abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Zajímavý článek

    Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:55 | IT novinky

    Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 21:22 | Zajímavý software

    Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    28.7. 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 39
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (28%)
     (6%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 174 hlasů
     Komentářů: 20, poslední včera 23:13
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    My jsme se dohodli, že vám nas.....

    29.6.2011 23:39 | Přečteno: 2627× | Politika | poslední úprava: 18.7.2011 23:50

    Tak na ministerstvech se prý dohodli, že nebudou respektovat rozsudek Nejvyššího správního soudu a nebudou poskytovat informace, které poskytovat musejí: „Naši náměstci byli velmi pro to, abychom vám ty informace o platech a odměnách poskytli. Rádi by totiž věděli, kolik mají náměstci na jiných ministerstvech. Ale v rámci kolegiality s ostatními úřady jsme to nakonec zamítli.“

    Bez větší mediální pozornosti vydal v květnu letošního roku Nejvyšší správní soud rozsudek, podle kterého nemohou tzv. povinné subjekty (typicky orgány veřejné správy) odmítat poskytování informací o platech svých zaměstnanců. Podle NSS jsou tito zaměstnanci příjemci veřejných prostředků a současně nejsou uvedeni mezi skupinami lidí, u kterých zákon umožňuje poskytnutí informací odepřít. Proto mají lidé právo na to, aby jim povinné subjekty tyto informace poskytovaly.

    Jenže jsme v Česku, že... Proto si představitelé úřadů s rozsudkem nedělají těžkou hlavu a poskytování informací odpírají. Bohužel asi beztrestně. Pokud už někdo vytrvá a dotáhne celou věc až k vítěznému konci (tj. k tomu, že budou informace vydány, třeba až pod tíhou exekuce na majetek obce/kraje/státu, jak už se nejednou stalo), nikdo za škody neponese odpovědnost - a zaplatíme to my všichni.

    Ovšem i tak, jediné, co lze, je vytrvat. Tlačit to přes soudy až případně do exekucí, protože jinak se každý dočká jen výsměchu do očí. A je třeba také doufat, že neprojde sněmovnou návrh na podstatné omezení práva na informace - protože ten by znamenal výrazné posílení vrchnostenství veřejné správy a umožňoval by zatípávat dotěrné občany jako bzučící komáry.

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.6.2011 23:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Čistě teoreticky, docela by mě zajímalo jak moc nemorální je v tomhle případě nějaké nabourání se do jejich účtů.
    Luk avatar 30.6.2011 00:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Jeden to zkusil. Úspěšně. Prý přímo z kiosku na úřadě práce (v tom článku to není, ale říkali to ve zprávách). Jeho chybou bylo, že místo správného naložení s informacemi si převáděl nějaké peníze na svůj účet. A upřímně si říkám, že když něco takového dokázal, tak přece nemohl mít problém se sháněním práce ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2011 00:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    ...pomocí vlastního programu...
    :-D :-D

    Ale to že to použil pro obohacení je dost sviňárna.
    30.6.2011 15:41 Woky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Ale hovno, on si jen proplatil cas, kterej na tom spalil ;o)
    30.6.2011 18:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Tak to se zase nedivím, že nemůže sehnat práci :-D.
    30.6.2011 06:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Nevím, čemu se zase až tak divíš... Je národní zvyklost to zkusit (rozuměj porušit nařízení). Jediná možnost na změnu mentality je domáhat se práva za každou cenu, aby bylo vidět, že je možné se ho domoct. Když nikdo nic dělat nebude, bude to nadále každý zkoušet a bude mu to procházet.
    30.6.2011 09:12 mrak | skóre: 12 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    S temi exekucemi je to trosku mimo. Pokud se budes soudit o "vymozeni informace" tak ti nevznika zadny narok na financni odskodneni, ktere by mohlo byt z obce/uradu vymahano. Snad jen v pripade tvoji vyhry by zaplatili poplatky s tim spojene, ale na to prece takovy urad ma a neni potreba pristupovat k zabavovani majetku...

    Jen takovy muj nazor k tomu, jinak samozrejme naprosty souhlas :(
    30.6.2011 13:25 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Ono je někde v zákoně, že pokud úřad odmítá vydat informace tak na něj může být uvalená exekuce. Nedávno se to stalo např. v Karlových Varech.
    Luk avatar 30.6.2011 13:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    S temi exekucemi je to trosku mimo. Pokud se budes soudit o "vymozeni informace" tak ti nevznika zadny narok na financni odskodneni, ktere by mohlo byt z obce/uradu vymahano.
    To není pravda. Výkon rozhodnutí lze provést i v případech, kdy se nejedná o hmotné plnění, týká se libovolné povinnosti uložené vykonatelným rozhodnutím (viz § 251 OSŘ). Pak se postupuje podle § 258, odst. 2. a § 351, které se týkají "uložení jiné povinnosti" (kromě těch, které zákon přímo specifikuje). Soud zde opakovaně ukládá povinnému pokuty do výše 100 000 Kč, dokud výkon rozhodnutí nebude zastaven. Protože se ale výkon rozhodnutí týká i nákladů řízení, které do splnění povinnosti nejsou konečné a mohou stále stoupat, lze v souvislosti s tím omezit povinnému nakládání s majetkem. Obdobně se postupuje i při exekuci (využití soukromého exekutora), upravuje to § 58 a násl. zákona 120/2001 Sb. Viz např. 24 Nc 5296/2008-5 (Tomáš Pecina vs. Karlovy Vary).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.7.2011 10:49 mrak | skóre: 12 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    ok ok tak beru zpet...
    30.6.2011 09:34 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    ... Ovšem i tak, jediné, co lze, je vytrvat. ... Tak6e vy tvrd9te vytrvat a po58d to z nich p84it, p5esto6e to stojí čas v(n)ás a nakonec oklikou i v(n)aše peníze? No nevím. Určitě je to špatně když na rozhodnutí soudu dlabou, ale ukažte mi toho vola co do nich za těch podmínek bude pořád šít. :-) Podle mě je řešením člověka, který ty informace neposkytne nechat vyhodit. Ať to jde zkusit dělat jinej.
    30.6.2011 09:59 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Podle mě je řešením člověka, který ty informace neposkytne nechat vyhodit. Ať to jde zkusit dělat jinej.
    a jakým způsobem ho chceš nechat vyhodit?
    30.6.2011 11:29 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Zvlaste zavazne poruseni pracovnich povinnosti? Za to se da vyhodit na hodinu
    Luk avatar 30.6.2011 13:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Na to ale musí být politická vůle. Tím spíš, že když o tom rozhoduje náměstek - a náměstkové se na ministerstva nasazují v rámci politických dohod. Viz nynější snaha VV mít své náměstky na každém ministerstvu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2011 14:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Zvlaste zavazne poruseni pracovnich povinnosti? Za to se da vyhodit na hodinu
    mířil jsem spíše k tomu, kdo ho vyhodí ...

    je snad Xerces nadřízeným onoho úředníka, kterého chce vyhodit, resp. je libovolný žadatel o informace nadřízeným úředníka, který mu informace odmítne podat?

    pokud ne, jak ho chce nechat vyhodit, když mu to přijde jako lepší řešení než se s dotyčným úřadem soudit?
    30.6.2011 21:52 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Copak vyhodit, to by ještě mohlo klapnout, ale najít místo něj lepšího, tomu říkám úkol.
    30.6.2011 13:51 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Jenže jsme v Česku, že...

    Inu, tento problem autoritarstvi verejne spravy se tyka tak nejak cele Evropy. Pokud se vam v cesku nelibi, muzete se odstehovat treba do Ruska :-P Jinak se zapiskem celkem souhlasim.
    Luk avatar 30.6.2011 14:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    No, nevím o tom, že by se například v Německu státní orgány hromadně odmítaly podřídit rozhodnutí soudu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2011 15:56 fík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    A co zazalovat konkretniho urednika, ktery takovou informaci odmitne sdelit? Prece musi jit zjistit, kdo tu zadoust pousoudil a zamitnul, cimz jednal v rozporu s rozhodnutim soudu. Dokud se schovavaji za kolektiv, tak nic nereknou, ale kdyz se ukaze na konkretniho jednoho prstem... nejsou zadni hrdinove.
    Luk avatar 30.6.2011 16:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Pro toto není opora v zákoně. Úředníka žalovat lze, ale musel by to udělat ten orgán, kterému vznikla škoda. Většinou by sice úředník ručil jen do pětinásobku platu, ale i tak by to nebylo od věci. Bohužel, u nás se něco takového děje jen velmi zřídka, i když by to vůbec nebylo od věci.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.6.2011 18:13 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Zeptam se jinak, rika nejaky zakon, ze to udelat nelze? Prece kdyz muzu zazalovat konkretniho policistu, ktery mi svym protipravnim jednanim zpusobi ujmu... Rekneme, ze mi kvuli jednani tohoto urednika vznikla skoda, ackoliv byl upozornen na to, ze jedna v rozporu s rozhodnutim soudu. Proc bych ho nemohl zazalovat?
    Luk avatar 30.6.2011 19:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Pokud se jedná o žaloby v oblasti neposkytnutí informací, tak jde buď o žalobu proti rozhodnutí správního orgánu nebo proti nečinnosti správního orgánu. V obou případech je žalovaným vždy správní orgán (§ 69, resp. § 79 SŘS). Pokud jde o žalobu na náhradu škody, tam může sice jako žalovaný figurovat úplně kdokoliv, ale není mi tak úplně jasné, na čem by taková žaloba byla postavena. Úředník zde není s žalovaným v žádném vztahu. Rozhodnutí vydává úředník jménem orgánu, ne svým vlastním jménem. Proto by měla žaloba směřovat proti správnímu orgánu - ten pak následně může škodu vymáhat po úředníkovi.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.7.2011 16:37 Devilkin | skóre: 17 | blog: domecek | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Tohle je až neuvěřitelné :(. Kam až může u nás jít arogance politiků a úředníku, než se opravdu lidi naštvou?

    Jednou jsem se po podobné zprávičce tak naštval, že jsem koupil doménu nevolitelni.cz s plánem vytvořit systém, kde můžou lidé kandidovat politiky na status "nevolitený". Mělo to fungovat tak, že by lidí navrhli kandidáta, vložili zdůvodnění (samozřejmě s prostorem na obhajobu) a pak by se hlasovalo, jestli je daný politik opravdu nevolitený. Tyto stránky pak měly sloužit jako memento aby lidé tak rychle nezapomínali. Bohužel je to momentálně nad moje časové možnosti, ale asi si prostě trochu toho času budu muset najít.
    1.7.2011 17:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Tak tam nainstaluj wiki engine a obsah se doplní "sám".
    2.7.2011 10:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    cheap v1agra!

    buy ci@lis!

    ...

    ;-)
    2.7.2011 15:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: My jsme se dohodli, že vám nas.....
    Njn, ale divil bych se kdyby se s enginem nedodávaly nějací boti na hledání spamu, navíc i wikipedia umožňuje ban.

    Imho projekt zapisování historie skutků politiků není one-man show. To by bylo velké riziko zneužití :-D.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.