abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý software

    Asterinas (GitHub) je v Rustu napsané jádro operačního systému poskytující s jádrem Linux kompatibilní ABI. Vydána byla verze 0.18.0. První distribucí postavenou nad jádrem Asterinas je Asterinas NixOS. Nejedná se o oficiální projekt NixOS a nemá nic společného s NixOS Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:22 | Zajímavý článek

    Podrobně byla rozebrána kritická zranitelnost v nf_tables (CVE-2026-23111). Další lokální eskalace práv na Linuxu. V upstreamu byla zranitelnost již v únoru opravena. Ve zdrojovém kódu stačilo odstranit 1 vykřičník.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:11 | Nová verze

    Evropská komise (EK) nařídila americké společnosti Meta, že musí znovu umožnit bezplatný přístup konkurenčním obecně zaměřeným asistentům umělé inteligence (AI) k WhatsAppu a tento přístup musí zachovat až do ukončení antimonopolního šetření. Opatření je dočasné a má zabránit vážnému a nevratnému poškození konkurence na rychle rostoucím trhu s obecnými AI asistenty. Meta uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 11:44 | IT novinky

    Společnost Anthropic představila AI modely Claude Fable 5 a Claude Mythos 5. Claude Fable 5 je první model třídy Mythos určený pro běžné použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.24.0, tj. první z nové řady 3.24, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři v Rustu napsaného mikrokernelového unixového operačního systému Redox OS (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za květen. Vypíchnout lze nový scheduler EEVDF nebo port desktopového prostředí Xfce na Redox OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Upozornění pro uživatele Asahi Linuxu: Neaktualizujte macOS na verzi 27 Golden Gate! Apple změnil detekci spouštěcích oddílů. Po aktualizaci oddíl s Asahi Linuxem nevidí. Snad je to jenom chyba.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:11 | Komunita

    Na webu konference Den IPv6, která se konala 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, jsou nyní k dispozici všechny prezentace (v PDF) a jejich videozáznamy. Organizátory konference byly i letos sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.1.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Vypíchnout lze vylepšené vyhledávání nebo podporu Pixel Motion Photos. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:44 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 3. a 4. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. Příjem témat poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a následně sestavení programu.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1869 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Proc me sakra omezujete v mem bloku?

    1.5.2005 05:54 | all

    Rad bych se zeptal, proc me omezujete v mem bloku? Napr: "Váš zápis je příliš dlouhý. Rozdělte jej pomocí značky tak, aby perex měl méně než 150 slov."

    Jsem myslel, ze tato sluzba je jako muj denik, do ktereho si muzu psat co chci, i kdyz slusne. Ted me zase omezujete. Uz se mi to stalo dvakrat, tak radsi zpravu vymazu a jdu pryc.

    Chcete aby si lide psali denik, ale pak je omezite. Nesouhlasim s necim takovym.

    Ale to je proste dnesni svet, svet na dve veci, kde se vsichni snazi udelat co nejvice pravidel, a za chvili se clovek ani neuprdne.

           

    Hodnocení: 0 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.5.2005 07:39 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše LOL!
    ROFL! Vcera by se to dalo jeste svest na posledniho aprila ...

    Kazopadne, AFAIK musi byt PEREX mensi nez 150 znaku, takze po perexu muzes pokracovat dal jak se ti zlibi.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    1.5.2005 07:45 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LOL!
    Oddel prvni cast breakem (to bude perex, neco jako upoutavka), pak uz nejsi omezen delkou, radeji si precti pravidla, nez budes nadavat.
    2.5.2005 13:59 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LOL!
    Mozna bys to uz nemel hulit... :-D
    2.5.2005 17:08 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LOL!
    neco proti kvalitnimu vlhkemu kubanskemu tabacku? :) Je teda fakt, ze mam v prispevku chybu, ale to nadavani v blogu me fakt rozesmalo :).
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    2.5.2005 18:46 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LOL!
    neco proti kvalitnimu vlhkemu kubanskemu tabacku? :)
    Nic, ale hlavne to nebyla reakce na tvuj prispevek, ale primo na ten blogpost. Je tady nejak nahodne rozbity razeni do vlaken. :-(
    1.5.2005 07:48 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Omezenost
    Tak takhle jsem se už dlouho nezasmál :-D
    1.5.2005 08:37 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše asi jsem vul
    Mozna jsem vul, ale slovo "perex" neznam. Muzete mi dat anglicky preklad tohoto slova, abych se mohl kouknout co to slovo znamena?

    A kde muzu najit ty pravidla pro blok, to by mne take zajimalo.

