PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Hlavná výhoda formátu PNG oproti JPEG je že podporuje 32 bitov na pixel (4 bajt predstavuje alfa kanál)
Dosť odvážne tvrdenie.
Nevýhoda formátu PNG je že nepodporuje stratovú kompresiu a preto sú PNG obrázky niekoľko násobne väčšie ako JPG pri rovnakej kvalite.
Dosť odvážne tvrdenie.
Zvyšok radšej no comment.
... preto sú PNG obrázky niekoľko násobne väčšie ako JPG pri rovnakej kvalite.je totálna blbosť. Ak budem brať ako kvalitu odstup signálu od šumu zistíme, že PNG nijako neskreslí obraz (ak nerátam možnosť zníženia bitovej hĺbky, alebo nejaké machrovanie s gammou). Inak ak by som chcel u nejakej ikony aspoň akú-takú kvalitu JPEG veľmi ľahko prekročím veľkosť optimalizovaného PNG.
Inak ak by som chcel u nejakej ikony aspoň akú-takú kvalitu JPEG veľmi ľahko prekročím veľkosť optimalizovaného PNG.Tohle se mi moc nezdá, co já vím, tak u drobnějších obrázků stále bude jpeg v "transparentní" kvalitě (tj. nevšimnete si artifaktů) maximálně třetinový-poloviční.
Mozilly, což o něčem svědčí.Vzhledem k tomu že je to úplný krám, tak leda o zákulisních možnostech Microsoftu vytvářet za pomocí peněz či nekalých technik tlaky. Viděl bych to v případě Mozilly hůř než JPEG2000. Ten tam trčí skoro už 11 let.
Tohle se mi moc nezdá, co já vím, tak u drobnějších obrázků stále bude jpeg v "transparentní" kvalitě (tj. nevšimnete si artifaktů) maximálně třetinový-poloviční.Záleží na struktuře. Pokud malý obrázek bude mít velká stacionární pole (na kterých se predikce a deflate vyřádí) a velmi ostré přechody (což malé syntetické obrázky tradičně mají), tak je to velice nepravděpodobné (ostrá hrana = nekonečné množství harmonických frekvencí) a i když ringing kolem hran nemusí být přímo viditelný, dost pravděpodobně bude aspoň vnímatelný. Ale i tak to prosím nedělejte, protože je to prasárna (když už vůbec nic, tak k podvzorkování chrominační složky dojít
musí).
Nevýhoda formátu PNG je že nepodporuje stratovú kompresiu a preto sú PNG obrázky niekoľko násobne väčšie ako JPG pri rovnakej kvalite.Naozaj pri rovnakej kvalite? Ako keby si napisal ze 320kbps MP3 je niekolkokrat mensia ako FLAC pri rovnakej kvalite :) BTW neviem sa zbavit pocitu ze toto je cisto windowsacky trucblog...
V jedné hře (nějaké hopsací plošinovce s blbým jménem) jsem tento přístup viděl, ale autor použil JPEG jen na textury, nejspíš se chtěl vyhnout zkreslení v alfa kanálu, takže "bitmapy alfa kanály" byly GIFy v šestnácti odstínech šedi.Vlastně vida. Na bitblit (v těch dobách ještě HW prováděný) jsem vlastně úplně zapomněl. Takže vlastně princip který tu existuje tak dlouho jako samotné počítače. Jinak tak se to běžně dělá ve hrách založených na ioquake3 enginu (možná se to používalo i dřív, nevim bo jsem tahal kačera) u různých textur kde není potřeba úplně přesně dodržet tvar, takže se to nanese na vertexy a bitovou maskou se doupraví tvar (tradičně se tak třeba modelují stromy ale i spousta jiných věcí) a provádí se to buď pomocí PNG nebo TGA s maskou a nebo když je bitmapa velká a má nějakou opakující se texturu a má smysl to komprimovat JPEGem tak se plácne do JPEGu a v PNG je maska.
Zajímalo by mně, jestli někdo někdy implementoval JPEG enkodér, který by v takovýchto případech dokázal využít existenci znalosti nepravoúhle másky a upravit si nepotstatná data tak, aby výsledné DTC koeficienty vyšly co nejmenší.
?
DCT je symetrická, takže jedna polovina zvlnění u hrany sice vidět nebude, ale ta druhá furt jo, takže žádná sláva. Leda by se ještě zohledňovalo maskování, ale takový obrazový formát/kodek, který by byl i implementován ještě neznám, natožpak libJPEG, takže těžko.DCT je symetrická, takže jedna polovina zvlnění u hrany sice vidět nebude, ale ta druhá furt jo, takže žádná sláva. Leda by se ještě zohledňovalo maskování, ale takový obrazový formát/kodek, který by byl i implementován ještě neznám, natožpak libJPEG, takže těžko.Že už bych to někde viděl... deja vù?
BTW: Artefakty? Kouzelné meče, náhrdelníky, prsteny nebo starobylé nádoby?
To je asi poprvé, co vidím něco reálného napsaného v ef šárpu.
Jinak ono pro JPG nedává moc smysl přímo ve streamu uchovávat alfu, protože narozdíl od barvy tuto informaci těžko bude někdo chtít s nižší než původní kvalitou. Srovnáváš dvě různé věci.
Jinak ono pro JPG nedává moc smysl přímo ve streamu uchovávat alfu, protože narozdíl od barvy tuto informaci těžko bude někdo chtít s nižší než původní kvalitouMožná proto tu masku autor cpe do bitmapy, ne? Částečně to smysl má, protože okraj je nejefektivnější vypořádání se s frekvenční náturou formátu, zas v 90% případů na to stačí blbý obdélník (pokud autor není debil) a v případech kdy už ne to zase zastane rastrový formát (i když bude třeba větší). Takže malá množina mě napadá. Ale fakt jen sporadická.
Já věděl, že se hned chytneš. :)
Možná proto tu masku autor cpe do bitmapy, ne?
Na začátku povídá něco o bitech, tak to beru jako že by alfu uvítal přímo ve streamu i u JPG.
S tím okrajem jsem to nepochopil (možná také proto, že si už nepamatuju mechanismy formátu).
Na začátku povídá něco o bitech, tak to beru jako že by alfu uvítal přímo ve streamu i u JPG.Aha. Předpokládal jsem, že to tak autor dělá, ale předpokládat byla chyba. Takto to (zdá se mi že tu bitmapu cpe za tu vlastní signaturu ve streamu, ale těžko říct, protože takto nejsem schopen ani určit kde se volá nějaká rutina kodeku) vypadá na docela slušného kočkopsa. Vždyť nač kolo nevynalézat znova? Vždyť je to docela sranda.
S tím okrajem jsem to nepochopilŽe odřezání zbytečností (v časové doméně samozřejmě) je nelepší způsob jak se zbavit nesmyslů.
Takto to (zdá se mi že tu bitmapu cpe za tu vlastní signaturu ve streamu, ale těžko říct, protože takto nejsem schopen ani určit kde se volá nějaká rutina kodeku) vypadá na docela slušného kočkopsa.Zas na druhou stranu cílem autora asi nebylo vymýšlet nové kolo (pevně v to doufám proboha), ale demonstrovat jazyk samotný (doufám). Teda abych byl úplně upřímný, tak po větě
Malo by fungovať aj v linuxe pod monom, ale treba doinštalovať F# kompilerjsem si udělal vlastní obrázek sám (tradičně), ale doufám že je to jen něco čemu nerozumím a nebudu nidky nucen rozumět.
for x in 0..(b.Width - 1) do let public CodecInfo = ImageCodecInfo.GetImageEncoders().First(fun item -> item.MimeType = "image/jpeg")Ježiš, co to je? BASIC (možná ještě nějak nakřížený s Shellem)? Tomu chybí fakt už jenom čísla řádků a STEP.
Jedno let
a hned je z toho BASIC, jo? :)
Mně to spíš přijde jako skoro ta samá věc jako C# nebo VB.net; minimálně co tak sleduju ten způsob, jakým on napsal ten kód. Přijde mi to celkem sympatické. Jen jestli to nebude tím, že si to od Pythonu vypůjčilo odlišování bloků.
Jedno let a hned je z toho BASIC, jo?Jak jeden LET? Je tam toho mnohem víc a nějaký základ se určo nepopře (ne jako že bych to myslel nějak hanlivě, BASIC jsem měl jako malé děcko rád).
Ono mi to celé přijde jako pořádný Eintopf aneb nač dělat věci jednoduše a přímočaře, když to můžeme pořádně zašmodrchat a příležitostně do toho bastlu ještě schovat nějakého toho kostlivce. Ale proti gustu…
Microsoft wayjak na věc (zpětná kompatibilita nech chcípne). JFIF/EXIF (jak si sakra vůbec vybírá, který z těch souborových formátů to použije a nebo je to to už tak dokonalý jazyk že už tím programátora ani nezatěžuje?) bych už nechal tak jak je a dál bych ho nekryplil. Děkuji.
podstatné je že to fungujeNo radši snad ani ne. A není to ani v procentech (je to bezrozměrný koeficient kterým se násobí kvantizační matice) a nemá to ani nic společného s kvalitou.
tepmplejtů, slovíčkaření s OOP nebo vytváření těch nejkostrbatějších jazykových konstrukcí.
Malo by fungovať aj v linuxe pod monom, ale treba doinštalovať F# kompilerWTF is this shit ?
Tiskni
Sdílej: