Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 4.5.2009 20:24
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.5.2009 20:24
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         4.5.2009 20:26
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.5.2009 20:26
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             4.5.2009 20:29
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.5.2009 20:29
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             4.5.2009 20:50
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.5.2009 20:50
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             4.5.2009 20:53
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.5.2009 20:53
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         4.5.2009 22:13
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.5.2009 22:13
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         Snad takhle?
 Snad takhle?
bool Mnozina::find(int x, size_t& result) const
{
	const int *p = _data;
	size_t size = _size;
	size_t index;
	
	while (size > 0)
	{
		index = size >> 1;
		
		if (p[index] == x)
		{
			result = (size_t)(p - _data) + index;
			return true;
		}
		else if (p[index] > x)
		{
			size = index;
		}
		else // p[index] < num
		{
			p += index + 1;
			size -= index + 1;
		}
	}
	
	result = (size_t)(p - _data);
	return false;
}
Ano !!! Progtest to sežral. Děkuji všem za rady, nakonec jsem to teda našel sám  Příště si správně napsat to hledání...
 Příště si správně napsat to hledání...
            bsearch ze stdlib.
binarni vyhledavani je ukazkovym prikladem algoritmu typu divide et impera, takze pouziti rekurze je vic nez nasnade. z vyse uvedeneho kodu je opravdu radost lustit, co vlastne dela.
mimochodem, tvuj priserny zlozvyk zamenovat operace nasobeni a deleni s operacemi bitovych posunu byl povazovan za znamku spatneho programatora uz v sedesatych letech minuleho stoleti... a to tehdy byly jine pocitace...
             , ale rekurzivně ho nepíše snad nikdo.
, ale rekurzivně ho nepíše snad nikdo.
            ale rekurzivně ho nepíše snad nikdoto je hodne silne tvrzeni. ja treba jo a nejsem sam. imho je tak ten algoritmus citelnejsi a jednotliva volani jsou v tail-pozici, takze rychlost je plne srovnatelna s iterativni verzi. a hlavne.
 
             
             
             6.5.2009 00:22
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        6.5.2009 00:22
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             6.5.2009 00:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        6.5.2009 00:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        Bitový posun je mnohem rychlejší a nepracuji se znaménkovým typem, takže ...a muzes mi to tvrzeni nejak dolozit... a demonstrovat o kolik je to mnohem rychlejsi?
 6.5.2009 12:24
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        6.5.2009 12:24
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        # vstup rax, výstup rax 48 d1 e8 shr rax #bitový posun vpravo o 1b vs 48 c7 c3 02 00 00 00 mov rbx, 0x2 48 f7 f3 div rbx
 6.5.2009 12:43
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        6.5.2009 12:43
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         6.5.2009 11:37
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        6.5.2009 11:37
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             4.5.2009 21:01
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        4.5.2009 21:01
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
Rikejte mi "Mistr Svinak" 
 
             4.5.2009 22:43
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        4.5.2009 22:43
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             4.5.2009 22:47
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        4.5.2009 22:47
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
             Mno, alespon nikdy nezustane osamocen jako "PeTovo tricko".
Mno, alespon nikdy nezustane osamocen jako "PeTovo tricko".  
            No, hele, co takhle v zadání "Odevzdávaný soubor nesmí kromě implementace třídy Mnozina obsahovat nic jinéh, zejména ne funkci main" ... ?
 4.5.2009 20:56
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        4.5.2009 20:56
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
            Další úkol z C++ a další problémy.Já nevím, co na tom jazyku lidi vidí…
 
             4.5.2009 22:38
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        4.5.2009 22:38
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
  
  
             
             4.5.2009 23:07
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.5.2009 23:07
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         A nechci to zkazit, jsem amatér, to vidíš ...
 A nechci to zkazit, jsem amatér, to vidíš ...
             Popravdě na TODO není moc času, teď mě zajímá nejvíc zkusit použít vlákna na vykreslování, celkem zábava :)
PS: Jinak to tajné zní dobře :)
 Popravdě na TODO není moc času, teď mě zajímá nejvíc zkusit použít vlákna na vykreslování, celkem zábava :)
PS: Jinak to tajné zní dobře :)
             4.5.2009 21:08
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        4.5.2009 21:08
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
             4.5.2009 21:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.5.2009 21:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             4.5.2009 21:44
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        4.5.2009 21:44
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
  
             5.5.2009 00:23
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        5.5.2009 00:23
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             6.5.2009 00:24
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        6.5.2009 00:24
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        
 5.5.2009 11:51
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        5.5.2009 11:51
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
             5.5.2009 17:25
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        5.5.2009 17:25
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         5.5.2009 17:55
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        5.5.2009 17:55
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             5.5.2009 18:20
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        5.5.2009 18:20
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
         
             5.5.2009 19:25
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        5.5.2009 19:25
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        ...dneska bez školy nemůžeš prodávat ani ty pračky, ale nezoufej, možná to vyjde s lopatou.Aj na to sú už dneska školy
 
             6.5.2009 08:42
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        6.5.2009 08:42
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                