V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
server1 \ server2 +--- gitserver --- NB server3 /server* -- WWW.git NB -- WWW.git, balik1.git, balik2.git, balik3.git ..... přičemž WWW.git obsahuje zhruba tytéž soubory jako souhrn všech balíků, ale v docela jiném uspořádání, co se týče adresářů (z historických důvodů a protože na serveru je to takhle nahňácané dohromady) Požadovaný workflow: WWW.git (server) --> WWW.git (NB) --> magie --> balik*.git --> balik*.ebuild --> sync NB..server --> emerge world --> přepsání souborů ve WWW.git V podstatě bych potřeboval, abych byl schopný nějakým (polo)automatickým způsobem vzít na NB z WWW.git repozitáře soubory i s historií změn od poslední synchronizace a rozhodit je do příslušných balik*.git, s tím, že se tam přenesou i ty commit hlášky. A po reinstalaci balíčků na server nějak podchytit nainstalované změny (teoreticky by to měl vychytat WWW.git(server), že by mu vyšlo, že ačkoliv jsou soubory přepsané, tak je obsah stejný, takže vše OK, nebo že se cosi pozměnilo a umožnit mi to dořešit, zda jde o nový vývoj z NB, nebo zda to přepisuju zastaralou verzí, která nějak unikla aktualizaci.) Git mám celkem už ochočený, ale na to jak vymyslet tuhle vychytávku jsem ještě nepřišel. (Zatím mi vychází nějaké dost složité přehrávání histori pomocí bashových skriptů a strašná spousta skriptů definujících, co kam překopírovat. Ale pořád se mi zdá, že to musí jít udělat nějak jednodušeji)
Tiskni Sdílej:
Projekt_jedna +--A +--B (svazan s Projekt_dva--B) +--C Projekt_dva +--D +--E +--B ("origin" pro Projekt_jedna--B) +--Ftakze bych mohl udelat
cd Projekt_jedna/B git fetch Projekt_dva/B git merge Projekt_dva/B git push Projekt_dva/Ba ten fetch/merge/push by se tykal jen toho podstromu B a jeho protejsku B v druhem projektu. Myslim, ze jsem nekde zahledl cosi o sub-projektech, ale tehdy to nepochopil a nepotreboval - zkusim si to precist znovu, treba to nekam vede