Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Viděl bych mnohem raději, kdyby policisté místo nesmyslného pátrání po jednom dobytkovi dělali něco rozumnějšího - třeba sledovali místo, kde se často předjíždí přes horizont, a hříšníkům nadělovali "plnou palbu" (zákaz řízení + 6 bodů + pokuta 5-10 tisíc). Právě toto je totiž jeden z "přestupků smrti", který ale nebývá prakticky nikdy postihován.Málo lidí, těžko se dokazuje, další výmluvy doplň dle libosti...
Postih hned na miste vyzaduje ochotu pachatele prestupku zaplatit pokutu.Vzhledem k tomu, že za správní řízení se platí poplatek a je tam vyšší strop pokuty, hlavně u menších přestupků na to většina řidičů ráda přistoupí. Pak jsou přestupky, které na místě vyřídit nelze - to jsou ty, kde se ukládá zákaz řízení. I tam je ale důležité "chytit řidiče za ruku" těsně poté, co to spáchal. Když mu přijde vyrozumění za 2 měsíce, nebude si už vůbec pamatovat, co kde udělal - výchovný efekt bude blízký nule. Proto v takovém případě policie řidiče zastaví, ukáže mu důkazní materiál, sdělí rozsah možných sankcí a odešle případ do správního řízení.
A jestli legistlativa dnes dovoluje zadrzet ridicak a v jakych pripadech to netusim.Podle §118b lze zadržet ŘP v případech uvedených v §118a, odst. 1 písm. a) až h). Zejména u případů s alkoholem by měli řidičák vždy odebírat.
Previti vybiraj n amistech kde ridic i kdyz prekroci rychlost nikoho neohrozuje a pak vidim typky porusovat pravidla na opravdu nebezpecnych miste...
To je bohužel logické. Kdyby měřili na místech, kde je rychlost nebezpečné překročit, chytí jen ty skutečně nebezpečné šílence, ale těch naštěstí zase tak moc není. Když se postaví někam, kde omezení rychlosti odporuje zdravému rozumu, můžou vybírat prakticky kontinuálně a efektivita (z jejich pohledu) je vyšší. Naprosto zodpovědně můžu prohlásit, že co mám řidičák, ještě nikdy jsem neviděl policii měřit rychlost v místě, kde by se nedalo zcela bezpečně jet o 20-30 km/h víc, než je povoleno značkou nebo pravidly.
A samozřejmě máte pravdu i v tom, že jsou přestupky, které jsou daleko nebezpečnější než mírné překročení rychlosti - nedodržování bezpečné vzdálenosti, předjíždění naslepo, ohrožení při přejetí do sousedního pruhu, … - ale které se nepostihují, protože by s tím bylo moc práce. Sednout si za buk s radarem (dneska často už ani to ne, jen občas vybrat fotky) je pohodlnější. :-(
Kdyby měřili na místech, kde je rychlost nebezpečné překročit, chytí jen ty skutečně nebezpečné šílence, ale těch naštěstí zase tak moc není.Statistiky úmrtí na silnici říkají, že jich je dost.
Sice jsem tenhle blogpost celej neprecetl, ...Kdybys ho dočetl, zjistil bys, že se tvůj názor od závěru zápisku zas tak moc neliší.
dalo by se to částečně chápat, ale jen za podmínky, že pokud někdo chce předjíždět, řidič jedoucí v prostředním/levém pruhu se včas "uklidí" do pruhu pravéhoTo je bohužel dost často taky o hubu. Často se stává, že člověk předjede někoho pomalého, a ještě než se stačí vrátit, už se do pravého pruhu vedle něj cpe auto za ním, aby ho podjelo, protože se mu nechce čekat, až se vrátíš zpátky do pravého. Stalo se mi to poslední dobou několikrát - a to se s vracením do pravého pruhu po předjíždění nijak neloudám.
... pokud někdo chce předjíždět, řidič jedoucí v prostředním/levém pruhu se včas "uklidí" do pruhu pravého (to ostatně musí udělat i v obci, kde je jízda v libovolném pruhu zcela legální - §12, odst. 2).napsal jsi to zavádějícím způsobem, v obci se (osobák) "uklidit" nemusí, pokud může být předjet jinak nebo jde-li o souběžnou jízdu (cituju z tebou odkázaného odstavce): Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3.
Tiskni
Sdílej: