Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
Po posledním poježdění ve sněhu jsem si na bloku motoru všimnul stékající vody. Když jsem to otřel, zjistil jsem prasklinu.
Vypadá to, že už tam byla delší dobu a jen jsem si toho nevšiml dřív. Chladící kapalina nezmrzla, a i kdyby, vyletěly by nejdřív asi protimrazové zátky. Co s tím - je to litina, tak by to snad mělo jít svařit. Nakonec mi zkušenější poradili, že to stačí zalepit speciálním lepidlem na kov. Je to bezpečnější bez pnutí a vydrží to. Včera se tu teda stavil kamarád a ruční frézkou v místě praskliny vyfrézoval drážku. Ještě před tím jsem ale blok očistil arvou, aby se to zbavilo nečistot a mastnoty. Nebylo nutné sundavat výfukové a plnící potrubí, bylo to tam celkem přístupné. Jako lepidlo kamarád použil osvědčené LOCTITE 3450 A&B Hysol. Je to takové dvojsložkové lepidlo ve dvou spojených injekčních stříkačkách. Venku bylo asi 6 stupňů nad nulou, tak se tohleto dalo dělat. Před aplikací lepidla jsem místo ještě trochu ofoukal horkovzdušnou pistolí a připravil větrák s teplým vzduchem, aby zespod foukal na místo lepení.
Kamarád postupně zalepil celou prasklinu a stěrkou pěkně rozetřel lepidlo. Větrák jsem tam nechal asi hodinu a půl foukat, aby to pěkně vytvrdlo. Vypadá, že by to mohlo fungovat. Tímhle lepidlem kamarád lepil blok motoru u Mercedesu, který měl být jen na dojezd, nicméně majitel s ním už třetí rok bez problému jezdí. Možná to ještě bude třeba nějak zkulturnit, ale to zatím neřeším, hlavní je, že to bude fungovat.
Když už jsem byl v těch opravách, rozebral jsem ještě i A/C pumpu a vyměnil zpuchřelou membránu. Olej do benzínu se sice nedostával, zato se tam někudy dostával vzduch, tak jsem ještě lepidlem zalepil i možné netěsnosti okolo trubiček. Je to taková bolístka téhle pumpy ze škodovky, že jak je tam ta trubička zalisovaná, časem se uvolní a začne si pak přisávat vzduch.
Taky jsem trošku opravil sání vyměnil tu barevnou lepící pásku za černou, ať to tam nebije do očí. Na funkci to nemá vliv, jen to líp vypadá
Pokud bude ještě trochu víc sněhu, zase bych si rád zablbnul. Posledně to byla docela sranda. Jo a abych nezapomněl, přítelkyně mě na vánoce naprosto překvapila - už máme Jeepy dva
Tiskni Sdílej:
ministr zemekoule?Já jsem "ředitel zeměkoule" Ředitelé zeměkoule jezděj v japonskejch autech u kterejch když se sere motor, dojezděj ho na sračku a koupěj si za trojku na vrakáči jinej Já netvrdim, že je to lepidlo špatnej nápad, jen prostě když sem si přečet "Dušan Hokův, Jeep - blok motoru", věděl jsem že se bude zase jednat o něco ve stylu "nesedělo to o 4cm, tak jsem to dokytoval", ještě než sem to rozklik...
I kdyby to zafáčoval rozžvýkanou orbitkou, tak je to lepší čtení než další kernel ultras konina…
Vím vím, zbytečný rejp, tobě je to fuk, ale neovládl jsem se :)