abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.0 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky ownCloud Infinite Scale a Uptime-Kuma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Enkodér a dekodér SVT-AV1 (Scalable Video Technology for AV1) byl vydán v nové major verzi 4.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.8 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.1. 11:55 | Humor

    Microsoft poskytl FBI uživatelské šifrovací klíče svého nástroje BitLocker, nutné pro odemčení dat uložených na discích třech počítačů zabavených v rámci federálního vyšetřování. Tento krok je prvním známým případem, kdy Microsoft poskytl klíče BitLockeru orgánům činným v trestním řízení. BitLocker je nástroj pro šifrování celého disku, který je ve Windows defaultně zapnutý. Tato technologie by správně měla bránit komukoli kromě

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 32
    24.1. 01:44 | Komunita

    Spotify prostřednictvím svého FOSS fondu rozdělilo 70 000 eur mezi tři open source projekty: FFmpeg obdržel 30 000 eur, Mock Service Worker (MSW) obdržel 15 000 eur a Xiph.Org Foundation obdržela 25 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.1. 18:11 | Zajímavý software

    Nazdar! je open source počítačová hra běžící také na Linuxu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Autorem je Michal Škoula.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.1. 16:55 | Nová verze

    Po více než třech letech od vydání verze 1.4.0 byla vydána nová verze 1.5.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené stejnojmenné distribuci GNU Guix. S init systémem a správcem služeb GNU Shepherd. S experimentální podporou jádra GNU Hurd. Na vývoji se podílelo 744 vývojářů. Přibylo 12 525 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 30 011. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.1. 15:44 | Zajímavý software

    Na adrese gravit.huan.cz se objevila prezentace minimalistického redakčního systému GravIT. CMS je napsaný ve FastAPI a charakterizuje se především rychlým načítáním a jednoduchým ukládáním obsahu do textových souborů se syntaxí Markdown a YAML místo klasické databáze. GravIT cílí na uživatele, kteří preferují CMS s nízkými nároky, snadným verzováním (např. přes Git) a možností jednoduchého rozšiřování pomocí modulů. Redakční

    … více »
    2012 | Komentářů: 0
    23.1. 12:55 | Zajímavý software

    Tým Qwen (Alibaba Cloud) uvolnil jako open-source své modely Qwen3‑TTS pro převádění textu na řeč. Sada obsahuje modely VoiceDesign (tvorba hlasu dle popisu), CustomVoice (stylizace) a Base (klonování hlasu). Modely podporují syntézu deseti různých jazyků (čeština a slovenština chybí). Stránka projektu na GitHubu, natrénované modely jsou dostupné na Hugging Face. Distribuováno pod licencí Apache‑2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    23.1. 01:11 | Nová verze

    Svobodný citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 8. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (34%)
    Celkem 613 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    belisarivs avatar 21.5.2007 13:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Rekli jenom to, co ostatni vi. To je jasne, ze nebudou zalovat. Museli by vylozit karty na stul.

    Pak by se provalilo, ze lzou, pripadne by doslo k odstraneni problematickych veci.

    Nekdo muze namitat, ze nektere veci nejdou odstranit. Ale to musi byt veci natolik nutne, ze je maji i jine OS. A ty MS nezaluje. Cili bud jenom cilene lze a dela bububu, nebo par veci nektere jeho patenty porusuje, ale ty jdou snadno odstranit, protoze je nemohou mit jine OS jelikoz by MS nadaval a vyhrozoval i jim.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Saljack avatar 21.5.2007 14:30 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Třeba by se zjistilo kdyby odstranily ten porušovaný patent, že už nikdy nic nespadne a že nenastane žádná chyba :-). PS: třeba ten patent je že se to musí minimálně jednou deně posrat :-)
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.5.2007 13:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    O tom, že MS se zatím nebude soudit, se psalo v Distribučních novinkách. A ne, Novell za žádné porušování patentů neplatí.
    honzous avatar 21.5.2007 13:35 honzous | skóre: 17 | blog: /var/log/honzous.log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    No, kazdy si to vyklada jinak, ze?
    "Novell pays us some money for the right to tell customers that anybody who uses SuSE Linux is appropriately covered," - zdroj
    Nevykej mi, ja ti taky nebudu vykat...↵ Mar 13 11:53:32 nevykat last message repeated 2324661 times
    22.5.2007 08:57 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Tvoj vyrok by bol pravdivy, keby si na konci dodal, ze to tvrdi Ballmer ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    21.5.2007 13:31 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Je to s podivem, ale snad jediný blog za posledních několik dní, který se týká linuxu a není jen snůškou kydů, napsal Aleš Kapica. Díky mu.
    21.5.2007 13:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Tak zle snad snad není :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.5.2007 14:14 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Ten první bych neklasifikoval jako linuxový zápisek, přiznávám ale, že se mi líbil. Zbylé dvě divnosti jsou prostě divné :-) Obě řeší ultraspecifické problémy a navíc ještě divně :-)
    21.5.2007 14:26 Chipa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Tak možná by nakonec bylo lepší, kdyby zažalovali a konečně by vyšlo najevo na čí straně pravda doopravdy je. I když si myslím, že kdyby si MS byl svou pravdou jistý, tak určitě žalobu už podal dávno. Teď udělal "velké gesto" a veřejnost neseznámena s problémem si bude bude říkat jací jsou v Redmontu hodní kluci. Ale ve skutečnosti nepodáním žádné žaloby, si MS nechal volný prostor pro šíření dalších FUDů. Nic jiného než populistické gesto za tím nevidím.
    21.5.2007 16:03 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    +1
    21.5.2007 14:45 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Neni mi uplne jasno, proc se tehdy Novell vzdal a za udajne "porusovani" patentu zacal platit.

    Ten kdo platil, byl MS Novellu ;-)
    21.5.2007 17:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Platby jsou vzájemné - jen Novell z toho vychází v plusu.
    21.5.2007 18:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Novell neplatí za porušování patentů. Platí za závazek Microsoftu, že nebude zkoušet žalovat jeho zákazníky.
    honzous avatar 21.5.2007 18:26 honzous | skóre: 17 | blog: /var/log/honzous.log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    ... cimz jaksi uznava, ze tam asi opravdu neco nebude v poradku, ze? Proto jsem dal to porusovani do uvozovek, a proto jsem uvedl, ze mi to nejde do hlavy. Kdyz budes vyrabet rohliky, o kterych bude pekar odnaproti nahlas tvrdit, ze jsou po jeho vzoru, ikdyz si budes naprosto jist, ze tomu tak neni, taky mu budes platit, aby zmlknul, resp. abys ochranil lidi, kteri si je koupi u tebe? Zni to blbe, nenapadl me jiny analogicky priklad v tuto chvili :-) Myslim, ze zaplacena suma nebyla zase tak mala, at z pohledu Novellu nebo Microsoftu.
    Nevykej mi, ja ti taky nebudu vykat...↵ Mar 13 11:53:32 nevykat last message repeated 2324661 times
    21.5.2007 21:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    ... cimz jaksi uznava, ze tam asi opravdu neco nebude v poradku, ze?

    Ne, proč? Podstupovat soudní spor (a zvláště s velkou firmou) je velmi nepříjemné samo o sobě i v případě, že jste v právu, a dokonce i v případě, že vyhrajete. Novell měl signály, že někteří jeho (potenciální) zákazníci nechtějí investovat do jejich linuxových produktů právě proto, že nechtějí takové riziko podstupovat. Aby je uklidnil, uzavřel zmíněnou dohodu.

    Myslim, ze zaplacena suma nebyla zase tak mala, at z pohledu Novellu nebo Microsoftu.

    Jak se to vezme. Zkuste se na to podívat z pohledu Novellu: může svým zákazníkům nabídnout jistotu, že je Microsoft nebude žalovat, což je vzhledem k předchozímu pozitivum. Za to se zavázal, že nebude kvůli svým patentům žalovat zákazníky Microsoftu, což pravděpodobně tak jako tak neměl v úmyslu. A navíc na tom - vzhledem k velikosti portfolia a počtu zákazníků - ještě vydělá. Divíte se jim? Jediným problémem je hysterie, kterou kolem smlouvy rozpoutala určitá skupina lidí, i když ve většině případů to je buď z neznalosti nebo ze zištných důvodů.

    22.5.2007 10:07 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Jedne veci nerozumim - proc se mam jako zakaznik zajimat o to, jestli vyrobce, u ktereho nakupuju, ma vse koser? (ve smyslu vlastniho vyzkumu zda to ma koser, neresim pripad vyrobce, u ktereho je to obecne zname). To je snad vec vyrobcu, ne? Nebo mi neco unika?
    22.5.2007 12:21 ChinChuLin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Pokud to vyrobce, u ktereho nakupujes, nema koser, poskozeny muze zalovat vyrobce i tebe. Novell a MS si plati za slib, ze zakazniky zalovat nebudou.
    honzous avatar 22.5.2007 10:09 honzous | skóre: 17 | blog: /var/log/honzous.log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Ne, mne to proste prijde jako vypalne. To si takhle na Novell pak bude moct vyslapnout kazdej trouba s kdejakou kravinou. Microsoft si tentokrat nasel patenty, co si najde priste? Sice uzavreli kamaradskou dohodu, ale porad jsou to konkurenti v nejednom oboru. Mozna neznam podrobnosti, ale stale mi neni jasne jednani Novellu. Chapu, ze se staraji o sve zakazniky, ale investovat takovou sumu do customer satisfaction jde p[odle me jinak a efektivneji. Takhle vyvolali jen rozporuplne reakce...
    Nevykej mi, ja ti taky nebudu vykat...↵ Mar 13 11:53:32 nevykat last message repeated 2324661 times
    22.5.2007 10:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    To si takhle na Novell pak bude moct vyslapnout kazdej trouba s kdejakou kravinou.

    Každej trouba asi ne. Musel by to být někdo, jehož výhrůžky bude brát vážně dostatečně velká část zákazníků. Když jim budete vyhrožovat vy, asi to na ně moc velký dojem neudělá.

    Mozna neznam podrobnosti, ale stale mi neni jasne jednani Novellu. Chapu, ze se staraji o sve zakazniky, ale investovat takovou sumu do customer satisfaction jde p[odle me jinak a efektivneji.

    Obchodníci Novellu očividně usoudili, že se to vyplatí - a realita jim zatím podle všeho dává za pravdu. Co se týká výrazu "investovali takovou sumu", nemyslím, že je na místě. Všechny zdroje uvádějí, že bilance plateb je ve prospěch Novellu, takže tím, kdo investoval nějakou sumu, je spíš Microsoft a je na místě se ptát proč (ze strachu z patentových hrozeb Novellu to IMHO nebylo). A je pravděpodobné, že Microsoft by za ochranu svých zákazníků Novellu neplatil, kdyby dohoda nebyla oboustranná.

    honzous avatar 22.5.2007 11:15 honzous | skóre: 17 | blog: /var/log/honzous.log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Ale na tom prece vubec nesejde, ze ve finale putovaly prostredky na ucet Novellu. Jde o to, ze jich putovalo o par milionu dolaru mene, nez by putovalo, kdyby se v dohode neresily patenty. To byly platby za dve naprosto odlisne sluzby. Ikdyz da se pochopit to, ze si obchodnici Novellu rekli: "Hele, tak jim kejvnem na ty patenty, aspon jim prodame ten support", pricemz si stale zachovali vyrazny zisk na tom supportu :-) Nicmene tim uz jsme se docela vzdalili od toho puvodniho postu, ze? :-) Diky za kvalifikovane reakce.
    Nevykej mi, ja ti taky nebudu vykat...↵ Mar 13 11:53:32 nevykat last message repeated 2324661 times
    22.5.2007 12:28 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Pozor vysoká hra.
    Nedotýkajte sa peňazí
    ani na zem padnutých.
    
    22.5.2007 13:05 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Ale na tom prece vubec nesejde, ze ve finale putovaly prostredky na ucet Novellu. Jde o to, ze jich putovalo o par milionu dolaru mene, nez by putovalo, kdyby se v dohode neresily patenty.

    To právě AFAIK není pravda - Microsoft platí (podle dostupných pramenů) Novellu za patentovou ochranu svých zákazníků víc než Novell Microsoftu za ochranu svých zákazníků. Je to dáno počtem zákazníků a velikostí (a kvalitou) patentového portfolia obou firem.

    22.5.2007 12:26 ChinChuLin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    (ze strachu z patentových hrozeb Novellu to IMHO nebylo)
    Bylo, patenty, kteryma drzi Novell MIcrosoft na musce, jsou vyrazne ucinnejsi zbrane, nez je to obracene.
    22.5.2007 13:01 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    To sice jsou, ale to ještě neznamená, že opravdu reálně hrozilo, že by Novell z ničeho nic začal žalovat zákazníky Microsoftu. Ono to IMHO moc nehrozí ani obráceně, Microsoftu víc vyhovuje atmosféra neurčitých hrozeb než skutečné soudní spory.
    22.5.2007 18:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Microsoftu víc vyhovuje atmosféra neurčitých hrozeb než skutečné soudní spory.
    Přes veškerou praktičnost (uklidnění zákazníků Novellu) je smutné, že Novell tomuto nátlaku podlehl a dal tím MS do ruky výjimečnou zbraň pro další FUDování založené právě na tom (viz Ballmer: "vidíte, Novell uzavřel smlouvu, ergo Linux patenty porušuje").
    23.5.2007 00:45 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Nedávají mu tu zbraň spíš ti, kdo trpí tak zoufalým nedostatkem kritického myšlení, že jsou ochotni této na první pohled nesmyslné argumentaci uvěřit? Ta smlouva (nebo přinejmenším část týkající se patentů) je totiž symetrická; takže kdyby z uzavření smlouvy mělo vyplývat, že nějaký produkt Novellu patenty Microsoftu porušuje, muselo by z ní podle stejné logiky zároveň vyplývat, že nějaký produkt Microsoftu porušuje patenty Novellu. Ve skutečnosti z uzavření smlouvy samozřejmě neplyne ani jedno.
    23.5.2007 08:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Co ze smlouvy doopravdy plyne či neplyne je (v tomto ohledu) v podstatě bezpředmětné, protože hlavní nepříjemnost spočívá právě v tom, že MS už tu smlouvu _začal_ používat pro svůj další FUD. Že je taková argumentace nesmyslná, to je sice pravda, ale taková už je většina FUDu.

    Stavíš-li na jednu stranu nesmyslnost microsoftí argumentace, který teď smlouvu s Novellem využívá pro svůj FUD, měl bys na druhou stranu postavit nesmyslnost obav, které uzavření smlouvy předcházely, a kterými uzavření smlouvy ospravedlňuješ.

    Neboli obojí argumentace je nesmyslná. Podlehl-li Novell nátlaku a uzavřel-li tuto "uklidňující" smlouvu, neměl by se teď divit, když je mu vyčítáno, že tím ostatní linuxové firmy (a linuxovou komunitu) postavil do nepříjemné pozice, ve které mají vyděračské FUDy Microsoftu v očích neznalé veřejnosti větší váhu.
    21.5.2007 15:52 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Co mate porad proti Microsoftu?
    V podstatě nic nevím
    21.5.2007 16:03 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    čo má microsoft stále proti nám?
    21.5.2007 16:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Ohrožujeme jeho přijmy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.5.2007 16:04 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    naučili ľudstvo, že software je nekvalitný.
    21.5.2007 16:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Ohrožujeme jeho přijmy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.5.2007 16:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Těsně vedle...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.5.2007 16:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Ne, Microsoft se nevzdává. Naopak, strategie kterou zvolil je útočná; a to že nežaluje je její součástí. Tím že nežaluje napáchá víc zla než kdyby žaloval. IMHO.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2007 12:38 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se vzdava...?
    Tak nato se vozerem :))

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.