    Jestli jsem vul, tak se omlouvam.
    1.5.2005 08:40 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asi jsem vul
    google mlci, a wikipeda take mlci.
    1.5.2005 08:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asi jsem vul
    Zápisek můžeš mít dlouhý jak chceš, ale ta část, která se zobrazuje ve výpisu blogů je omezená na 150 slov, aby byla rozumně dlouhá. Perex je takový ten kraťoučký odstaveček, který se vypisuje na seznamu článků a slouží jako upoutávka na něj.

    Jak bychom dopadli, kdyby byly na titulce kompletní články, to si doufám představit dokážeš :-)

    Bezkonkurenčně nejvtipnější blog za poslední měsíc ;-)
    Copak toho není dost?
    1.5.2005 10:25 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asi jsem vul
    Slovo perex je původně zkratka z latinského per extensum, které v typografii označuje sazbu přes šířku všech sloupců při vícesloupcové sazbě -- typicky titulky či krátké odstavce pod titulkem, shrnující článek, v novinách. Začalo se tak ovšem časem říkat těm textům samým, a dnes se běžně používá, i když o žádnou vícesloupcovou sazbu nejde.
    1.5.2005 11:08 Ondrej Cecak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asi jsem vul
    google by tohle slovo mel najit, popr. slovniky.sms.cz to v databazi urcite ma.
    1.5.2005 11:14 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asi jsem vul
    nema, prave jsem hledal, ale nic nenasel. Cesky vykladovy slovnik tady v Sydney nemam, ale dival jsem se do Oxford Advanced Learner's Dictionary, coz je vykladovy slovnik, a tam to take nebylo.
    1.5.2005 17:39 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asi jsem vul
    go to slovniky.sms.cz zvol volbu "cizi slova a odborne terminy" zadej to nezname slovo "perex" vysledek:

    perex - úvodní, tučně tištěná část článku; uvedení
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    1.5.2005 20:50 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asi jsem vul
    On je to zatím stále spíš slang než odborný termín, tudíž se moc nedivím, že to ve slovnících není -- narozdíl od per extensum.
    1.5.2005 09:40 hz
    Rozbalit Rozbalit vše ehm
    Jestli se ti to nelíbí, udělej si blog vlastní a máš to... nikdo tě nenutí mít to tady...
    1.5.2005 11:16 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ehm
    A kdyz se ti nelibi sluzba, kterou ti nekdo poskytuje, tak si zaloz vlastni.

    S tim nesouhlasim.
    1.5.2005 13:12 hz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ehm
    No to se asi budeš muset přizpůsobit ;-)
    1.5.2005 10:21 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše odpověď
    Blog může být libovolně dlouhý. Nicméně pokud je delší než 150 slov, je třeba jej rozdělit na dvě části. První část se zobrazí ve výpisu blogů, celý zápis (tedy první a hned za ní druhá část) se zobrazí na samostatné stránce zápisu. Rozdělení se děje vložením značky >break<.

    Důvodem je právě neomezená délka zápisu. Ve výpisu se mohou objevit celé jen krátké zápisy. Kdybychom povolili všechny, výpis by byl velmi nepřehledný. Jen si představte, že tam máte dva krátké zápisy a mezi nimi jeden dlouhý na pět stránek. To by nebylo moc pohodlné pro čtenáře. Proto ty delší je třeba rozdělit a čtenář si je přečte celé, jen pokud jej první část zaujme.

    Myslíte, že by dávalo smysl, aby redakční systém sám vkládal tuto značku po stopadesátém slově? Ja se tomu chtěl vyhnout, protože nemám rád příliš inteligentní software, který myslí za mne. Ale dle tohoto zápisu by některým uživatelům mohl pomoci.

    A druhá věc - je špatně pochopitelná nápověda? Nebo ten vzkaz_ Mám to nějak upravit, ať je to jasnější?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    1.5.2005 10:27 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: odpověď
    Nápověda je IMHO jasná. Když jsem psal první zápis do blogu, tak to na mě taky vyplivlo, že je moc dlouhý, ale prostě jsem si přečetl, co mám udělat (použít break), a udělal to. S ničím nepochopitelným jsem se nestřetl.
    1.5.2005 11:12 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: odpověď
    Mate vsichni pravdu. Vul jsem asi ja. Fakt jsem nevedel co je to perex. Takze jsem nevedel co s tim delat.

    Takze uznavam, ze to vse bylo z me nevedomosti, co je to perex. Jinak bych zareagoval na tu tucne cervenou vetu a vse by bylo ok.
    elviin avatar 1.5.2005 22:30 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: odpověď
    To chce zapit nejlepe PERex!:)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.