Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Pokud je mi známo, odpad z jaderných elektráren se nerozptyluje volně do atmosféry, ale shromažďuje se a ukládá, tudíž je možné s ním dále nějak nakládat.Ešte raz a pomaly - zhromažďuje a ukladá -> ak sa jeho bezpečne uloženie podcení, tak územie ktoré zamorí pri intoxikácii vody a pôdy sa IMHO 2x až 3x vyrovná zamoreniu ropných odpadov vo vzduchu!
Ešte raz a pomaly - zhromažďuje a ukladá -> ak sa jeho bezpečne uloženie podceníPokud se bavíme o „ak sa“, bude asi do vyhodnocování potřeba zavést pravděpodobnost. Protože já zase můžu tvrdit, že spalování nafty je daleko nebezpečnější, protože co kdyby se jí živili malí zelení mužíčci, kteří pokud by se naštvali, že jim ropa dochází, zničili by celou Zemi. Takže asi budeme muset porovnat, co je jak pravděpodobné.
územie ktoré zamorí pri intoxikácii vody a pôdy sa IMHO 2x až 3x vyrovná zamoreniu ropných odpadov vo vzduchuA odkaz na nějaký jiný zdroj než „IMHO“ by nebyl? Já vím, že když se ten jed volně rozptýlí do vzduchu, tak to nevypadá tak nebezpečně, ale právě proto by mne zajímala konkrétní čísla. Protože toho vypadá–nevypadá je v téhle oblasti na můj vkus až moc.
Najdi si, kolik zbyde vyhořelého jaderného paliva a kolik popílku, tun CO2, síry atd vyletí do vzduchu, při vyrobení 1TWh elektřiny. Toho druhého je nepoměrně více a zabíjí to ročně více lidí, než všechny jaderné havárie dohromady za celou dobu....zatiaľ.... jadrovy odpad je iba časovanou bombou...
...zatiaľ.... jadrovy odpad je iba časovanou bombou...To je pořád dokola. Odpad z jaderných elektráren, shromážděný, uložený na jednom místě, ví se o tom, kde je – ten vám vadí. Ale odpad z jiných tepelných elektráren, nebo odpad ze spalovacích motorů, který se vypouští volně do vzduchu, takže nějaké jeho zpětné shromáždění a likvidace je pouze v žánru sci-fi (vlastně není ani tam), to vám připadá v pohodě. Taky byste tvrdil o odpadcích z kuchyně v odpadkovém koši, že je to časovaná bomba, zatímco kdybyste je volně rozhazoval po bytě, bylo by to vlastně docela fajn? Ono se to nějak vstřebá, že… V současné době prostě zatím neumíme zlikvidovat ani odpad z jaderných elektráren, ani odpad z jiných tepelných elektráren nebo spalovacích motorů. Ale zatímco možnosti likvidace uloženého jaderného odpadu se prakticky zkoumají a je reálná šance, že během několika desítek let se ten problém podaří vyřešit, o žádném výzkumu likvidace odpadů z ostatních zdrojů energie nevím (pokud pominu různé dílčí věci jako odsíření elektráren, které ovšem stejně likviduje jenom malou část zachyceného odpadu, zbytek se stejně zatím ukládá).
V současné době prostě zatím neumíme zlikvidovat ani odpad z jaderných elektrárenPUREX
Francie, Japonsko, Rusko a Velká Británie ovšem jeho příkladu nenásledovaly, takže opětovné zpracování plutonia pro jaderné reaktory stále několik zemí praktikuje.
Několik takových reaktorů už bylo postaveno a vyrábělo elektřinu -- ve Francii, Japonsku, Rusku a Velké Británii -- dva jsou stále v provozu [viz Scientific American České vydání leden 2002].Dále ale ještě existuje i metoda pyrozpracování o které se v tomto vydání také píše [1,2] .
I když pyrometalurgická recyklační technologie není ještě úplně připravena pro komerční použití, vědci už demonstrovali její základní principy. Na pilotní úrovni byla úspěšně předvedena v provozu na elektrárnách v Rusku i v USA. V plném výrobním měřítku ovšem zatím nepracuje.
1000 megawattová termální jaderná elektrárna například vytváří 100 tun vyhořelého paliva ročně. Roční produkce odpadu z rychlého reaktoru o stejné produkci elektřiny je naproti tomu jen o málo více než jedna tuna štěpných produktů plus zlomková množství transuranů.
Řízení odpadu by se pomocí ALMR cyklů ohromě zjednodušilo. Protože by odpad z rychlých reaktorů neobsahoval žádné významné množství dlouho žijících transuranů, jeho radiace by poklesla zpět na úroveň původní rudy za několik set let místo desítek tisíc let.
Odpad ze soucasnych JE se pouzije jako palivo do reaktoru nove generace (mnozive reaktory), toto "palivo" se opakovanym pouzitim zpracuje z 98%. Jeste neco proti JE?A to teraz ako začnú Rusi tahať jadrové odpady v olovenych sudoch z mora von?
Očekávat, že co s vyhořeným palivem, to někdo určitě vymyslí, to se mi zdá, omlouvám se, jako takový povinný optimizmus.Akorát, že už je vyřešeno, že..
Aha! jo, ty jsou na lepší využití, nebo ne? No, nevím, a studovat tohle nehodlám. To mi zmátlo: To sem muzes napsat 100x (o tech mnozivych reaktorech, co spotrebovavaji soucasny jaderny odpad) a stejne se najde idiot, co sem zas napise, co s odpadem.... od kolegy, který asi ví.
Tedy, kdo ví... to zase pozoruji já, s množstvím vědomostí klesá množství apriorních soudů a jistoty. Jak říkal jednen významný vědec: V druhým járu jsem věděl všechno a všechno mi bylo jasný, při promoci už jsem si nebyl tak jistý a dneska už říkám maximálně snad. :)
Očekávat, že co s vyhořeným palivem, to někdo určitě vymyslí, to se mi zdá, omlouvám se, jako takový povinný optimizmus.Což se ale netýká jen jaderných elektráren, ale i ostatních tepelných elektráren, nebo spalovacích motorů. Jenomže tenhle odpad se neukládá do kontejnerů s výstražnou značkou, tak jako by nebyl. V současné době vyrábíme většinu energie tím způsobem, že doufáme, že jednou někdo vymyslí, co s odpadem. Jenomže zatímco jaderný odpad se řeší už dávno, ostatní se začal částečně řešit až nedávno (globální oteplování), a řeší se zatím jen omezení (růstu) jeho produkce, v žádném případě se neřeší likvidace odpadu již vyprodukovaného.
..., to se mi zdá, omlouvám se, jako takový povinný optimizmus. Stejně jako "bezpečné úložiště", což je útěšné klišé, co nic moc neznamená.Alespoň se o bezpečnost úložišť snažíme, matička Země při ukládání uranové rudy nic podobného nedělala...
Jenže jaderná elektrárna taky a něčím co je mnohem horší. Nejsem proti jaderným elektrárnám ale odpad je fakt nedomyšlenej.To je hloupost. Metody veresene jsou, ale vzhledem k jejich financni narocnosti se nevyplati. Mimo uz zminenych konvencnich metod existuji jeste exotictejsi: 1) Transmutator - pomoci neutronoveho dela (vyvynuteho jako zbran pro SDI, aka "Hvezdne valky") se radioaktivni izotopy s dlouhou dobou rozpadu transmutuji na izotopy s kratkou dobou rozpadu (s polocasem radove roky, max. desikty let). Nevyhodou je znacna spotreba celeho zarizeni, ale bylo by mozne ho kombinovat s podkritickym reaktorem, takze by bilance mohla byt i kladna. Metoda byl castecne testovana v laboratornich podminkach, ale na plnohodnotny transmutator nejsou penize. 2) Ponoreni do zemskeho jadra v subdukcni zone. V subdukcnich zonach (vetsinou jsou pod morskou hladinou v hlubokomorskych prikopech) se zanoruje zemska kura do zemskeho plaste. Pokud do teto kury umistime kontejnery, ktere preziji ponoreni do plaste (coz neni problem, pokud nepocitame jejich cenu), tak se pri roztaveni casti kury propadnou postupne polotekutym plastem do zemskeho jadra. Tam nebudou vadit, protoze zemske jadro je beztak dost radioaktivni samo o sobe - cast zemskeho vnitrniho tepla pochazi prave z radioaktivniiho rozpadu. Prave proto je lava a vyvreliny obecne mnohem radioaktivnejsi nez treba usazeniny a proto take puklinamy v zemske kure unika radon. Pokud je mi znamo, metoda nebyla zatim nikdy testovana, hlavne pro narocnost vrtani ve velke hloubce. 3) Vystreleni do kosmu, pravdepodobne do Slunce. Na to by byl treba olbrimy elektromagneticky urychlovac (aka "Gaussgun"), dlouhy nekolik kilometru. Ten by urychlval kontejnery s odpadem na rychlost okolo 20 km/s, takze by by zemskou atmosferou proletely za nekolik sekund a nasledne by skoncily svou pout v jadru Slunce. Tam by take nijak nevadily, protoze jadro Slunce je vlastne obri termojaderny reakltor (a je tedy velmi silne radioaktivni), navic nejakych par set tisic tun odpadu je proti hmote Slunce jako plivnuti do oceanu. Hlavni nevyhodou obriho urychlovace by byl straslivy hluk, zpusobovany kontejnerem urychlovanym na hypersonickou rychlost, zhruba srovnatelny se startem raketoplanu. Pravdepodobnost selhani by byla velmi mala, protoze kazda civka muze byt samostatnym systemem a i pri selhani nekolika civek najednou by odpad opustil Zemi a skoncil by nekde na vysoke orbite. A take bylo by nutne ustavit bezletovou zonu v draze projektilu - pri zasahu letadla by skz nej projektil proletel jako kulka listem papiru. Elektromagneticke urychlovace a podobna "verneovka dela" byly sice testovany (napriklad kontroverznim Gerardem Bullem), ale zatim nikdo neudelal "delo" dost silne na vystreleni projektilu na obeznou drahu (i kdyz NASA ma zarizeni schopna strilet projektily ryclosti 60 km/s), protoze by realizace byla velmi draha.
Zabúdate na to že ten kompresor čo tomu auto dodá stlačený vzduch do nádrže môže fungovať na elektrínu so solárnych článkou.To už by byl vrchol neefektivity. Celková účinnost takového řetězce by byla někde okolo 1-2 %, což se opravdu nevyplatí.
Dalej - auto na vzduch je daleko lahšie ako auto na s akumulátormi a dalko menej technologicky náročnejšie ako auto na vodík alebo iné chemické palivo. Naviac so vzduchom sa lahko a bezpečne manipuluje.Není pravda. Tlaková nádoba na 30 MPa je sama o sobě dost těžká (záleží na použitých materiálech, ale pro 200 litrů vzduchu to nebude méně než cca 100 kg). Navíc je potřeba připočíst hmotnost stlačeného vzduchu, kterého také nebude málo, pokud má to auto někam dojet (při objemu 200 litrů dalších cca 65 kg) - sice se vzduch samozřejmě bude spotřebovávat, ale na počátku tato mrtvá váha bude. Technologická náročnost je samozřejmě menší, ale při sériové výrobě akumulátorů ten rozdíl už není tak značný. Jinak s elektřinou se manipuluje úplně stejně snadno jako se vzduchem.
