Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Jelikož se mi hnusí buttonek "new" v evolution a buttonky s menu v GTK (jak jsou kreténsky oddělené šipky od buttonku) a naopak se mi líbí ten v banshee, rozhodl jsem se z banshee ukradnout ten buttonek a přepsat ho do Céčka, aby se dal použít v GTK místo stávajících oddělených a v evolution. Ještě sice není tak úplně dodělaný, ale už mě to neba. Možná to někdy dodělám a udělám patch pro evolution a gtk. Kód a obrázky následují.
MenuButton.h: #include <gtk/gtk.h> G_BEGIN_DECLS #define GTK_TYPE_MENUBUTTON (gtk_menubutton_get_type ()) #define GTK_MENUBUTTON(obj) (G_TYPE_CHECK_INSTANCE_CAST ((obj), GTK_TYPE_MENUBUTTON, GtkMenuButton)) #define GTK_MENUBUTTON_CLASS(klass) (G_TYPE_CHECK_CLASS_CAST ((klass), GTK_TYPE_MENUBUTTON, GtkMenuButtonClass)) #define GTK_IS_MENUBUTTON(obj) (G_TYPE_CHECK_INSTANCE_TYPE ((obj), GTK_TYPE_MENUBUTTON)) #define GTK_IS_MENUBUTTON_CLASS(klass) (G_TYPE_CHECK_CLASS_TYPE ((klass), GTK_TYPE_MENUBUTTON)) #define GTK_MENUBUTTON_GET_CLASS(obj) (G_TYPE_INSTANCE_GET_CLASS ((obj), GTK_TYPE_MENUBUTTON, GtkMenuButtonClass)) typedef struct _GtkMenuButton GtkMenuButton; typedef struct _GtkMenuButtonClass GtkMenuButtonClass; struct _GtkMenuButton { GtkContainer container; /* private */ GtkToggleButton* toggle_button; GtkHBox* box; GtkAlignment* alignment; GtkArrow* arrow; GtkWidget* button_widget; GtkMenu* menu; GtkWidget* size_widget; }; struct _GtkMenuButtonClass { GtkContainerClass parent_class; }; GType gtk_menubutton_get_type (void) G_GNUC_CONST; GtkWidget* gtk_menubutton_new (GtkWidget* button_widget, GtkMenu* menu, gboolean show_arrow); G_END_DECLS
MenuButton.c: #include "MenuButton.h" static void gtk_menubutton_class_init (GtkMenuButtonClass *klass); static void gtk_menubutton_init (GtkMenuButton *button); static void gtk_menubutton_forall (GtkContainer *container, gboolean include_internals, GtkCallback callback, gpointer callback_data); static void gtk_menubutton_add (GtkContainer *container, GtkWidget *widget); static void gtk_menubutton_remove (GtkContainer *container, GtkWidget *widget); static void gtk_menubutton_size_request (GtkWidget*widget, GtkRequisition *requisition); static void gtk_menubutton_size_allocate (GtkWidget *widget, GtkAllocation *allocation); G_DEFINE_TYPE (GtkMenuButton, gtk_menubutton, GTK_TYPE_CONTAINER) static void gtk_menubutton_class_init (GtkMenuButtonClass *klass) { GtkContainerClass *container_class; GtkWidgetClass *widget_class; container_class = GTK_CONTAINER_CLASS(klass); container_class->add = gtk_menubutton_add; container_class->remove = gtk_menubutton_remove; container_class->forall = gtk_menubutton_forall; widget_class = GTK_WIDGET_CLASS(klass); widget_class->size_request = gtk_menubutton_size_request; widget_class->size_allocate = gtk_menubutton_size_allocate; } static void gtk_menubutton_init (GtkMenuButton *bin) { GTK_WIDGET_SET_FLAGS (bin, GTK_NO_WINDOW); } static void gtk_menubutton_size_allocate (GtkWidget *widget, GtkAllocation *allocation) { GtkMenuButton *self = GTK_MENUBUTTON(widget); gtk_widget_size_allocate (GTK_WIDGET(self->box), allocation); gtk_widget_size_allocate (GTK_WIDGET(self->toggle_button), allocation); GTK_WIDGET_CLASS (gtk_menubutton_parent_class)->size_allocate(widget, allocation); } static void gtk_menubutton_size_request (GtkWidget* widget, GtkRequisition *requisition) { GtkMenuButton *self = GTK_MENUBUTTON(widget); gtk_widget_size_request (self->size_widget, requisition); } static void gtk_menubutton_add (GtkContainer *container, GtkWidget *widget) { } static void gtk_menubutton_remove (GtkContainer *container, GtkWidget *widget) { } static void gtk_menubutton_forall (GtkContainer *container, gboolean include_internals, GtkCallback callback, gpointer callback_data) { GtkMenuButton *self = GTK_MENUBUTTON(container); (*callback)(GTK_WIDGET(self->toggle_button), callback_data); (*callback)(GTK_WIDGET(self->box), callback_data); } static void menu_position_func(GtkMenu* menu, gint *x, gint *y, gboolean *push_in, GtkMenuButton *self) { GtkRequisition menu_req; GdkWindow *gdk_window; GdkScreen *screen; int monitor_num; GdkRectangle monitor; gtk_widget_size_request (GTK_WIDGET(menu), &menu_req); gdk_window = gtk_widget_get_window (GTK_WIDGET(self)); screen = gtk_widget_get_screen (GTK_WIDGET(self)); monitor_num = gdk_screen_get_monitor_at_window( screen, gdk_window); gdk_screen_get_monitor_geometry (screen, monitor_num < 0 ? 0 : monitor_num, &monitor); gdk_window_get_origin (gdk_window, x, y); *y += GTK_WIDGET(self)->allocation.y; *x += GTK_WIDGET(self)->allocation.x + MAX(GTK_WIDGET(self)->allocation.width - menu_req.width, 0); if (*y + GTK_WIDGET(self)->allocation.height + menu_req.height <= monitor.y + monitor.height) { *y += GTK_WIDGET(self)->allocation.height; } else if (*y - menu_req.height >= monitor.y) { *y -= menu_req.height; } else if (monitor.y + monitor.height - (*y + GTK_WIDGET(self)->allocation.height) > *y) { *y += GTK_WIDGET(self)->allocation.height; } else { *y -= menu_req.height; } *push_in = FALSE; } static void show_menu (GtkMenuButton *self) { gtk_menu_popup (self->menu, NULL, NULL, (GtkMenuPositionFunc)menu_position_func, (gpointer)self, 0, gtk_get_current_event_time()); } static void menu_deactivated (GtkWidget *menu, gpointer self_p) { GtkMenuButton* self = GTK_MENUBUTTON(self_p); gtk_toggle_button_set_active(self->toggle_button, FALSE); } static gboolean toggle_button_pressed (GtkWidget* toggle, GdkEventButton *event, gpointer self_p) { GtkMenuButton* self = GTK_MENUBUTTON(self_p); if (event->button == 1) { show_menu (self); gtk_toggle_button_set_active(self->toggle_button, TRUE); return TRUE; } else { return FALSE; } } static void toggle_button_activated (GtkWidget* toggle, gpointer self_p) { GtkMenuButton* self = GTK_MENUBUTTON(self_p); show_menu (self); } GtkWidget* gtk_menubutton_new (GtkWidget* button_widget, GtkMenu* menu, gboolean show_arrow) { GtkMenuButton *self = (GtkMenuButton*)g_object_new (GTK_TYPE_MENUBUTTON, NULL); self->button_widget = button_widget; self->menu = menu; g_signal_connect (G_OBJECT(self->menu), "deactivate", G_CALLBACK(menu_deactivated), (gpointer)self); self->toggle_button = (GtkToggleButton*)gtk_toggle_button_new (); self->box = (GtkHBox*)gtk_hbox_new (FALSE, 0); gtk_widget_set_parent (GTK_WIDGET(self->toggle_button), GTK_WIDGET(self)); gtk_button_set_focus_on_click (GTK_BUTTON(self->toggle_button), FALSE); gtk_button_set_relief (GTK_BUTTON(self->toggle_button), GTK_RELIEF_NONE); g_signal_connect (G_OBJECT(self->toggle_button), "button-press-event", G_CALLBACK(toggle_button_pressed), (gpointer)self); g_signal_connect (G_OBJECT(self->toggle_button), "activate", G_CALLBACK(toggle_button_activated), (gpointer)self); gtk_widget_set_parent (GTK_WIDGET(self->box), GTK_WIDGET(self)); if (show_arrow) { gtk_box_pack_start (GTK_BOX(self->box), self->button_widget, TRUE, TRUE, 0); self->alignment = GTK_ALIGNMENT(gtk_alignment_new (0.0f, 0.5f, 0.0f, 0.0f)); self->arrow = GTK_ARROW(gtk_arrow_new (GTK_ARROW_DOWN, GTK_SHADOW_NONE)); gtk_container_add (GTK_CONTAINER(self->alignment), GTK_WIDGET(self->arrow)); gtk_box_pack_start (GTK_BOX(self->box), GTK_WIDGET(self->alignment), FALSE, FALSE, 5); self->size_widget = GTK_WIDGET(self->box); } else { gtk_container_add (GTK_CONTAINER(self->toggle_button), self->button_widget); self->size_widget = GTK_WIDGET(self->toggle_button); } gtk_widget_show_all (GTK_WIDGET(self)); return (GtkWidget*)self; }
Ups, první obrázek je špatný, měl místo něj být ten čtvrtý, takže jsem ho uploadnul.
Tak jsem to trošičku vylepšil, jde tomu za běhu měnit menu a button_widget a vypínat/zapínat šipečka a podporuje to nastavování vlastností přes g_object_set_property. Link
(nahráno na první upload server, co ukázal google )
Tiskni
Sdílej:
To menu je <a href="http://code.google.com/p/gnome2-globalmenu/wiki/BuildFromScratch">tu</a> (přímo popis instalace), již také není třeba patchovat GTK knihovnu.
Moc pekne to s tim menu. Takze ted ma neco takoveho KDE i GTK... No, skoda ze jsem to nevedel pred dvema lety, kdy jsem jeste mel Linux Ale uprimne jsem si toho vsiml az diky tomu komentari tady
K tomu mac-like menu - není to nepřirozené, vždyť to musí potom člověk přeskakovat očima do menu a pak zase do okna; když je menu v okně, tak tolik uhýbat očima nemusí.
Nevím, mně to nepřirozené nepřijde, do menu jdu jednou za uherák, většinou vše dělám přes panely nástrojů nebo klávesové zkratky a menu mi akorat zabírá prostor. Ještě si musím sehnat nějaké menu na panel s ikonkou jablíčka
Naopak jsem nekde cetl, ze podle nejake studie je vrchni a spodni cast obrazovky nejfrekventovanejsi co se tyce hledani GUI prvku... Nevim jestli jsem to dobre rekl, ale proste se to pry vyplati tam to menu mit Ostatne, me to vyhovuje a je to videt i na novych produktech Microsoftu. Viz treba Internet Exploder nebo Media Player. Nemaji menu okna viditelne, protoze to vypada lepe (dle meho nazoru tedy). Avsak hosi od MS zapomneli, ze nekam to menu musi dat viditelne, takze abych se k nemu dostal, tak tusim musim kliknout pravym tlacitkem :-)
Zmáčknou Alt
Koukám na ten svůj pěknej link, asi budu muset konečně vypnout ten wysiwyg editor
Zvírazní se oba, ale každé je zvýrazněné "zvlášť" a vypadá to proto hnusně. Navíc to tlačítko nepodporuje průhlednost, takže na toolbaru s přechodem je to hnus ještě větší.