O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
 10.11.2006 00:28
Prcek             | skóre: 43
            
             | Jindřichův Hradec / Brno
        10.11.2006 00:28
Prcek             | skóre: 43
            
             | Jindřichův Hradec / Brno
         (asi by to chtelo formulovat nejak lepe
 (asi by to chtelo formulovat nejak lepe  )
)
             10.11.2006 01:05
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        10.11.2006 01:05
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         
             10.11.2006 01:05
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        10.11.2006 01:05
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         
             10.11.2006 01:56
Prcek             | skóre: 43
            
             | Jindřichův Hradec / Brno
        10.11.2006 01:56
Prcek             | skóre: 43
            
             | Jindřichův Hradec / Brno
         . Ale mozna kvuli tomu me ta veta tak bila do oci
. Ale mozna kvuli tomu me ta veta tak bila do oci  
             10.11.2006 03:21
Prcek             | skóre: 43
            
             | Jindřichův Hradec / Brno
        10.11.2006 03:21
Prcek             | skóre: 43
            
             | Jindřichův Hradec / Brno
         
             10.11.2006 06:24
Max             | skóre: 72
             | blog: Max_Devaine
        10.11.2006 06:24
Max             | skóre: 72
             | blog: Max_Devaine
            
        
 10.11.2006 15:10
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        10.11.2006 15:10
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         10.11.2006 10:03
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        10.11.2006 10:03
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
         
             [*] pro jistotu pro některé zdejší čtenáře dodávám, že dle tachometru ... víme jak to je
[*] pro jistotu pro některé zdejší čtenáře dodávám, že dle tachometru ... víme jak to je  no a co někteří vyváděli jak posledně sněžilo, to fakt byla lahůdka ... naštěstí mě nepotkalo nic horšího, než že se nějaká chodkyně chtěla nechat přejet na přechodě, který nebyl pod ledem vidět, a vrhla se na něj, když jsem byl asi 10 m před ... tož jsem 10 m sáňkoval - jel jsem krokem, takže to naštěstí stihla, ale zcela evidentně jí ta fyzika, že zastavit na ledu tunu železa jen tak nelze, nedocházela (nemluvě o patřičném ustanovení silničního zákona ...)
no a co někteří vyváděli jak posledně sněžilo, to fakt byla lahůdka ... naštěstí mě nepotkalo nic horšího, než že se nějaká chodkyně chtěla nechat přejet na přechodě, který nebyl pod ledem vidět, a vrhla se na něj, když jsem byl asi 10 m před ... tož jsem 10 m sáňkoval - jel jsem krokem, takže to naštěstí stihla, ale zcela evidentně jí ta fyzika, že zastavit na ledu tunu železa jen tak nelze, nedocházela (nemluvě o patřičném ustanovení silničního zákona ...)
Je ovšem naprosto nezbytné nechat si pořádně seřídit světla a důsledně využívat naklápění podle zátěže.jistě, prakticky všichni řidiči důsledně využívají, že si to můžou vytočit co nejvýš ...
 taky k tomu mám story ... když jsme se vraceli ze Sázavy, se dvěma loděma na střeše to nešlo zrovna nejrychlejš, takže mě dojel nějaký idiot s vysocesvítivými světly vytočenými nahoru ... nu což, tak jsem si zaclonil zrcátko a jelo se ... po nějaký době se mu podařilo mě předjet, ale jelikož zase tak dobře kroutit volantem neuměl, nějakou dobu mi nemohl ujet ... tak jsem na něj zezadu napálil dálkovky ... měli jste ho vidět, co všechno dělal, abych to zhasnul - k zuřivosti ho zejména dohánělo, že na protisměry jsem samozřejmě zhasínal, ale pak hned rozsvěcel ... no já vím, takhle z vyprávění to nevyzní, ale bylo to fakt vtipné
taky k tomu mám story ... když jsme se vraceli ze Sázavy, se dvěma loděma na střeše to nešlo zrovna nejrychlejš, takže mě dojel nějaký idiot s vysocesvítivými světly vytočenými nahoru ... nu což, tak jsem si zaclonil zrcátko a jelo se ... po nějaký době se mu podařilo mě předjet, ale jelikož zase tak dobře kroutit volantem neuměl, nějakou dobu mi nemohl ujet ... tak jsem na něj zezadu napálil dálkovky ... měli jste ho vidět, co všechno dělal, abych to zhasnul - k zuřivosti ho zejména dohánělo, že na protisměry jsem samozřejmě zhasínal, ale pak hned rozsvěcel ... no já vím, takhle z vyprávění to nevyzní, ale bylo to fakt vtipné  ... jen mě mrzí, že takovýhle kretén nikdy nepochopí, že to byla pouhá odplata "zub za zub" a nikoliv moje idiocie :-/
... jen mě mrzí, že takovýhle kretén nikdy nepochopí, že to byla pouhá odplata "zub za zub" a nikoliv moje idiocie :-/
             10.11.2006 12:18
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        10.11.2006 12:18
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        jistě, prakticky všichni řidiči důsledně využívají, že si to můžou vytočit co nejvýšTak horké to není. Většina řidičů jezdí sólo nebo ve dvou, takže poloha "úplně nahoře" je v pořádku. Jestli jim to svítí výš, je to špatným seřízením (často třeba jen jedno světlo). Nejhorší je to u dodávek a SUV (příp. náklaďáků, ale ty mají většinou světla správně seřízená), protože mají světla výš a i menší chyba v seřízení se mnohem víc projeví.
Většina řidičů jezdí sólo nebo ve dvou, takže poloha "úplně nahoře" je v pořádku.a) mají to vytočeno co nejvýš bez ohledu na zatížení auta b) nejsem si jistý jak je to správně podle návodu, šteluju to od oka, nicméně jedu-li ve feldě sám, mám světla v poloze "I" - jenže ona je tam ještě poloha "0" (výš) ... ale třeba to mám blbě seštelované a měl bych to mít v poloze "0"
 
             10.11.2006 15:38
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        10.11.2006 15:38
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Ve Felicii (a Favoritu/Formanu):
0 - řidič, řidič + spolujezdec
1 - cestující vzadu
2 - řidič + těžký náklad v kufru
To je samozřejmě jen orientační. Důležité je mít to nastaveno tak, aby to neoslňovalo (a kdo není úplný debil, nastavit to dokáže).
 - btw, za polohou II to jde ještě kus pootočit
... pak teda může být otázka, v jakém stavu jsou tlumiče, jestli je auto na obou stranách tak vysoko, jak by mělo být ... ale tak či tak, platí bod a) - vytočit co nejvýš a na štelování kašlat :-/
 - btw, za polohou II to jde ještě kus pootočit
... pak teda může být otázka, v jakém stavu jsou tlumiče, jestli je auto na obou stranách tak vysoko, jak by mělo být ... ale tak či tak, platí bod a) - vytočit co nejvýš a na štelování kašlat :-/
             14.11.2006 18:23
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        14.11.2006 18:23
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         ).
).
            Na to ti poradím, nejezdi agresivně.hm ... mám ti poradit studenou sprchu a ať si to přečteš ještě jednou? - napsal jsem snad jasně, že jsem byl připraven číslu 2 přibrzdit, za agresivní jízdu bych považoval, kdybych naopak dupnul na plyn, abych ho předjel ještě než ho vůbec napadne se mi tam cpát ... asi jako včera když jsem podjížděl auto, které se rozjíždělo od přechodu, a on mi musel za každou cenu ukázat, že má lepší motor a že se mu tam prostě nevejdu než mi skončí pruh (načež když jsem se zařadil za něj, jel o 20 km/h pomaleji než jakou rychlostí jsem jej začal podjíždět ...)
K bodu jedna pokud by se něco stalo, můžeš za to ty.není pravdou - mám povinnost udržovat bezpečnou vzdálenost za autem před sebou, nikoliv za autem ve vedlejším pruhu naopak při přejíždění z pruhu do pruhu nesmí řidič ohrozit vozidlo v pruhu, do kterého najíždí krom toho by to nebylo ani fyzikálně možné: od místa, kdy mi tam najelo č. 2 to nebylo snad ani 30 m k místu, kdy začalo přejíždět č. 1 - tedy i kdybych měl sci-fi možnost zastavit svůj čas a zmrznout na místě prvního manévru, vzdálenost k místu druhé události při dané rychlosti a stavu vozovky zcela určitě nebyla bezpečná
K tomu poslednímu, proč jsi to dělal, když ten kretén nikdy nemohl pochopit, že je to odplata?zjevně pochopil alespoň to, že mít v zrcátku dvě "sluníčka" není úplně nejlepší ...
 10.11.2006 15:12
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        10.11.2006 15:12
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         10.11.2006 15:24
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        10.11.2006 15:24
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         10.11.2006 15:16
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        10.11.2006 15:16
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                