Dalej treba zohladniť aje reciklovatelnost celého auta. Si predstavte že bi sme dnes museli hromadne každých napr. 5 rokou menť akumulátor na pohon nášho el.auta - aj ked sa akumulátori dajú reciklovať alebo bezpečne likvidovať som presvedčený o tom že pri vysokom počte lektromibilou by to bola ekologická katastrofa.Není to problém. Pokud bude např. Li-ion akumulátor s uhlíkovou anodou, katodou z LiFePO4 a s elektrolytem LiClO4, lze ho plně a zcela bezproblémově recyklovat. Navíc, narozdíl od olova nepředstavuje lithium žádný zvláštní ekologický problém.
Musíte sa nato pozerať komplexne a nielen z pohladu účinnosti motora.Právě. A právě akumulátory v elektromobilech mají ještě jednu významnou výhodu. Při dostatečném rozšíření by mohly sloužit pro distribuované ukládání energie. Prostě kdo by v určitý den nepotřeboval nikam jet, zapnul by vracení energie (načerpané mimo špičku, typicky v noci) ve špičce do sítě. Za vrácenou energii by dostal zaplaceno více, než za kolik čerpal. Vyšlo by to totiž pořád ještě levněji než provoz zdrojů a přenos energie pro pokrytí špičky. To je jen taková úvaha, nicméně v budoucnu by to mohlo být perspektivní.
Prostě kdo by v určitý den nepotřeboval nikam jet, zapnul by vracení energie (načerpané mimo špičku, typicky v noci) ve špičce do sítěMyslím, že v situaci, kdy na polovině našich el. železnic nedokážeme rekuperovat ani zadarmo, je tohle pustá utopie.
4.3.3 Příčiny, které jsou způsobeny předpisovým rámcem a v používání systému zajišťování bezpečnosti:- předpokládám, že něco podobného se najde i v závěru zprávy z Bystřičky. Co se týká rozvodné sítě doporučuju tyto články - způsobem pochopitelným i pro laika je tam popsán současný stav (na střídavé) a možnosti řešení.
Chybějící všeobecný systém označování přejezdů, umožňující jejich jednoznačnou a nezaměnitelnou identifikaci.
Vraňany ano, tam ale šlo o to, že se spolehli na výpravčího, který byl tak trochu ... nekompetentní, ta identifikace byla dost přesná, i když nějaká tabulka s číslem by určitě pomohla.Ona byla bohužel dost přesná z pohledu silnice, z pohledu dráhy taky celkem přesná, ale ukazovala na úplně jiný přejezd. A bohužel ani jednu stranu nenapadlo upřesňovat, zda „železniční přejezd mezi A a B“ znamená přejezd na silnici mezi A a B nebo na kolejích mezi A a B.
Hlaví věc je, že já jsem neargumentoval železnicí, ale rozvodnou sítí, která tu rekuperaci neumožňuje.Tuším, že ta rozvodná síť patří k železnici.
A prodejce elektřiny samozřejmě není příliš nadšen z toho, když mu dráhy vrací nějakou elektřinu, u které dopředu neví, kolik jí bude a kdy poteče. Co s ní má v tu chvíli dělat?Na tom něco je. Na druhou stranu bych neřekl, že by se rekuperace v celé síti nějak projevila - pochybuju, že by lokomotiva vrátila tolik, kolik umí brát.
že by DI napsala že za to můžou dráhy si nevzpomínám
Takže budu citovat ze zprávy DI:
Provozovatel dráhy ve smyslu § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 266/1994 Sb., neprovozoval dráhu pro potřeby bezpečné drážní dopravy podle pravidel pro provozování dráhy, obsažených v jednotných technologických postupech provozovatele dráhy tím, že nezajistil předání požadavku na zastavení drážní dopravy osobám řídícím drážní dopravu.
Provozovatel dráhy ve smyslu § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 266/1994 Sb., neprovozoval dráhu pro potřeby bezpečné drážní dopravy podle pravidel pro provozování dráhy, obsažených v jednotných technologických postupech provozovatele dráhy tím, že nezajistil při hrozícím nebezpečí z prodlení vypnutí napětí v trakčním vedení v požadovaném úseku trati ihned po obdržení požadavku, ale až s více jak dvou minutovým zpožděním. Provozovatelem dráhy nebylo zohledněno prioritní hledisko zajištění bezpečnosti.
Provozovatel dráhy ve smyslu § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 266/1994 Sb., neprovozoval dráhu pro potřeby bezpečné drážní dopravy podle pravidel pro provozování dráhy, obsažených v jednotných technologických postupech provozovatele dráhy tím, že nezajistil, aby se výpravčí ŽST Jablůnka při hrozícím nebezpečí z prodlení pokusila vlak Lv 73880 zastavit rutinním příkazem „STOP“, nebo „GENERÁLNÍ STOP“.
Provozovatel drážní dopravy nezajistil, aby osoba řídící drážní vozidlo ve smyslu § 35
odst. 1 písm. o) vyhlášky č. 173/1995 Sb., sledovala celkový chod HDV a tím zjistila
výpadek napětí v trakčním vedení dříve než při brzdění před ŽP v km 33,243.
40
Provozovatel drážní dopravy dále nezajistil, aby osoba řídící drážní vozidlo, při
zjištění výpadku napětí v trakčním vedení při jízdě elektrického HDV zastavila.
Provozovatel drážní dopravy ve smyslu § 33 odst. 2 vyhlášky č. 173/1995 Sb., nevydal jednotné technologické postupy obsažené ve vnitřních předpisech pro zajištění, aby ve smyslu § 35 odst. 1 písm. q) vyhlášky č. 173/1995 Sb., osoba řídící drážní vozidlo při zjištění výpadku napětí v trakčním vedení i při jízdě elektrického HDV u něhož nebyla zjištěna závada, vozidlo zastavila, a není-li na místě zjevná příčina výpadku, spojila se s osobou řídící drážní dopravu.
Tak kdo tedy porušil, co mohl (cituji jen ty ze zjištěných nedostatků, které byly označeny jako významné pro závěr o příčině - byla zjištěna i další pochybení)? Ano, iDnes bulvarizuje, ale tady je to nesporné. A ty další průsery (kde byli zranění nebo dokonce mrtví) jsou samozřejmě horší, tohle jsem uvedl jen jako příklad.
Hlaví věc je, že já jsem neargumentoval železnicí, ale rozvodnou sítí, která tu rekuperaci neumožňuje.
Vzhledem k tomu, že to není otázka nejbližších let (spíš bych něco takového viděl nejdřív za nějakých 20-30 let), tak současný stav sítě není až tak podstatný.
Provozovatel dráhy ve smyslu § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 266/1994 Sb., neprovozoval dráhu pro potřeby bezpečné drážní dopravy podle pravidel pro provozování dráhy, obsažených v jednotných technologických postupech provozovatele dráhy tím, že nezajistil předání požadavku na zastavení drážní dopravy osobám řídícím drážní dopravu.Určitě, ale důvodem nebylo to, že by ten požadavek předat nešel. Neříkám, že na dráze šlo všechno naprosto bez problémů, ale hasiči zase např. hasili pod živou trolejí a nezajistili místo nehody, viz Bojový řád jednotek PO, metodické listy N21 a S5. Jde o to, že jakékoli volání někam nutně v sobě má race-condition a spoléhat na to úplně nelze. U běžné silniční nehody taky místo označí a dopravu řídí účastníci nehody, nelze se vymlouvat na to, že byla zavolaná policie (ale ještě nepřijela).
Vzhledem k tomu, že to není otázka nejbližších let (spíš bych něco takového viděl nejdřív za nějakých 20-30 let), tak současný stav sítě není až tak podstatný.To záleží. Pokud by to třeba znamenalo výměnu všech trafostanic, tak bůh ví...
To záleží. Pokud by to třeba znamenalo výměnu všech trafostanic, tak bůh ví...Na střídavé těch trafaček tolik není a propojovat se to dá postupně. Podle mě záleží jenom na tom, jestli bude dostatečný tlak na správná místa...
Tedy na roztavení 100 kg olová nám postačí je 6,259/29,2=0,21 kg černého uhlí
Každá ropná společnost by pak vynaložila nemalé výdaje aby získala plány a schovale je někde v sejfu aby se o tom nikdo nedozvěděl.Tohle je hodně rozšířený mýtus, který zaznívá už řadu desetiletí. Je zhruba stejně důvěryhodný jako různé "teorie spiknutí", zmiňované v souvislosti s 11. zářím a jinými událostmi.
některé státy EU kvůli svým závazkům dovážejí suroviny pro výrobu biopaliv z rozvojových zemí, protože na pěstování nemají dostatek vlastních zemědělských plochOna je totiž také pitomost získávat transformovanou sluneční energii z míst, kde slunce moc nesvítí. Stačí srovnat efektivitu výroby biolihu z brazilské cukrové třtiny a z českého (německého, francouzského apod.) obilí.
Podle mě je to slepá ulička tak jako tak.Je to slepá ulička a už to vědí i v orgánech EU. Jenže kdyby couvli, udělali by si pořádnou ostudu (tu si tedy udělají tako jako tak). K tomu nikdy nemělo dojít. Teď si zadělávají na další ostudu oním určením limitu oxidu uhličitého 120 (nebo 130? Čert ví, je v tom guláš) g/km2 jako průměr pro každého výrobce. K čemu to povede?
Já být CEO GlobalizedEvilOilCompany inc., tak ty plány opravdu získám, ale místo do sejfu je strčím...... do ohňa
Farmaceutické firmy také cpou své léky hodně bezohledně, minimálně třeba pozdrží nový a lepší lék.Samozřejmě. Jenže to nese poměrně velké riziko, že nějaký konkurent s ním přijde dřív. Od okamžiku, kdy se nechá lék patentovat (čímž se konkurenci zabrání lék vyrábět), běží ochranná lhůta a každý rok zpoždění znamená, že se zkrátí doba, po kterou má firma na lék monopol. Totéž platí i v jiných oborech (bez ohledu na to, zda jde o patentované věci nebo ne). Sice se leckdo snaží pomocí průmyslové špionáže zjišťovat, jak na tom ten který konkurent je, ale uhlídat se to nedá. Proto zanedbat vývoj nových technologií by bylo hodně krátkozraké a žádná lepší firma si to nedovolí.
Pamatuji ještě konec doby, kdy se euroameričané mohli potrhat smíchy nad výrobky z Japonska. Nekvalitní kopie, považované za důkaz jejich naprosté neschopnosti. Amíci se řechtali na japonskými vozy, to bylo legrace! Jenže pak je přešla.Jenže on je docela rozdíl mezi Japonci a třeba Číňany nebo Indy. Japonci pečlivě a neúnavně pilují každý detail, aby něco zlepšili. Toto v Číně a Indii nevidím, tedy aspoň zatím. Mimochodem, někteří japonští výrobci nechtějí přinejmenším některé výrobky vyrábět mimo Japonsko (a zejména ne v Číně), přestože by to bylo mnohem levnější. Ale dobře vědí proč - jinde nejsou schopni udržet takovou kvalitu jako v Japonsku. Průměrný Japonec by dal za firmu život, zatímco třeba průměrný .... Čech ... to "má na háku".
ta gigantická vrtule když to dobře jde, dává výkon asi jako deset motorů z osobního auta což je mírně řečeno směšnéTak směšné to zase není. Utáhne to spotřebu elektřiny celé vesnice nebo třeba okresní nemocnice. Tedy samozřejmě když fouká vítr
Utáhne to spotřebu elektřiny celé vesnice nebo třeba okresní nemocnice. Tedy samozřejmě když fouká vítrNicméně tady v ČR není moc míst, kde takovou elektrárnu postavit, aby se její provoz (energie vyrobená ku energii spotřebované na výrobu, provoz a likvidaci) vyplatil.
Tiskni
Sdílej: