abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Zajímavý projekt

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu modulárního otevřeného handheldu Mecha Comet s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:00 | Humor

    V nedávno zveřejněné kolekci dokumentů souvisejících s kontroverzním finančníkem a kuplířem Jeffrey Epsteinem se překvapivě objevil i referenční manuál unixového shellu Bash, jedná se o verzi manuálu z roku 2005. Aktuální vydání si lze stáhnout ze stránek GNU.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 13:55 | Nová verze

    The Document Foundation oznámila vydání nové verze 26.2 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs). Vypíchnout lze podporu formátu Markdown.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Co se děje ve zprávách, ví asi každý - válka sem, clo tam, demonstrace na jednu i druhou stranu a bastlíř už má pocit, že se snad ani nic jiného neděje. To by však byl velký omyl a Virtuální Bastlírna je zde jako každý měsíc, aby vytáhla na světlo světa události ze světa vědy a techniky. Připojte se tedy nezávaznému povídání Strahovského MacGyvera! Co se tam bude probírat? PCBWay začalo dělat průhledné plošňáky, MARS končí s výrobou skříněk, FEL

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Guvernérka státu New York Kathy Hochul (Demokraté) plánuje novou legislativu, která by měla omezit výrobu 3D tištěných zbraní. Tento návrh zákona zavádí povinnost pro všechny 3D tiskárny prodávané ve státě New York obsahovat 'software' bránící ve výrobě zbraní. Návrh zákona rovněž zakazuje lidem sdílet 'digitální plány zbraní' (blueprinty) bez povolení. Existují důvodné obavy, že se tento nešťastný nápad může šířit do dalších zemí a ovlivnit celý 3D tisk jako takový. Ostatně, s podobnou regulací nedávno přišel i stát Washington.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    včera 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2025 a leden 2026 (YouTube). Zajímavé, že i v roce 2026 celou řadu problémů vyřeší falšování řetězce User-Agent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    3.2. 20:11 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že Linux From Scratch (LFS) končí s podporou System V init. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů už budou pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    3.2. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2026.1.0 "Like a Version" svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na GitHubu. Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 2.9.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    3.2. 14:55 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Firefox bude mít nové ovládací prvky pro umělou inteligenci, které umožní uživatelům vypnout vestavěné AI funkce přímo v nastavení prohlížeče. Jednotlivě půjde vypnout nebo zapnout automatické překlady stránek, generovaní popisného textu k obrázkům v otevřených PDF dokumentech, samoorganizaci tabů do skupin, náhledy odkazů s krátkým shrnutím a boční panel s chatbotem. Tyto možnosti v nastavení prohlížeče

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    3.2. 14:44 | IT novinky

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.6, která je právě ve fázi beta, nahrazuje stávající SDDM novým Plasma Login Managerem, který je ale pevně navázán na systemd. Plasma Login Manager využívá systemd-logind a další součásti systemd, které nejsou dostupné v operačních systémech bez systemd, jako je například FreeBSD, případně jsou linuxové distribuce Gentoo, Void Linux anebo Alpine Linux. Pro uživatele zatím stále ještě existuje možnost používat SDDM.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 756 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Benchmark browserů

    2.7.2010 13:33 | Přečteno: 1466× | Jiné | poslední úprava: 2.7.2010 14:41

    Tak jsem zabenchmarkoval a v Peacekeeperu testnul pár browserů.

    Test jsem prováděl v Ubuntu 10.04 na mém starším PC s grafikou GF9600GT (nouveau ovladač), AMD Athlon 64 X2 5200+ EE, 6GB RAM DDR2 800. Na své novější PC s Core i7 a 16GB RAM linux instalovat nebudu, protože za nic nestojí (rejp :-)).

    Konqueror byl ve verzi 4.4.2, Firefox jsem zkoušel 3.6.3, Chromium z PPA ve verzi 6.0.451. Pak jsem zjistil, že jsou pro tyto 2 prohlížeče v repu aktualizace, takže jsem ještě testnul FF 3.6.6 a Chromium 6.0.453. Arora byla ve verzi 0.10.2 s QtWebkitem 4.6.2, Konqueror 4.4.2. Opera 10.60 final s "klasickým" GUI (tj. GTK skin vypnutý přejmenováním jeho knihovny). S GTK to zkoušet nebudu, když už to 10x pomaleji překresluje při změně velikosti okna či změni velikosti postranního panelu se záložkami v opeře, tak očekávám horší výsledek (i když asi nebude 10x, protože je tam minimum testů, které obsahují ovládací "input" prvky). Pak přišel na řadu Firefox 4beta2 sestavený 1.7. (binárka ze stránek opery).

    Ještě jsem testoval Midori 0.2.2 (libwebkit 1.2.0), ten bohužel neprošel testem "Social Networking 2/6", kde se ukázal prázdný inbox a nic to nedělalo celých 5 minut (ale zaseknutý prohlížeč nebyl), zkusil jsem ještě 2x, ale to samé, takže ode mě dostává nejhorší skóre 0.

    Teď se ještě chystám na pár testů ve Windows a pak udělám ještě testy v linuxu s ovladačem nvidia.

    Update

    2. obrázek obsahuje výsledky testu ve Windows. Bohužel opera je tam jen jako 32bit šmejďárna (kupodivu ale rychlejší, než v linuxu), IE9 (Platform Preview 1.9.7874.6000) a Chrome zrovna tak (a ještě v trochu starší verzi). Firefox má ve Windows ještě horší výsledky, než v linuxu, že se nestydí. IE? Propadák. Verze 9 je však rychlejší, než firefox 3.6.3 (verzi 3.6.6 v 64bit verzi jsem nikde nenašel a kompilovat nechci). Snad se jednou dočkám 64bit chrome pro Windows, určitě to pak bude overkiller pro ostatní prohlížeče a určitě kvůli tomu má ve Windows méně bodů, než v linuxu.        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Benchmark browserů, obrázek 1 Benchmark browserů, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.7.2010 13:43 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    A výsledky jsou kde??
    2.7.2010 13:45 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    jo, už to vidím na obrázku... zmátlo mě to Chromium ve verzi 6.0.xxx, a ty jsi mlel něco o 4.0.453. Sorry :D
    Jardík avatar 2.7.2010 14:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Jó, opraveno v textu, jsem to zvoral :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    2.7.2010 13:52 efwgfewrhywe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    jj, Midori se sekne i u mě na Gentoo. Zajímavý je nárůst výkonu Firefoxu mezi 3.6 a 4.0 beta o více než 50 %.
    Jardík avatar 2.7.2010 14:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    S tím FF to myslíš u sebe? U mě ten FF o více než 50% nárust nemá, 2*1749 je cca 3500 a měl jen 2960...
    Věřím v jednoho Boha.
    2.7.2010 15:39 ertwetwe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    2*1749 je o 100 %.
    Jardík avatar 2.7.2010 17:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Hmm.
    Věřím v jednoho Boha.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.7.2010 14:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    No, Konqueror je fakt mazec, trpěl jsem v něm chvilku minulej tejden... :-D
    2.7.2010 14:41 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    přitom je hezky začleněnej do KDE, mnohem líp než Arora nebo Rekonq, oba maj něco, ale každej něco jinýho a ani jeden nemá všechno, co Konqueror...

    Docela se těším na KDE 4.5, kde bude možný použít v konqueroru webkit, to ho snad zachrání...
    pavlix avatar 2.7.2010 15:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Nojo, škoda, že neni nějakej takovej browser bez KDE/Qt, protože v některých věcech nemá na Konqueror nic, co znám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marek Bernát avatar 2.7.2010 16:09 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů

    V čom napríklad? Ja o žiadnych vychytávkach neviem, takže si rád nechám poradiť.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    tomboytom-deviant avatar 2.7.2010 15:36 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    To přepnutí jde už dlouho, stačí pogooglit.
    2.7.2010 16:54 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Díky za tip, Opera je sice rychlá, ale do KDE moc nesedne, tak zkusím, jak to půjde s Konquerorem s Webkitem
    2.7.2010 14:49 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    a ta čísla ve výsledcích znamenají co?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.7.2010 15:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Číslo je abstraktní entita užívaná pro vyjádření množství nebo pořadí. Čísla se zapisují pomocí číslic, a to v různých číselných soustavách, a pomocných znaků, zejména desetinné čárky a znamének plus a mínus. Číslice rozdělujeme podle znázornění na arabské číslice, které se dnes nejčastěji používají, a na římské číslice.
    2.7.2010 16:05 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Můžu být taky chytrý? Prosííím...

