abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 744 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Samé sběry dat

    27.3.2017 17:16 | Přečteno: 1590× | Jiné | poslední úprava: 27.3.2017 17:18

    Poslední dobou se setkávám na všech webech s vynucováním zadávání telefoních čísel kvůli každé kravině. Příkladem jsou české e-shopy. Ty chtěj e-mail a protože jim to nestačí, musíte jim dát i číslo mobilu. Když mobil nemáte, máte na výběr objednávku neuskutečnit, nebo poskytnout nepravdivý údaj. Já s oblibou vyplňuji jako telefon devět nul. Je radost pak koukat na kolonku na faktuře "Tel: +420 000 000 000". Snad se na takové číslo nedá dovolat. Zatím ho všechny e-shopy sežerou. Pokud mají kolonku pro zprávu, či dodatky, nebo tak něco, tak jim slušně sdělím "Telefon neposkytuji, případná komunikace pouze e-mailem".

    Nebo naopak. Někdo nemá e-mail, ale e-shop ho prostě tvrdohlavě chce, přestože jim zase dáte číslo mobilu. To je případ, kdy jsem něco objednával mámě. Ta e-mail nemá a já nehodlám nějakému cizímu e-shopu, co prodává korálky, dávat svůj e-mail. Zato má mobil. To řeším jednoduše založením dočasné e-mailové adresy. Bohužel známí poskytovatelé jsou často blokováni, a neznámí, tam by mohli krást nějaká citlivá data. No což, máma ráda posílá lidi nabízející produkty po mobilu do řiti.

    Nejlepší řešení je, nevyžadovat ani jednu položku jako povinou. A pokud je zboží "skladem" (ehm, e-shopy, co kecaj o zboží skladem ať si trhnou), tak nevyžadovat nic. Na co taky. Zboží je skladem, tak ho prostě pošlu a hotovo, žádná komunikace není třeba, objednávka byla uzavřena. Případným podvodným objednávkám to nezabrání tak ani tak.

    A dále tu máme příklady amerických špehovacích společností. V práci děláme v Qt Creatoru a, na Windows :-(. No, GCC projekt není schopno slinkovat v debug módu (moc symbolů, linker sežere po půl hodině 16GB a pak chcípne). Takže debug je nutno kompilovat MSVC a debugovat buď CDB. Debugování CDB je nesnesitelně pomalé, jeden step over trvá někdy i PĚT MINUT. Hodnoty proměnných se také načítají minuty. Když se rozkliknete někam hluboko, tak se prostě hodnoty přestanou zobrazovat, nebo zmizí. Z toho důvodu jsem byl nucen stáhnout Visual Studio Express a debugovat tam. Je to opravdu nádherná rychlost, ale zase ta navigace v kódu, nulová integrace projektu, nutno mít otevřená 2 IDE, nekonečné starání se o ukončení programu, jinak se nemůže přepsat binárka (ach ten Windows). No, ale o tom to není, takže zpět k tématu.

    Registrace Visual Studia Express. Při registraci to chtělo číslo mobilu, že mi pošlou autorizační kód (a pan z NSA si přiřadí číslo mobilu k mé osobě). No mobil nemám, nemůžu zaregistrovat Visual Studio, nemůžu debugovat. Nadával jsem, nadával. Zkusím znova, zas to chce číslo. Nakonec se spolupracovník rozhodl, že tam napíše svoje číslo. Ale co se stalo, při třetím pokusu to mobil nechtělo, ale stačilo tomu opsat captchu. Pan MS asi pochopil, že mu to číslo prostě nedám a dal pokoj.

    No a poslední příklad od Googlu. Momentálně uchrchlanej s rýmou, chci se přihlásit na Google plus s firemním účtem, abych viděl, co v práci nového. Zadám jméno a heslo a baf. Nějaká nová fíčura od Googlu, že mi pošlou ověřovací SMS, ať zadám číslo mobilu. Chápete to? Chtěj si mě ověřit posláním SMS na telefonní číslo KTERÉ TAM ALE TEĎ MÁM NAPSAT. To jsou uživatelé tak retardovaní, že jim sežerou, že tohle má něco společného s ověřením? Vždyť tam můžu napsat číslo, jaké chci! To přeci není žádné ověření, ale prostě schovaná žádost o vykecání vašeho telefoního čísla!

           

    Hodnocení: 44 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Samé sběry dat, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.3.2017 17:29 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    zatím vždycky když tohle po mě google chtěl, tak tam někde byla schovaná možnost "přeskočit"
    Jardík avatar 27.3.2017 18:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Tady to bohužel není, prostě se tam nemůžu přihlásit. Ten obrázek je obsah celé stránky.
    Věřím v jednoho Boha.
    27.3.2017 20:47 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat

    a link "Try another way to sign" je co ?

    USE="-gnome -kde";turris
    27.3.2017 21:57 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    To ukáže 2 volby: "Get verification code send to your phone" a "Ask Google for help getting back into your account".
    Bystroushaak avatar 28.3.2017 13:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Zkus se tam přihlásit přes IMAP třeba z thunderbirdu. To webové rozhraní je stejně dost na nic.
    Jardík avatar 28.3.2017 19:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Já potřebuju do Google Plus, firma tam má komunity, pro team a pro firmu. Tam se přes imap nedostanu. Jinak koukám, že mi Google včera večer poslal na firemní email "Someone just used your password to try to sign in to your Google Account". To je fakt banda ho*ad. Samozřejmě ani v emailu není odkaz na nějaké schválení a paradoxně použití linku na "Review your devices now" chce opět přihlášení a má za následek poslání dalšího e-mailu :-) Dobře Google!
    Věřím v jednoho Boha.
    Josef Kufner avatar 28.3.2017 20:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    B je správně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.3.2017 17:41 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Devět nul je amatérskejch. Já si vždycky dám tu práci a vyplnim tam nějaký jejich vlastní telefonní číslo. Věřim, že ve spoustě případů to pak vede na kouzelné telefonní hovory... ;-)
    Každý má právo na můj názor!
    27.3.2017 21:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    PepaSFI avatar 28.3.2017 19:09 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    ještě lepší by bylo číslo na nějakou tu erotickou linku, teď mě napadá jestli to ještě existuje, dřív toho bylo všude plno. Nebo nějakou předraženou infolinku s nesmyslama nebo na nějakou fabriku na dluhy.

    Ale jak už tady někdo zmínil, pokud je tam doručení přes PPL nebo podobnou službu, na to číslo pak volá řidič dodávky. Často mi to přišlo vhod když mi zavolal předem, dokonce se dalo domluvit převzetí když mi řidič řekl že právě bude skládat balíky tam co pracuju a hned pak jede za mnou. Tak jsem mu řek že mu jdu naproti a nemusí pak zajíždět další kilometry.

    Samozřejmě ty čísla pak používají různé ty marketingové firmy, call centra pojišťoven, nabídky dluhů a jiní zbytečníci. Obvykle když mi volá někdo cizí a na druhé straně se ozve "máte prosím chvilku času na krátký monitorovaný hovor?" odpovídám že ne, že jsem v práci a zaměstnavatel by jistě nesouhlasil s tím že za jeho peníze dělá kšeft někdo jiný. Ale až někdy budu v dobrém rozmaru, začnu taky nabízet. Když mi nabídnou dluhy který nepotřebuju, proč bych já jim nemohl nabídnout třeba demoliční drtič nebo hydraulické kladivo nebo hladinoměr rozhraní ropných látek.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Agent avatar 29.3.2017 07:37 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    ještě lepší by bylo číslo na nějakou tu erotickou linku, teď mě napadá jestli to ještě existuje, dřív toho bylo všude plno. - Horkých čísel je plnej net, třeba na Amaterech:

    https://www.amateri.com/cs/dating/?category=3&country=CZ®ion=&do=datingMenuForm-submit&_submit=Zobrazit
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Blaazen avatar 27.3.2017 18:05 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Telefonní číslo používají e-shopy hlavně pro přepravce (alespoň mně přímo z e-shopu prakticky nikdo nikdy nevolal). PPL a DPD většinou pošlou SMS, že to přivezou druhý den a pak druhý den volá řidič, jestli jsem doma, že tam bude za 5 minut. V pátek jsem musel navigovat po telefonu chlapa z Geisu od hlavní až k nám (bydlíme na konci vesnice). Mně to docela vyhovuje, ale kde všude si můj telefon ukládají, to nevím.

    Jardík avatar 27.3.2017 18:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Pokud je to Českou poštou, tak u té vám můžou poslat odkaz na sledování zásilky (aniž by e-mail předali ČP). Většinou je to ale pro ně hodně práce. Mám zkušenosti např. s TS Bohemia, když jim do objednávky napíšete "E-mail neposkytujte ČP, a to ani pro účely služby sledování zásilky", tak jim ten e-mail stejně dají a pak dostanete link na sledování zásilky přímo od ČP. Komunikace ČP je ze zkušeností u nás doma taková, že např. sestře ráno přišla SMS "dnes vám doručíme balík", bez jakékoliv informace o čase, a odpoledne jí přišlo "balík uschován na poště, adresát nezastižen", přestože jsme doma byli tří a nikdo tu prostě nebyl. Tím chci říct, že informace v SMS jsou totožné s informacemi na webu ke sledování zásilky - je tam "dostali jsme balík, dnes doručíme a doručeno/nezastižen".

    Jinak naprosto chápu, že telefon se může hodit pro přepravce, jak říkáte vy, ale prostě si ho vynucovat (a to pro všechny dopravy, i osobní vyzvednutí!), to se mi nelíbí.
    Věřím v jednoho Boha.
    11.4.2017 15:05 kotel | blog: kotel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Předávání dat k dopravci je často automatizované (u větších eshopů vždy). Většina lidí chce info o tom, kdy jim bude balík doručen, takže se to prostě posílá všem (kvůli osobnímu přání zákazníka to programátor stejně nestihne nastavit). Navíc je to placená služba, takže eshop by to měl levnější bez sms oznámení. Řidič má na vyložení balíku max 5 minut (pokud vůbec), takže když se nedovolá, může si ho odškrtnout a nechá balík na depu. To už je každého volba. Více dat prostě usnadňuje práci. Zrovna u dopravců se zneužití dat obávám nejméně. Naopak v každém druhém eshopu očekávám chybu přímo na webu, která umožní zobrazit celou databázi.
    27.3.2017 19:52 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Taky mi přijde zbytečné, že některé eshopy vyžadují moji adresu bydliště i když objednávku odeberu osobně na jejich pobočce nebo přes Zásilkovnu či Uloženku, takže moji adresu znát nepotřebují. Někde stačí do těch kolonek k adrese (ulice, město, psč) napsat * (a pak to je i na faktuře :-D), někde to mají lépe ošetřené a musím si údaje vymyslet nebo jdu radši na jiný eshop. To mi vadí víc než povinný e-mail či tel. číslo.
    28.3.2017 14:11 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    telefonni cislo pro spammery se da poridit v podstate zadarmo (predplacena karta vetsinou stoji tolik, kolik je na ni kreditu, kredit se da smysluplne utratit), vyrazeny funkcni telefon ma v podstate take temer nulovou cenu - moc se to nelisi od zalozeni mailu
    28.3.2017 19:02 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Nepamatuju si ze by me nekdy volal nejaky eshop i kdyz cislo davam pokud ho chteji, spis vola PPL nebo jiny dopravce ze me neco veze.

    S rozdavanim mailu take nemam problem, je uz tak zverejneny na mnoha mistech a filtry v gmailu jsou natolik skvele ze se s tim da organizovat cokoliv.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Jardík avatar 28.3.2017 19:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Tak jestli používáš gmail, tak ti to může být jedno. To ví i Obama, co tam máš.
    Věřím v jednoho Boha.
    Dalibor Smolík avatar 28.3.2017 19:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Obama je mi někde .. hlavně, jestli to ví Donald. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    29.3.2017 06:36 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Obama me nezajima, vic me zajima ceska policie kdyz uz. Vis o nejakych pripadech kdy ziskala PCR pristup do gmail schranky?

    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    28.3.2017 20:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    je uz tak zverejneny na mnoha mistech
    Jo třeba v kernel gitu navždy :-D.
    28.3.2017 23:48 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Jako email davam eshopum adresu ve formatu: jmeno-eshopu@moje-domena . Podle adresy, kam mi pak chodi spam bezpecne vim, kdo si nechal ukrast databazi ;-)
    Blaazen avatar 28.3.2017 23:59 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Neváhej a poděl se o informace.
    29.3.2017 18:18 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Nope, ja si myslim, ze vetsina, zvlast ti na sdilenych hostinzich, za to ani nemuze.
    29.3.2017 00:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    LOLto je chytrý, každýmu dát privátní mail :-D ... Akorát bych se bál že to nebude "ukradená" databáze a spam bude chodit od všech :-(.
    29.3.2017 18:18 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Jo, to sem taky cekal a ono ne.
    Jardík avatar 29.3.2017 11:42 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Lidé s gmailem můžou dávat moje.jmeno@gmail.com, m.o.j.e.jmeno@gmail.com nebo mojejmeno+jmenoeshopu@gmail.com, všechny přijdou na stejnou adresu. Variantu s plus však některé hloupé validátory odmítají přijmout. Ale to je jen pro ty, co dávaj e-maily Obamovi.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.3.2017 16:42 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Jo, gmail neni nic pro me, ale urcite je dobry to vedet.
    Josef Kufner avatar 30.3.2017 00:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    To +něco funguje na mnoha poštovních serverech. Používám to na testování aplikací, které mají posílat maily.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jardík avatar 5.4.2017 10:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Ono to funguje, většinou. Problém je však v některých e-shopech, fórech, apod., kde mají na formát e-mailové adresy jakési jednoduché regexy, kde se se znakem plus prostě nepočítá.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.3.2017 08:12 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Právě sedím v Mnichově na letišti a procházím zdejší diskuze. Samozřejmě bylo nutné provést 'registraci' abych se mohl připojit ke zdejší WiFi.

    Jako kontaktní e-mail mrdat@seznam.cz.... Doufám, že ten e-mail někdo skutečně má :D
    Petr Tomášek avatar 30.3.2017 10:48 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    V německu jsou všichni posraný z hudebního průmyslu a zopdovědnosti za internetové připojení. Takže i když to před rokem zrušili, musí např. v blbým ICE člověk nejdřív musí vlízt na captive portal, aby tam klikl na tlačítko "připojit se k internetu", s tím, že zároveň tím souhlasí s podmínkami služby...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    1.4.2017 11:21 Václav Havel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samé sběry dat
    Kdo nedokáže zadat mail jdi.do.prdele@whitehouse.gov?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.