nastaven předstih, půjčil jsem si od kamaráda stroboskopickou lampu. Ta se připojí na rozdělovač do výstupu, který jde ke svíčce do prvního válce - je úplně vepředu auta. Do toho kabelu se pak zpátky připojí přívod ke svíčce. Pak se připojí napájení lampy k baterii. Podle grafů a dokumentace má být předstih při 1600 otáčkách asi 9+-2 stupně. Měření se provádí při odpojené a zacpané podtlakové hadičce co vede k rozdělovači. Stupnice pro odečítání předstihu je vpředu motoru pod vodní pumpou.

    Také jsem pořádně odvzdušnil brzdy a to včetně hlavního válce. Nejdříve jsem hadičky nedokázal správně utěsnit, že jsem si válec spíš zavzdušňoval. Pak mě ale napadlo, že do závitu ve válci by mohly pasovat odvzdušňovací šrouby, které jsem jako jedny z prvních vyměnil. Pasovaly - na ně jsem pak navlékl hadičky a mohl jsem pořádně válec zbavit bublin vzduchu. Při montáži válce zpátky na posilovač brzd jsem pořádně očistil styčné plochy, aby to pěkně dosedalo. Také jsem pod matice dal ještě pérové podložky, aby to pěkně přitlačily a fungoval lépe podtlak v posilovači brzd. Nakonec jsem postupně úplně vypumpoval pedálem starou brzdovou kapalinu. Musel jsem dolévat často do nádobky, abych to zase znovu nezavzdušnil. Nakonec jsem klasickým způsobem odvzdušnil brzdy u kol - pravé zadní, levé zadní, pravé přední a nakonec levé přední. Brzdí to o poznání lépe.

    Stávalo se mi také, že zlobilo zapalování, dost často se uvolnily kabely na válci 2 a 3. Na třetím válci se mi i kabel urval z takového toho plíšku co se pak nacvakne na svíčku, takže jsem ho musel zkracovat a opravovat pomocí kombinaček a šroubováku. Vždycky když se motor zahřál, tak to pak zlobilo. Koupil jsem tedy nové kabely a vyměnil.

    Pro případ nepříznivého počasí jsem také pořídil praktickou skládací plátěnou střechu. Teď už se může jet i na nějaký delši výlet bez obav, jestli nezačne třeba pršet.

    Také jsem se byl podívat na minisrazu Jeepů v Milovicích. Bylo to takové poježdění po bývalém vojenském prostoru, pomocí vysílaček jsme si během jízdy povídali a navigovali. Bylo to pěkné odpoledne s fajn lidmi.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Jeep - motor a další, obrázek 1 Jeep - motor a další, obrázek 2 Jeep - motor a další, obrázek 3 Jeep - motor a další, obrázek 4 Jeep - motor a další, obrázek 5 Jeep - motor a další, obrázek 6 Jeep - motor a další, obrázek 7 Jeep - motor a další, obrázek 8 Jeep - motor a další, obrázek 9

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.7.2010 21:48 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - motor a další
    jestli tu tabulku dobře luštím tak ten předstih by se měl nastavovat při odpojené podtlakové regulaci a ještě cosi o podtlaku tam je. V tom se často dělá chyba, někde se půjčí strobo a hurá na to a ono to pak je ještě horší. Ta hodnota předstihu se u takovýchhle motorů většinou nastavovala při stojícím motoru, tedy bez vlivu podtlaku. Taky v tom předstihu dělává chaos unavený přerušovač. Kontakt nestíhá kmitat, obzvlášť ve vyšších otáčkách. Co to nadělalo za patálie na škodovkách, to byla někdy hrůza. Máme v práci starý vysokozdvižný vozík Datsun. Celé roky, od té doby co ho dovezli z Holandska jezdil jak kdyby měl umřít a vydával zvuky jak kdyby se vracel z náletu na Berlin. Až jednou umřel a já zjistil že prasklo perko v přerušovači. Po výměně jezdí jako vítr a motor jen ševelí. Nejspíš to bylo načaté už dávno, jen to u toho starého křápu nebylo nikomu divné.
    29.7.2010 11:47 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - motor a další
    JJ v servisnim manualu je to pekne popsano - odpojit podtlak a zacpat jej. Btw je na tebe nejaky kontakt? (jabber, icq, mail?)
    29.7.2010 12:39 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - motor a další
    kontakt na mě je ale moc ho nešířím, což se ukazuje jako nejlepší protispamové opatření. Ale tady jsem skoro denně, potřebuješ něco? Jeepy sice nejsou zrovna to co bych nějak detailně znal ale tyhle staré motory nemají moderní kurvítka takže platí obecné věci. Mám trochu zkušeností se starýma škodovkama, na vojně jsem si trošku sáhl na nějaké ty ruské stroje, taky trabanta jsem pár let měl a dnes mám to potěšení být členem autoklubu www.italiancars.org
    29.7.2010 18:18 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - motor a další
    No, protoze jsi mi zatim vzdycky dobre poradil pod prispevky v blogu, obcas bych se rad na neco zeptal nebo se poradil. :-)
    30.7.2010 19:34 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - motor a další
    ty uvolněné trubičky byly taky kultovní záležitost u škodovek. Představ si že by se ti uvolnila ne sací ale výtlačná. Nebo dokonce přívod na karburátoru, což u škodovek bylo zajímavější protože karburátor byl nad motorem. Taky benzinové hadice co se rozpouštěly v benzinu byly bezva.Škodovácká pumpa taky dávala málo benzinu, na normální provoz to stačilo ale když to mělo načerpat vyschlý karburátor tak se muselo děsně dlouho točit nebo to napumpovat ručně. Problém byl, díky karbu nad motorem že to vyschlo i při krátké zastávce s přehřátým motorem. Dokonce to popisuje i pan Hrdlička, jeden z konstruktérů škodovek, ve skvělé knize V soukolí okřídleného šípu. Ptala se ho na to manželka velvyslance ve Švýcarsku, že jí škodovka občas nechce naskočit. Když jí řekl že má otevřít kapotu a zapumpovat páčkou tak se zhrozila že to by na ni někdo asi zavolal policajta. Že to se ve Švýcarsku vůbec nesmí, hrabat se v motoru jen tak před barákem.
    1.8.2010 13:06 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - motor a další
    včera jsem jezdil po Valašsku a u vesnice s malebným názvem Držková jsem narazil na sraz amerik. Tak jsem si říkal jestli se tam nevyskytne jeden zelený Jeep a kupodivu ne.
    1.8.2010 20:25 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - motor a další
    Jeep stal ve stodole, protoze byl na sobotu jinej program.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.