Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování
… více »Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.
Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.
V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.
Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
WLED je open-source firmware pro ESP8266/ESP32, který umožňuje Wi-Fi ovládání adresovatelných LED pásků se stovkami efektů, synchronizací, audioreaktivním módem a Home-Assistant integrací. Je založen na Arduino frameworku.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.
Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.
Je ovšem naprosto nezbytné nechat si pořádně seřídit světla a důsledně využívat naklápění podle zátěže.jistě, prakticky všichni řidiči důsledně využívají, že si to můžou vytočit co nejvýš ...
jistě, prakticky všichni řidiči důsledně využívají, že si to můžou vytočit co nejvýšTak horké to není. Většina řidičů jezdí sólo nebo ve dvou, takže poloha "úplně nahoře" je v pořádku. Jestli jim to svítí výš, je to špatným seřízením (často třeba jen jedno světlo). Nejhorší je to u dodávek a SUV (příp. náklaďáků, ale ty mají většinou světla správně seřízená), protože mají světla výš a i menší chyba v seřízení se mnohem víc projeví.
Většina řidičů jezdí sólo nebo ve dvou, takže poloha "úplně nahoře" je v pořádku.a) mají to vytočeno co nejvýš bez ohledu na zatížení auta b) nejsem si jistý jak je to správně podle návodu, šteluju to od oka, nicméně jedu-li ve feldě sám, mám světla v poloze "I" - jenže ona je tam ještě poloha "0" (výš) ... ale třeba to mám blbě seštelované a měl bych to mít v poloze "0"
Ve Felicii (a Favoritu/Formanu):
0 - řidič, řidič + spolujezdec
1 - cestující vzadu
2 - řidič + těžký náklad v kufru
To je samozřejmě jen orientační. Důležité je mít to nastaveno tak, aby to neoslňovalo (a kdo není úplný debil, nastavit to dokáže).
Na to ti poradím, nejezdi agresivně.hm ... mám ti poradit studenou sprchu a ať si to přečteš ještě jednou? - napsal jsem snad jasně, že jsem byl připraven číslu 2 přibrzdit, za agresivní jízdu bych považoval, kdybych naopak dupnul na plyn, abych ho předjel ještě než ho vůbec napadne se mi tam cpát ... asi jako včera když jsem podjížděl auto, které se rozjíždělo od přechodu, a on mi musel za každou cenu ukázat, že má lepší motor a že se mu tam prostě nevejdu než mi skončí pruh (načež když jsem se zařadil za něj, jel o 20 km/h pomaleji než jakou rychlostí jsem jej začal podjíždět ...)
K bodu jedna pokud by se něco stalo, můžeš za to ty.není pravdou - mám povinnost udržovat bezpečnou vzdálenost za autem před sebou, nikoliv za autem ve vedlejším pruhu naopak při přejíždění z pruhu do pruhu nesmí řidič ohrozit vozidlo v pruhu, do kterého najíždí krom toho by to nebylo ani fyzikálně možné: od místa, kdy mi tam najelo č. 2 to nebylo snad ani 30 m k místu, kdy začalo přejíždět č. 1 - tedy i kdybych měl sci-fi možnost zastavit svůj čas a zmrznout na místě prvního manévru, vzdálenost k místu druhé události při dané rychlosti a stavu vozovky zcela určitě nebyla bezpečná
K tomu poslednímu, proč jsi to dělal, když ten kretén nikdy nemohl pochopit, že je to odplata?zjevně pochopil alespoň to, že mít v zrcátku dvě "sluníčka" není úplně nejlepší ...
Tiskni
Sdílej: