abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 507 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Bambas prý jde od válu

    24.7.2007 23:55 | Přečteno: 1642× | Ze života | poslední úprava: 24.7.2007 23:57

    Ředitel služby dopravní policie Zdeněk Bambas by měl odejít - to je názor policejního prezidenta i ministra vnitra. K tomu se dá říct jen jediné: už bylo na čase. Ačkoliv se dopravácký ředitel brání, nemá na svém místě co dělat. Těch "poklesků" mu lze napočítat dost.

    Počet mrtvých na silnicích je vysoký, novináři mají čím pokrývat okurkovou sezónu. Když nechám stranou důležitý fakt, že zrovna třeba v letošním červenci je výrazně hustší provoz než v minulých letech (oproti loňskému roku naprosto drasticky - tehdy mnozí řidiči kvůli strachu z nového zákona vůbec nevyjížděli) a univerzální argument vliv počasí (používaný s oblibou tehdy, když všechno ostatní selže), nějaké příčiny to mít musí.

    Jednou z nich je, že policie opravdu není vidět na silnicích. Působí to na mě dojmem, že na kontrolu dodržování pravidel rezignovala. Za celý rok platnosti nového zákona jsem byl zastaven pouze jednou (při cca 18 tisících ujetých kilometrů), hlídky bez radaru jsem viděl nejvýše pětkrát a radar Policie ČR asi desekrát. A to se pohybuji na silnicích všech tříd (i když na dálnicích jen výjimečně), ve městech i mimo.

    Rád bych věděl, kde všichni ti policisté jsou. Tím spíš, že vyšetřují méně nehod (ne proto, že by jich bylo méně, ale proto, že se hranice škody pro povinné hlášení posunula na 50 tisíc Kč), takže mají více času na vlastní činnost. Dokonce ani při akcích Kryštof není na silnicích patrná taková aktivita jako dříve.

    Popsaný stav je jedním z důvodů, proč by měl plukovník Bambas odejít. Ovšem zdaleka ne jediným. Za mnohem silnější důvod považuji jeho přístup k právu. Ve dvou případech totiž vyzval své podřízené k porušení zákona. O obou zmíněných případech už jsem kdysi psal.

    První byl případ "antiradarů", tedy detektorů radarů k měření rychlosti. Bambas, následně podpořen stanovisky z ministerstev, vyzval k postihování řidičů a dalších osob používajících tyto detektory. Vzhledem k tomu, že nejsou zakázány zákonem (a podle LZPS je ani zakázat nelze), je takový postup protizákonný. Zákon zakazuje pouze přístroje ovlivňující funkci radarů, což detektory v žádném případě nejsou.

    Druhým případem byl alkohol v krvi. Přestože podle existující judikatury se za stav vylučující způsobilost považuje množství nejméně 1 promile, plk. Bambas nařídil zahajovat úkony trestního řízení již od 0,8 promile, přestože státní zástupci a soudci varovali, že budou takové "podlimitní" případy odkládat. Čili opět šlo o svévoli, o vyjádření policejní arogance a o plýtvání silami policie i veřejnými prostředky.

    Právě kvůli těmto dvěma případům měl být Zdeněk Bambas okamžitě (již při prvním z nich) odvolán z funkce a pravděpodobně též vyšetřován pro podezření ze spáchání trestného činu zneužití pravomoci veřejného činitele (§ 158 TrZ). Takové chování totiž skutečně nemá v policii demokratického státu co pohledávat a je nutné ho potírat s maximální razancí.

    Takže tolik k Bambasovi, ale ještě mi nedá, abych nepřidal jednu další věc. Možná jste vidělo video (druhá část), ve kterém si někdo zaznamenal cestu z Prahy na České Budějovice po D1 a I/3. To video se po webu poflakuje už delší dobu, teprve nyní ho ale znudění novináři vytáhli na světlo boží, až nakonec prosáklo i do zpráv nejsledovanější české televize (ne České televize).

    Ano, tohle je hustá prasba, jinak se to nazvat nedá. Když ho sledoval Jan Pechout (bývá častým hostem v televizi, byť má problém vyjadřovat se ve srozumitelných větách) z organizace BESIP, bylo vidět, jak v něm pracují emoce. Možná by toho dobytka uškrtil vlastníma rukama, kdyby se mu do nich dostal. Ovšem jde o něco úplně jiného.

    Onen zběsilý řidič (který v rozporu s názorem pana Pechouta nevyhledává cíleně konflikty s jinými řidiči, pouze se snaží jet co nejrychleji, i za cenu značného nebezpečí), který nepatří k těm úplně největším prasatům na silnici, není totiž zdaleka jediný, kdo prasí. Pokud si všímáte pořádně, tak ve videu figurují desítky řidičů, kteří páchají přestupky, někteří velmi závažné.

    Tak například někteří řidiči nebezpečně předjíždějí i bez výkonové rezervy, která dává aspoň určitou šanci situaci zvládnout. Mnoho řidičů naprosto nedodržuje bezpečnou vzdálenost. A když se podíváte na dálniční úsek, desítky řidičů jedou ve středním a levém pruhu i tehdy, kdy tam nemají co pohledávat.

    Zkrátka, je jednoduché nadávat na jednoho PrasiŘidiče, který zjevně porušuje pravidla. Ovšem nemělo by se též zapomenout říci, že těch x dalších řidičů je porušuje také, byť ne tak viditelně. A za drtivou většinou nehod nestojí prasiči, ale právě ti řidiči, kteří dělají zdánlivě nevinné přestupky (zrovna zmíněné nedodržení bezpečné vzdálenosti způsobilo v loňském roce 30000 nehod). Ale to by na televizní obrazovce nebylo tak působivé, že?

    Korunu tomu nasadili zástupci policie, kteří se údajně snaží řidiče vypátrat. Přitom je zcela iluzorní, že by se jim podařilo řidiče najít (pokud by se nepřihlásil sám), natož postihnout za jeho přestupky (pokud by se k nim iniciativně sám nepřiznal). Viděl bych mnohem raději, kdyby policisté místo nesmyslného pátrání po jednom dobytkovi dělali něco rozumnějšího - třeba sledovali místo, kde se často předjíždí přes horizont, a hříšníkům nadělovali "plnou palbu" (zákaz řízení + 6 bodů + pokuta 5-10 tisíc). Právě toto je totiž jeden z "přestupků smrti", který ale nebývá prakticky nikdy postihován.

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Viděli jste v posledním roce na silnici policejní hlídku?
     (20 %)
     (15 %)
     (35 %)
     (18 %)
     (12 %)
    Celkem 66 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.7.2007 00:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Viděl bych mnohem raději, kdyby policisté místo nesmyslného pátrání po jednom dobytkovi dělali něco rozumnějšího - třeba sledovali místo, kde se často předjíždí přes horizont, a hříšníkům nadělovali "plnou palbu" (zákaz řízení + 6 bodů + pokuta 5-10 tisíc). Právě toto je totiž jeden z "přestupků smrti", který ale nebývá prakticky nikdy postihován.
    Málo lidí, těžko se dokazuje, další výmluvy doplň dle libosti...
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 25.7.2007 01:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod. Málo lidí? Nikdo neříká, že mají stát stále na tomtéž místě (časté přesuny jsou dobré, už proto, že se to brzy proflákne). Těžko se dokazuje? Stačí kamera a bezdrátový přenos k zastavující hlídce. Mohou to nevěřícímu řidiči zatepla promítnout a případně mu hned na místě odebrat řidičák. Občas takhle natáčejí i z vrtulníku (ULTRA FORCE + DOWN LINK), na zemi je to ovšem jednodušší a levnější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.7.2007 01:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Jo, takhle by to možná mělo být. Nicméně z praxe je vidět, že častěji si hlídky vyberou oblíbené místo, tam si stoupnou s radarem a kasírují ty, ke kterým se ještě nedoneslo (třeba řidiče z jiného okresu)

    Kamera by samozřejmě stačila, ale ještě jsem neslyšel o tom, že by ji výrazně používali. Většinou se spoléhají na to, že když někoho chytnou, tak že dotyčný zaplatí...
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 25.7.2007 01:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Měli by se v každém případě zaměřit na ty nejnebezpečnější přestupky (kam rozhodně nepatří prošlý obsah lékárničky, chybějící žárovka ve výbavě nebo malé překročení rychlosti u cedule začátku obce). A dodržovat tyto zásady:
    1. postih okamžitě po přestupku (na místě)
    2. pokud jde o skutečně nebezpečný přestupek, hned zadržet řidičák
    3. mít jednoznačné důkazy (bez možnosti kličkovat a současně bez krácení práv řidiče)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.7.2007 02:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    No, doufejme, že nový ředitel je k tomu dokope. Rozhodně to nebude mít jednoduché.
    Quando omni flunkus moritati
    25.7.2007 12:41 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Postih hned na miste vyzaduje ochotu pachatele prestupku zaplatit pokutu. A jestli legistlativa dnes dovoluje zadrzet ridicak a v jakych pripadech to netusim.
    Luk avatar 25.7.2007 13:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Postih hned na miste vyzaduje ochotu pachatele prestupku zaplatit pokutu.
    Vzhledem k tomu, že za správní řízení se platí poplatek a je tam vyšší strop pokuty, hlavně u menších přestupků na to většina řidičů ráda přistoupí. Pak jsou přestupky, které na místě vyřídit nelze - to jsou ty, kde se ukládá zákaz řízení. I tam je ale důležité "chytit řidiče za ruku" těsně poté, co to spáchal. Když mu přijde vyrozumění za 2 měsíce, nebude si už vůbec pamatovat, co kde udělal - výchovný efekt bude blízký nule. Proto v takovém případě policie řidiče zastaví, ukáže mu důkazní materiál, sdělí rozsah možných sankcí a odešle případ do správního řízení.
    A jestli legistlativa dnes dovoluje zadrzet ridicak a v jakych pripadech to netusim.
    Podle §118b lze zadržet ŘP v případech uvedených v §118a, odst. 1 písm. a) až h). Zejména u případů s alkoholem by měli řidičák vždy odebírat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.7.2007 07:40 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Je fakt ze me to neuveritelne sere. Previti vybiraj n amistech kde ridic i kdyz prekroci rychlost nikoho neohrozuje a pak vidim typky porusovat pravidla na opravdu nebezpecnych miste.... Z toho bych fakt vyltel z kuze. Mestaci vybiraj za parkovny (neni kde stat) a clovek vidi jak se jezdi na cervenou, agresivne vsude se troubi nikdo nikoho nepusti a jezdi se ve meste brzda plyn..
    V podstatě nic nevím
    25.7.2007 12:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Previti vybiraj n amistech kde ridic i kdyz prekroci rychlost nikoho neohrozuje a pak vidim typky porusovat pravidla na opravdu nebezpecnych miste...

    To je bohužel logické. Kdyby měřili na místech, kde je rychlost nebezpečné překročit, chytí jen ty skutečně nebezpečné šílence, ale těch naštěstí zase tak moc není. Když se postaví někam, kde omezení rychlosti odporuje zdravému rozumu, můžou vybírat prakticky kontinuálně a efektivita (z jejich pohledu) je vyšší. Naprosto zodpovědně můžu prohlásit, že co mám řidičák, ještě nikdy jsem neviděl policii měřit rychlost v místě, kde by se nedalo zcela bezpečně jet o 20-30 km/h víc, než je povoleno značkou nebo pravidly.

    A samozřejmě máte pravdu i v tom, že jsou přestupky, které jsou daleko nebezpečnější než mírné překročení rychlosti - nedodržování bezpečné vzdálenosti, předjíždění naslepo, ohrožení při přejetí do sousedního pruhu, … - ale které se nepostihují, protože by s tím bylo moc práce. Sednout si za buk s radarem (dneska často už ani to ne, jen občas vybrat fotky) je pohodlnější. :-(

    25.7.2007 15:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Kdyby měřili na místech, kde je rychlost nebezpečné překročit, chytí jen ty skutečně nebezpečné šílence, ale těch naštěstí zase tak moc není.
    Statistiky úmrtí na silnici říkají, že jich je dost.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 25.7.2007 16:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Ze statistik úmrtí to nijak nevyplývá. Podobných šílenců je z řidičů, kteří se na silnici vyskytují, maximálně 1 %. Z celkového počtu registrovaných řidičů ještě podstatně méně. Je to totiž jinak.

    Šílenci zaviní mnoho nehod, často s vážnými následky (proto by se měla policie na toto zaměřit), ale ne většinu. Většinu zaviní úplně normální řidiči, kteří se jinak chovají vcelku bezproblémově, ale občas udělají nějakou "botu" - například přehlédnou vozidlo na hlavní silnici, špatně odhadnou něčí vzdálenost a rychlost, nepodívají se do zrcátka, nepřizpůsobí rychlost na mokré vozovce, jsou unaveni po náročném dnu apod.

    Jenže to všechno jsou věci, které nelze jednoduše řešit, a už vůbec ne prostou represí. Tohle musí začít už v autoškole a pokračovat i později. Proto by bylo velice žádoucí, aby byla možnost odečítat body za účast na kursech bezpečné jízdy apod. Mnozí řidiči už po letech ani nevnímají, jakých chyb se dopouštějí. Pokud za ně budou jen dostávat body, efekt nebude žádný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.7.2007 08:13 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Sice jsem tenhle blogpost celej neprecetl, ale presto si myslim, ze za ty mrtvoly na silnici muzou predevsim ridici, kteri jezdi jak prasata. Nekteri primo jak kokoti. Za to policie ani jeji sef nemuze.

    Jsem asi divnej, ale vubec mi nevadi, ze nejsou policajti videt. Vadi mi, ze se lidi k sobe neumi chovat, kdyz maji v ruce zbran jako je auto...
    25.7.2007 08:18 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Sice jsem tenhle blogpost celej neprecetl, ...
    Kdybys ho dočetl, zjistil bys, že se tvůj názor od závěru zápisku zas tak moc neliší.
    25.7.2007 08:31 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Jak k tomu prijde slusnej ridic co dodrzuje pravidla? Ma umrit kvuli nakymu hovadu? Policajti na silnicich bejt musej....
    V podstatě nic nevím
    freshmouse avatar 25.7.2007 14:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Policie a její šéf (resp. šéf dopraváků) na tom má samozřejmě taky podíl. Pochopitelně nemůžou za to, že řidiči chtějí prasit, ale můžou za to, že prasení nehlídají, nebo hlídají málo (a pak za to můžou zákony, které menší přestupky trestají velmi podobně jako třeba ty v tom videu).
    25.7.2007 16:28 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Muzete nejak konkretneji popsat, jak si to "hlidani" predstavujete? Ja jo, a moje predstava je naprosto shodna s predstavou reditele Bambase - totiz odhalovani a dokazovani prestupku zalozene na (temer) zcela automatickem kamerovem systemu (= v horizontu nekolika let nerealizovatelne, bohuzel).
    freshmouse avatar 25.7.2007 16:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    To já si to představuju prakticky stejně. Radary, kontroly atd.
    Luk avatar 25.7.2007 17:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    "Kamerový systém" může sám o sobě odhalit jen zanedbatelné množství přestupků. Prakticky jen překročení povolené rychlosti, jízdu na červenou (včetně přejezdů), jízdu do zákazu vjezdu, možná i něco dalšího.

    Těch zbývajících 1000 druhů přestupků odhalit nedokáže - to musí udělat člověk. Ten člověk může sedět pěkně v teple kanceláře nebo být přímo na silnici. Je-li v kanceláři, je to pro něj pohodlné, ale efekt to příliš nemá. S uběhlým časem od spáchání přestupku se rapidně snižuje síla vazby přestupek-sankce, čili řidič si to už později vnitřně nespojí dohromady. Proto je potřeba, aby byl na silnici.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.7.2007 09:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Tak jsem se podíval na to video a občas jsem musel zatřást hlavou, abych se ujistil, že nekoukám na nějakou videohru... Znám tuhle cestu na jih velmi dobře, takže jsem si mohl zvlášť "vychutnat" zhovadilosti, které ten zmetek v jednotlivých úsecích prováděl.
    25.7.2007 09:29 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Teda jezdím jako prase, ale tomuhle masérovi se nevyrovnám. Skláním kobouk, takovýhle zabíjačky nejsem schopen... :-)))
    25.7.2007 09:58 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Nejezdim jako prase (ale nejezdim pomalu) a sklonit hlavu by mel tenhle dobytek. Pokud mozno na popravci spalek. Projizdenou trasu znam dost dobre a konstatuji, ze ten clovek by mel prijit i o rodnej list. Pro tenhle pripad bych dopravaky vybavil bazukou. Akorat by ne zajimalo co si kompenzuje...
    25.7.2007 10:01 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    hehe. :-))) já myslím že každý je svým štestí strůjcem. :-)
    25.7.2007 10:21 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    To je pravda. Zejmena je drzost jet tam, kde za horizontem ci zatackou predjizdi pres dvojitou plnou takove hovado, jako na tom videu.
    25.7.2007 11:20 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Az to do tebe takovejhle typek napali tak nevim jestli to stesti sestrojil ty.
    V podstatě nic nevím
    25.7.2007 15:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Už se to objevilo dřív, pokud se pamatuju, tak chvátal.
    Quando omni flunkus moritati
    25.7.2007 09:31 Jakub Suchy | skóre: 22 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    dobrej web k tematu: http://straznici.com/
    26.7.2007 10:19 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Nejlepsi sou fotky tykajici se nepredpisoveho ustrojeni. Kdo chce psa biti, ten si hul vzdycky najde...
    25.7.2007 10:00 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    tech prestupu ostatnich ridicu sem si vsiml taky. hlavne ta jizda vprostrednim pruhu je nejen u nas velmi rozsirena. v rakousku maji dokonce kolem dalnice cedule ze se ma jezdit v pravem pruhu ale stejne vetsina jede v tom prostrednim jako by ani neumeli cist
    25.7.2007 12:18 llib | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Toto pravidlo se myslim vztahuje pro treti a dalsi leve pruhy(pouze pro predjizdeni), coz je na dalnicich v CR malokde aplikovatelne. Je ale mozne ze to tak plati pouze v Nemecku a v Rakousku ne.
    Luk avatar 25.7.2007 12:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Platí to i pro druhý pruh - §12, odst. 1:

    Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

    Častá výmluva je, že pravý pruh má vyjeté koleje a je rozbitý. To je sice pravda a dalo by se to částečně chápat, ale jen za podmínky, že pokud někdo chce předjíždět, řidič jedoucí v prostředním/levém pruhu se včas "uklidí" do pruhu pravého (to ostatně musí udělat i v obci, kde je jízda v libovolném pruhu zcela legální - §12, odst. 2).

    Jenže to v praxi nefunguje, už proto, že se spousta řidičů nedívá do zrcátek. Takže trčí v levém pruhu, a kdo chce předjíždět, má jedinou možnost udělat to zprava, což je jednak zakázané, a navíc i nebezpečné, protože to "trčící" řidič nečeká (a v klidu to tam švihne bez blinkru i bez podívání do pravého zrcátka - "přece tam nemůže nic být").
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.7.2007 13:18 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    dalo by se to částečně chápat, ale jen za podmínky, že pokud někdo chce předjíždět, řidič jedoucí v prostředním/levém pruhu se včas "uklidí" do pruhu pravého
    To je bohužel dost často taky o hubu. Často se stává, že člověk předjede někoho pomalého, a ještě než se stačí vrátit, už se do pravého pruhu vedle něj cpe auto za ním, aby ho podjelo, protože se mu nechce čekat, až se vrátíš zpátky do pravého. Stalo se mi to poslední dobou několikrát - a to se s vracením do pravého pruhu po předjíždění nijak neloudám.
    25.7.2007 13:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    ... pokud někdo chce předjíždět, řidič jedoucí v prostředním/levém pruhu se včas "uklidí" do pruhu pravého (to ostatně musí udělat i v obci, kde je jízda v libovolném pruhu zcela legální - §12, odst. 2).
    napsal jsi to zavádějícím způsobem, v obci se (osobák) "uklidit" nemusí, pokud může být předjet jinak nebo jde-li o souběžnou jízdu (cituju z tebou odkázaného odstavce):

    Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3.
    Luk avatar 25.7.2007 15:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Nenapsal jsem to zavádějícím způsobem, pouze zjednodušeně. Kdo nepochopil, co jsem měl na mysli, tomu se omlouvám.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.7.2007 10:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Jinak uz jsem trochu vydychal to zvire a musim doplnit, ze s tebou souhlasim. Kdyz se na te D1 radim do krajniho, tak si pripadam jako exot. Neprijemny pocit z toho, ze mam nekoho za prdeli mam temer permanentne (ne ze bych to nekdy neudelal, ale nedelam to permanentne). A to predjizdeni za roh? Skoda slov...
    freshmouse avatar 25.7.2007 14:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Hmm, to video je fakt šílenost, je to jako z Kobry 11. Jak by se to dalo klasifikovat? Jako pokus o vraždu a obecné ohrožení asi bohužel ne, co? :-(
    freshmouse avatar 25.7.2007 14:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Mimochodem, hádejte autora tohoto textu:

    Sám jsem najezdil kolem 1 miliónu km, bez nehody, a často to bylo v rychlostech 250-300 km/h. Je to docela zábava, letíte si po německé dálnici na Frankfurt či Hannover, a kolem vás "postávají" ostatní autíčka jedoucí kolem 150 km/h. Jsou tam jako patníky, vy mezi nimi kličkujete, realistický losí test. Za chvíli vám to přijde zcela normální a rychlost kolem 200 km/h považujete za odpočinkovou, kdy vám jej při jízdě přítelkyně může bezpečně kouřit…

    Jet po dálnici 300 km/h je opravdu bezpečné, absolutně kdokoliv, kdo vás uvidí ve zpětném zrcátku, ihned prudce uhne. Máte tak před sebou dokonale volnou cestu. Jediný problém bývá vybrat si dobře spolujezdce či spolujezdkyni, aby vám nepozvracela sedadlo (ano, i to se stává, někteří lidé na rychlost kolem 300 km/h a kličkování mezi patníky nejsou zvyklí).

    Ano, ano, je to přesně TEN "magistr". :-D
    25.7.2007 16:20 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Hmmm. Stačila mi první věta.
    25.7.2007 16:52 Magistr HULAN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bambas prý jde od válu
    Ano, to je muj text a od Vas je to sproste opisovani !!!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.