abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    17.2. 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    17.2. 15:44 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.6 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.2. 03:22 | Nová verze

    Czkawka a Krokiet, grafické aplikace pro hledání duplicitních a zbytečných souborů, byly vydány ve verzi 11.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Od verze 7.0 je vedle frontendu Czkawka postaveného nad frameworkem GTK 4 vyvíjen nový frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Frontend Czkawka je už pouze v udržovacím módu. Novinky jsou implementovány ve frontendu Krokiet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    17.2. 02:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann na svém blogu publikoval článek Úvod do MeshCore: "Doteď mě radioamatérské vysílání úplně míjelo. Když jsem se ale dozvěděl, že existují komunity, které svépomocí budují bezdrátové sítě, které jsou nezávislé na Internetu a do značné míry taky elektrické síti a přes které můžete komunikovat s lidmi i na druhé straně republiky, zaujalo mě to. Když o tom přede mnou pořád básnili kolegové v práci, rozhodl jsem se, že to zkusím taky.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 904 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    freshmouse avatar 27.5.2008 20:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Jediná věc, co mi nejede, je JBoss AS 4.2.*, což je ale dost divné, protože 4.0.* nemá problémy. Ale je mi jasné, že to je rukama a ne oper. systémem. :-) Zmiňuju to jen proto, abyste mi někdo řekl, že to ostatním funguje.

    Holt si počtu v dokumentaci. Aspoň, že je hezky zpracovaná. :-)
    28.5.2008 08:25 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Hoď sem stacktrace a uvidíme, co se s tím dá dělat :-D
    27.5.2008 20:37 misch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Uzasne. Dat na screenshoty PowerArchiver ktery si uz nekolik let zobrazuje toolbar po svem, Eclipse (dtto), FF+Thunderbirs (dtto), atd ...

    Myslim ze neni problem ani pro Linux najit aplikace ktere ignoruji funkce jez maji k dispozici, a misto toho si generuji vzhled po svem. Jeste jsi tam mohl dat nejakou Javovou aplikaci, ta by taky pouzivala sve vlastni dialogy pro otevirani souboru (odlisne od vsech ktere tu mas), atd. A DOSovske okno, to by taky pomohlo zduraznit jak jsou XP prohnile az do morku kosti :)

    Nu coz. Hlavni je, ze si kazdy muze vybrat system podle sveho gusta.
    freshmouse avatar 27.5.2008 20:42 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Já právě reagoval na to, že podle spousty ZŠ-intelektuálů je "Linux" děsně nejednotný, a to je právě jeho nevýhodou oproti "jeden národ, jeden toolkit" Windows...

    Dal jsem tam ty aplikace, co jsem skutečně používal. Nemůžu za to, že jsem potřeboval zrovna je.

    Mimochodem, minule někdo v diskuzi řekl, že ani MS Officce nerespektují "systémový vzhled". :-) IE 7 zase nesmyslně jinak umisťuje lištu menu atd. atp. Takže jinak: co mimo Průzkumníka ve Windows respektuje systémový vzhled (otázka je myšlena zcela vážně)?
    27.5.2008 20:45 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Zato jesle-intelektuálové hodnotí jednotnost jen podle vzhledu.
    THIS IS SPARTA!
    freshmouse avatar 27.5.2008 20:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Ano, jednotnost vzhledu hodnotím podle vzhledu... :-) Podle čeho jinak? :-D
    27.5.2008 20:50 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Já právě reagoval na to, že podle spousty ZŠ-intelektuálů je "Linux" děsně nejednotný, a to je právě jeho nevýhodou oproti "jeden národ, jeden toolkit" Windows...
    THIS IS SPARTA!
    freshmouse avatar 27.5.2008 20:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Bylo to v kontextu. To je jako (v češtině) vynechat podmět -- ty ho nemusíš zmiňovat, protože ty víš, o čem se my bavíme, jelikož my jsme ho zmínili už předtím.
    27.5.2008 20:58 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Jo, myslíš kontext "Jeste jsi tam mohl dat nejakou Javovou aplikaci, ta by taky pouzivala sve vlastni dialogy pro otevirani souboru (odlisne od vsech ktere tu mas), atd.", který udal pán vlákna? Jasně, ty dialogy se liší jen tím, jak vykreslují tlačítka, hmm.
    THIS IS SPARTA!
    freshmouse avatar 27.5.2008 21:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Viz zápisek.
    andree avatar 27.5.2008 20:50 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    total commander, napriklad...

    ale je fakt ze mam celkom problem spomenut si, ktore aplikacie vyzerali uplne "standardne"... holt som uz s tou vecou dlho nepracoval :o)) ono je hlavne problem povedat co je standardny vzhlad, kedze napr. inak vyzerala standardna ikona "save file" vo win98 a inak vo windows xp... a ak to clovek neprogramuje fakt brutalne zlozito a do detailov, radsej ikonky zadrotuje priamo do programu... a potom to dopadne vseliako :o)

    no... nieze by to v linuxe/kde/gnome bolo az tak inak...
    27.5.2008 21:00 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Ale total commander je aplikace napsaná v Delphi a ty IMO používají vlastní knihovnu widgetů. Říkají tomu VCL. Pokud si to dobře pamatuji, tak tam byla komponenta, která v programu zařídila XP vzhled widgetů, ale úplně stoprocentní to nebylo.
    freshmouse avatar 27.5.2008 21:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    TC měl kolega a zrovna se mi nezdál, že by respektoval vzhled XP...
    27.5.2008 21:07 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    No, právě se mi nezdálo, že by Delphi aplikace, resp. cokoliv z Borland věcí, respektovala vzhled Windows. Ale ta komponenta ten vzhled změnila a pak to vypadalo téměř nativně (pokud jde o vzhled widgetů).
    27.5.2008 23:51 changeit | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    hm.. Windows XP Manifest ?
    28.5.2008 00:02 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Ano, něco mi to říká. Ale už jsem to dobré 4 roky neviděl.
    27.5.2008 20:58 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Čoraz častejšie by som privítal novú kategóriu blogov - výlevy a povzdychy, a okamžite by som ju dal nezobrazovať. Začínam mať pocit, že blogy na Ábíčku sa pomaly menia na jedno veľké Aach (čo nie je výčitka voči Ábíčku, ale voči bloggerom).
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    freshmouse avatar 27.5.2008 21:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Předchozí dva zápisky byly dost dlouhé. A na délku tohoto jsem upozornil v prvním odstavci v perexu, takže klíííd.
    27.5.2008 21:16 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Nič v zlom, ale príde mi, že celý tento XP seriál nemá žiadnu úžitkovú hodnotu. Zarytých nepriateľov Windows len utvrdí v ich presvedčení, a Windowsákov zase len utvrdí v tom, že Linuxáci si hľadajú každú zámienku, aby mohli kydať na Windows. Som presvedčený o tom, že tieto blogposty nikoho neobohatili, a predpokladám, že ich jediným "prínosom" je uľavenie si autora.

    Moja rada: Ak už chceš do niečo frflať, sprav to aspoň tak, aby to bolo vtipné. Starý zlatý s0.

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    freshmouse avatar 27.5.2008 21:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Vždyť jsem Windows i chválil...! A zcela klidně říkám, že kdyby mi vyvovovaly víc než GNOME, tak jdu do nich. To nemůžu napsat svůj názor, protože by to jednu nebo druhou skupinu mohlo potěšit nebo naštvat?

    Co se týče kvality zápisků, tak to můžu těžko sám soudit, ale hodnocení je 61, resp. 71, resp. 75 %, což není zlé vzhledem ke kontroverzi tématu.

    Smůla, s0 je jen jeden. A poznámka: s0 píše vtipné i komentáře, takže se ptám: proč ty píšeš komentáře, když nejsou vtipné jako Petrovy?
    freshmouse avatar 27.5.2008 21:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    A to nemluvím o čtenosti 1300, resp. 1600 prvních dvou zápisků. Dámy a pánové, kdo z vás to má? :-) Nezdá se tedy, že by to nikoho nezajímalo. (Tento tipuji na 1200.)
    27.5.2008 21:37 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Aj Nový čas má vysokú čtenost.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    27.5.2008 21:35 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    proč ty píšeš komentáře, když nejsou vtipné jako Petrovy?

    Nedá sa povedať, že by som tento útok neočakával :) Odpoveď je jednoduchá - nie som ani zďaleka taký vtipný ako on. Druhá časť odpovede je, že si sám šlapem na jazyk, keď rýpem do teba, že rýpeš do niečoho iného. Ja som tiež človek, ktorý je s máločím spokojný, ale frflanie obmedzujem iba na komentáre, a vyvarujem sa takých blogpostov.

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    freshmouse avatar 27.5.2008 21:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Ja som tiež človek, ktorý je s máločím spokojný, ale frflanie obmedzujem iba na komentáre, a vyvarujem sa takých blogpostov.
    A co je potom toto? :-)
    freshmouse avatar 27.5.2008 21:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Zejména kousky o akčních a sci-fi filmech a o Paris Hilton jsou velmi výživné. :-D
    27.5.2008 21:46 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Vieš, mouse, kedysi som si o tebe myslel, že si inteligentný chalan, len ťa ľudia nechápu. Už nie som toho názoru. Keby si mal o kúsokok viac rozumu a o kúsok menšie ego, snažil by si sa najprv pochopiť, o čo ide tomu, kto ťa kritizuje. Ty sa namiesto toho venuješ protiofenzíve. Ale každému čo jeho je.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    freshmouse avatar 27.5.2008 21:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Aha, takže když ty označíš moje zápisky za ufrflané, je to vlastně pozitivní činnost, a když já to samé řeknu o tvých zápiscích (to o Paris je tady), jsem nerozumný egoista nepřijímající kritiku...
    27.5.2008 22:03 Viliam Šedivý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    V podstate si to vystihol. Okrem toho, ja si svoju ufrflanosť priznám a nie som na ňu práve hrdý.

    Čo sa týka tej Paris: Tebe to naozaj príde ako ufrflaný blogpost? Veď to bol preboha prvoaprílový žart (ten rúžový štýl) a všetci sme sa na ňom výborne bavili.

    freshmouse avatar 27.5.2008 22:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Vždyť i já jsem přiznal frflání (v tomto případě).

    Apríl byl růžový styl, co bylo aprílového na zápisku o růžovém stylu, nevím.
    27.5.2008 22:16 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Úprimne - tá Paris naozaj nebola myslená ako frflanie a ani teraz mi ten blogpost taký nepríde. Ale to je jedno.

    Nemal som na teba vyletieť, tento zbytočný konflikt je moja chyba. Aspoň môžeš na mne vidieť, že frflanie nikam nevedie :)

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    freshmouse avatar 27.5.2008 22:19 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Vždyť říkám, že se hádáme o ničem. Výsledkem debaty je, že víme, že každý z nás někdy frflá. :-)
    27.5.2008 22:20 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    To sme to dopracovali :))
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    pavlix avatar 28.5.2008 17:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Hmm, kdysi jsem si o tobě nemyslel nic. Teďka si ale myslím svoje :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.5.2008 21:42 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Zo všetkých blogpostov sú ufrflané dva, z nich jeden sa týka Plešingera. A posledný ufrflaný blogpost je datovaný dva roky dozadu.

    Aká je tvoja bilancia?

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    freshmouse avatar 27.5.2008 21:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Z posledních tvých pěti zápisků mi přijdou ufrflané čtyři. Z posledních mých pěti zápisků jsou podle těchto měřítek ufrflané dva.

    A dál se o tom nehodlám hádat. Píšu, co mně přijde zajímavé. Nenutím to nikoho číst.
    27.5.2008 22:29 jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Mě se seriál líbí. Dává mi možnost nahlédnout "do někoho", kdo winXP vidí de facto poprvé:)
    27.5.2008 21:27 aurelius | blog: Wonderland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    "Ti, kteří tvrdili, že mi to nakonec bude málo, měli pravdu a já jim uděluji hned tři bludišťáky." :-D :-D :-D
    28.5.2008 08:10 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    To jsou ještě pohodový screenshoty. Když si pak vezmeš Windows media player, bsplayer, winamp, ICQ, nějaký ty cool utilitky na odstraňování bordelu z počítače, (všechny ty super BFU prográmky), tak potom opravdu nechápu, kde se berou ty názory, že ve Windows maj programy stejnej vzhled...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    28.5.2008 09:10 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    žiadny manager (sorry za neslušné slovo) nechce predávať obyčajnú, priemernú vec :-)
    28.5.2008 16:06 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Vždyť jsem povídal, že to jim nevadí. Ale nezvyk je gnomácký dialog v gimpu a prohozený tlačítka ok a storno - navíc změněny na Zrušit a Budiž :-).

    Mimochodem, jde nějak v gconfu zrušit dvojklik? Když už občas ten dialog musím použít...
    28.5.2008 23:01 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (3. díl)
    Tak jasně Gimp je trošku víc jinej :-) Ale na ten já jsem silně zvyklej :-) Třeba takovej Photoshop bych používat nedokázal...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.