abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 705 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.7.2013 06:26 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    No jo, jenže jak zmiňuješ ve svým blogpostu, na to abys mohl volat přes VoIP, tak potřebuješ datový připojení, což opět zahrnuje jakousi interakci s operátorem. Kdybych chtěl třeba u Vodafonu volat přes VoIP, tak bych musel buď platit 25,-/25MB nebo si pořídit balíček s FUP 150MB za necelých 180,- Nevím sice, jak velký datový tok potřebuje VoIP, ale pokud je kvalita hovoru tak mizerná, že to neustále vypadává, tak stejně musím přejít na normální hovor, což zase vede k tarifikaci (po první minutě se účtuje po sekundě). A abych běhal po městě a sháněl nějakou free Wi-Fi - sorry, ale návrat do začátků mobilní telefonie, kdy se muselo vyběhnout na kopec, aby si člověk mohl zavolat, odmítám. Nehledě na to, že se musí člověk starat o platby jak mobilnímu operátorovi, tak i VoIP operátorovi.

    Nejsem zastánce neomezených tarifů. Spíš sleduju náklady za volání a své chování se tak snažím přizpůsobit, ale z výše uvedených důvodů mě VoIP stále nepřesvědčilo k přechodu. Ale možná jsou výše uvedené názory zkreslené nedostatkem informací, případně jejich stářím (dlouho jsem se o to nezajímal).

    Jen pro mou informaci - když volám přes VoIP, tak můžu volat na jakýkoliv číslo, nebo musí mít protějšek taky VoIP? Jak je to s VoIP a roamingem?
    regine2 avatar 10.7.2013 07:29 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše +++

    +1

    Čítám hodně nadšených článků o volání přes VoIP, ale v praxi nevidím ve svém okolí (asi 150 lidí různého věku) nikoho, kdo by mobilně VoIP užíval. Sám běžně z internetových klonů komunikace užívám téměř denně Google Talk (hlas+video).

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    10.7.2013 09:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    U nás má celé příbuzenstvo fayn, vč. hardwarových telefonů.
    10.7.2013 09:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Aha pardon, nevšim jsem si toho "mobilně". Tak to je jiná...
    10.7.2013 12:03 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    ten Fayn vypadá zajímavě ale zajímalo by mě pár věcí: kdž bych k nim přešel tak si nechám svoje staré číslo? - Mám Vodafone... A ještě jedna věc, nepíšou tam nic o 3G nebo FUPu tak moc nevím, jaké s tím máte Vy zkušenosti?
    10.7.2013 12:05 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    A ještě by mě zajímalo jak je to za firewallem - dost často jsem ve škole a tak by bylo k ničemu kdyby mi to nefungovalo na školní wifi..
    10.7.2013 12:31 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Záleží, jak to tam mají nastavené.
    Jendа avatar 10.7.2013 14:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    the.max avatar 10.7.2013 12:25 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Pokud vim, tak Fayn je pouze VoIP operator, takze k jeho provozu je NUTNE mit nejake funkcni internetove pripojeni. Takze bud je to na doma, kde je po byte wifina, pripadne venku kde je chytitelna nejaka volne pristupna wifina, ale rozhodne to neni nahrada za mobil. Preneseni cisla asi by jit mohlo, ale bude to pocitam za 1000kc jako u jinych VoIP operatoru. Otazka ale je, jestli by slo prevest i mobilni cislo.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    pavlix avatar 10.7.2013 13:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Přenesení čísla Vodafone není možné, je to jiný typ služby a tím jiný typ čísla. Jinak ha-vel na mobilní služby údajně převádí zdarma, na ně si zrovna Vodafone převádím. Ale čistokrevný VoIP ti číslo nepřevede.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2013 15:59 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++

    Ano, není možné přenášet číslo mezi pevnou a mobilní sítí. Abys mohl k nějakému VoIP operátorovi přenést číslo, tak to on musí být zároveň virtuální mobilní operátor.

    Zbývá jedině simulovat CLIP.

    pavlix avatar 10.7.2013 18:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Ten CLIP mě zajímá, když jsem si o tom chtěl něco zjistit, nebyly zdroje a u několika operátorů vůbec netušili.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2013 21:53 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++

    U Odoriku to funguje tak, že si zřídíš linku (první je zdarma) a k ní nomadické číslo za 10 Kč (vyplňuje se tam adresa - jak tu někdo psal kvůli IZS). Musí to být nomadické číslo, protože se to bude používat mobilně (i mimo kraj) a to se u geografického nesmí. Pak si v konfiguraci nastavíš, že chceš nastavit CLIP na nějaké mobilní číslo a oni si ověří, že Ti patří. Přijde Ti SMS v náhodné době 1 - 3 dny s kódem, který je třeba zadat do systému.

    Kdykoliv pak z té linky voláš (ať už je zaregistrovaná v nějakém VoIP HW telefonu nebo pomocí zpětného volání) tak se zobrazuje to mobilní číslo.

    Docela dobrá finta u Odoriku je, že můžeš mít vícero linek a při vytáčení zvolit přes, kterou budeš volat a tím volit CLIP. Já mám nastavené tři: 2x mobilní číslo a jedno geografické. Ve VoIP HW telefonu se volba provádí pomocí hvězdičky a čísla linky např. 777999888*3. Výchozí nastavení je manželčin CLIP (ona by si zvolit linku nevzpomněla), svůj CLIP používám když volám já a když nechci, aby měli můj mobil, tak volím pevnou.

    10.7.2013 12:30 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++

    Nevím jak fayn, u Odoriku si můžeš nastavit odchozí CLIP, to že se volanému bude zobrazovat mobilní číslo (jen musíš prokázat, že jsi jeho majitelem).

    Jakou máš bitrate?

    Luk avatar 10.7.2013 14:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Jde to nastavit i u dalších operátorů, např. VooCall.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.7.2013 20:40 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Potvrzuji, používám to. Potvrzení probíhá opsáním kódu z SMS, naklikáné je to hned a funguje to ;-).
    Baník pyčo!
    11.7.2013 19:01 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Odorik byl v pohod ve Vídni na HDSPA, v Praze jsem zkoušel síť O2 a bylo to krajně zoufalé. Při hovoru se s rozumným kodekem přenese cca 500 kB/min. Nicméně i volání s callbackem (t.j. například 2x cena volání na mobil, odorik t.č. 2 Kč a bude se zlevňovat) je lepší než jakýkoliv klasický operátor.
    Rezza avatar 11.7.2013 13:04 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    S VoIPem pres mobil jsem mel problem, vesmes spatne. Takze ted volam pres Voocall callback. Napsal jsem si na to peknou aplikaci, takze uz ani originalni neumim pouzivat :D To je udel lidi, kteri chteji mnoho dat a za to jsou trestani nepouzitelnymy tarify pro volani :). Ale s clankem nesouhlasim, znam hodne lidi, kterym se to vyplati. Co je horsi je to, ze se ztratila flexibilita. Muzes mit bud tohle nebo nic. A s 1.5 GB co davaji max vyziju max 2 tydny pri beznem pouziti mobilu.
    vencour avatar 13.7.2013 00:11 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Cooo je s tim fupem? Na kolik pak padá rychlost? Na nulu padá jen při roamingu.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 13.7.2013 01:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    FUP u Vodafonu znamená, že po vyčerpání daného objemu je internetové připojení nepoužitelné. Rychlost klesne na 20 Kb/s, což vypadá relativně snesitelně (je to zhruba polovina někdejší rychlosti přes dial-up), ale nedá se přes to v podstatě dělat vůbec nic. Jinak součástí FUP je také to, že tahle brutálně nízká rychlost se uplatňuje i před vyčerpáním objemu u všech portů s výjimkou přesně specifikovaných. Mezi nimi chybí například port 587, takže kdo si nastaví poštovního klienta na správný odesílací port, neodešle skoro nic.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vencour avatar 13.7.2013 08:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    No nazdar, to je Vodafone asi nejhorší? O2 i T-mobil mají tuším aspoň 200kbps ...?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 13.7.2013 13:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Je to složitější. Co jsem koukal, tak u O2 se to kd 1.3.2013 měnilo. Sice je u "bílé zóny" skutečně těch 200, ale do ní spadá pouze obyčejný web, další důležité protokoly (např. pošta) už jsou v zóně šedé, kde rychlost padá na 32 Kb/s. A například FTP je dokonce v hnědé zóně, kde po vyčerpání limitu rychlost padá na nulu. Část provozu (P2P) je u většiny tarifů blokována úplně. T-Mobile snižuje na 64, resp. 32 Kb/s (asi down/up, ale nevím to jistě).

    Faktem je, že Vodafone je v tomto zřejmě nejhorší. Na druhou stranu má zase balíček FlexiData, kde je 1 GB za 499 Kč a má platnost 3 měsíce. Je výhodnější používat toto než klasický "základní" datový tarif (protože měsíční cena je prakticky stejná, ale dat je tam víc a lze je využít i nerovnoměrně), akorát se to musí vždycky aktivovat ručně (po vypršení platnosti). Pochopitelně to ale není žádné terno, všechny české datové tarify jsou víc pro zlost, než pro cokoli jiného.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.7.2013 13:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Šedá zóna: zabezpečené surfování (… e-mail, …)

    WtF?

    vencour avatar 13.7.2013 13:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +++
    Použité protokoly jsou marketingově popsány, roztříděny, čisté html je bez omezení, html s dlouhýma sešnama (ftp přes prohlížeč?) už má být nějak penalizováno. Pro ilustraci. Tušim skype je taky nějak zařezávanej.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    pavlix avatar 10.7.2013 07:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    VoIP je na vykecávky fajn, jen co je pravda. Na běžný mobilní provoz přecházím z Vodafone, kde jsem dlouhodobě přes nějakou akci volal asi za 3,50 (teď mi vrátili cenu na 6,50) na ha-vel, který za předplatné nabízí volání na mobily tuším za 2,00.

    Takže zatímco vodafoňáci se mi kvůli zvýšené útratě snaží nacpat neomezený tarif, já se chystám svých cca 40 provolaných minut přesunout na nižší cenu, kdy bych se zřejmě měl vejít do dvou stovek.
    Jen pro mou informaci - když volám přes VoIP, tak můžu volat na jakýkoliv číslo, nebo musí mít protějšek taky VoIP? Jak je to s VoIP a roamingem?
    To mi přijde jako hodně blbej dotaz, když se v blogpostu píše i přímo cena.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2013 08:23 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    To mi přijde jako hodně blbej dotaz, když se v blogpostu píše i přímo cena.

    No já jsem tím dotazem spíš myslel, jestli to VoIP funguje i v roamingu. Teď když o tom tak přemýšlím, tak je vlastně zase vázaný na datový tarif u operátora - tj. konkrétně u Vodafonu to je 14,-/1MB v roamingu, takže je to snad ještě dražsí než normální volání v roamingu (opět nevím, jak moc datově náročný VoIP je - datový tok nebo objem přenesených dat za 1 minutu hovoru).
    pavlix avatar 10.7.2013 08:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    No já jsem tím dotazem spíš myslel, jestli to VoIP funguje i v roamingu.
    VoIP roaming neřeší. Jediné, co potřebuješ je datová služba. Vybereš si, jestli využiješ lokální neplacenou (hotspoty), lokální placenou (regulérní datový tarif) či roaming. Navíc tě nikdo nenutí používat jenom VoIP, pokud se ti v některých případech nevyplatí.

    Datový tok bych tahal z paty, ale pokud si dobře pamatuju, tak max desítky kbit/s.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2013 09:51 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Zakladni (G.711) je 64 kbps (ktery ma pouze kompresi dynamickeho rozsahu, jinak je v podstate nekomprimovany). Jsou kodovani s datovym tokem pod 15 kbps a bidnou kvalitou zvuku (napr. GSM nebo iLBC), nebo naopak muzes pouzivat kodovani s vyssi kvalitou zvuku a 16 kHz vzorkovanim (napr. speex-wb ma cca 40 kbps). Ale pokud volas pres VoIP do PSTN, tak zavisi na tom, co umi tvuj operator.
    10.7.2013 08:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.

    Čtěte pozorněji. Z vět

    Pokud je člověk v dosahu internetového připojení (stačí prakticky jakékoli dnes běžné), volá přes VoIP. Pokud v dosahu není, využije klasické volání.

    mi připadá dost zřejmé, že autor nemluví o VoIP přes mobilní připojení, ale o používání VoIP tam, kde je "normální" připojení (doma, v práci), a klasickém mobilním volání tam, kde připojení není (s tím, že si v první řadě rozmyslí, jestli potřebuje volat hned teď nebo jestli to počká, až připojen bude).

    Jak je to s VoIP a roamingem?

    S jakým roamingem? VoIP operátor vám nebude kádrovat IP adresu, jestli je česká. Nezajímá ho, jak jste si zařídil připojení k Internetu a kde. Pokud v zahraničí použijete data roaming českého mobilního operátora, tak samozřejmě proděláte kalhoty; pokud si zařídíte levné místní připojení nebo ho máte dokonce zadarmo (nebo "zadarmo" - třeba v ceně ubytování), tak platíte totéž, jako kdybyste byl doma.

    10.7.2013 08:30 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    To jo. Jenže to pak popírá podstatu mobilního telefonu - tj. že můžu volat odkudkoliv. To si můžu pořídit rovnou pevnou linku. Když jsem doma, tak volám přes moji vlastní Wi-Fi a objem dat neřeším. Pokud je to v blogpostu myšleno takto, tak pak je určitě volání přes VoIP levnější, ale pořád jsem přivázanej k příslušnýmu AP (nehledě na to, že jsem se setkal s tím, že zaměstnavatel povolí přístup zaměstnancům na Wi-Fi jenom na přímou žádost a to jenom v odůvodněných případech např. z důvodu zabránění zaměstnancům stahovat si soukromá data resp. blokovat linku jejich soukromým provozem).
    10.7.2013 09:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    To jo. Jenže to pak popírá podstatu mobilního telefonu - tj. že můžu volat odkudkoliv.

    Neřekl bych, že ji to popírá. To, že můžu volat odkudkoli, neznamená, že musím. Nevidím nic nesmyslného na tom, že okamžitě a z terénu vyřídím to, co vyřídit rychle potřebuju, ale s tím, co bude trvat dlouho a nijak to nespěchá, počkám, až budu doma nebo někde, kde mám připojení.

    Josef Kufner avatar 10.7.2013 11:42 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    ... Nehledě na to, že pokud to trvá dlouho, tak je stejnak lepší počkat na vhodné místo a klid.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.7.2013 08:37 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Ještě doplním větu:
    "VoIP operátor vám nebude kádrovat IP adresu, jestli je česká."
    která je pravdivá, ale pokud to právě nebude česká IP adresa, tak to fungovat nemusí.
    10.7.2013 12:29 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    nemusí pokud bude Čínská
    10.7.2013 12:33 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Vždyť to píšu stejně, že pokud nebude česká, že to nemusí fungovat a nejen pro čínské, ale i v Evropě.
    Jendа avatar 10.7.2013 14:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Proč by nemělo? Máš blbého operátora…

    (z cizích sítí stejně radši přes VPN :)
    10.7.2013 15:47 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.

    Protože to odporuje telekomunikačnímu zákonu. Geografická čísla je možné používat pouze uvnitř konkrétního kraje a solidní operátor si to trochu hlídá (aby se to nepoužívalo alespoň v zahraničí), protože nikdo neví, co by se stalo, kdyby to "orgány" zjistily. Kdo by dostal flastra.

    Pro nomadická čísla to neplatí a jasná odpověď zda je možno je používat v zahraničí není. Takže ta zřejmě fungovat budou.

    10.7.2013 16:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Nemůžu si pomoci, ale samotná idea "geografického čísla" mi v roce 2013 připadá jako anachronismus. V souvislosti s VoIP telefonií je to už naprosto absurdní… Je mi ale jasné, že úřady, a zejména ty telekomunikační, realita zasahuje jen velmi pomalu.
    10.7.2013 16:31 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.

    Jo, asi rozdělení na pevné a mobilní jednoho dne zmizí. Ale do nedávné doby nemohli být VoIP operátoři taky mobilní a tak to jinak dělat nešlo. Vždy zákony reagují na realitu zpožděně.

    10.7.2013 16:36 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Zda je možné nomadická čísla používat v zahraničí možná jasně zodpovězeno není, nicméně jako VoIP operátor máme povinnost směrovat hovory na tísňové linky do správných krajů, takže ve výsledku stejně musíme po zákazníkovi chtít jeho adresu...
    pavlix avatar 10.7.2013 18:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Protože to odporuje telekomunikačnímu zákonu. Geografická čísla...
    Takže to zákonu neodporuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2013 21:36 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    U geografických odporuje (mám vyzkoušené u jednoho operátora a opravdu to blokoval), u nomadických se neví.
    Luk avatar 10.7.2013 22:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    u nomadických se neví

    Obecně se v takových případech postupuje podle zásady, že co není zakázáno, je povoleno ;-)

    Ovšem zákon říká, že:

    Geografickým telefonním číslem se rozumí číslo z číslovacího plánu, kde část jeho číselné struktury obsahuje geografický význam užívaný pro směrování volání na fyzické umístění koncového bodu veřejné komunikační sítě.

    Čili jinak řečeno, význam to má čistě pro pro směrování volání (u VoIP samozřejmě postrádá smysl). Naproti tomu:

    Negeografickým telefonním číslem se rozumí číslo z číslovacího plánu, které není geograficky vázaným číslem, zejména čísla pro přístup ke službám na účet volaného, služeb s vyjádřenou cenou a účastnická čísla veřejných mobilních komunikačních sítí.

    A dále:

    Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen zajistit, je-li to technicky proveditelné a ekonomicky přiměřené, s výjimkou případů, kdy se volaný účastník rozhodl z obchodních důvodů omezit přístup volajících, kteří se nacházejí v určitých geografických oblastech, aby koncoví uživatelé měli v rámci Evropské unie přístup
    a) ke službám poskytovaným prostřednictvím negeografických telefonních čísel a mohli tyto služby využívat

    Jinak řečeno, je to přesně naopak: platí dokonce povinnost umožnit používání v rámci EU! Tohle je sice zjevně zamýšleno pro účely roamingu, ale platí to úplně stejně i pro VoIP. Tedy ve zkratce je to tak, že u nomadických čísel připojení odjinud zákonu neodporuje (a připojení z EU dokonce fungovat musí).

    Ještě ke geografickým číslům: zákon nezakazuje jejich používání mimo danou oblast (viz výše). Dokonce ani neukládá operátorům, aby takovému používání jakkoli bránili. Veškerá ustanovení se týkají povinné přenositelnosti čísel, která je u těch geografických omezena jen na danou geografickou oblast.

    Je samozřejmě možné, že by se ČTÚ mohl snažit "nesprávné" používání geografických čísel pokutovat (už to kdysi zkoušel u dial-up připojení na běžných číslech), ale podle mě k tomu nemá oporu v zákoně. Nemůže se ohánět "porušení číslovacího plánu", protože ten (ani příslušná vyhláška) nemůže ukládat žádné zákazy ani povinnosti, to může pouze zákon. A ten podle mě definuje geografická a negeografická čísla poměrně jednoznačně a žádné zákazy/příkazy tohoto typu nestanovuje.

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.7.2013 22:59 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Díky za rozbor. Ještě uvedu konkrétně: VOX 802 geografické číslo mi na Ukrajině nefungovalo.
    Jiří Němec avatar 10.7.2013 11:28 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Když jsem poblíž wifi pak se dá využívat přímo SIP po wifi 0.55Kč/min, mimo dosah se použije callback což stojí 1.1 Kč/min + 0.55Kč za prozvonění, ve výsledku lehce nad 1.1Kč/min při tarifikaci 1 + 1 + prozvánění.

    Jen tedy poslední dobou dost zvažuji napsat si pro android aplikaci která mi dá při volání na výběr čím chci volat a čím inicializovat callback, ta oficiální voocall aplikace umí inicializaci pouze webovým api. Za doby androidu 2.3 to bylo pohodlnější, stačilo si v několikařádkové aplikaci odchytit intent volání a poslat tu sms hned po výběru aplikace shot , od JB člověk musí vybrat aplikaci a poté stisknout "pouze jednou", což je až moc komplikované. A to nemluvím o dalším dialogu který přidává vestavěný androidí SIP klient.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    10.7.2013 12:41 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Jiří Němec avatar 10.7.2013 13:03 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Minimálně v době kdy jsem to zkoušel to neumělo smskovou inicializaci. Asi bych měl popřemýšlet i o inicializaci prozvoněním, to v poslední době používám nejvíce.

    Odorik trochu pomalu reaguje na změny cen, účet sice mám ale nepoužívám.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    10.7.2013 15:54 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Co se týká pomalé reakce, tak to záleží s kým to porovnáváš, protože je to jeden z mála, kdo nějak rozumně reaguje, ale to je pravda, že nebývá první.
    10.7.2013 16:05 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Mimochodem byla by to zajímavá statistika, který z operátorů, jak rychle na změny reaguje.
    12.7.2013 22:24 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.

    To co jsem napsal byla trochu provokace, protože jsem čekal, že sem někdo nějakou informaci hodí a z té vyplyne, že Odorik je jedním z těch, kteří reagují na změny rychle.

    Od 1.7. jsou nové terminační poplatky a jediný, kdo zatím zareagoval byl Voocall a od pondělí mění ceny Odorik.

    10.7.2013 12:24 hyjeee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    150MB za 180,- vy šílíte? V zaostalem Slovensku maji za 6€ neomezeny opravdu neomezeny datovy tok u O2!!! Jak je mozne ze se v ČR udrzuje trh s tarify pod bodem středověku? to je tak směšné až se mi chce brečet.
    Luk avatar 10.7.2013 14:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    S daty je to tragédie. Nejen cenová, ale i z hlediska pokrytí (jsme na tom asi i hůř než Ukrajina). Rozumná rychlost je k dispozici jen ve větších městech, jinak je člověk hodně rád za EDGE. Například 1. železniční koridor (kde by se dal očekávat opak) je prakticky nepokrytý. Vlak vyjede z klánovického lesa směrem na Úvaly a rychlost spadne. Se štěstím člověk chytne HSPA v Kolíně, spíš ale až v Pardubicích.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.7.2013 15:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Například 1. železniční koridor (kde by se dal očekávat opak) je prakticky nepokrytý. Vlak vyjede z klánovického lesa směrem na Úvaly a rychlost spadne.
    Lepší než 4. koridor mezi Prahou a Budějovicemi. Tam dost často není signál ani na to, aby si člověk zatelefonoval.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 10.7.2013 14:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    A co takové Rumunsko (pokud máte povolený JS, je třeba kliknout na Abonamente).
    gtz avatar 11.7.2013 00:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Mezi sousedními zeměmi jsme na to opravdu nejhůře. V cizích zemích se vyplatí koupit předplacenou kartu včetně rychlého netu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Rezza avatar 11.7.2013 13:06 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Me spis zajima, jak ty cizi zeme, i ty zapadni to pokryti barvi. Protoze krome velkych mest se na vic nez EDGE dostanu malokde. Trosku jsem byl v soku.
    Jendа avatar 10.7.2013 14:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    1 Kč/MB je špatná cena i na český trh.
    Jen pro mou informaci - když volám přes VoIP, tak můžu volat na jakýkoliv číslo, nebo musí mít protějšek taky VoIP? Jak je to s VoIP a roamingem?
    Když má VoIP číslo (a tvůj VoIP operátor s ním má peering), tak to většinou projde úplně zadarmo. Jinak se to routuje přes PSTN a platí.
    10.7.2013 08:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.

    Ta úvaha zní logicky - trpí ale IMHO chybou, že autor implicitně předpokládá, že ostatní používají telefon stejným způsobem jako on. V tomto případě že lidem volají jen tehdy, když v tu chvíli potřebují vyřídit něco konkrétního, co je potřeba vyřídit dřív, než se uvidí; a z terénu volají jen kvůli věcem, které nepočkají, než půjde zavolat "z pevné". Jakmile vyřídí co potřebovali, hovor ukončí. Pominu-li, že už samo měřítko toho, co počká a co ne, se dostupností mobilních telefonů drasticky změnilo (asi nejsem sám, kdo si při sledování starších filmů občas podvědomě v duchu řekne "Proč mu prostě nezavolá?"), pořád zůstává fakt, že tento usage pattern není zdaleka univerzální.

    Moje manželka mi třeba každý den nejméně dvakrát zavolá, když jsem v práci. Většinou je to kvůli věcem, které by nijak neutrpěly, kdyby počkala, až přijedu domů. Zkoušel jsem ji to odnaučit, ale jakýkoli náznak úspěchu byl vždy jen krátkodobý. Ale tohle je ještě celkem neškodné, protože ty hovory bývají docela krátké.

    Minulý týden jsem jel tramvají do AWH a zpátky. Na zpáteční cestě mne chtě nechtě zaujala žena, která s kýmsi telefonovala tak, že její půlku konverzace nedobrovolně poslouchalo půl tramvaje, bylo to jen nezajímavé tlachání o všem možném. V půlce domluvila a začala leštit; myslel jsem si, že teď bude chvíli surfovat a bude klid. Omyl, jen hledala v seznamu další oběť. Tak jí hovor zvedla "až" asi po 20 sekundách, což volající komentovala slovy: "No, já už se bála, že mi to nezvedneš." Pak se domluvily, že dotyčná jede na Černý Most a že se tam sejdou, protože tam obě dorazí asi tak současně. Fajn, domluvily se a hotovo, řekne si člověk s naším chápáním smyslu telefonní komunikace. Omyl. Přestože se právě domluvily, že se za nějakých 20 minut sejdou, dál spolu klábosily po telefonu. Na Palmovce vystoupila, samozřejmě pořád s mobilem u ucha. Bylo mi jí skoro až líto, když jsem si uvědomil, jakým absťákem bude trpět těch pár stanic ve vlaku, kde není signál a i kdyby byl, stejně by nebylo nic slyšet.

    Myslím že pro někoho jako ona není 1000 minut měsíčně naprosto žádný problém, spíš nezbytné minimum - a v tomto případě by navíc VoIP stejně nic neřešil. Tenhle příklad byl sice trochu extrémní, ale když se nad tím zamyslím, dost často potkávám lidi, u kterých mám pocit, že volají prostě jen proto, aby zabili nudu. Pro takové lidi je neomezený tarif výhrou v loterii. Ale nejspíš ho využije i spousta dalších.

    10.7.2013 08:33 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.

    Ano, myslím, že na tomto postu je kus pravdy. Pár příkladů:

    1) Jedna Američanka mi před nějakými 12 lety říkala, že neděli odpoledne (zřejmě každou) tráví voláním svým známým.

    2) V zahraničí jsem zažil, že řidiči autobusu celou cestu telefonují - třeba 3, 4 hodiny.

    Něco je dáno kulturně (jiná země jiný mrav), něco právě tarify: Američanka neomezené volání na pevnou. Řidič zřejmě nějaký mobilní tarif s neomezeným voláním v síti nebo na konkrétní číslo.

    pavlix avatar 10.7.2013 08:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Nevšiml jsem si, že by Luk tvrdil, že se mobilní služby prodraží všem, ale většině. Už jsem ten názor slyšel a dost se k němu přikláním. To, že by s VoIPem mohli dosáhnout téhož objemu volání za nižší cenu mi přijde víc než zřejmé.

    Ale je tu jiná věc, kterou blogpost ignoruje a to fakt, že lidé mají (subjektivně) peněz dost a stovky měsíčně pro ně nic neznamenají. Je to poznat jak na rychlém přechodu na neomezené tarify, tak na různých kabelovkách apod.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.7.2013 11:33 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Ale je tu jiná věc, kterou blogpost ignoruje a to fakt, že lidé mají (subjektivně) peněz dost a stovky měsíčně pro ně nic neznamenají. Je to poznat jak na rychlém přechodu na neomezené tarify, tak na různých kabelovkách apod.
    +1 Mam uplne stejny dojem.
    Rezza avatar 11.7.2013 13:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Heh, ja jsem ted slysel v MHD rozhovor - vis, ja ti volam, to je nadhera, jsem ted presla na ten neomezeny tarif, pred tim jsem platila majlant, vis, budu u tebe za 15 minut a jela a jela a jela. Nastesti jsem vystupoval po peti minutach. Takze bych tyhle tarify zakazal - jen tihle jedinci to delali i driv.
    pavlix avatar 11.7.2013 13:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Ještěže už nejsem s bejvalkou, nedokážu si představit, že by měla neomezený tarif :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2013 08:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Perlička: pro někoho je i 10000 minut málo. :-) Ale ten člověk je asi celkově mimo - podle toho, že mu nevoní jasně stanovený limit a preferuje mlhavě formulovanou pojistku Vodafone.
    pavlix avatar 10.7.2013 08:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Doplním citaci:
    Ale je tu jedno ale, a to v podobě vyhrazeného práva k omezení služby v případě podezření na zneužití služby neomezeného volání a SMS. Jako příklad uvádějí strojově generovaný provoz nebo zasílání nevyžádaných a komerčních sdělení přes SMS. Budiž, tohle zní docela rozumně, tedy rozhodně lépe než „neomezené“ tarify T-mobile a O2.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2013 11:28 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    10000 je jeden pracovni tyden. Pokud nekdo protelefonuje ctvrtinu pracocni doby, tak mu to nestaci.
    pavlix avatar 10.7.2013 11:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Pracovní týden je 40 hodin, čtvrtina je 10 hodin, tedy 600 minut, nikoliv přes 10000.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 10.7.2013 14:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    A co teprve když někomu nestačí 50 000 minut! :-)

    Nejspíš se rozhodl provozovat non-stop data přes GSM.
    10.7.2013 14:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    To nezní vůbec jako špatný nápad... :-)
    Jendа avatar 10.7.2013 14:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Na nějakou telemetrii asi jo, ale víc než ~5kb/s z toho nevymáčkneš. To už bych asi preferoval normální datový tarif, kde ti to touhle rychlostí pojede taky.
    the.max avatar 10.7.2013 10:03 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Me posledni mesice chodi vyuctovani za telefon v rozemzi 0-6kc. Tesne pred uvedenim neomezenych tarifu jsem si u vodafonu zmenil 'velikonocni' tarif na jiny, kde se platili pouze provolane minuty, pausal 0kc, minuta 6.50. Od te doby mam 250 volnych minut a platim jen SMSky. Lepsi tarif nenabizi zadny z operatoru a asi ani nabizet nebude.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    10.7.2013 12:36 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Jak se jmenoval ten tarif kde bylo 250 volných minut (předpokládám do vlastní sítě) za 0 Kč?
    the.max avatar 10.7.2013 21:32 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    jak se to jemnovalo nevim, na vyuctovani vidim 250 minut, internet v mobilu naplno, 100sms V rozpisu dale vidim Hlasove sluzby, pravidelne platby 250 minut za 312.50 bez dane, vanoce 250 minut navic navzdy 0 kc. Pak tam mam rozepsane provolane minuty d vlastni site, na pevnou a do ostatnich, vsechno se odecitalo z tech 250 + 250ti minut. Data pravidelne platby, internet v mobilu naplno 262,50 bez dane a nakonec sms, pravidelne platby 100 sms za 83.33kc taky bez dane. Celkem to teda dela 658.33 bez dane, s dani 797kc. Proste normalni tarif, ktery se dal vzit pred predminulymi vanocemi.

    Ted mam na vyuctovani za hlasove sluzby 0kc, za sms 1.25kc. Kdyz koukam na rozpis plateb, tak u hlasovych mam u pravidelnych plateb Vanoce - 250 minut navic navzdy za 0kc. V rozpisu hovoru mam celkem provolanych 38:11 minut do vsech siti dohromady za 0kc. SMS mam 1 za 1.25kc. V prehledu volnych minut mam: Vanoce - 250minut navic navzdy Nominalni 4:10:00, prevedene 3:44:02, celkem mi zbyva 7:54:02 volnych minut.

    Ja vim, je to divny, taky mi to hlava nebere, ale je to holy fakt. Do budoucna tedy nepredpokladam, ze bych tedy tarif menil, nebo prechazel nekam ke konkurenci. Neverim, ze by mi nekdo nabidl lepsi podminky:-D Jedine snad jeste data zadarmo:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    15.7.2013 13:50 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Aha, no tak pokud ti oprerátor povolil změnu z 250+250navždy na 0+250navždy tak to je opravdu dobrý kauf :D
    16.7.2013 08:15 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Levná třetina má podobný tarif taky, ale myslím 270+270min, protože měla 250 něco jí pokazili, ona se zlobila tak jí dali +20min a pak když to aktivovali spec. nabídku 2×, tak to tam zůstalo :-). Rozdíl je jen v tom, že já já platím 730Kč za tento + 2 telefony (s 20 min v ceně) a všechny telefony mají (asi jen) nějaký „základní“ internet (já to nevím, je mi to jedno, bo se to používá jen na emaily, a synchronizaci a už 300let to chodí bez problémů)…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Grunt avatar 10.7.2013 12:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Stejně jako mají operátoři různé algoritmy třeba na hledání nejmenších počtů možných BTS při budování infrastruktury, nejkratší cesty při navazování spojení atd., mají i nějaké algoritmy při určování ceny. A ten zaručuje, že v každém případě jako zákazník proděláš (pokud jim specifikuješ svoje požadavky, o to víc proděláš) a budou se to snažit udržet tak aby jim přitom odešlo co nejméně lidí (bankovní sektor funguje podobně, jen ještě drsněji). Národ, který se spoléhá na bezdrátovou infrastrukturu pro hlas/data vybudovanou komerčním operátorem (jehož prioritou není provést spojení nebo uspokojit zákazníka, nýbrž v první řadě vydělat!) kdy si pak jen zákazníci vybírají mezi třemi podobami zla, si ani nic jiného než volání za 7Kč/min nezaslouží. O datových tarifech se odmítám bavit úplně, to je katastrofa ještě větší (především T-Mobile, ti jsou experti na všechno).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.7.2013 17:41 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Mé kung-fu(algoritmy) je lepší, nástupem neomezených tarifů a jejich nevyužití, jsem se z 1200 - 1400kč měsíčně dostal do 800kč (poprvé dokonce jen 730Kč) za tři telefony (jeden de-facto s neomezeným voláním + jedna dcera + jeden málo používaný - do 20min). U všech telefonů jen základní data ani nevím jaká, prostě na velké množství e-mailů a synchronizaci kontaktů plně dostačující.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jendа avatar 10.7.2013 14:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Který VoIP má mobil za 0,55? Terminační poplatky jsou AFAIK víc než dvojnásobné.
    Luk avatar 10.7.2013 14:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Nechtěl jsem dělat reklamu, ale budiž. Je to tedy o 4 haléře více, ale to už je jedno. Myslím, že jsou i levnější VoIP operátoři (kteří mají těch 0,55 Kč/min.), já ale využívám tohoto. Terminační poplatky k 1.7.2013 klesly.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 10.7.2013 14:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Hezké, kouknu. Asi je na čase rozloučit se s 802.cz, kde cenu drží už mnoho let na 3 Kč.
    Luk avatar 10.7.2013 15:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    802.cz si zatím nechávám jako příchozí kvůli hezkému číslu. Ale asi ho stejně přenesu jinam, v poslední době jim to šíleně kraví (a na mobilu je úplně nepoužitelné).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.7.2013 16:04 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Jj, to jsi dost zaspal. 802 už je mimo realitu několik let - snad o té doby, co je koupil Rio. Má dobré ceny už jenom na Ukrajinu :).
    10.7.2013 15:50 vlastik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Podle mě zdražili, také myslím, že ještě nedávno to bylo 0.55Kč/min
    Luk avatar 10.7.2013 16:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    K 1.7. naopak zlevňovali (předtím to byla 1 Kč/min.). Byla to opravdu moje špatná paměť, ke zdražení nedošlo, i tento článek z 1.7. uvádí 0,59 Kč.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.7.2013 04:26 vlastik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Ja si to spletl s callbackem,tam je stale 0.55Kc. Takze vse v poradku ;)
    Rezza avatar 11.7.2013 13:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Jj, callback je o trosku min. Se zvonenim davam asi tak prumer 1.30 CZK za minutu na kratsi hovory.
    10.7.2013 16:02 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Myslím, že nebylo.
    10.7.2013 15:50 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Právěže AFAIK ne. Terminační poplatky jsou nyní 27 hal/min.
    the.max avatar 10.7.2013 21:37 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Nekteri VoIP maji v cenicich vyspecifikovano,ze pri hovoru k jinemu VoIP operatorovi je hovor treba zdarma (propojuji se na zaklade dohody sami mezi sebou), pripadne maji jen halerove poplatky (aby lidi schvalne nenechavali vyvesene telefony. Aspon takhle mi to vysvetloval kdysi majitel xphone.cz.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    10.7.2013 21:57 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.

    Ano tzv. peering, ale dnes už to tak úplně rozšířené není.

    Zajímavé je také SIP volání tj. volání, které jde mimo telefonní síť tj. po internetu. Žel celá řada operátorů anonymní SIP volání blokuje.

    the.max avatar 10.7.2013 22:28 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    mno, on hlavne bude problem v tom, ze ciste SIP volani potrebuje verejne adresy, coz dneska je kur*vsky problem, protoze 4ky uz nejsou a 6ky jeste nejsou a kdyz jsou, tak koncove zarizeni je neumi.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Luk avatar 10.7.2013 22:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    ciste SIP volani potrebuje verejne adresy, coz dneska je kur*vsky problem, protoze 4ky uz nejsou
    Pokud má člověk aspoň jednu adresu a má NAT pod svou kontrolou, tak si to ještě může nastavit. Ale teď je bohužel doba rozmachu CGNAT a například Telefónica AFAIK nově u ADSL veřejné adresy nedává (začala místo toho dávat IPv6).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 10.7.2013 14:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Btw. pobavilo mě, když jsem přenášel číslo od TMo k Mobil.cz:
    Operátor TM: Takže přenášíte číslo k nám…?

    Já: Ne, k Mobil.cz

    Operátor TM: Ano, k nám.
    Blesk je zase jenom O2 přebarvená na červeno. To jsou takoví virtuálové, až to bolí.
    10.7.2013 17:20 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Hlavní důvod
    Hlavní důvod zlevnění je ten, že se chystá 4. operátor + virtuální operátoři. V předchozím stavu byla velká vata na to, aby někdo další dal nižší cenu a ještě na tom hodně vydělal (a splatil si počáteční investice). Celé to je pokus o zakonzervování současného stavu.

    To je asi jako když jedeš na okresce 70km/h, tak tě bude každý předjíždět, když pojedeš 85km/h, tak sice za tebou bude kolona, ale budou tě předjíždět jen na vhodných místech. Stejně tak, když je vidina vysokého zisku, cpou se na trh další hráči, když vidina opadne, vydá se jich tam jenom pár.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.7.2013 12:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu se vyplatí „neomezené tarify“? Skoro nikomu.
    Nevím, kolik minut žena provolá, ale díky neomezenému tarifu její účet klesl o cca 1000 Kč.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.