    Amiga Power (or AP for short) was a monthly magazine about Amiga computer games. It was published in the United Kingdom by Future Publishing, and ran for 65 issues, from May 1991 to September 1996.
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.7.2010 16:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    jééééééé, děkujůůůů :-D
    Jardík avatar 2.7.2010 16:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    2.7.2010 16:55 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    "Overkill" znamená něco jiného, než co jste asi chtěl říct. Neznamená to "převálcovat", nýbrž cosi ve smyslu "přehnaná nebo zbytečně velká síla/prostředek k řešení nějakého problému. Zkrátka kanón na vrabce.
    Jardík avatar 2.7.2010 16:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    No to je jedno.
    Věřím v jednoho Boha.
    AsciiWolf avatar 2.7.2010 17:11 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů

    >Snad se jednou dočkám 64bit chrome pro Windows

    Musím tě zklamat, ale 64bit Chrome se nejspíš nedočkáš (tedy alespoň ne oficiálně).

    Pro většinu uživatelů (rozuměj BFU) je prioritou Flash a ten je na Windows pouze 32bit a 64bit varianta se (narozdíl od Linuxové verze) ani neplánuje.

    A není to jen flash, většina browser pluginů (Java, QuickTime, Windows Media Player) je pouze 32bit...

    2.7.2010 20:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    64-bit ← 32-bit wrapper pro pluginy není zas až taká věda, no nicméně někdo to musí napsat, že... na linuxu už se stalo, na windows zřejmě ne...
    Jardík avatar 2.7.2010 20:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Ano, wrapper přes XEmbed protokol, což je protokol ... ehm, nechci být sprostý. Pak to dopadá tak, že ukradne focus, nelze scrollovat v parent okně bez jeho sebrání, apod.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 2.7.2010 20:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Pro většinu uživatelů (rozuměj BFU) je prioritou Flash a ten je na Windows pouze 32bit a 64bit varianta se (narozdíl od Linuxové verze) ani neplánuje.
    Máš odkaz? Asi před půl rokem Adobe slíbilo 64bit verzi Flashe 11 pro Windows ...
    A není to jen flash, většina browser pluginů (Java, QuickTime, Windows Media Player) je pouze 32bit...
    Minimálně java plugin pro Windows v 64bit verzi existuje, stejně tak 64bit java. Nejsem si jistý media playerem, ale v IE8 tuším fungoval. Ale 64bit verze pro ostatní prohlížeče asi nebude.
    Dále mozilla vydá oficiální 64bit build Firefoxu 4.0, tak se snad už konečně adobe rozhoupe a s ním i chrome.
    Věřím v jednoho Boha.
    2.7.2010 20:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Příloha:
    Dík za zajímavý test. Opera si to dost dává (Chrome samozřejmě taky).

    Poznámka na okraj: Ty fonty v Ubuntu jsou teda jednoznačně o tři řády hezčí jak ve woknech. Prozradil bys mi, co je to za font, který jsem zvýraznil v příloze?
    kotyz avatar 3.7.2010 00:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    cece nevim to jiste, ale pripada mi to jako calibri (ten novejsi ms font) ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jardík avatar 3.7.2010 01:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Benchmark browserů
    Calibri to určitě není, tam nemám žádné MS fonty. Jako default mám DejaVu Sans, grayscale antialiasing, full hinting. Bohužel, o který font si ta stránka říká a čím to popř. prohlížeč (v tomto případě konqueror) nahradil, to netuším. Pokud si vedle napíšu něco DejaVu Sans fontem, tak to vypadá trochu jinak ...
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.