V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Je ovšem naprosto nezbytné nechat si pořádně seřídit světla a důsledně využívat naklápění podle zátěže.jistě, prakticky všichni řidiči důsledně využívají, že si to můžou vytočit co nejvýš ...
jistě, prakticky všichni řidiči důsledně využívají, že si to můžou vytočit co nejvýšTak horké to není. Většina řidičů jezdí sólo nebo ve dvou, takže poloha "úplně nahoře" je v pořádku. Jestli jim to svítí výš, je to špatným seřízením (často třeba jen jedno světlo). Nejhorší je to u dodávek a SUV (příp. náklaďáků, ale ty mají většinou světla správně seřízená), protože mají světla výš a i menší chyba v seřízení se mnohem víc projeví.
Většina řidičů jezdí sólo nebo ve dvou, takže poloha "úplně nahoře" je v pořádku.a) mají to vytočeno co nejvýš bez ohledu na zatížení auta b) nejsem si jistý jak je to správně podle návodu, šteluju to od oka, nicméně jedu-li ve feldě sám, mám světla v poloze "I" - jenže ona je tam ještě poloha "0" (výš) ... ale třeba to mám blbě seštelované a měl bych to mít v poloze "0"
Ve Felicii (a Favoritu/Formanu):
0 - řidič, řidič + spolujezdec
1 - cestující vzadu
2 - řidič + těžký náklad v kufru
To je samozřejmě jen orientační. Důležité je mít to nastaveno tak, aby to neoslňovalo (a kdo není úplný debil, nastavit to dokáže).
Na to ti poradím, nejezdi agresivně.hm ... mám ti poradit studenou sprchu a ať si to přečteš ještě jednou? - napsal jsem snad jasně, že jsem byl připraven číslu 2 přibrzdit, za agresivní jízdu bych považoval, kdybych naopak dupnul na plyn, abych ho předjel ještě než ho vůbec napadne se mi tam cpát ... asi jako včera když jsem podjížděl auto, které se rozjíždělo od přechodu, a on mi musel za každou cenu ukázat, že má lepší motor a že se mu tam prostě nevejdu než mi skončí pruh (načež když jsem se zařadil za něj, jel o 20 km/h pomaleji než jakou rychlostí jsem jej začal podjíždět ...)
K bodu jedna pokud by se něco stalo, můžeš za to ty.není pravdou - mám povinnost udržovat bezpečnou vzdálenost za autem před sebou, nikoliv za autem ve vedlejším pruhu naopak při přejíždění z pruhu do pruhu nesmí řidič ohrozit vozidlo v pruhu, do kterého najíždí krom toho by to nebylo ani fyzikálně možné: od místa, kdy mi tam najelo č. 2 to nebylo snad ani 30 m k místu, kdy začalo přejíždět č. 1 - tedy i kdybych měl sci-fi možnost zastavit svůj čas a zmrznout na místě prvního manévru, vzdálenost k místu druhé události při dané rychlosti a stavu vozovky zcela určitě nebyla bezpečná
K tomu poslednímu, proč jsi to dělal, když ten kretén nikdy nemohl pochopit, že je to odplata?zjevně pochopil alespoň to, že mít v zrcátku dvě "sluníčka" není úplně nejlepší ...
Tiskni
Sdílej: