Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
To, že tu režii u pythonu nevidíš, ještě neznamená, že neexistuje... I python si za běhu musí někde pamatovat, co těch N bytů na dané adrese v ten který okamžik vlastně je. A režii při konverzi typů má jakbysmet.
Nehlede na to, ze takova struktura zabira v pameti misto za oba typy + rezije.Je to union, takže nezabírá místo za oba typy, ale jenom za ten větší.
get_number(foo) = 42
get_number(bar) = 42.0
printf("%s\n", 42 == 42.0 ? "Wow, it works" : "Oops");
#define INT (1)
#define FLOAT (2)
struct object {
int type;
union {
int num_int;
float num_float;
} value;
};
#define get_number(x) (x.type == INT ? x.value.num_int : x.value.num_float)
int main(int argc, char ** argv)
{
struct object foo, bar;
foo.type = argc; /* INT */
foo.value.num_int = 22133335;
bar.type = argc + 1; /* FLOAT */
bar.value.num_float = 22133325.0;
printf("%s\n", get_number(foo) == get_number(bar) ? "Wow, it works" : "Oops");
return 0;
}
$ make bug
cc bug.c -o bug
bug.c: In function ‘main’:
bug.c:23: warning: incompatible implicit declaration of built-in function ‘printf’
$ ./bug
Oops
)
#define get_number(x) (x.type == INT ? x.value.num_int : x.value.num_float)toto makro vrati vzdy stejny typ, takze vrati bud vzdy int, nebo float (vraceny typ tedy neni zavisly na
x.type a ani z logiky veci nemuze byt, hodnota je vzdy prevedena)
double.
get_number(foo) = 42.0 get_number(bar) = 42.0
int main(int argc, char ** argv)
{
struct object foo, bar;
foo.type = argc; /* INT */
foo.value.num_int = 13133325;
bar.type = argc + 1; /* FLOAT */
bar.value.num_float = 13133325.0;
printf("%s\n", get_number(foo) == get_number(bar) ? "Wow, it works" : "$
printf("%d %f\n", get_number(foo), get_number(bar));
printf("%f %f\n", get_number(foo), get_number(bar));
return 0;
}
$ ./bug
Wow, it works
14 13133325.000000
13133325.000000 13133325.000000
[martin@dione buga]$ ./buga Wow, it works 0 0.000000 42.000000 42.000000Zkoušel jsem to kompilovat s gcc ještě na dvou jiných strojích(AMD64 a někaký MIPS) a tam je ten druhý parametr správně … že by bug mého gcc? ;)
Já bych řekl, že je to zcela korektní program, který otestuje, zda (double)42 == (double)42.0F.
Profesiální programátor nejsem, ale pamatuju, že dvě reálná čísla nelze porovnávat ... vzhledem k reprezentaci dat v počítači ... takže taky čekam na vyjevení pravdy svaté 
Může se totiž velice snadno stát, že dva výrazy, které v opravdových reálných číslech dají identický výsledek, ve floating-point reprezentaci dají výsledky maličko jiné, jelikož se zaokrouhlovací chyby zkombinují různě.
Pokud máte zaokrouhlovací chyby pod kontrolou, může být porovnávání floatů na rovnost bezpečné. Jako třeba v našem případě: (double)42 == (double)42.F by neplatilo jen tehdy, kdyby float neměl dostatek přesnosti na zcela přesnou reprezentaci čtyřicetdvojky, a to není pravda. [Tedy úplně striktně vzato, z normy to neplyne, ale sotva existuje stroj, který by používal takové floaty.]
Proč by to nemohl vědět? On přece ví, že foo.value.num_int je typu int a foo.value.num_float typu float, protože jste mu to tak nadeklarovat. Takže tam máte podmíněný výraz, kde je jeden operand int a druhý float, proto se vám podle standardních pravidel oba konvertují na double a výsledek je double. Je to přesně totéž, jako když napíšete
int i = 1; float f = 0.5; result = i + f;
kde proměnná result bude nějakého číselného typu.
Makro nic nevrací, to není inline funkce. Makro vyhodnotí už preprocesor a překladač místo něj zpracovává výsledek expanze. Takže přes všechnu mlhu to není nic jiného, než kdybyste napsal
int i = 42; float f = 42.0; if ((b : i : f) == (!b : i : f)) ...
Protože druhý a třetí operand operátoru ?: jsou různé, provede se implicitní typová konverze obou na double, stejně jako kdybyste tam místo 'b : i : f' měl třeba 'i + f'. Takže nakonec jde jen o to, zda platí
((double) 42) == ((double) 42.0)
Což podle platformy a překladače někde platit může a jinde ne.
b ? i : f', b je nějaká proměnná typu int.
Väčšina operátorov vykonáva koverzie a produkuje typy výsledkow podobným spôsobom. Tento postup budeme nazývať obvyklé aritmetické konverzie.
- Naprv sa kažký operand typu
charaleboshortkonvertuje nainta každý operandfloatsa konvertuje nadouble.- Potom ak je niektorý z operandov typu
double, druhý sa konvertuje nadoublea výsledok je typudouble.- ...
(Programovací jazyk C, 2. vydanie, Alfa 1989, příloha A, sekce 6.6)
Ale co jsem se díval do aktuální ISO specifikace, podle ní by to v tomto případě měl opravdu být float. Kam to ten svět spěje, když už člověk nemůže věřit ani autorům jazyka… :-)
printf("%d %f\n", get_number(foo), get_number(bar));a pak to takto přeložit:
[martin@dione buga]$ gcc -std=c99 -pedantic -Wall buga.c -o buga buga.c: In function ‘main’: buga.c:28: warning: format ‘%d’ expects type ‘int’, but argument 2 has type ‘double’ [martin@dione buga]$Je tam z té chybové hlášky pěkně vidět, zě se mi to přetypovalo na double…
).
double.
Mozna by to chtelo zkusit neco jineho nez printf:
printf("1:%d 2:%d 3:%d\n", 1.1f, 1);
Prvni dve cilsa budou nesmysly, ale to treti bude 1, protoze float jako variabilni parametr se vzdy prevede na double (takze jeho velikost obsadi ty prvni 2 parametry u platforem kde double=8 a int=4)
#include <iostream>
template<typename T>
struct test
{
static const bool is_float = false;
};
template<>
struct test<float>
{
static const bool is_float = true;
};
template<typename T>
bool is_float(T)
{
return test<T>::is_float;
}
#define INT (1)
#define FLOAT (2)
struct object {
int type;
union {
int num_int;
float num_float;
} value;
};
#define get_number(x) (x.type == INT ? x.value.num_int : x.value.num_float)
int main(int argc, char ** argv)
{
struct object foo, bar;
foo.type = argc; /* INT */
foo.value.num_int = 42;
bar.type = argc + 1; /* FLOAT */
bar.value.num_float = 42.0;
std::cout << ( is_float(get_number(foo)) ? "Ano\n" : "Ne\n" );
return 0;
}
V tom draftu ISO/IEC 9899, který jsem našel na webu, je to sekce 6.5.15. Podstatné pasáže:
One of the following shall hold for the second and third operands:
- both operands have arithmetic type;
- ...
...
If both the second and third operands have arithmetic type, the result type that would be determined by the usual arithmetic conversions, were they applied to those two operands, is the type of the result.
protoze java v takovem pripade rve chybu, ze neco takoveho je hodne hloupy napadJste si jist? Nezkousel jsem to, ale podle tohoto odkazu bych rekl, ze to dopadne stejne jako v c/c++.
true ? 1 : 1f typ float.
public static void main(String[] args) {
Float f = new Float(42.0f);
Integer i = new Integer(42);
System.out.println(true ? f : i);
}
gcj: error: Incompatible type for '?:'. Can't convert 'java.lang.Float' to 'java.lang.Integer'.
ja uz jsem na to prave jednou narazil v prave v jave a divil jsem se proc to v C proslo...
Float f = new Float(42.0f); Integer i = new Integer(42); Number x = true ? f : i;nebo
float f = true ? 1 : 1f;
float f = 16777216.0;
int i = 16777216;
printf("%d\n%d\n%d %f\n", f == i, ++f == ++i, i, f);
staci? vystup je:
1 1 16777217 16777216.000000
Tiskni
Sdílej: