abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:55 | IT novinky

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny klesla pod 70 000 dolarů (1,44 milionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:22 | IT novinky

    Valve z důvodu nedostatku pamětí a úložišť přehodnocuje plán na vydání zařízení Steam Controller, Steam Machine a Steam Frame: „Cílem tedy stále zůstává vydat všechna tři nová zařízení v první polovině letošního roku, ale přesná data a ceny jsou dvě věci, na kterých usilovně pracujeme a jsme si dobře vědomi toho, jak rychle se v tomto ohledu může vše změnit. Takže ač dnes žádné zveřejnitelné údaje nemáme, hned jak plány finalizujeme, budeme Vás informovat.“

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Komunita

    Do 20. února lze hlasovat pro wallpapery pro Ubuntu 26.04 s kódovým názvem Resolute Raccoon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 02:22 | Nová verze

    Byla vydána lednová aktualizace aneb nová verze 1.109 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.109 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:33 | Zajímavý projekt

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu modulárního otevřeného handheldu Mecha Comet s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:00 | Humor

    V nedávno zveřejněné kolekci dokumentů souvisejících s kontroverzním finančníkem a kuplířem Jeffrey Epsteinem se překvapivě objevil i referenční manuál unixového shellu Bash, jedná se o verzi manuálu z roku 2005. Aktuální vydání si lze stáhnout ze stránek GNU.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 16
    včera 13:55 | Nová verze

    The Document Foundation oznámila vydání nové verze 26.2 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs). Vypíchnout lze podporu formátu Markdown.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Co se děje ve zprávách, ví asi každý - válka sem, clo tam, demonstrace na jednu i druhou stranu a bastlíř už má pocit, že se snad ani nic jiného neděje. To by však byl velký omyl a Virtuální Bastlírna je zde jako každý měsíc, aby vytáhla na světlo světa události ze světa vědy a techniky. Připojte se tedy nezávaznému povídání Strahovského MacGyvera! Co se tam bude probírat? PCBWay začalo dělat průhledné plošňáky, MARS končí s výrobou skříněk, FEL

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Guvernérka státu New York Kathy Hochul (Demokraté) plánuje novou legislativu, která by měla omezit výrobu 3D tištěných zbraní. Tento návrh zákona zavádí povinnost pro všechny 3D tiskárny prodávané ve státě New York obsahovat 'software' bránící ve výrobě zbraní. Návrh zákona rovněž zakazuje lidem sdílet 'digitální plány zbraní' (blueprinty) bez povolení. Existují důvodné obavy, že se tento nešťastný nápad může šířit do dalších zemí a ovlivnit celý 3D tisk jako takový. Ostatně, s podobnou regulací nedávno přišel i stát Washington.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 29
    včera 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2025 a leden 2026 (YouTube). Zajímavé, že i v roce 2026 celou řadu problémů vyřeší falšování řetězce User-Agent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 764 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    29.6.2011 23:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Čistě teoreticky, docela by mě zajímalo jak moc nemorální je v tomhle případě nějaké nabourání se do jejich účtů.
    Luk avatar 30.6.2011 00:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Jeden to zkusil. Úspěšně. Prý přímo z kiosku na úřadě práce (v tom článku to není, ale říkali to ve zprávách). Jeho chybou bylo, že místo správného naložení s informacemi si převáděl nějaké peníze na svůj účet. A upřímně si říkám, že když něco takového dokázal, tak přece nemohl mít problém se sháněním práce ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2011 00:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    ...pomocí vlastního programu...
    :-D :-D

    Ale to že to použil pro obohacení je dost sviňárna.
    30.6.2011 15:41 Woky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Ale hovno, on si jen proplatil cas, kterej na tom spalil ;o)
    30.6.2011 18:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Tak to se zase nedivím, že nemůže sehnat práci :-D.
    30.6.2011 06:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Nevím, čemu se zase až tak divíš... Je národní zvyklost to zkusit (rozuměj porušit nařízení). Jediná možnost na změnu mentality je domáhat se práva za každou cenu, aby bylo vidět, že je možné se ho domoct. Když nikdo nic dělat nebude, bude to nadále každý zkoušet a bude mu to procházet.
    30.6.2011 09:12 mrak | skóre: 12 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    S temi exekucemi je to trosku mimo. Pokud se budes soudit o "vymozeni informace" tak ti nevznika zadny narok na financni odskodneni, ktere by mohlo byt z obce/uradu vymahano. Snad jen v pripade tvoji vyhry by zaplatili poplatky s tim spojene, ale na to prece takovy urad ma a neni potreba pristupovat k zabavovani majetku...

    Jen takovy muj nazor k tomu, jinak samozrejme naprosty souhlas :(
    30.6.2011 13:25 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Ono je někde v zákoně, že pokud úřad odmítá vydat informace tak na něj může být uvalená exekuce. Nedávno se to stalo např. v Karlových Varech.
    Luk avatar 30.6.2011 13:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    S temi exekucemi je to trosku mimo. Pokud se budes soudit o "vymozeni informace" tak ti nevznika zadny narok na financni odskodneni, ktere by mohlo byt z obce/uradu vymahano.
    To není pravda. Výkon rozhodnutí lze provést i v případech, kdy se nejedná o hmotné plnění, týká se libovolné povinnosti uložené vykonatelným rozhodnutím (viz § 251 OSŘ). Pak se postupuje podle § 258, odst. 2. a § 351, které se týkají "uložení jiné povinnosti" (kromě těch, které zákon přímo specifikuje). Soud zde opakovaně ukládá povinnému pokuty do výše 100 000 Kč, dokud výkon rozhodnutí nebude zastaven. Protože se ale výkon rozhodnutí týká i nákladů řízení, které do splnění povinnosti nejsou konečné a mohou stále stoupat, lze v souvislosti s tím omezit povinnému nakládání s majetkem. Obdobně se postupuje i při exekuci (využití soukromého exekutora), upravuje to § 58 a násl. zákona 120/2001 Sb. Viz např. 24 Nc 5296/2008-5 (Tomáš Pecina vs. Karlovy Vary).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.7.2011 10:49 mrak | skóre: 12 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    ok ok tak beru zpet...
    30.6.2011 09:34 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    ... Ovšem i tak, jediné, co lze, je vytrvat. ... Tak6e vy tvrd9te vytrvat a po58d to z nich p84it, p5esto6e to stojí čas v(n)ás a nakonec oklikou i v(n)aše peníze? No nevím. Určitě je to špatně když na rozhodnutí soudu dlabou, ale ukažte mi toho vola co do nich za těch podmínek bude pořád šít. :-) Podle mě je řešením člověka, který ty informace neposkytne nechat vyhodit. Ať to jde zkusit dělat jinej.
    30.6.2011 09:59 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Podle mě je řešením člověka, který ty informace neposkytne nechat vyhodit. Ať to jde zkusit dělat jinej.
    a jakým způsobem ho chceš nechat vyhodit?
    30.6.2011 11:29 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Zvlaste zavazne poruseni pracovnich povinnosti? Za to se da vyhodit na hodinu
    Luk avatar 30.6.2011 13:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Na to ale musí být politická vůle. Tím spíš, že když o tom rozhoduje náměstek - a náměstkové se na ministerstva nasazují v rámci politických dohod. Viz nynější snaha VV mít své náměstky na každém ministerstvu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2011 14:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Zvlaste zavazne poruseni pracovnich povinnosti? Za to se da vyhodit na hodinu
    mířil jsem spíše k tomu, kdo ho vyhodí ...

    je snad Xerces nadřízeným onoho úředníka, kterého chce vyhodit, resp. je libovolný žadatel o informace nadřízeným úředníka, který mu informace odmítne podat?

    pokud ne, jak ho chce nechat vyhodit, když mu to přijde jako lepší řešení než se s dotyčným úřadem soudit?
    30.6.2011 21:52 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Copak vyhodit, to by ještě mohlo klapnout, ale najít místo něj lepšího, tomu říkám úkol.
    30.6.2011 13:51 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Jenže jsme v Česku, že...

    Inu, tento problem autoritarstvi verejne spravy se tyka tak nejak cele Evropy. Pokud se vam v cesku nelibi, muzete se odstehovat treba do Ruska :-P Jinak se zapiskem celkem souhlasim.
    Luk avatar 30.6.2011 14:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    No, nevím o tom, že by se například v Německu státní orgány hromadně odmítaly podřídit rozhodnutí soudu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2011 15:56 fík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    A co zazalovat konkretniho urednika, ktery takovou informaci odmitne sdelit? Prece musi jit zjistit, kdo tu zadoust pousoudil a zamitnul, cimz jednal v rozporu s rozhodnutim soudu. Dokud se schovavaji za kolektiv, tak nic nereknou, ale kdyz se ukaze na konkretniho jednoho prstem... nejsou zadni hrdinove.
    Luk avatar 30.6.2011 16:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Pro toto není opora v zákoně. Úředníka žalovat lze, ale musel by to udělat ten orgán, kterému vznikla škoda. Většinou by sice úředník ručil jen do pětinásobku platu, ale i tak by to nebylo od věci. Bohužel, u nás se něco takového děje jen velmi zřídka, i když by to vůbec nebylo od věci.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2011 18:13 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Zeptam se jinak, rika nejaky zakon, ze to udelat nelze? Prece kdyz muzu zazalovat konkretniho policistu, ktery mi svym protipravnim jednanim zpusobi ujmu... Rekneme, ze mi kvuli jednani tohoto urednika vznikla skoda, ackoliv byl upozornen na to, ze jedna v rozporu s rozhodnutim soudu. Proc bych ho nemohl zazalovat?
    Luk avatar 30.6.2011 19:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Pokud se jedná o žaloby v oblasti neposkytnutí informací, tak jde buď o žalobu proti rozhodnutí správního orgánu nebo proti nečinnosti správního orgánu. V obou případech je žalovaným vždy správní orgán (§ 69, resp. § 79 SŘS). Pokud jde o žalobu na náhradu škody, tam může sice jako žalovaný figurovat úplně kdokoliv, ale není mi tak úplně jasné, na čem by taková žaloba byla postavena. Úředník zde není s žalovaným v žádném vztahu. Rozhodnutí vydává úředník jménem orgánu, ne svým vlastním jménem. Proto by měla žaloba směřovat proti správnímu orgánu - ten pak následně může škodu vymáhat po úředníkovi.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.7.2011 16:37 Devilkin | skóre: 17 | blog: domecek | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Tohle je až neuvěřitelné :(. Kam až může u nás jít arogance politiků a úředníku, než se opravdu lidi naštvou?

    Jednou jsem se po podobné zprávičce tak naštval, že jsem koupil doménu nevolitelni.cz s plánem vytvořit systém, kde můžou lidé kandidovat politiky na status "nevolitený". Mělo to fungovat tak, že by lidí navrhli kandidáta, vložili zdůvodnění (samozřejmě s prostorem na obhajobu) a pak by se hlasovalo, jestli je daný politik opravdu nevolitený. Tyto stránky pak měly sloužit jako memento aby lidé tak rychle nezapomínali. Bohužel je to momentálně nad moje časové možnosti, ale asi si prostě trochu toho času budu muset najít.
    1.7.2011 17:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Tak tam nainstaluj wiki engine a obsah se doplní "sám".
    2.7.2011 10:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    cheap v1agra!

    buy ci@lis!

    ...

    ;-)
    2.7.2011 15:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Njn, ale divil bych se kdyby se s enginem nedodávaly nějací boti na hledání spamu, navíc i wikipedia umožňuje ban.

    Imho projekt zapisování historie skutků politiků není one-man show. To by bylo velké riziko zneužití :-D.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.