abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Komunita

    Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.10. 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.10. 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (16%)
     (18%)
     (21%)
     (16%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 205 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 8.10. 07:41
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    28.3.2005 23:19 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Někdy je to prostě debil
    Někdy je uživatel debil, jinak to není možné. Naštěstí jsem se vyhnul práci kde bych měl dělat podporu uživatelům, ale jednoho uživatele mi přihrála náhoda do cesty. I když jsem mu něco řekl,neposlechl. Zkusil jsem mu to napsat, taky neposlechl. Pokusil jsem na to jít přes jeho šéfa, ale to byl ještě větší mamlas. Nakonec to dopadlo tak, že jsem to vzdal, odpojil je od sítě a řekl jim, že si mají zaplatit podporu od Antu.

    Kamarád z Ant mi pak říkal že jim to všchno tak krásně naúčtovali, že jak šéf, tak jeho zaměstnanec odteď všechny rady poctivě poslouchají a dodržují.

    (za firmu Ant si dosaďte cokoliv, je to jen vymyšlenej název, abych tu nedělal "reklamu" :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    29.3.2005 01:26 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdy je to prostě debil
    Ve firmách jsou často toho názoru, že najmou-li si na něco externího experta, za všechny problémy (bez ohledu na to, jestli se týkají jeho oblasti působnosti nebo ne) je zodpovědný on, dokud neprokáže opak. A to se týká i firem z oboru, kde by měli být schopni sami poznat, že za tenhle problém ten linuxový server určitě nemůže. Trochu mi to připomíná typ filmů, které nazývám americké detektivky. V těch filmech dojde ke zločinu, načež policie chytne a obviní prvního nevinného kolemjdoucího, ten jim musí utéct a najít, usvědčit a pokud možno i chytit skutečného pachatele.
    Ondrej avatar 29.3.2005 00:09 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Je to tak
    Jo, uzivatele jsou fakt obcas zajimavy. Treba minuli tyden jeden uzivatelik pribehl, ze mu nejdou pisnicky. No, prijdu tam, juknu na spusteny procesy - WinAmp spustenej snad 50x. Clovek killne par procesu a hned vsechno funguje. A s tim preinstalovanim - jo. Odvirovani by zabralo hodinu, preimagovani mam za 5 minut i s donastavenim. A to mame i antivir. Ale uzivatel vidi hlasku a okamzite klika na OK ci Ano. Proc? To se nikdy nedovime
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    30.3.2005 09:53 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to tak
    Ale uzivatel vidi hlasku a okamzite klika na OK ci Ano. Proc? To se nikdy nedovime
    ale dozvíme ... stačí zkusit chvíli pracovat ve woknech, tam těch hlášek vyskakuje tolik, že člověka prostě přestane bavit to číst (ještě navíc když má pocit, že tomu stejně nerozumí)
    27.8.2005 22:47 dejf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to tak
    Prusvih je, ze se obcas dozvim: nejde sit!
    Co to znamena?
    No neco mi to tady pise a nepusti me to dal.
    Dal kam?
    treba do webmailu...
    a protoze mi tu prirkli zvdalenou spravu vsech ceskych(kdyby umeli anglicky, tak by to slo, ale japonsky potes hodiny) webu a je slozite jim to vymlouvat beru telefon pravidelne s klidem a "nejde Vam sit!" odignoruju a zacnu toho cloveka poslouchat tak od druhe treti vety.
    29.3.2005 07:32 jm
    Rozbalit Rozbalit vše To chce klid...
    ... a hlavne nevymeknout! :-D
    29.3.2005 09:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Wordománie...
    Ještě bych pochopil a překousl, když mi lidi posílají několik řádek textu ve formátu Wordu. Nic jiného neznají, netuší, že to mohou rovnou napsat do těla mailu, co já vím... prostě to u neználků toleruji.

    Ale naprosto mě dohání k šílenství, když někdo pošle megabajtový .doc a do mailu připíše: "posílám ti ten naskenovaný formulář". Obsahem toho wordovského dokumentu pak není nic jiného než 150kB černobílý TIFF...
    29.3.2005 12:41 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wordománie...
    Ještě bych pochopil a překousl, když mi lidi posílají několik řádek textu ve formátu Wordu. Nic jiného neznají, netuší, že to mohou rovnou napsat do těla mailu, co já vím... prostě to u neználků toleruji.
    oni to mozna rovnou pisi v mail klientu (cti outlooku) ... ale mam dojem, ze kdyz mas outlook a word, tak se to defaultne formatuje pomoci neceho? z wordu ... ani o tom nevis ... tohle me dohanelo k silenstvi, kdyz jsem potreboval napsat parser mailu, aby to automaticky cpalo data do databaze
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.3.2005 12:14 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    ono ani administrátori nie sú vždy géniovia a guruovia, minule sa mi stalo (veľká firma), že PC nenaštartovalo, proste niekoľko desiatok minút stálo, disk sa zacyklil, a prišiel správca a náhodou sa mu raz podarilo naštartovať PC (W2000) a díval som sa ako to opravoval. Žiadne hľadanie problému, niečo prestavil (neviem čo) a nepomohlo to. To by mi nevadilo, keby som aspoň videl, že niečo konštruktívne robí. Spýtal som sa ho, či sa nepozrie niekam do logov (trochu som ho podpichol), a on ako keby ani nerozumel čo mu hovorím. Na HDD (pravidlené cyklické cvrkanie) povedal, že možno je pokazený a nevie ho prečítať - superdebugging!!! A výsledok bol, že PC išlo na reinštaláciu. Nikdo nikdy nezistil a ani nezistí čo sa stalo, možno to bola triviálna vec, ktorá by sa dala urobiť za pár desiatok minút, aspoň skúsiť to a nie hneď preinštalovávať celý systém (práca na 6 hodín).

    Niekedy sa mi zdá ako keby administrátori mali nacvičených niekoľko základných úkonov, plus prinesú si administratórske heslo; proste zoberieš nezamestnaného z úradu práce bez znalostí IT, deň ho zaučuješ, týždeň na neho davaš pozor čo robí, a potom už je z neho samostatný administrátor.

    Tým nechcem povedať, že administrátori sú neschopný, ale nájdu sa medzi nimi rôzny "odborníci"
    Luk avatar 29.3.2005 13:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    Ano, přesně k takovému stavu vede naše "vládní politika zaměstnanosti". Nezaměstnaný absolvuje základní kurs Windows, je tedy "rekvalifikovaný" a má "IT znalosti". Takže se může poslat někam, kde shánějí admina na síť s Windows, nejlépe do některé státní organizace. Tam ho musí přijmout ("má kvalifikaci") a pak to dopadá podle toho.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.3.2005 09:27 Lukoko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    Jestli to funguje fakt takle, tak asi emigruju >:-O
    30.3.2005 09:44 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    kam? šel bych taky ...
    30.3.2005 11:20 xbrut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    pockejte, jdu s vama...
    I am communicating to you from my quarters aboard the Asgard ship Biliskner.
    Luk avatar 30.3.2005 13:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    A to ještě spousta lidí volá po tom, aby se ještě zvětšila přísnost na zaměstnavatele, aby museli z uchazečů vzít toho, který "nejvíc splňuje ktitéria" (tzn. aby vždycky někoho museli vzít, i když to neumí).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.