abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    30.4. 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 501 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Max avatar 10.11.2006 00:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Být tebou, sehnal bych si nějakou PCI, která umí HW mixování a je podporována v linuxu, přesněji alsou.PCI proto, protože externí zvukovky většinou hw mix neumí a když ano, tak jsou hodně drahý, nebo zase nepodporovaný. Seznam karet, které podporuje alsa je zde (mělo by tě zajímat číslo 3 u podpory karty, to znamená, že je i v ovladačích podporováno hw mixování. Vysvětlivky najdeš úplně až dole). Pokud nejsi žádný labužník, který slyší každý zašumění atd., tak by ti PCI zvukovka měla stačit. externí má všeobecně kvalitnější zvuk, protože je mimo PC, kde dochází k rušení. Osobně jsem typ člověka, kterýmu je trochu jedno, co poslouchá a moc toho nepozná a hlavně mi záleží na použitelnosti a abych se nepatlal s dmixem apod. věcma. Navíc použitím dmixu jako náhražku za hw mixování nejni úplně stoprocentní a nerozběhá se mixování u všech programů :-/.
    Pokud jsi ovšem labužník a v linuxu nevyužíváš moc programů produkující zvuk najednou, tak si raději pořiď nějakou externí zvukovku a mixování si zprovozni pod alsou a pluginem dmix a nepoznáš rozdíl.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.11.2006 11:50 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Být tebou, sehnal bych si nějakou PCI, která umí HW mixování a je podporována v linuxu
    Takže má na výběr audigy, pak ještě audigy, jo a pak ještě audigy :-D
    Vysvětlivky najdeš úplně až dole). Pokud nejsi žádný labužník, který slyší každý zašumění atd., tak by ti PCI zvukovka měla stačit. externí má všeobecně kvalitnější zvuk, protože je mimo PC, kde dochází k rušení.
    LOL. Já se vždycky bavím, když čtu jak někdo zasvěceně mluví o něčem, čemu vůbec nerozumí. Bohužel vzápětí mě hned zamrazí z toho, že mnoho lidí tomu věří a pak to píše zase jinde :(

    Ve skutečnosti nemůže být o nějakém šumu u slušně navržených PCI karet vůbec řeč. I ta nejlevnější karta z produkce slušných výrobců má dneska odstupy 100dB a víc a parametry předčí kdejaké studiové zařízení z doby před několika málo lety.

    Rovněž neexistuje žádné pravidlo, že by externí karty měly "všeobecně lepší zvuk". Dokonce se dá říct, že opak je pravdou. Naprostá většina externích zvukovek se napájí tak jako tak z počítače, takže všechen ten bordel co generuje spínaný zdroj a ostatní součástky v PC se tam tak jako tak dostane. Navíc napájení z USB nebo FW je dost měkké. Skutečně poctivě udělanou externí kartu s vlastním zdrojem a zcela galvanicky oddělenou od počítače by člověk na trhu hledal s lucernou. V praxi se hojně používají zvukovky, které mají pouze multikanálové digitální rozhraní (nejčastěji ADAT) a to se optikou propojí s převodníkem dle libosti a peněženky toho kterého uživatele.

    Ale popravdě bavit se o takovýchto detailech a nunacích ve zvuku mi připadá mimo mísu, když tazatel k tomu bude připojovat nějaké plasťáky, no což mu stačí jakákoliv slušnější onboardovka.
    Jiří Němec avatar 10.11.2006 12:40 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Takže má na výběr audigy, pak ještě audigy, jo a pak ještě audigy :-D
    Vypadá to, že 7.1 zvukovky nejsou u hudebníků v oblibě. Po chvíli hledání jsem za použitelnou cenu našel jen M-Audio Revolution 7.1
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    10.11.2006 13:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Není divu. Hudebníci potřebujou hlavně hodně vstupů. Ten revolution je rozhodně velmi dobrá volba.
    Jiří Němec avatar 10.11.2006 14:20 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Ještě je zajímavá karta AudioTrak Prodigy 7.1. Na PCTuningu jsem našel článek o porovnání těchto karet.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    10.11.2006 14:30 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Revolution je lepší a levnější. A audiotrack se už snad ani nedělá a jenom doprodává.
    10.11.2006 14:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Ve skutečnosti nemůže být o nějakém šumu u slušně navržených PCI karet vůbec řeč.
    a jak má taková "slušně navržená" karta vypadat? které na trhu to jsou?
    I ta nejlevnější karta z produkce slušných výrobců má dneska odstupy 100dB a víc a parametry předčí kdejaké studiové zařízení z doby před několika málo lety.
    tak to bych chtěl vidět ... teda slyšet ...

    v technických parametrech lze uvést ledacos, ale fyzika je fyzika a nestíněné asymetrické vedení je nestíněné asymetrické vedení :-p

    ... jinak souhlas
    10.11.2006 14:28 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    a jak má taková "slušně navržená" karta vypadat? které na trhu to jsou?
    Prakticky cokoliv z produkce firem jako M-Audio, ESI, RME, echo nebo E-MU a mnohých dalších. Taková E-MU 1212M stojí bratru 4 a půl tisíce CZK a za tu cenu nabízí nejvyšší řadu současně vyráběných A/D a D/A převodníků firem AKM a Cirrus logic a solidní opampy, takže dosahuje bezmála 120dB rozlišení na A/D i D/A straně, což je prakticky hranice možností digitálu. K tomu dalších 10 vstupů a výstupů na S/PDIF a ADAT a možnost rošíření pomocí externího docku. Ovladače už v příší Alse :-)
    tak to bych chtěl vidět ... teda slyšet ...v technických parametrech lze uvést ledacos, ale fyzika je fyzika a nestíněné asymetrické vedení je nestíněné asymetrické vedení :-p
    Á, další teoretik ;) Je nějaký problém v tom si takovu kartu koupit nebo půjčit a poslechnout a oměřit? Nebo stačí i zagooglovat.
    Max avatar 11.11.2006 13:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    LOL. Já se vždycky bavím, když čtu jak někdo zasvěceně mluví o něčem, čemu vůbec nerozumí. Bohužel vzápětí mě hned zamrazí z toho, že mnoho lidí tomu věří a pak to píše zase jinde :(

    Každý něčemu věří, když ho chceš přesvědčit o opaku, tak mu to nějak dokaž. Tvé tvrzení je stejně tak pochybné jako to moje, né-li ještě pochybnější ;-)

    Ve skutečnosti nemůže být o nějakém šumu u slušně navržených PCI karet vůbec řeč. I ta nejlevnější karta z produkce slušných výrobců má dneska odstupy 100dB a víc a parametry předčí kdejaké studiové zařízení z doby před několika málo lety.

    Ano, tvé tvrzení je asi tak stejné jako u lidí, kteří tvrdí, že člověk nerozezná monitor běžící na 85Hz od 100Hz, nebo 90FPS ve hře od 110FPS atd. Já takové lidi znám a dlouho jsem nechápal, jak to dokáží. Takoví lidé jsou prostě labužníci a poznají každou malinkatou prkotinku. To, že to nepoznáš ty neznamená, že to nepoznají jiní ;-). Další věcí je, jak už tady padlo, specifikace je jedna věc, reálný provoz věc druhá.

    Rovněž neexistuje žádné pravidlo, že by externí karty měly "všeobecně lepší zvuk". Dokonce se dá říct, že opak je pravdou. Naprostá většina externích zvukovek se napájí tak jako tak z počítače, takže všechen ten bordel co generuje spínaný zdroj a ostatní součástky v PC se tam tak jako tak dostane. Navíc napájení z USB nebo FW je dost měkké

    Tvrzení, že se to tam tak i tak dostane je pravda, ale kam až a v jaké míře ;-). Externí zvukovku mnohem líp a snadněji odstíníš jak nějakou interní PCI.

    Ale popravdě bavit se o takovýchto detailech a nunacích ve zvuku mi připadá mimo mísu, když tazatel k tomu bude připojovat nějaké plasťáky, no což mu stačí jakákoliv slušnější onboardovka.

    To si také myslím, ale až na tu onboardovku...

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.11.2006 16:54 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Moje tvrzení dokazují desítky měření i poslechových testů, mnohé z nich jsou publikované a veřejně dostupné na netu. Jenom nesmíš být líný to hledat. To není otázka víry, ale faktů. Já jsem technik a v dané oblasti se pohybuju léta. Umím si to změřit i spočítat. Víru nechávám věřícím a teologům. Ty bys měl udělat totéž, pokud necheš být za prudiče.
    Max avatar 11.11.2006 20:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Asi nemám štěstí na ty pravé odkazy :-/. Nahoď pls. nějaký link, ať si počtu. Díky :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jiří Němec avatar 10.11.2006 12:58 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    ... Max je člověk, který se většinu času baví rozcházením her ve wine. To pak člověk chápe nutnost mít hw mixování zvuku, aby mu ty staré oss programy vůbec fungovaly. Většina ostatních lidí si na hry nainstaluje microsoftí zavaděč her a mixování zvuku využije jen aby mu při přehrávání mp3 nebo nějakého filmu pípl jabber klient že mu někdo píše. V tom případě dmix stačí.

    Stejně ale 7.1 v externím řešení asi neseženete (v rozumé kvalitě, koukejte do hudebnin, ne do obchodů s počítačema), takže tam to hw mixování už asi bude.

    Já jsem si svou usb zvukovku maya ex5 kupoval kvůli notebooku a musím říct, že zvuk má v rámci mých možností skvělý a dmix mi na mixování stačí.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    David Watzke avatar 10.11.2006 13:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Nevím, kvůli Wine jsem Audigy4 nekupoval - prostě mě to všechno deptalo. Dmix (při mixování mnoha zvuků) prskal a jakmile něco používalo OSS měl jsem smůlu - na chlípný wrappery a jiný overridy jsem nebyl zvědavý. Teď o zvukovce ani nevím :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Max avatar 11.11.2006 00:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Přesně tak, navíc tále ještě existují nativní programy a hry, se kterýma se prostě dmix nedá dobře zprovoznit. Příkladem budiž kombinace teamspeaku a hry enemy territory, dříve velmi velké problémy se skype apod. Už se to zlepšuje, ale stále to nejni ono :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.11.2006 14:11 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Externí 7.1 je třeba hned Sonica Theater na USB. Ale za míň peněz je daleko lepší a kvalitnější ten revolution do PCI. Výš moc nemá cenu chodit, to už je lepší pořídit receiver a tlačit to do něj přes S/PDIF.
    Max avatar 11.11.2006 00:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    ... Max je člověk, který se většinu času baví rozcházením her ve wine

    Hehe, tak právě že vůbec. Občas se nějaká hra najde, pokud bych to měl zprůměrovat, tak to vidím maximálně tak na 1 hru za týden, spíše ale za 14dní. Sblive, co umí hw mix jsem si pořídil kvůli soužití programů skype / teamspeak / et a jim podobný. Také potom některé zapomenuté procesy, co seděly na zvukovce a člověk musel koukat a hledat proces, který že to blokuje zvukovku atd. :-/.
    Zdar Max
    PS: vše jde samozřejmě k lepšímu, podpora alsy stoupá atd., zachvíli bude podpora sw mix jako u win, ale zatím nejni :-/
    Měl jsem sen ... :(
    10.11.2006 11:54 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    A v jaké cenové relaci by to mělo být?
    Michal Fecko avatar 10.11.2006 13:16 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Repro do 5000,- SK a zvuk. karta do 3500,- SK
    10.11.2006 13:40 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    V tom případě radím slušné stereo repro za 8500,- a na zvukovku se vykašlat. Nebude to 7.1, ale bude to alespoň trochu hrát.
    Jiří Němec avatar 10.11.2006 14:02 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7+1
    Souhlasím. Do 7.1 sestavy za 5000 může člověk pustit zvuk ze šumítka za 300Kč a rozdíl oproti M-Audiu, nebo Audigy nepozná.

    Nedávno jsem někde četl, že boom 5.1 soustav končí. Lidi si uvědomili že hudbu poslouchají víc, jak se koukají na dvd a za 20 000Kč koupí hodně slušnou stereo sestavu, zatímco v 7.1 budou mít za tu cenu šumítka.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.