abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 374 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník

    Pos*aný kontroly disku

    29.5.2010 22:04 | Jiné | poslední úprava: 29.5.2010 22:06

    Já nevim, ale tohle neni normální. Fakt nechápu, proč jsou snad v každém distru aktivovány kontroly disku po každých 30 spuštěních (nebo tak nějak). Zapnu notebook a místo toho, abych dělal, musím hodinu čekat na kontrolu disku. Teď to ale domršilo ubuntu, kdy se v plymouthu ukáže "Checking discs blablabla. Press C to cancel all checks". Když zmáčknu C, tak je to tam po rebootu znovu. Když ho nezmáčknu, tak to nedělá vůbec nic, disk to nekontroluje (ledka nebliká), je to "zaseklé", dál to nebootuje. To C musím zmáčknout, aby to pokračovalo. UBUNTU a ostatní natvrdlý distra RULEZ. Nejhorší je, že to nejde inteligentně vypnout a jak debil musím v texťáku editovat fstab, což je velmi uživatelsky přívětivé. A pak se navíc nebudou kontrolovat ani po špatném vypnutí. Kokoťárna.        

    Hodnocení: 31 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Vojtěch Trefný avatar 29.5.2010 22:06 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Co kdyby sis konečně koupil sedmičky a dal tady všem pokoj?
    Michal Fecko avatar 29.5.2010 22:09 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    +1(€) - som ochotný Jardovi prispieť 1€ ak písomne sľúbi že si Windows 7 kúpi a už odtiaľto vypadne...
    Jardík avatar 29.5.2010 23:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Ale no tak, já je mám v rámci MSDN AA zadáčo od školy (bohužel pro nekomerční účely).
    Věřím v jednoho Boha.
    gtz avatar 29.5.2010 23:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Jak je to pak s licencí na W7 když je máš od školy. A školu jsi ukončil? nebo jsi to nějak olhal? Předpokládám, že po ukončení školy se licence vrací nebo ne?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.5.2010 23:59 virgee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    licence zustava i po dokonceni skoly, taky je pouzivam
    Jardík avatar 30.5.2010 00:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Jsem nic neolhal, ani lhát nehodlám. Ze školy mě zatím nevyrazili, "N" mi tam zatím nezapsal a trošku jsem se se cvičícím domlouval, že bych mu donesl nějaké spočtené příklady, ale nevěděl, kdy byde během zkouškového na fakultě a já ho nechtěl každý den otravovat, jestli tam bude zítra a pak zase zítra. Trochu jsem doufal, že by mohl napsat až bude vědět ... i když to není jeho starost. A stejně bych pak asi nedal zkoušku, protože z fyziky neumím skoro nic, vůbec to nechápu a i kdybych spočítal příklady pomocí "naučených" vzorečků, u ústní bych mu nic neodvodil a nevysvětlil a podělal bych to. Ještě mu zkusím napsat a uvidíme, co z toho bude, ale růžově to nevidím.
    Jinak licence zůstává i po studiu.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.5.2010 23:51 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Já mu snad pošlu číslo na ty svoje.
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    Jardík avatar 30.5.2010 00:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Máš retail?
    Věřím v jednoho Boha.
    30.5.2010 06:25 Roarster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Zajimave jak sebemensi kritika Linuxu dokaze vzbudit, resp. zaslepit i docela inteligentni bytosti. A hlavne bytosti, ktere velmi dobre chapou Jardikovic politiku, neb ho zde jid dlouho znaji.

    Ale je fakt, ze kritika Linuxu je krom bugzill nepripustna, na to by si uz asi nejeden 64b smejd mohl zvyknout (a taky, ze si asi zvyknul).

    Vivat sebekritika...
    30.5.2010 09:37 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    +1
    29.5.2010 22:11 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Toto vzdy vypinam. Nechapem, preco je to stale zapnute. Najviac to potesi na vzdialenom serveri, kde restartujes kvoli upgrade jadra a uz sa nepripojis. Resp. si myslis, ze sa nieco posralo a server pritom kontroluje filesystemy...
    Heron avatar 29.5.2010 22:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Připojíš. Za chvíli. Ovšem pokud tam nebyla nalezena chyba, pak to chce zásah admina. Buď přes management kartu nebo fyzicky. To je ale stále lepší varianta než pokračování s nabořeným FS.

    To Jardík: s tebou je to těžký. Když se to kontroluje, tak si naštvanej a když by se po 300 startu zbořil FS tak by sis stěžoval taky.
    Jardík avatar 29.5.2010 23:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Proč by se to ale mělo zbořit? Pokud se to nevypne "násilně", tak se tomu stát nic nemá a kontrola netřeba. HW chybu by to stejně neopravilo. Ve Windows se to nepouští ani při ošklivém vypnutí (nebo se to kontroluje hodně rychle, že se to ani neukáže), protože NTFS je očividně kvalitní FS a nepotřebuje pravidelné kontroly. Kontrola se mi tam spustila párkrát v životě a to díky resize partition z linuxu.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 30.5.2010 00:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Proč by se to ale mělo zbořit? Pokud se to nevypne "násilně", tak se tomu stát nic nemá a kontrola netřeba.
    Mi to přijde jako kolegovy postuláty Ne, tam to prostě musí fungovat… i když o daném místě neví zhola nic. A než by se to zkontrolovalo, tak se to prostě musí brát jako fakt. (I když jde ve skutečnosti o docela komplexní systém u kterého znalost jeho kompletní fungovaní není v silách jednoho člověka)
    Proč by se to ale mělo zbořit?
    Mně napadá třeba 1864 důvodů proč.
    HW chybu by to stejně neopravilo
    Nejde o to opravit to, ale identifikovat vadné místo v případě, že nižší vrstva není něčeho takového schopná. Je to jako ptát se nač jsou CRC v IP paketech nebo paritní bity v přenosu, když už stejně HW neopraví.
    Ve Windows se to nepouští ani při ošklivém vypnutí
    A to je možná chyba.
    protože NTFS je očividně kvalitní FS
    Dosahuje očividně kvalit čtyřleté brandy.
    nepotřebuje pravidelné kontroly
    Ty nepotřebuje nikdo. Jen je pak potřeba nedivit se, když se něco neobjeví z důvodu, že nebyla provedena pravidelná kontrola. A to neplatí zdaleka jen pro FS.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 30.5.2010 00:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    prostě to neřeš, být tebou bych si nastavil na systém 60 a na disk kde máš data dvojnásobek. Vím, že pokud se kontrolují disky kolem 500GB to je tak na kafe a na nějaké cigárko.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Heron avatar 30.5.2010 08:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Proč by se to ale mělo zbořit? Pokud se to nevypne "násilně", tak se tomu stát nic nemá a kontrola netřeba.

    Z manuálové stránky:

    You should strongly consider the consequences of disabling mount-count-dependent checking entirely. Bad disk drives, cables, memory, and kernel bugs could all corrupt a filesystem without marking the filesystem dirty or in error. If you are using journaling on your filesystem, your filesystem will never be marked dirty, so it will not normally be checked. A filesystem error detected by the kernel will still force an fsck on the next reboot, but it may already be too late to prevent data loss at that point.

    Ve Windows se to nepouští ani při ošklivém vypnutí (nebo se to kontroluje hodně rychle, že se to ani neukáže), protože NTFS je očividně kvalitní FS a nepotřebuje pravidelné kontroly.

    To nemá s kvalitou FS nic do činění. NTFS se umí checkovat a zvládne jisté opravy za běhu, přesto už jsem se několikrát setkal s vynuceným chkdsk při bootu a příčinou byl právě vadný kabel.

    Každý FS si to řeší po svém. Vývojáři ext se rozhodli pro pravidelné kontroly, některé FS udělají rychlý check při mountu a jiné (ZFS) neustále za běhu kontrolují CRC data a metadat.

    Některé distribuce (CentOS) pravidelné kontroly ext3 mají standardně vypnuté. Já je pak zapínám, data jsou pro mě cennější. Tohle si musí zvážit každý admin sám pro svůj systém.

    Jardík avatar 30.5.2010 12:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Sice mě ta kontrola štve, ale nepíšu to jen kvůli tomu, že je zapnutá, ale že plymouth zakreje všechno, je tam nápis kontorluju disky a přitom to nic nedělá a ani to dál nebootuje a musím to zrušit zmáčknutím klávesy i když to nic nedělá a pak to začne normálně dál nabíhat.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jakub Lucký avatar 30.5.2010 20:33 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Ve Windows se to nepouští ani při ošklivém vypnutí
    Já tohle už na Vistách viděl asi tak 20x a klidně ti to i vyfotím na foťák... A mimochodem, Visty tohle hlásí i u každé druhé flešky, když ji člověk zapojí do systému
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jardík avatar 30.5.2010 20:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Visty tohle hlásí i u každé druhé flešky, když ji člověk zapojí do systému
    Ano, pokud to vytahujete bez odpojení, tak se nedivím.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jakub Lucký avatar 30.5.2010 21:44 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    No, já se těch lidí, co mi ty flešky dávají obvykle neptám, co s nima dělali... Ale já obvykle flešku vytáhnu poté, co mi ji potřetí Windows odmítnou odpojit s krásnou větou: "$název nelze odpojit" bez očividného důvodu
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jardík avatar 30.5.2010 21:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Tak mi tu zprávu ukažte, vám nevěřím. Pokud se mě ukáže zpráva, že nelze odpojit, tak je tam napsán důvod (např. že je používána).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jakub Lucký avatar 30.5.2010 22:28 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    "Je používán" tam asi je (ve Vistách jsem už dlouho nebyl), ale to je trochu málo, když nemám žádný lištový program, v trayi není nic mého (typu: Daemon tools)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jardík avatar 30.5.2010 22:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Jako by tam toho v linuxu bylo víc. Až nedávno se do nautila dostala fíčura, že to ukáže i název programu. Jinak tam vždy bylo "unable to unmount" a v rozbalovátku "busy" a to bylo všechno. Pravda ale je, že by to do těch sedmiček už taky mohly dát ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 30.5.2010 22:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    A já bych se mohl naučit už konečně česky :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    kotyz avatar 30.5.2010 23:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    A ty by ses konecne moh naucit drzet hubu. Kdo ma to tvoje neustaly ublizeny stezovani porad cist? :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 31.5.2010 08:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Kdo ma to tvoje neustaly ublizeny stezovani porad cist?

    Hmmm, co třebaaa... vývojáři?

    kotyz avatar 31.5.2010 09:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    tak at to napise jim a neotravuje s tim vzduch tady ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.5.2010 23:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    V linuxu, když už chybí GUI přívětivost, je alespoň fuser ;-)
    Jakub Lucký avatar 30.5.2010 23:26 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    nebo lsof
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    30.5.2010 02:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Jo ubuntu po síti a s chybou na FS je prasárna, takhle jsem si zablokoval stroj mockrát. To jsem pak skoro řval: Království za SSH (nebo aspoň telnet).

    P.S. I magic packet by stačil :-D.
    30.5.2010 12:56 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Ano, pripojim sa za chvilu. Lenze ta chvila moze trvat aj hodinu ak je filesystem velky. A nie vsetky servery maju management kartu.

    Vzdy to vypinam (tune2fs -c 0 -i 0) a ziadne problemy to nerobi. Ked sa filesystem naozaj pokazi, tak sa kontrola spusti aj tak (a vtedy to skonci zle, pokial teda nie je zapnuta automaticka oprava).
    30.5.2010 21:52 jozefmak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Server bez management karty nie je server.
    danaketh avatar 29.5.2010 22:42 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Server snad nerestartuješ tak často ne? :) Mě to sralo na notebooku ale přetrpěl jsem to - pořád lepší než pak řešit mrtvej disk.
    30.5.2010 13:00 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Lenze tam nie je len pocet namontovani, ale aj interval. Takze ked restartujes po pol roku, tak sa s tym stretnes...
    Grunt avatar 29.5.2010 22:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    To není vlastnost žádné distribuce, ale souborových systémů Ext. Je to tam mnohem déle než co vůbec existuje Linux (a možná i než vzniklo GNU). tune2fs si můžeš nastavit vlastní interval a nebo to úplně vypnout.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 29.5.2010 23:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Já to vím, ale co takový uživatel, co to pak jak vošaš hledá v různých control centrech a změtí nabídek a ono to tam nikde není ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 29.5.2010 23:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    A co je komu po obyčejném uživateli vošašovi?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.5.2010 23:14 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Je opravdu tak blbej nebo to jenom tak dělá ?
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    29.5.2010 23:24 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Tak napůl ... někteří si vždy něco najdou. Alespoň tu jsou také nějaké blogy s Linux tématikou.
    Jardík avatar 29.5.2010 23:50 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Ano, jsem blbej a mám smíšenou poruchu osobnosti schizoidní a dissociální.
    Věřím v jednoho Boha.
    30.5.2010 15:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Imho si spíš stěžuje na default nastavení. A nefunkčnost Ubuntu. Což je obé (alespoň od jisté míry) oprávněné.
    vogo avatar 30.5.2010 08:16 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku

    Můžeš si to přenastavit pomocí tune2fs, a pokud odstraníš kontrolu po nekorektním vypnutí, koleduješ si o problémy.

    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    30.5.2010 15:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    rtfm, tune2fs. imho lol
    30.5.2010 18:00 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Dá se ext3 nějak kontrolovat za běhu? Fsck tvrdí že ne, ale neexistuje na to nějaká utilitka, která by to zvládla (jak funguje ext3 nevím, třeba to není možné principielně, tato odpověď mi stačí)?
    Pokud ano, neexistuje místo vynucené kontroly při startu nějaký applet na panel (momentálně Gnome), který by mi po těch 30 startech doporučil zkontrolovat ten a ten filesystém s tím, že ho zkontroluju až budu chtít (při filmu, stahování atd.)?
    Hledat jsem zkoušel, ale nenašel nic.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Heron avatar 30.5.2010 18:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Lze zkontrolovat, ale imho ne opravit, pokud je ten systém souborů pouze pro čtení. Obávám se, že se ti ale nepodaří remountovat systém souborů na kterém běží systém do read only režimu.
    Grunt avatar 30.5.2010 18:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Jde zkontrolovat, ale pouze v Read-Only režimu. A v tom je docela problém, protože třeba takové Ubuntu v Read-Only režimu neumí naběhnout (zatuhne při spouštění grafického režimu a Xka (nebo možná GDM) se zapnout v ten okamžik, kdy se to Remountne do RW a ano, čtete dobře) a remount do RO za běhu není zas tak jednoduchý, protože spousta programů má pootevírané popisovače souborů a není to taková sranda je všechny zrušit. A ne, není to vlastnost GNU/Linuxu, protože třeba v OpenWRT je něco takové naprosto běžné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.5.2010 20:26 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    jardiku po precteni nekolika tvych zapisku nebyvam dojmu ze jsi idiot, stezujes si na veci ktere bud neumis nastavit nebo neumis pouzivat nebo oboji :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Jardík avatar 30.5.2010 20:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Já je nastavit umím (ve smyslu vypnout tu kontrolu), ale když ta kontrola ani nefunguje a plymouth na tom vysí při bootu, tak je to těžké, hlavně když je to default zapnuté ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 30.5.2010 20:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Pak by bylo určitě vhodné tě upozornit, že si se o jednu stránku uklikl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 30.5.2010 20:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Dodnes mi tam nikdo neporadil s touchpadem, ani to nikdo nechce nějak řešit, grafika se tam půl roku neřešila, pak se vyřešila a pak se rok čekalo, než to daj do distra. Tam já už nic řešit nehodlám, je to zbytečné a ještě vám div nenadávaj, že jste to nahlásil.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 30.5.2010 21:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Nevím jestli si už měl tu čest si všimnout, ale to není poradna. Vhodná kritika je s attachnutým patchem. Ano, věřím, že někdy to je těžké někoho přesvědčit o něčem, ale rozhodně je tam větší šance, že se stane zázrak než tady.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 30.5.2010 21:59 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Já nekritizoval, ale nahlásil bug, k čemuž to je. V případě grafárni (HDMI výstup) jsem jim věnoval i patch, ale nechtěli ho backportovat z žádných důvodů.
    Věřím v jednoho Boha.
    danaketh avatar 30.5.2010 20:57 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    Neukliknul, jen má potřebu si postěžovat jak je to hrozně špatně :)
    Grunt avatar 30.5.2010 21:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    To bych pochopil u nějakého uzavřeného produktu za nehorázné prachy, ale ve světě Free-Softwaru se provádí kritika přiloženým patchem (či obdobným způsobem).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.5.2010 20:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    V tom případě jsou ale lidi, co vytvářej default nastavení, úplně stejní idioti, ne?
    houska avatar 30.5.2010 21:20 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pos*aný kontroly disku
    nezna nekdo nejaky udelatko ktery to presune na dobu pred vypnutim?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.