Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Ale jo, klidně ať se řidiči, cyklisti, chodci rozčilují, třeba se zamyslí nad svým chováním na silnicích a cyklostezkách. Lidi se k sobě mají chovat slušně a kdokoliv porušuje daný řád na pozemních komunikacích je debil, kterému se to dříve či později vymstí.
V té diskuzi o cyklistech jsi mne překvapil, jak jsi na cyklisty naštvaný a nebereš jejich argumenty. Také mi přijde, že máš nějaký nevyřešený konflikt s cyklisty a manifestuješ to blogem, kde nabádáš k protiakci. Solidně tam házíš cyklisty do jednoho pytle a to mě vadí. Jsem nadšená cyklistka a chodec. Na auta, bruslaře a "takycyklisty" si normálně zanadávám, ale necítím potřebu někoho zmlátit hustilkou nebo mu objet auto klíčem. Nebo debilního "takycyklistu" jedoucího po chodníku - častý jev zde v centru Prahy - sundat z chodníku. To je sice první co mne napadne, kvůli kočárkům a dětem, ale neudělám to. Udržím se i verbálně. Většinou. Maximálně řeknu, ať sjedou z toho chodníku.
Jízdu na kole po chodníku chápu ze zkušenosti. Je spousta lidí, kteří se bojí dojet na cyklostezku po silnici. Teď se tu dost rozmohlo, že si lidi myslí, že cyklostezka pokračuje, takže třeba od Vyšehradu se řítí horda cyklistů po chodníku Není to vpořádku, ale nic nevyřeším, když je srazím z kola.
Také občas musím jet po chodníku, ale jedu s max. ohleduplností, protože vím, že tam nemám co dělat. A ruce z brzd nesundám. Vidím-li matku s dětmi, slezu, páč jí chápu, ona se bojí. Já jsem měla na silnicích i dálnicích, štěstí na ohleduplné řidiče. Dálnicím se při silniční cyklistice vyhnout nedá, i když vím, že tam nesmím. Zase jedu tak, abych řidičům nepůsobila problémy.
Možná by sis na to kolo měl občas vlézt a zakusit pocity cyklisty v hustém provozu. Já jsem na kole strávila hodně času, jako kurýr i jako silniční cyklistka, tak půl života na asfaltu, denně 80 - 150 Km a generalizování o cyklistech mne fakt dost štve. Bikery v lese chápu a pokud není zákaz, tak proč by tam nejezdili. Chápu i lesní chodce, ale je-li tam úzká cesta, tak se holt ti lidi musejí domluvit. Cyklisti s chodci. Celé je to o tom, že máš špatnou zkušenost.
V té diskuzi o cyklistech jsi mne překvapil, jak jsi na cyklisty naštvaný a nebereš jejich argumenty.Já??? Nepleteš si mě s někým?
Také mi přijde, že máš nějaký nevyřešený konflikt s cyklisty a manifestuješ to blogem, kde nabádáš k protiakci. Solidně tam házíš cyklisty do jednoho pytle a to mě vadí.Můžeš mi ukázat, kde konkrétně? Pořád mám pocit, že se to týká někoho jiného?
Možná by sis na to kolo měl občas vlézt a zakusit pocity cyklisty v hustém provozu.Letos na kole moc nejezdím, ale v minulých letech jsem jezdil desítky kilometrů denně. Na průmyslovce jsem jezdil na kole denně do školy, bez ohledu na počasí.
Bikery v lese chápu a pokud není zákaz, tak proč by tam nejezdili. Chápu i lesní chodce, ale je-li tam úzká cesta, tak se holt ti lidi musejí domluvit. Cyklisti s chodci.Tohle mě jen utvrzuje v tom, že je to celé nějaký omyl. Vždyť já tady píšu pravý opak (a v té původní diskusi rovněž), než k čemu by se tvé věty vztahovaly. Nějak to celé nechápu - vysvětli mi to, prosím, prosím...
Budte prosim gentleman!N****t :).
Jo, spletla. S Kapicou. Omlouvám se.
Promiň, Luku, moc se omlouvám. Ten blog od Aleše mne nazdvihl ze židle a vidím rudě ještě teď. Což je asi důvod, proč jsem si vás i spletla. I odkaz na ten blog.. Nějak jsem automaticky předpokládala, že Kapica bude ve svých úvahách pokračovat v novém blogu.
Má reakce je z valné části na Kapicův blog ze středy. Ani jsem to nedočetla.
S tím cos napsal souhlasím. Nevidím důvod nadávat si do kdovíčeho. Stačí se chovat slušně a když vím, že jedu po dálnici na kole, kam nesmím, budu hodně pokorná, abych neohrozila řidiče. Stejně tak na chodníku. Většinou se lidé mohou normálně domluvit mezi sebou. Vypusť pár vět, které jsou namířeny Kapicovi.
Promiň, Luku, moc se omlouvám. Ten blog od Aleše mne nazdvihl ze židle a vidím rudě ještě teď. Což je asi důvod, proč jsem si vás i spletla. I odkaz na ten blog.. Nějak jsem automaticky předpokládala, že Kapica bude ve svých úvahách pokračovat v novém blogu.Však on to taky Kapica psal jen proto aby někoho nasral… takže v podstatě v tvém případě uspěl a dosáhl svého. Stejně jako v první chvíli v mém, než mi došlo,že je prostě jenom vůl. Je škoda si kvůli někomu takovému kazit náladu.
S tím cos napsal souhlasím. Nevidím důvod nadávat si do kdovíčeho. Stačí se chovat slušně a když vím, že jedu po dálnici na kole, kam nesmím, budu hodně pokorná, abych neohrozila řidiče. Stejně tak na chodníku. Většinou se lidé mohou normálně domluvit mezi sebou. Vypusť pár vět, které jsou namířeny Kapicovi.Takže ty bys mě nezavrhla jako několik lidí tady jen proto, že jsem přiznal, že někdy opatrně poruším pravidla? (Někdy se jich zeptám, jestli opravdu nikdy v životě nešli na červenou.)
Pavlixi, v Kapicově blogu jsi řekl své, pěkně, za nás cyklisty. Stejně tak Jenda, w4rr10r , Semo a mnoho dalších. Mne ten blog nahvízd už ve středu a vydrželo mi to. Je to extrém. Když si představím, že potkám někoho s Kapicovým mindrákem, jímá mě hrůza. Tohle jsem od něj nečekala
Nezavrhuju nikoho, každý je někdy porušil, třebas i nechtěně. Kdo říká, že nikdy, kecá. Jde o to, aby to bylo opatrně a aby člověk věděl, že nesmí ohrozit nikoho jiného v provozu. Například změnu směru jízdy ukazuje málokdo Nikomu nic neudělá, když zvedne pazouru nebo při předjíždění na cyklostezce, zavolá na toho, koho předjíždí, kudy. Tady je dobré běžkařské pravidlo. Když musím jet kus po dálnici, abych se dostala za Prahu, tak počítám s možnou pokutou, ale hlavně jedu tak, abych co nejméně překážela a ukazuju změnu směru.
Někteří mladí lidé někdy zbytečně machrují. Je to vidět právě na cyklostezkách, v blbosti inlajnisti vedou. Ale předpokládám, že z toho vyrostou.Někteří zbytečně zemřou. Po několika karambolech se naučí jezdit tam, kde mají. Nadávky to nevyřeší. Chodci taktéž dělají hlouposti na neznačených přechodech.Často vídám, jak někdo vleze na přechod a jede tramvaj
Děti je potřeba odmala cepovat jak jet, vysvětlovat pravidla. Dobrá jsou na to dopravní hřiště.
Pavlixi, v Kapicově blogu jsi řekl své, pěkně, za nás cyklisty. Stejně tak Jenda, w4rr10r , Semo a mnoho dalších. Mne ten blog nahvízd už ve středu a vydrželo mi to. Je to extrém. Když si představím, že potkám někoho s Kapicovým mindrákem, jímá mě hrůza. Tohle jsem od něj nečekalaNejlepší na tom je, že já jsem cyklista, automobilista i pěší. Už mi chybí snad jen si někdy půjčit motorku a čtyřkolku.
Děti je potřeba odmala cepovat jak jet, vysvětlovat pravidla. Dobrá jsou na to dopravní hřiště.Jako malej jsem dopravní hřiště úplně miloval.
Jj, ano, znám ty trasy důvěrně. I galuska v kolejích mi není cizí Pád na světlech na křižovatce než se mi povedlo vytáhnout nohu z nášlapných pedálů, to byla drobná kolize, dodnes se směju tomu, jak to proběhlo
Za mnou stojící řidič se ptal, jestli žiju.
Kapica má evidentně špatnou zkušenost.
S respektem se setkáš i dnes, stačí nebýt předem naštvaný na cyklisty, řidiče, chodce a inlainisty.
v koloně aut jedoucí cca 70km/hDůchodci na srazu trabantů?
náklaďák, kterej se neměl kam zařadit, pač před nebylo místo a pak nás začal vytlačovat ze silniceNeměl se kam zařadit, protože mu nikdo z těch dementů neuhnul, lidi blokující provoz takovym způsobem, že je musej předjíždět i náklaďáky by měli jít vrátit řidičák a hned potom si vyřídit kastraci, aby se nerodily další podobný individua...
Ne, on je Polák co řídí jako Polák (ale vydává se za Čecha)ne
a nejspíš mu zabavili papíry páč ožralej někoho zabil.ne
Na druhou stranu existují situace, kdy se např. řidiči aut chovají v 90% jako pěkný hovada: např. v Praze naprostá většina jede k přechodu pro chodce tak, jakoby nechtěla zastavit a jenom když se chodec nenechá zastrašit, zabrzdí.Já nevím, jestli jezdíš autem. Ale jako pěšák budeš nadávat, že ti auto nezastaví. A jako řidič budeš nadávat, že ti pěšáci, když už jim zastavíš, nejsou schopni ani přejít. Pouštět zmatené pěší, ač je to v zákoně, vyžaduje fakt hodně trpělivosti. Já ji mám, ale chápu, když ji někdo nemá. A jinak, v Praze mi zastavují řidiči víc než ve většině jiných českých měst. Takže zkus občas vyjet z Prahy a to teprv uvidíš.
Takže bohužel s tím respektem to u nás v některých situacích vůbec nefunguje... :-/Já to řeším tak, že začínám u sebe. Ale faktem je, že když mě řidiči nepouští a vidím, že můžou, tak jim s klidným výrazem lezu do cesty a čekám v dosahu návratu na chodník, až zastaví. Kdyby jen trochu přibrzdili, tak přejdu a oni ani zastavovat nemusí.
Na druhou stranu existují situace, kdy se např. řidiči aut chovají v 90% jako pěkný hovada: např. v Praze naprostá většina jede k přechodu pro chodce tak, jakoby nechtěla zastavit a jenom když se chodec nenechá zastrašit, zabrzdí.Já nevím, jestli jezdíš autem. Ale jako pěšák budeš nadávat, že ti auto nezastaví. A jako řidič budeš nadávat, že ti pěšáci, když už jim zastavíš, nejsou schopni ani přejít. Pouštět zmatené pěší, ač je to v zákoně, vyžaduje fakt hodně trpělivosti. Já ji mám, ale chápu, když ji někdo nemá.
Občas jezdím a s pěšákama většinou nemám problém (pokud teda např. nejdou v noci po neosvětlené silnici první třídy mimo město vpravo v tmavém oblečení a člověk je zahlídne tak 2m před sebou - lahůdka).
Ale občas se taky vyskytuju v cizině, na západ od nás, a ten rozdíl je znát. U nás hrají řidiči v naprosté většině hru na nervy tak, že to ještě pár metrů před přechodem vypadá, jako by nechtěli zastavit (i když většina z nich jede tak, aby zastavit mohla) a velká část chodců prostě vyměkne a auto raději nechá přejet.
Takže to tvoje „nejsou schopni ani přejít“ bych spíš chápal jako „nejsou si jisti, jestli řidič opravdu zastaví“...
Ale faktem je, že když mě řidiči nepouští a vidím, že můžou, tak jim s klidným výrazem lezu do cesty a čekám v dosahu návratu na chodník, až zastaví.
Ono dost pomáhá se jim dívat do očí (nebo aspoň tím směrem )...
Ale občas se taky vyskytuju v cizině, na západ od nás, a ten rozdíl je znát.Smůla, v pár zemích už jsem taky byl. Na západ od nás je třeba i Francie :).
Takže to tvoje „nejsou schopni ani přejít“ bych spíš chápal jako „nejsou si jisti, jestli řidič opravdu zastaví“...To bys chápal špatně, zvlášť, když auta už stojí. Hele já to nevidím až tak často zpoza volantu, většinou to vidím jako chodec, jak jiní chodci stojí u přechodu jako trubky a zdržujou. A nebývají to zdaleka lidi, u kterých by to šlo omlouvat věkem.
Ono dost pomáhá se jim dívat do očí (nebo aspoň tím směremJediné co pomáhá, je stát přímo v silnici, tak abych jim mohl poklepat na auto, když mě míjejí (ale poklepání samotné jsem udělal jen když mě ženská jedoucí cca 5 km/h odmítla pustit na zářivě bílém přechodu a přitom neměla možnost už ten přechod opustit, takže jsem při přecházení musel obejít půlku jejího auta).)...
jen když mě ženská jedoucí cca 5 km/h odmítla pustit na zářivě bílém přechoduTo je pořád lepší, než když tě nepustí auto při 50 km/h. Takhle jsem uskakoval zpět ve 3/4 přechodu v Brně na Pionýrské. Po tom uskočení mne ještě lehce líznul. Při 5 km/h jsem se posadil jednomu kreténovi v limuzíně na motor/kufr(?), když mne nabral v pěší zóně. Ani se neobtěžoval mi říct "sorry, vole". Vzadu měl v elipse "CD".
Ani se neobtěžoval mi říct "sorry, vole". Vzadu měl v elipse "CD".Na tyhle pozor. Jezdí často opilí.
Jediné co pomáhá, je stát přímo v silnici, tak abych jim mohl poklepat na auto, když mě míjejíTak pozor, aby tě někdo pak nechtěl štípnout do obličeje
Tak pozor, aby tě někdo pak nechtěl štípnout do obličejeJak jsem psal, běžně to nedělám, co kdybych narazil na podobného debila :). Ještě pak kvůli němu běhat po zubařích a soudech. Fakt mám lepší věci na práci.
Taky někde stávají auta na frekventovaném přechodu pro chodce. Chápu, že první auto potřebuje vidět do zatáčky, jestli by mohlo jet, ale už nechápu, proč si další auto stoupne hned za něj na přechod. Proč nenechá přechod volný, když vidí, že se blížej chodci. Když si stoupne před přechod, nic se nestane, stejně čeká. To jsem taky jednou říkala té řidičce, takhle stojící, ať mi otevře dveře u sebe a spolujejzdce, že bych přešla Došlo jí to a couvla. Někde by člověk čekal do Soudnýho dne než všichni odjedou.
Jj, já zase řidičům vždy poděkuju. Kouknu na něj a pokývám hlavou, že rozumím. Učili jsme se to snad ještě na základce, že řidič má mít od chodce jasnou instrukci, že rozumí a opačně.Kolonu aut také nezastavuji a neskáču autům pod kola. Počkám. Speciálně jedna křižovatka bez světel. Auta jedou z jedné strany do prudkého kopce, z druhé strany přes stojící dodávku Vietnamců nevidí chodce a chodec nevidí blížící se auta. Každou chvíli někdo vleze na přechod aniž by se rozhlédl. Jezdí tam i tramvaj, kterou také není vidět přes tu dodávku.
Se semaforem na téhle křižovatce už prudím Mč asi 3 roky. V zimě v podvečer je tam přecházení dost o hubu. Když jdu se synem, tak počkám na víc lidí nebo, vidím-li babičku, kryju jí. Zase je lepší, když nás jde víc. Chodí tam hodně matek s kočárky a děti do a ze školy. Ráno je policisté převedou, ale odpoledne tam přejít je drsný. Čekám, kdy mne tam někdo sejme.
S respektem se setkáš i dnes, stačí nebýt předem naštvaný na cyklisty, řidiče, chodce a inlainisty.Tak tak… s tátou jsme si teďka výborně sedli, když on mi vyprávěl, jak se tady jezdilo v sedmdesátých… a já jsem mu vyprávěl, jak jsem dvakrát chytil stopa i s kolem na severu Skandinávie. Jednou mě převezli, když jsem píchnul kolo, podruhé nás pět s kolama provezly dohromady asi tři auta podmořským tunelem (kde bychom opravdu neměli a nechtěli, co dělat, ale most nebyl).
byla proste tenkrat jina ucta mezi lidmaJá si nemyslím, že jsou dneska lidi horší. Jinak máte pravdu, o té úctě to nepochybně je. Úctě a komunikaci, snášet se a být schopen/a se dohodnout.
Souhlas, např. když se maminky natruc promenádují s kočárkem a malými dětmi po cyklostezce, která je pro mnohé cyklisty jedinou použitelnou cestou, i když 10 metrů vedle vede chodník...byla proste tenkrat jina ucta mezi lidmaJá si nemyslím, že jsou dneska lidi horší.
Co máte proti Modřanům? Jezdil jsem tam na bruslích s malým v kočárku, jezdim tam na bruslích a malýho hlídam, když jede na kole a vejdem se. A jestli tam nějakej šmudla blokuje provoz, tak se ozvěte. A taky pravda, snažíme se vyhýbat špičce.
A s Favoritem jsi mi připomněl, že se chci kouknout na jejich web, viděla jsem Sáblíkovou na hodně dobrém kousku od nich. Myslela jsem, že úplně skončili. Vybírám novou silnici, spíše asi půjdu do triatlona nebo časovkářského kola.
Favorit, F1 rám, měl velmi dobré zpracování. Mohl se rovnat s italskými koly. Měl dokonale provedené mufny - spojky rámových trubek, kolo s cyklistou spolupracovalo. Byl krásný. Akorát sehnat za komančů i pár let po revoluci rám velikosti 58 a menší bylo nemožné.
Jj, už jsem jim koukla na web a nic moc.To kolo Sáblíkové jsem nenašla, to jediné vypadalo k světu aspoň na fotkách, jak vyhrála. Moc toho vidět není. Mně F1 ukradli. Byla mi veliká, 60 a bylo krásné modro bílé. Tenkrát ty kombinované laky byly moderní. Po nocích jsem ho obdivovala
U mne je v užším výběru Cannondale Slice 105, jednak dětský sen a jeden z mála má stavbu rámu takovou, že nebudu sedět nad zadním nábojem, ale spíše nad středem. Vyhovuje mi i jejich přihnutá sedlovka. A nebo Orbea S 105, ale ta má zase těžiště jinde než chci. Jsem malá, na stará kolena chci kolo, které mi sedne. Triatlonový posez je mi blízký. Stejně budu zkoušet.
Colnago chápu, to je srdcovka. Ještě se mi líbilo Bianchi. Už se v tom tolik nepohybuju, hodně vyhlášených značek skončilo špatně, jako třeba Klein.
O kolik vyjde kolo levněji venku, prosímtě?
U mne je v užším výběru Cannondale Slice 105, jednak dětský sen a jeden z mála má stavbu rámu takovou...
O kolik vyjde kolo levněji venku, prosímtě?
Všechno odhadem a bez záruky. Příklady:
Cannondale je v trochu jiné pozici - je to dovoz i do Evropy. Ale stejně - zkusil jsem si porovnat Slice Ultegra (protože jsem to našel jako první). V ČR doporučená cena 79999,-/SK 3099EUR. První prodejce kterého jsem nazdařbůh našel v Cannondale vyhledávači v Římě: 2099EUR. Chápu, je v tom doprava atd. Ale když si ještě představím, s jakou ochotou se ke mně chová většina zdejších prodejců...
Nebo třeba níže zmíněné Colnago - v ČR 71000,- na Ultegře s Fulcrum Racing5 kolama (Kerda), v Itálii od náhodně zvoleného prodejce v okolí Milána 2745EUR na DuraAce s nějakejma Ksyriama.
Colnago chápu, to je srdcovka. Ještě se mi líbilo Bianchi. Už se v tom tolik nepohybuju, hodně vyhlášených značek skončilo špatně, jako třeba Klein.
O tom ani nemluv, dodnes jezdím na tomhle.
OT: Tak, a teď do nás - jak jsme buzny v barevnejch oblečkách... jak si kompenzujeme ego konzumním životem... a další neotřelé a vtipné narážky, které jsme ještě nikdy neslyšeli...
Dade, nový kolo se škrábancem nechci, ale dá se koupit nižší model. Nemusím mít letošní. Mám nějaké parametry a to koupím. Loňské a předloňské modely jsou s velkou slevou.
Bianchi jsou sakra dobrá kola, to máš jako socka dobrý, je to klenot ) V pestrobarevných hadřících Tě nikdo neodhalí
))) To byla dobrá glosa
Jak to jezdí? Píšou, že karbonová vidle je tuhá. Jakou s tím máš zkušenost?
Děkuju za informace, ani mne nenapadlo, kouknout na ceny do zahraničí. Rozdíl v ceně je hodně velký, to se vyplatí spíše zajet do té Itálie. Super nápad. Akorát doufám, že tamní prodejci mluví anglicky. Dojednat míry by daly přes web. Do Itálie jezdí brácha lyžovat, tam bych se dostala. Ještě to prozkoumám detailněji.
Se zdejšími prodejci mám také své zkušenosti Nechápu, proč si každý debil, který prodává kola myslí, že je mistr světa a všechno ví. Nedávno zrovna mi jeden takový trubec zkritizoval MTB KTM fullsuspension. Přitom jsem si tam přišla koupit jen zámek a kalhoty na kolo
Mám to horší v tom, že jsem holka. To se pak předháněj v nevyžádaných radách
Snad jediní relativně normální lidé prodávají v Krabcykles, kde kupuju synovi kola. Jen jsou zaměření především na Specialized. S těmi mám dobré zkušenosti.
U Tebe si hodně matně pamatuju, že jsem Tě na Kleinu viděla na fotce, kdysi jsi sem dával odkaz na nějakou vyjížďku s fotkami nebo to bylo na Tvém webu. Dříve jsi sem psal víc.
Se zdejšími prodejci mám také své zkušenosti
Nechápu, proč si každý debil, který prodává kola myslí, že je mistr světa a všechno ví. Nedávno zrovna mi jeden takový trubec zkritizoval MTB KTM fullsuspension. Přitom jsem si tam přišla koupit jen zámek a kalhoty na kolo
Mám to horší v tom, že jsem holka. To se pak předháněj v nevyžádaných radách
Snad jediní relativně normální lidé prodávají v Krabcykles, kde kupuju synovi kola. Jen jsou zaměření především na Specialized. S těmi mám dobré zkušenosti.
Přesně. Většinou jsou to experti, pro které jsem póvl, dokud si nekoupím alespoň za padesát tisíc. Nebo jak jsou kolikrát mistři světa, když přijdu s přesným požadavkem ("To už nikdo nevozí", "to se už nikde nepoužívá"). Darmo mluvit.
U Tebe si hodně matně pamatuju, že jsem Tě na Kleinu viděla na fotce, kdysi jsi sem dával odkaz na nějakou vyjížďku s fotkami nebo to bylo na Tvém webu. Dříve jsi sem psal víc.
Asi jo. Moc fotek z kola nemám. Když jsem byl v největším laufu a na kole trávil tak 4-8 hodin denně, tak malé fotoaparáty byly velkou vzácností. Teď se na velociped dostanu tak na dvě hodiny měsíčně. Když jsem hodnej a žena povolí. A bude hůř. Nejhorší je ale, jak si pamatuju, jak to třeba v Břežanským údolí krásně jelo nahoru třicítkou na 53x16, s kecačkou s kámošema, ale teď tam točím pomalu to nejlehčí, a skoro vyhazuju snídani.
Ale co, důležitý je u toho dobře vypadat a chytře o tom mluvit.
A co se psaní týče - je to nuda a zbytečnost. A jsou tu jiní, výkonnějsí.
Jj, už se nebo raději zatím, na kolo kvůli synovi moc nedostanu. Musím zapracovat na tom, aby se nebál bez příd. koleček a asi stejně zakoupím tažnou tyč. On je sice rozumný, ale je malý na to, aby jezdil za mnou. Ujede dost, když nejedeme okolo písku
Taky závidím všem na kole, když jdeme ze školky. Doma galeje, takže kolo max. o víkendu nebo když si vezmu v týdnu dovolenou. Ráno se dá jet i na cyklostezce. S tím steskem rozumím. Časem snad bude líp. Ježdění mi prostě chybí. Na formě to je znát. Když už jedu, tak napálím cestu tam a mám co dělat dojet dom Klasická začátečnická chyba. Mám živelnou radost z jízdy.
Není nic hezčího než vyjet brzy ráno, slunce se rozlejvá do krajiny, nikde nikdo...
Břežanské údolí znám dobře, párkrát jsem tam nechala málem plíce Při pokecu se spolujezdci ani nevím, kudy jsem jela. Pak člověk kouká, že v poklidu odjel 150Km a ani o tom neví
Hele, mladej, já vím, že si nás asi popleteš s panem kolegou, ale musím ti sdělit, že seš drzej spratek s nevymáchanou hubou.Kdo by ti, sssím tě, záviděl to tvoje kvalitní kolo? Že ty seš přímý potomek dynastie těchto malých srandovních lidiček a všude vidíš sobě podobný blbečky?
S blogpostem souhlasím. Jezdím jak autem, tak i na kole, pohled z obou stran člověku trochu upraví vnímání těch druhých stran (a i sebe). Souhlasím i s tebou, až na jednu drobnost, kvůli které se asi přidám k těm nadávajícím pitomcům. Promiň.
Dálnicím se při silniční cyklistice vyhnout nedá, i když vím, že tam nesmím. Zase jedu tak, abych řidičům nepůsobila problémy.
Chápu to dobře tak, že když potřebuješ a "nedá se vyhnout", tak na bicyklu vjedeš na dálnici, kde jezdí auta? Vzhledem k tomu, že ještě nikdo na to nereagoval, se snažím najít nějaký jiný smysl těch dvou vět. Prozraď mi ho prosím.
Protože jestli si to představuju dobře, tak... Můžeš mi prozradit jak "nepůsobit problémy" autům, které kolem tebe jezdí rychlostí řádově o 100 km/h větší, obecně nemusí mít volný levý pruh a musí tě objet tak naširoko, aby tě nesmetli rázovou vlnou?
Na cyklisty na dálnici pravidelně volám policii. Na jednom oblíbeném úseku D11 jezdí v protisměru připojovacím pruhem. Je to velmi nepříjemné vjet do připojovacího pruhu pod plným plynem rychlostí kolem kila a před sebou uvidět debila na kole.Právo napráskat někoho policii ti nikdo nebere.
Jde to buď v odstavném pruhu nebo jedu po pravé krajnici. Proč vlevo? Tomu nerozumím já. Vlevo se dostanu pouze ve chvíli, kdy je vpravo odbočka někam, tak musím přejet do krajního pravého pruhu, když potřebuju jet rovně. V levém pruhu nemám co dělat už vůbec. Vlastně se pořád držím u pravého kraje vozovky. Pokud odbočuju, třebas na ty Černošice, samozřejmě ukazuju směr jízdy.
V tomhle je hnusná silnice na Davli. Jedu po silnici přes Podolí do Bráníka, přejdu Most inteligence a slezu na silnici, která vede okolo závodiště v Chuchli a dál je odbočka na Černošice a já jedu rovně přes most směr Davl, Štěchovice. Dneska se to dá objet po cyklostezce a na Zbraslavi přejít přes most, dříve to nešlo. Kdysi jsem ještě jezdila přes Smíchov. A vždy to byla nejfrekventovanější trasa tréninků klubových cyklistů.
Nebo z centra Prahy na starou Benešovskou také jedu chvíli po dálnici. Cesta do Slaného či na Kladno. To je dálnice celá. Tam běžně trénoval Lom. Ale tam je odstavný pruh. Na Kladno se dá přes okresky, ale to objíždíš každou ves.
tímto vyzývám přítomné cyklisty aby se tady aspoň kurvadrát veřejně nechlubili že úmyslně páchají přestupkyJeště mi řekni, že jsi nikdy v životě úmyslně nepřešel třeba jako chodec na červenou nebo pár metrů vedle přechodu.
ale ano, přešel jsem na červenou. Když žádné auto nejede tak celkem vzato není důvod jít padesát metrů k přechodu nebo mačkat čudlík od semaforu a čekat až to zezelená. Často taky za tu půlminutu než se semafor přesype nějaké auto přijede a musí úplně zbytečně zastavit.Ok, takže těžko můžeš někomu vyčítat jen to, že poruší pravidla, když je porušuješ též.
Ještě jsem se s cyklistou na dálnici nesetkal, možná proto že po dálnici moc nejezdím a do Prahy prakticky vůbec.Taky si nepamatuju, že bych kdy viděl na dálnici cyklistu. Ale už jsem tam viděl docela dost pěších.
od situace kdy si ulehčím život jízdou po dálnich v protisměru v připojovacím pruhu a _nemá sebemenší šanci_ odhadnout jestli proti mě někdo vzápětí nepojede.Mám dojem, že jsi mimo kontext.
Nezlob se, ale tahle argumentace stylem "vjel jsi jednou kolem na chodník, tak teď už nesmíš do ničeho kecat protože porušuješ zákony" mi moc nesedí.Naštěstí tu tím způsobem nikdo neargumentuje. Ale stejně... ještě mi řekni, že jsi tu červenou přešel jen jednou v životě. Nebo dvakrát. Nebo třikrát. Mně spíš šlo o to, že někteří (možná i PepaSFI, ať posoudí on sám, ale určitě jiní, třeba Kapica) tady programově porušují pravidla v situacích, které jim jsou vlastní. Porušování pravidel zdůvodňují tím, že jejich porušením v danou chvíli nemůžou nikoho ohrozit, což považuju za celkem validní argument. Horší ale je, že někteří tento argument dopřávají jen situacím, do kterých se dostávají oni a odmítají ho přijmout v situacích, do kterých se nedostávájí. Takže… nemám nic proti:
Ehm, je asi trochu rozdíl jestli porušuju pravidla tak že _nikoho nehrožuju_Kruh se uzavírá :).
Jaký chlubení? Konstatuju realitu! Sakra. Silniční cyklistika je takový sport, který vyžaduje jaksi silnici. Trasy je nutné střídat, někdy se trénují kopce, jindy rychlost, technika.... Holt se nevyhnu někdy dálnici. A co. To je takovej sport. I s tím rizikem. Vzhledem k letitému provozování tohoto sportu jsem pro řidiče předvídatelná. Vím co dělám a opravdu řidičům nekličkuju před nárazníkem. Jsem v klidu, nestřečkuju na tý silnici a řidič to vidí. Krom toho jsou to trasy, kde nás jezdí dost. Doma na dvorku to fakt nenajedu. Ach jo.
Holt se nevyhnu někdy dálnici. A co.
Lidi se k sobě mají chovat slušně a kdokoliv porušuje daný řád na pozemních komunikacích je debil, kterému se to dříve či později vymstí.
Ano, jsem debil. Byla jsem dlouho přesvědčená, že nic neporušuju, ale brácha mne vyvedl z omylu. Píšu to níže. Někdo, kdo byl pro mne autoritou mi ukázal, jak se dostanu z Prahy na určitá místa a tak jsem jezdila, jak mi ukázali. V domnění, že se to smí. Postupem času jsem hledala i jiné varianty, jak se dostat z města. Silnici jezdím asi od 16let, dlouhou dobu na závodní úrovni. V té době ženská cyklistika neexistovala, tak jsem se učila jezdit s cyklisty z Dukly a triatlonisty. Teprve u práce kurýra mi došlo, jaké mám mezery ve znalostech pravidel silničního provozu. To, že na dálnici s kolem nesmím jsem nevěděla dlouho.
Měla jsem štěstí. Po karambolu s chodcem na chodníku se chodníkům vyhýbám. Pak mi nacouvalo auto do cesty, to nebyla mnou zaviněná nehoda. Řidič byl slušný. Jinak nic. Žádnou nehodu jsem nezpůsobila.
Co se může stát jsem si uvědomovala v průběhu času. Byly závody, které se jezdily za provozu a naštvaný řidič otevřel dveře... Závod byl normálně organizován, provoz aut byl omezen. Ne zcela uzavřen.
Neznalost neomlouvá a za tou větou si stojím. Dělala jsem hodně hloupostí. Právě proto se je snažím už nedělat.
Proč vlevo? Tomu nerozumím já.
Nemyslím že by bylo (pro cyklistu) bezpečné, pokud bych kolem něj (třeba na té krajnici) projel v pravém pruhu. Přejedu do levého, omezování neomezování, jako by ten cyklista byl hodně široké auto, které musím předjet. Za mohutných nadávek. Ne že by mi tam zavazel, nebo mi vadilo že se vystavuje riziku. Ať si ten člověk s životem dělá co chce, přeci jen je to jeho život. Ale až ho někdo srazí, ten někdo s tím bude muset jít večer spát.
A po krajnici... Dobře, odstavný pruh bych se skřípěním zubů ještě toleroval, pokud se úsek nedá objet jinak, ale po krajnici?!? Co to udělá když tě minou dva předjíždějící se kamiony? Bo s odstaveným autem to celkem zacloumá... Pravda je, že po dálnici jsem na kole nikdy nejel, jednoduše proto, že bych se bál.
A po krajnici... Dobře, odstavný pruh bych se skřípěním zubů ještě toleroval, pokud se úsek nedá objet jinak, ale po krajnici?!?Krajnice je od jízdních pruhů dál než odstavný pruh (tam, kde odstavný pruh je).
Ano, přesně.
Prosímtě, já tomu nerozumím, je trasa na Štěchovice dálnicí? Od Mostu inteligence v Bráníku, když se přejde most na tu Strakonickou a jel bys dál kolem Chuchelského závodiště na tu Davli. Přes Měchenice. Někde píšou, že je to rychlostní komunikace. Tamtudy se jede přece i na Příbram. Tak možná je to označení dálnice až někde u Zbraslavi? Dlouho jsem tam nebyla, tak nevím.
Neudělá ti to nic, protože s tím počítáš a srovnáš se. Je to síla, ty kamiony, ale s nárazem větru počítáš, páč to tisíckrát znáš. Maximálně skončíš ve škarpě. Řidiči na trasách, které jsem popsala jsou zvyklí, vědí o nás. V tom odstavném pruhu na Davli potkáš i běžce. Jedu stabilně, nekličkuju, nestřečkuju. V tom jsou okresky horší pro řidiče i cyklisty. Jsou užší. Tam když cyklista neudrží směr, skončí buď ve škarpě nebo pod autem. Mým cílem také není řidiče přivést do kriminálu.
Ano, máš pravdu. Zrovna na Kladno se dá jet okreskami. Párkrát jsem si tu cestu po okreskách dala. Nějakých 10 let na Kladno už nejezdím. Což mne neomlouvá. Další 2 popsané dálnice se už dnes dají objet tak, že se dostanu za ten nutný úsek, který jsem dříve po dálnici jet musela. Ale před 20 lety mne kluboví cyklisti naučili dojet na Davli přes výpadovku na Příbram. I když to v Google mapách jako dálnice nevypadá. Píšou, že to je rychlostní komunikace. Kamiony tam jezdily mohutně.
Párkrát jsem zkusila cestu po Modřanské straně Vltavy, cyklostezka ještě nebyla a silničky podél Vltavy byly otřesné. Tak jsem se vrátila na svou oblíbenou Strakonickou. Dneska to jde objet po cyklostezce. Podolská cyklostezka je pro mne sice nutný zlo, ale lepší než nic. Potřebuju jet rychle a rychlost udržovat. Tam věčně brzdím.
Koukám na tu trasu do Google mapy a ta silnice je značená modře. Po Strakonické je to silnice č.4 a pak 102 na Slapy. Dálnice jsou E plus nějaké číslo a jsou značený zeleně, ne?
Uznávám svou hloupost a jistou myšlenkovou rigiditu. Naučila jsem se nějaké cesty, jak vyjet z Prahy a pokud si nezkusím, že to jde jinudy, tak jezdím dle zvyku. Na starou Benešovskou se musím dostat přes Nuselák, pak po 5.květnu k odbočce na Kačerov. Pár metrů po dálnici to bude. Těch pár metrů po dálnici se dá nahradit. Také už vím jak. V 16 jsem nad tím tak nepřemýšlela. Starší, zkušení cyklisté mi ukázali cestu a tak jsem jezdila. Teprve časem mne napadlo, projet i jiné trasy a zkusit to jinak.
Po chodníku jet nechci, zažila jsem kolizi s chodcem, který vyběhl z domu. Kdysi, zrovna na chodníku v ul.5.května. Nejela jsem nijak rychle, ale i tak jsem letěla přes řidítka. Dosud mám jizvu na obličeji. Naštěstí se chodci nic vážného nestalo, ale od té doby se chodníkům důsledně vyhýbám. Byla to má chyba.
Svou blbost nepopírám. Prostě mne dřív nenapadlo, že na dálnicích nemám co dělat. Trénovali tam jiní, tak se to asi smí. Takhle jsem uvažovala. Určitě hraje roli to, že nejsem řidič. Jela jsem vždy slušně, klidně, ukazuju změnu směru, ohlížím se za sebe, nemyškuju řidičům před autem. Nehodu jsem nezavinila, vyjma té na tom chodníku. Policisti na silnici mne nikdy nestavěli. Člověk zraje. Také už vím, že je kolo hodně o štěstí. Jenže tyhle věci si člověk uvědomí časem v souvislostech. Asi 5 let jezdím už jen na MTB, což na silnici není, ale k silniční cyklistice se vrátím.
Jé, děkuju Tak to mám o hřích míň. Ten nejčastější
Žádný zákaz pro cyklisty tam nebyl, pokud vím.
Také občas musím jet po chodníku,......Proboha co to je za kec? To jsi k tomu kolu přišroubovaná, že nemůžeš slézt a normálně ho vést? Nebo je pro tebe pohodlnější (rychlejší) na něm zůstat dřepět? Také občas jedu na kole po chodníku, ale rozhodně bych to neprezentoval jako, že "musím". K jízdě na kole po dálnici se snad ani nemá cenu vyjadřovat. Že se nejde při cyklistice vyhnout dálnici je jen kec, jen toho musíš víc našlapat. Jestli jsi se živila jako kurýr chápu, že jsi potřebovala být někde rychle, a vydělat, ale správné to prostě není. Tak to neomlouvej svojí opatrností a neodvolávej se na toleranci.
Ten chodník, o kterém píšu je Nuselák. Na Nuseláku je jízda po chodníku roky tolerována. Polisti tam chodí často a nevím o nikom, koho by z kola sundali. Od Dubna je tam ofiko cyklostezka. Slezu, když vidím matku s dětmi, která se bojí nebo se mi děti zdají nevyzpytatelně pobíhající. Jo, hardcore na Nuseláku mezi autama už jsem také párkrát absolvovala, nasraní jsou řidiči, ale proč, když je ten chodník dost široký. Jasně, nemusím, mohu se projet Nuselským údolím..
Kdybys četl celou diskuzi, píšu, že už vím, že se dálnici vyhnout dá.
Pokud je silnice opradu jedine mozne reseni kudz z bodu A do bodu B, tal mi cyklisti ani chodci nevadi, ale v pripade ze je hned vedel chodnik, pripadne cyklosteska a serou se mi na silnici, tak jim rikam bacili silnic :D. Dalsi velky problem je ze na to aby clovek mohl jezdit autom potrebuje ridicak, tudiz se musi naucit zakony a aspon vetsinou castecne vi jak se chovat. Kdezto takovej chodec ci cyklista vetsinou pokud nemaji sami ridicak a tom jak se ma jezdi vedi prd a jen zpusobuji problemy a komplikace, dale u auta je omezeni na zrak, vekove atd. Coz u kola ani u chuze neni, takze neni problem potkat skoro slepo 80 letou babinu na kole jak se kymaci s 10kg taskami na kazde strane riditek.
Pokud je silnice opradu jedine mozne reseni kudz z bodu A do bodu B, tal mi cyklisti ani chodci nevadi, ale v pripade ze je hned vedel chodnikJasně, a když půjdeš po chodníku, tak ti zase budou vadit tam :).
a aspon vetsinou castecne vi jak se chovat.To odporuje mému pozorování.
Kdezto takovej chodec ci cyklista vetsinou pokud nemaji sami ridicak a tom jak se ma jezdi vedi prd a jen zpusobuji problemy a komplikace, dale u auta je omezeni na zrak, vekove atd. Coz u kola ani u chuze neni, takze neni problem potkat skoro slepo 80 letou babinu na kole jak se kymaci s 10kg taskami na kazde strane riditek.Podle mě má řidičák většina cyklistů.
Hmm tak ocividne se oba nachazime v jinaci zemi :D
Já řidičák nemám, nechci ho a do auta si hned tak k někomu nesednu. Pravidla a značky mi vysvětlili na dopravním hřišti, táta a brácha. Měli jsme i dětské knížky, kde byly určité situace, třeba přednosti v jízdě namalované a byly tam i testy. Řidiče v Praze obdivuju. Běžně vidím, když jedu s bráchou, jak někdo vyleze do silnice zpoza zaparkovaných aut a řidič musí okamžitě reagovat. To je pro lidi s dobrými nervy. To bych nezvládla.
Nejlepší školou v pravidlech byla kurýřina. Policajti mne 1x odchytili na chodníku, řešili domluvou. Jsem se v některých místech bála. Třeba Žitná směrem na Karlák je maso Ale zvykla jsem si. Nebo v pubertě jsem jezdila večer bez osvětlení, zase brácha mi vysvětlil, že mne řidič nevidí. Tak od té doby mám bliknu vpředu i vzadu a světlo. A reflexní hadry. Chápu řidiče a nehodlám je štvát. Je to zbytečná hloupost. Stačí se vžít do role řidiče.
Na dálnicích nás policajti tolerovali. Dá se jet většinou v odstavném pruhu nebo na jeho rozhraní. Mohli by nás prudit kvůli blatníkům a výbavě závodních kol, naštěstí to nedělají. Na červenou nejdu nikdy, páč má s sebou většinou syna a ten ví, že až padne zelená jdeme. Když vidí lidi, kteří přejdou na červenou, vysvětluju, že jsou hloupí a že riskují. V tomle jsme důslední.
Hodně hnusné je, kolik mentálů jede po chodníku u porodnic. Podolí, Apolinář. A nejedou zrovna pomalu U Apolináře není vidět, že někdo vychází. Vychází často matka nebo otec s miminkem v autosedačce.
Také se nám stalo, že syn, asi ve 3 letech, nechtěně vrazil na kole do kočárku. Tak manžel hned řešil, jestli se něco dítěti v kočárku stalo a dal matce číslo, kdyby něco. Máme pojistku. Naštěstí se nic nestalo. Manžel to řešil slušně a samo, že se k zodpovědnosti hlásil.
Nevidím nic složitého na ohleduplném chování
Já řidičák nemám, nechci ho a do auta si hned tak k někomu nesednu.Neříkám, že všichni, a naprosto tě chápu.
Třeba Žitná směrem na Karlák je masoTo jsem taky jezdil na kole po chodníku, ale pomalu (běžec by mě předběhl). Nedělal jsem kurýra, jen jsem se dostával na metro, abych se převezl na čerňák a mohl vyjet po vesnicích směrem na kokořínsko.
Na červenou nejdu nikdy, páč má s sebou většinou syna a ten ví, že až padne zelená jdeme. Když vidí lidi, kteří přejdou na červenou, vysvětluju, že jsou hloupí a že riskují. V tomle jsme důslední.Nojo, když mě to rodiče museli vysvětlit do všech důsledků. Naše nejbližší velká křižovatka je na červenou bezpečnější než na zelenou (když je červená, jedou auta, na která vidíš, když je zelená, jedou auta, na která nemáš šanci vidět). Do toho je tu bezpečnější přecházet mimo přechod než na přechodu. Kromě toho, že nejlíp se tu přechází za stojící tramvají, což dětské knížky o přecházení ulice určitě taky zakazují.
Hodně hnusné je, kolik mentálů jede po chodníku u porodnic. Podolí, Apolinář. A nejedou zrovna pomaluU apolináře to znám dobře, ale rychlé cyklisty jsem tam ještě neviděl. Ale pravda je, že když někde potřebuju projet po chodníku, nezjišťuju si, co je v okolí za budovy :), ale všude jezdím krokem, protože mám čas :).U Apolináře není vidět, že někdo vychází. Vychází často matka nebo otec s miminkem v autosedačce.
Já Vás nechápu, než jet na kole po chodníku pomalu tak radši slezu a to kolo veduZnám lidi, kteří vedou kolo půl cesty i po silnicích.
bych to uvedl na pravou míru. Bavil jsem se samozřejmě o chodníku na kterém jsou lidi. Nebo hrozí, že mi tam nečekaně vstoupí, třeba z domu. Pokud je to široký rovný chodník bez lidí tak tam to kolo až tak nevadí (přestupek je to i tak).Ono to chce trochu představivosti. V místě, kde bydlím je většina chodníků široká až dost a nějaký ten človíček se dá objet.
K tomu vedení kola po chodníku. Zažil jsem situaci kdy chlapovi prasklo ucho u nákupní tašky a cyklista co ho míjel si rozbil hubu o ten nákup (to jel fakt pomalu).Nejspíš jel příliš blízko nebo příliš pomalu, když se mu něco takového mohlo vůbec stát. A že nevěděl, že si za to může sám, atd… na blbce narazíš kdekoli.
Původně čtyřproudovka přes město a z každé strany chodník širší než leckterá venkovská cesta. Magistrát proto z každého chodníku ubral kus, kde namaloval vyhrazený pruh pro cyklisty. Některým cyklistům se to ale nelibí, protože na křižovatkách mají vždy nějakou drobnou nerovnost a serou se na cestu.Cyklopruhy a cyklostezky se musejí připravovat aspoň trochu rozumně. Jejich účelem nemá být buzerace a vyhození cyklistů ze silnic a cest, ale něco jim nabídnout, co rádi využijí a v důsledku třeba uvolní něco jiného.
Okrsky mají často tak metrovou krajnici, kde cyklista nikomu nevadí, ale spousta raději jede zase v jízdním pruhu, protože tam není tolik kamínku. Ať si tam klidně jedou, ale ať se pak laskavě opřou do pedálu a jedou 90 jako všichni okolo.Řidiči aut to dělají stejně, když na dvouproudové silnici jsou na pravém pruhu nerovnosti. Chodci taky raději vybírají příjemnější cestu. Člověk na kole je pořád stejný člověk, proto se chová stejně jako člověk v autě nebo člověk, co chodí po svých.
Cyklopruhy a cyklostezky se musejí připravovat aspoň trochu rozumně. Jejich účelem nemá být buzerace a vyhození cyklistů ze silnic a cest, ale něco jim nabídnout, co rádi využijí a v důsledku třeba uvolní něco jiného.Občas mám ale pocit, že i když se něco nabídne (za drahé peníze), je to k ničemu. Třeba když se draze vybudovala asfaltová cyklostezka na trase Pardubice - Nemošice, mnozí cyklisté zcela nelogicky jezdili dál po silnici, kde jim přitom hrozilo mnohem větší nebezpečí (provoz je tam velmi hustý, hlavně ráno) než na cyklostezce, která je skoro tak široká jako ta silnice.
Jinak byste věděl, že krajnice není určená k jízdě jakýmkoli dopravním prostředkem.To není pravda (§ 57, odst. 2): Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.
krom škody 1203, který je čtyřstopá :))A taky krom Velorexu
Měl jsem pocit, že něco na tohle téma napsal i Čapek, drobné spory jsou řešeny vládou silné ruky. Spory nebyly řešeny mezi zúčastněnými, ale tak, že se změnil systém. Teď to nemůžu najít, že by to napsal někdo jiný? Měli jsme to ve čtvrťáku na gymplu.
Pokud jde o zavodeni na semaforech, je normalni rozjizdet se rychle, abys v uz tak neprujezdnem meste nezdrzoval zbytecne lidi za sebou, a pro dost ridicu je rychly rozjezd proste prirozena vec, nad kterou nepremysli.A to je asi spíš chyba, že nad tím nepřemýšlí. Při nesmyslně rychlých rozjezdech to akorát zbytečně žere. Chce to rozumný kompromis.
na nepřehldených křižovatkách dávám přednost i když mám přednost sámTo je zlo. Zdržuje to provoz a vznikají z toho nebezpečné situace. Prvně stojí oba naštvaní, kdy už ten druhý vypadne a pak se zase současně rozjedou a ne zřídka rychle, protože jsou naštvaní. Takové pouštění má snad smysl jen v přeplněných městech, kde na hlavní to je pomalu se sunoucí kolona od nevidím do nevidím a vyjet z vedlejší se jinak v podstatě ani nedá, nebo když se chce na dané křižovatce člověk otočit.
Tiskni
Sdílej: