abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Zajímavý software

    Crown je multiplatformní open source herní engine. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT a GPLv3+. Byla vydána nová verze 0.60. Vyzkoušet lze online demo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg na svém blogu informuje, že po strncpy() byla ze zdrojových kódů curlu odstraněna také všechna volání funkce strcpy(). Funkci strcpy() nahradili vlastní funkcí curlx_strcopy().

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.12.30 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Společnost Valve publikovala přehled To nej roku 2025 ve službě Steam aneb ohlédnutí za nejprodávanějšími, nejhranějšími a dalšími nej hrami roku 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    Byly publikovány výsledky průzkumu mezi uživateli Blenderu uskutečněného v říjnu a listopadu 2025. Zúčastnilo se více než 5000 uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.12. 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 3
    29.12. 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    29.12. 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    29.12. 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (31%)
     (1%)
     (26%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (11%)
     (10%)
     (18%)
    Celkem 208 hlasů
     Komentářů: 21, poslední včera 18:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    2.7.2010 13:43 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    A výsledky jsou kde??
    2.7.2010 13:45 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    jo, už to vidím na obrázku... zmátlo mě to Chromium ve verzi 6.0.xxx, a ty jsi mlel něco o 4.0.453. Sorry :D
    Jardík avatar 2.7.2010 14:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Jó, opraveno v textu, jsem to zvoral :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    2.7.2010 13:52 efwgfewrhywe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    jj, Midori se sekne i u mě na Gentoo. Zajímavý je nárůst výkonu Firefoxu mezi 3.6 a 4.0 beta o více než 50 %.
    Jardík avatar 2.7.2010 14:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    S tím FF to myslíš u sebe? U mě ten FF o více než 50% nárust nemá, 2*1749 je cca 3500 a měl jen 2960...
    Věřím v jednoho Boha.
    2.7.2010 15:39 ertwetwe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    2*1749 je o 100 %.
    Jardík avatar 2.7.2010 17:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Hmm.
    Věřím v jednoho Boha.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.7.2010 14:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    No, Konqueror je fakt mazec, trpěl jsem v něm chvilku minulej tejden... :-D
    2.7.2010 14:41 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    přitom je hezky začleněnej do KDE, mnohem líp než Arora nebo Rekonq, oba maj něco, ale každej něco jinýho a ani jeden nemá všechno, co Konqueror...

    Docela se těším na KDE 4.5, kde bude možný použít v konqueroru webkit, to ho snad zachrání...
    pavlix avatar 2.7.2010 15:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Nojo, škoda, že neni nějakej takovej browser bez KDE/Qt, protože v některých věcech nemá na Konqueror nic, co znám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marek Bernát avatar 2.7.2010 16:09 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů

    V čom napríklad? Ja o žiadnych vychytávkach neviem, takže si rád nechám poradiť.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    tomboytom-deviant avatar 2.7.2010 15:36 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    To přepnutí jde už dlouho, stačí pogooglit.
    2.7.2010 16:54 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Díky za tip, Opera je sice rychlá, ale do KDE moc nesedne, tak zkusím, jak to půjde s Konquerorem s Webkitem
    2.7.2010 14:49 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    a ta čísla ve výsledcích znamenají co?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.7.2010 15:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Číslo je abstraktní entita užívaná pro vyjádření množství nebo pořadí. Čísla se zapisují pomocí číslic, a to v různých číselných soustavách, a pomocných znaků, zejména desetinné čárky a znamének plus a mínus. Číslice rozdělujeme podle znázornění na arabské číslice, které se dnes nejčastěji používají, a na římské číslice.
    2.7.2010 16:05 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Můžu být taky chytrý? Prosííím...

    Amiga Power (or AP for short) was a monthly magazine about Amiga computer games. It was published in the United Kingdom by Future Publishing, and ran for 65 issues, from May 1991 to September 1996.
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.7.2010 16:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    jééééééé, děkujůůůů :-D
    Jardík avatar 2.7.2010 16:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    2.7.2010 16:55 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    "Overkill" znamená něco jiného, než co jste asi chtěl říct. Neznamená to "převálcovat", nýbrž cosi ve smyslu "přehnaná nebo zbytečně velká síla/prostředek k řešení nějakého problému. Zkrátka kanón na vrabce.
    Jardík avatar 2.7.2010 16:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    No to je jedno.
    Věřím v jednoho Boha.
    AsciiWolf avatar 2.7.2010 17:11 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů

    >Snad se jednou dočkám 64bit chrome pro Windows

    Musím tě zklamat, ale 64bit Chrome se nejspíš nedočkáš (tedy alespoň ne oficiálně).

    Pro většinu uživatelů (rozuměj BFU) je prioritou Flash a ten je na Windows pouze 32bit a 64bit varianta se (narozdíl od Linuxové verze) ani neplánuje.

    A není to jen flash, většina browser pluginů (Java, QuickTime, Windows Media Player) je pouze 32bit...

    2.7.2010 20:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    64-bit ← 32-bit wrapper pro pluginy není zas až taká věda, no nicméně někdo to musí napsat, že... na linuxu už se stalo, na windows zřejmě ne...
    Jardík avatar 2.7.2010 20:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Ano, wrapper přes XEmbed protokol, což je protokol ... ehm, nechci být sprostý. Pak to dopadá tak, že ukradne focus, nelze scrollovat v parent okně bez jeho sebrání, apod.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 2.7.2010 20:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Pro většinu uživatelů (rozuměj BFU) je prioritou Flash a ten je na Windows pouze 32bit a 64bit varianta se (narozdíl od Linuxové verze) ani neplánuje.
    Máš odkaz? Asi před půl rokem Adobe slíbilo 64bit verzi Flashe 11 pro Windows ...
    A není to jen flash, většina browser pluginů (Java, QuickTime, Windows Media Player) je pouze 32bit...
    Minimálně java plugin pro Windows v 64bit verzi existuje, stejně tak 64bit java. Nejsem si jistý media playerem, ale v IE8 tuším fungoval. Ale 64bit verze pro ostatní prohlížeče asi nebude.
    Dále mozilla vydá oficiální 64bit build Firefoxu 4.0, tak se snad už konečně adobe rozhoupe a s ním i chrome.
    Věřím v jednoho Boha.
    2.7.2010 20:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Příloha:
    Dík za zajímavý test. Opera si to dost dává (Chrome samozřejmě taky).

    Poznámka na okraj: Ty fonty v Ubuntu jsou teda jednoznačně o tři řády hezčí jak ve woknech. Prozradil bys mi, co je to za font, který jsem zvýraznil v příloze?
    kotyz avatar 3.7.2010 00:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    cece nevim to jiste, ale pripada mi to jako calibri (ten novejsi ms font) ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jardík avatar 3.7.2010 01:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Calibri to určitě není, tam nemám žádné MS fonty. Jako default mám DejaVu Sans, grayscale antialiasing, full hinting. Bohužel, o který font si ta stránka říká a čím to popř. prohlížeč (v tomto případě konqueror) nahradil, to netuším. Pokud si vedle napíšu něco DejaVu Sans fontem, tak to vypadá trochu jinak ...
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.