Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.11.1. Přehled novinek v Changelogu.
Byla vydána nová verze 15.0 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04 1.1 a 20.04 OTA-11. Vedle oprav chyb a drobných vylepšení je řešen také středně závažný bezpečnostní problém.
I letos vyšla řada ajťáckých adventních kalendářů: Advent of Code 2025, Perl Advent Calendar 2025, CSS Advent Calendar 2025, Advent of A11Y 2025, Advent of AI Security 2025, Advent of Agents (in Google) 2025, Advent of Svelte 2025, …
Fedora zve na dvoudenní testování (2. a 3. prosince), během kterého si můžete vyzkoušet nové webové uživatelské rozhraní (WebUI) projektu FreeIPA. Pomozte vychytat veškeré chyby a vylepšit uživatelskou zkušenost ještě předtím, než se tato verze dostane k uživatelům Fedory a celého linuxového ekosystému.
Eben Upton oznámil zdražení počítačů Raspberry Pi, kvůli růstu cen pamětí, a představil 1GB verzi Raspberry Pi 5 za 45 dolarů.
Linus Torvalds na YouTube kanálu Linus Tech Tips staví dokonalý linuxový počítač.
.
Btw. moc pěkný seriálek
, je vidět, že i nelinuxové zápisky mohou být zajímavé...
Už teď tento postup používá poměrně dost řidičů (hlavně autobusáci brněnské MHD
).
Onen přísný trest, tedy zákaz činnosti + 6 bodů + pokuta 5-10 tisíc, se ukládá za předjíždění v případech, kdy je to zakázáno. Tedy samozřejmě na zákazu předjíždění, před horizontem, v nepřehledné zatáčce, na železničním přejezdu, na přechodu pro chodce apod.Plná čára (i dvojitá) je zcela něco jiného. Je sice zakázáno ji přejíždět (nebo nákladem přesahovat) - kromě specificky uvedených případů - ale předjíždění rozhodně nezakazuje. Proto za přejetí plné čáry (tj. porušení zákazu uloženého vodorovnou dopravní značkou) hrozí pokuta do 2000 Kč blokově, resp. až 2500 Kč ve správním řízení. Body ovšem žádné, natož zákaz řízení.
Tomuto nerozumim.Dyt je naplne care zakazano ji predjizdet.Proc tam pises jiny trest?
Tim ze by se zacalo hlidat na mistech, kde dava smysl dodrzovat rychlost, tak bysme se naucili jezdit jako nemci v nemecku
A ještě bych dodal jednu věc, která by hodně pomohla: pokud by bylo vidět, že omezení rychlosti odpovídají dopravní situaci. Ono dodržovat značky, která jsou (a není jich málo) o 30 km/h níž, než by odpovídalo realitě, je velmi frustrující. Takové značky rozhodně to ve veřejnosti neposilují pocit, že drakonický silniční zákon je tu kvůli zvýšení bezpečnosti silničního provozu a ne kvůli buzeraci řidičů, získání politických bodů u nátlakových skupin a přilepšení obecním pokladnám.
Jenže to by vyžadovalo, aby úředníci u své práce mysleli, čehož bohužel mnozí z nich nejsou schopni. Dokládá to třeba i současný stav na dálnicích, kde se jeden po druhém budují rámy pro elektronické mýtné. Budují se postupně, ale celou dobu, co se s tím začalo (už jsou to čtyři týdny a konec v nedohlednu), je kolem všech stanovišť naprosto zbytečné omezení na 80 km/h (jízdní dráha není zúžena ani o decimetr), naštěstí tedy aspoň u většiny je ta osmdesátka otočená ven ze silnice, takže je to "jen" 100 km/h - ale bohužel ne všude. Na 33 kilometrech R10 jsem takových míst napočítal pět v každém směru, na D1 mne počítání přestalo bavit u desítky… :-(
Jinak zcela jednoznačně musím prohlásit, že člověk, který v devadesátce s autem za sebou těsně před cedulí dupne na brzdu (ne proto, že by mu tam někdo vlétl nebo z jiného neočekávaného důvodu), je u mne větší prase a daleko nebezpečnější řidič než ten, kdo u cedule (která je obvykle nejméně půl kilometru dřív, než by měla) sundá nohu z plynu a nechá auto zpomalit postupně. Ono dodržovat předepsanou rychlost a jezdit bezpečně jsou dvě zcela rozdílné věci…
Jinak zcela jednoznačně musím prohlásit, že člověk, který v devadesátce s autem za sebou těsně před cedulí dupne na brzdu (ne proto, že by mu tam někdo vlétl nebo z jiného neočekávaného důvodu), je u mne větší prase a daleko nebezpečnější řidič než ten, kdo u cedule (která je obvykle nejméně půl kilometru dřív, než by měla) sundá nohu z plynu a nechá auto zpomalit postupně. Ono dodržovat předepsanou rychlost a jezdit bezpečně jsou dvě zcela rozdílné věci…
Souhlasim, ta cedule neni zbytecne daleko, je asi 100m pred prvnim domem, coz neni zas tak zle. Ale sitace by mela byt opacna, sundam nohu z plynu daleko pred ceduli a ceduli miji v padesatce...
Kazdopadne to byla velmi nebezpecna situace, ale zpusobena obema ridici, prvni zpomalil prilis prudce, druhy nemel v umyslu zpomalit vubec a jeste temer nedodrzel bezpecnou vzdalenost mezi nimi. 
Až se přejde na satelitní systém (a ono se přejde...)tak naokraj ... ono v podmínkách konkursu na elektronické mýtné bylo, že se nesmí využívat satelitní navigace, aby ten konkurs mohla vyhrát ta správná firma ... btw, kamarád mě tuhle poinformoval, že EU, které jinak lezem do řiti, naopak satelitní navigaci doporučuje ... vtipné :-/
Tyhle veci snad planuje zaprisahly nepritel automobilismu...Tenhle popis na Šimonovského docela sedí.
To byla prace lidi z RSD a firmy, ktera to pro Kapsch stavi...
Tiskni
Sdílej: