abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 5
    včera 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    26.12. 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    26.12. 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.12. 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (23%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (11%)
     (12%)
     (17%)
    Celkem 175 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    27.3.2017 17:29 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    zatím vždycky když tohle po mě google chtěl, tak tam někde byla schovaná možnost "přeskočit"
    Jardík avatar 27.3.2017 18:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Tady to bohužel není, prostě se tam nemůžu přihlásit. Ten obrázek je obsah celé stránky.
    Věřím v jednoho Boha.
    27.3.2017 20:47 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat

    a link "Try another way to sign" je co ?

    USE="-gnome -kde";turris
    27.3.2017 21:57 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    To ukáže 2 volby: "Get verification code send to your phone" a "Ask Google for help getting back into your account".
    Bystroushaak avatar 28.3.2017 13:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Zkus se tam přihlásit přes IMAP třeba z thunderbirdu. To webové rozhraní je stejně dost na nic.
    Jardík avatar 28.3.2017 19:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Já potřebuju do Google Plus, firma tam má komunity, pro team a pro firmu. Tam se přes imap nedostanu. Jinak koukám, že mi Google včera večer poslal na firemní email "Someone just used your password to try to sign in to your Google Account". To je fakt banda ho*ad. Samozřejmě ani v emailu není odkaz na nějaké schválení a paradoxně použití linku na "Review your devices now" chce opět přihlášení a má za následek poslání dalšího e-mailu :-) Dobře Google!
    Věřím v jednoho Boha.
    Josef Kufner avatar 28.3.2017 20:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    B je správně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.3.2017 17:41 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Devět nul je amatérskejch. Já si vždycky dám tu práci a vyplnim tam nějaký jejich vlastní telefonní číslo. Věřim, že ve spoustě případů to pak vede na kouzelné telefonní hovory... ;-)
    Každý má právo na můj názor!
    27.3.2017 21:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    PepaSFI avatar 28.3.2017 19:09 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    ještě lepší by bylo číslo na nějakou tu erotickou linku, teď mě napadá jestli to ještě existuje, dřív toho bylo všude plno. Nebo nějakou předraženou infolinku s nesmyslama nebo na nějakou fabriku na dluhy.

    Ale jak už tady někdo zmínil, pokud je tam doručení přes PPL nebo podobnou službu, na to číslo pak volá řidič dodávky. Často mi to přišlo vhod když mi zavolal předem, dokonce se dalo domluvit převzetí když mi řidič řekl že právě bude skládat balíky tam co pracuju a hned pak jede za mnou. Tak jsem mu řek že mu jdu naproti a nemusí pak zajíždět další kilometry.

    Samozřejmě ty čísla pak používají různé ty marketingové firmy, call centra pojišťoven, nabídky dluhů a jiní zbytečníci. Obvykle když mi volá někdo cizí a na druhé straně se ozve "máte prosím chvilku času na krátký monitorovaný hovor?" odpovídám že ne, že jsem v práci a zaměstnavatel by jistě nesouhlasil s tím že za jeho peníze dělá kšeft někdo jiný. Ale až někdy budu v dobrém rozmaru, začnu taky nabízet. Když mi nabídnou dluhy který nepotřebuju, proč bych já jim nemohl nabídnout třeba demoliční drtič nebo hydraulické kladivo nebo hladinoměr rozhraní ropných látek.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Agent avatar 29.3.2017 07:37 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    ještě lepší by bylo číslo na nějakou tu erotickou linku, teď mě napadá jestli to ještě existuje, dřív toho bylo všude plno. - Horkých čísel je plnej net, třeba na Amaterech:

    https://www.amateri.com/cs/dating/?category=3&country=CZ®ion=&do=datingMenuForm-submit&_submit=Zobrazit
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Blaazen avatar 27.3.2017 18:05 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Telefonní číslo používají e-shopy hlavně pro přepravce (alespoň mně přímo z e-shopu prakticky nikdo nikdy nevolal). PPL a DPD většinou pošlou SMS, že to přivezou druhý den a pak druhý den volá řidič, jestli jsem doma, že tam bude za 5 minut. V pátek jsem musel navigovat po telefonu chlapa z Geisu od hlavní až k nám (bydlíme na konci vesnice). Mně to docela vyhovuje, ale kde všude si můj telefon ukládají, to nevím.

    Jardík avatar 27.3.2017 18:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Pokud je to Českou poštou, tak u té vám můžou poslat odkaz na sledování zásilky (aniž by e-mail předali ČP). Většinou je to ale pro ně hodně práce. Mám zkušenosti např. s TS Bohemia, když jim do objednávky napíšete "E-mail neposkytujte ČP, a to ani pro účely služby sledování zásilky", tak jim ten e-mail stejně dají a pak dostanete link na sledování zásilky přímo od ČP. Komunikace ČP je ze zkušeností u nás doma taková, že např. sestře ráno přišla SMS "dnes vám doručíme balík", bez jakékoliv informace o čase, a odpoledne jí přišlo "balík uschován na poště, adresát nezastižen", přestože jsme doma byli tří a nikdo tu prostě nebyl. Tím chci říct, že informace v SMS jsou totožné s informacemi na webu ke sledování zásilky - je tam "dostali jsme balík, dnes doručíme a doručeno/nezastižen".

    Jinak naprosto chápu, že telefon se může hodit pro přepravce, jak říkáte vy, ale prostě si ho vynucovat (a to pro všechny dopravy, i osobní vyzvednutí!), to se mi nelíbí.
    Věřím v jednoho Boha.
    11.4.2017 15:05 kotel | blog: kotel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Předávání dat k dopravci je často automatizované (u větších eshopů vždy). Většina lidí chce info o tom, kdy jim bude balík doručen, takže se to prostě posílá všem (kvůli osobnímu přání zákazníka to programátor stejně nestihne nastavit). Navíc je to placená služba, takže eshop by to měl levnější bez sms oznámení. Řidič má na vyložení balíku max 5 minut (pokud vůbec), takže když se nedovolá, může si ho odškrtnout a nechá balík na depu. To už je každého volba. Více dat prostě usnadňuje práci. Zrovna u dopravců se zneužití dat obávám nejméně. Naopak v každém druhém eshopu očekávám chybu přímo na webu, která umožní zobrazit celou databázi.
    27.3.2017 19:52 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Taky mi přijde zbytečné, že některé eshopy vyžadují moji adresu bydliště i když objednávku odeberu osobně na jejich pobočce nebo přes Zásilkovnu či Uloženku, takže moji adresu znát nepotřebují. Někde stačí do těch kolonek k adrese (ulice, město, psč) napsat * (a pak to je i na faktuře :-D), někde to mají lépe ošetřené a musím si údaje vymyslet nebo jdu radši na jiný eshop. To mi vadí víc než povinný e-mail či tel. číslo.
    28.3.2017 14:11 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    telefonni cislo pro spammery se da poridit v podstate zadarmo (predplacena karta vetsinou stoji tolik, kolik je na ni kreditu, kredit se da smysluplne utratit), vyrazeny funkcni telefon ma v podstate take temer nulovou cenu - moc se to nelisi od zalozeni mailu
    28.3.2017 19:02 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Nepamatuju si ze by me nekdy volal nejaky eshop i kdyz cislo davam pokud ho chteji, spis vola PPL nebo jiny dopravce ze me neco veze.

    S rozdavanim mailu take nemam problem, je uz tak zverejneny na mnoha mistech a filtry v gmailu jsou natolik skvele ze se s tim da organizovat cokoliv.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Jardík avatar 28.3.2017 19:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Tak jestli používáš gmail, tak ti to může být jedno. To ví i Obama, co tam máš.
    Věřím v jednoho Boha.
    Dalibor Smolík avatar 28.3.2017 19:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Obama je mi někde .. hlavně, jestli to ví Donald. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    29.3.2017 06:36 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Obama me nezajima, vic me zajima ceska policie kdyz uz. Vis o nejakych pripadech kdy ziskala PCR pristup do gmail schranky?

    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    28.3.2017 20:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    je uz tak zverejneny na mnoha mistech
    Jo třeba v kernel gitu navždy :-D.
    28.3.2017 23:48 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Jako email davam eshopum adresu ve formatu: jmeno-eshopu@moje-domena . Podle adresy, kam mi pak chodi spam bezpecne vim, kdo si nechal ukrast databazi ;-)
    Blaazen avatar 28.3.2017 23:59 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Neváhej a poděl se o informace.
    29.3.2017 18:18 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Nope, ja si myslim, ze vetsina, zvlast ti na sdilenych hostinzich, za to ani nemuze.
    29.3.2017 00:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    LOLto je chytrý, každýmu dát privátní mail :-D ... Akorát bych se bál že to nebude "ukradená" databáze a spam bude chodit od všech :-(.
    29.3.2017 18:18 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Jo, to sem taky cekal a ono ne.
    Jardík avatar 29.3.2017 11:42 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Lidé s gmailem můžou dávat moje.jmeno@gmail.com, m.o.j.e.jmeno@gmail.com nebo mojejmeno+jmenoeshopu@gmail.com, všechny přijdou na stejnou adresu. Variantu s plus však některé hloupé validátory odmítají přijmout. Ale to je jen pro ty, co dávaj e-maily Obamovi.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.3.2017 16:42 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Jo, gmail neni nic pro me, ale urcite je dobry to vedet.
    Josef Kufner avatar 30.3.2017 00:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    To +něco funguje na mnoha poštovních serverech. Používám to na testování aplikací, které mají posílat maily.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jardík avatar 5.4.2017 10:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Ono to funguje, většinou. Problém je však v některých e-shopech, fórech, apod., kde mají na formát e-mailové adresy jakési jednoduché regexy, kde se se znakem plus prostě nepočítá.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.3.2017 08:12 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Právě sedím v Mnichově na letišti a procházím zdejší diskuze. Samozřejmě bylo nutné provést 'registraci' abych se mohl připojit ke zdejší WiFi.

    Jako kontaktní e-mail mrdat@seznam.cz.... Doufám, že ten e-mail někdo skutečně má :D
    Petr Tomášek avatar 30.3.2017 10:48 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    V německu jsou všichni posraný z hudebního průmyslu a zopdovědnosti za internetové připojení. Takže i když to před rokem zrušili, musí např. v blbým ICE člověk nejdřív musí vlízt na captive portal, aby tam klikl na tlačítko "připojit se k internetu", s tím, že zároveň tím souhlasí s podmínkami služby...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    1.4.2017 11:21 Václav Havel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Kdo nedokáže zadat mail jdi.do.prdele@whitehouse.gov?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.