abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 374 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník

    Obchvat Frydku-Mistku

    1.11.2008 07:48 | Uvaha | poslední úprava: 14.3.2013 17:45

    smazano        

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.11.2008 08:35 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Ono totiž není mozne sehnat zadne padne argumenty, které by vyvratily tvrzeni, ze varianta SEVERNI, prosazovana vedenim města, by byla vyhodnejsi nez varianta JIZNI.
    Asi mají být strany prohozeny, ne? Nebo šli tak dlouho na jih až došly na sever ;-)?
    1.11.2008 11:06 mycz | skóre: 1 | blog: kecykecy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Jasne! Diky, opraveno...
    1.11.2008 10:38 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    To platí téměř o každé větší stavbě, včetně nedodržování zákonu ze strany úřadů případně investora.

    Často jsou v tom spekulace s pozemky.

    Ale čím dál tím víc nabývám dojmu, že je to politický záměr. Pokud se zahájení stavby protáhne, je možné za veřejného nepřítele označit odpůrce úřady hlava nehlava prosazované varianty. Voliče porušování zákona nevnímá a jako stádo se seskupí za vůdcem, co nejhlasitěji řve "jsou to teroristi". A jiný politický program mu netřeba.

    A čím déle se porušováním zákonů výstavba protáhne, tím je to pro politiky lepší.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    1.11.2008 11:34 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    ta problematika je stara zhruba 200 let. A musel uz to byt davno pomerne velky problem, protoze uz jako deti jsem o tom zpivaly pisnicku.
    Marián Kyral avatar 1.11.2008 13:31 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    O obchvatu se tady jedná co si pamatuji. Jedním z argumentů pro jižní variantu je i to, že vše je více méně připraveno a změnou na severní variantu se vše vrátí o několik let zpět. Sice nejsem přílišným příznivcem jižního obchvatu, ale myslím si, že novým projednáváním se to tak posune, že obchvat nebude nikdy.

    A s těmi feťáky. Jinde to bude podobné asi si nevybereš. Odstěhuje se někam do hor, tam je nádherně a koncentrace feťáků je mizivá.
    1.11.2008 14:57 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Sdružení BESKYDČAN :o))) jak to vidím tak mi stavají chlupy .... Ser*u se do všeho do čeho můžou , je to sdružení plné býválých komoušů co nemají žádnou funkci a tak si založili sdružení a jsou duležití jak ho*na v trávě . Osobně snima mám zkušenost a musím napsat že tam kde jde Beskyčan já určitě nepůjdu /myslím tím směr/ .

    A psát o FM že je to hrozné město ... no nevím jak dlouho v něm žiješ , pokud déle tak si vzpomeň jak vypadalo frýdecké náměstí ještě v roce 1995 a jak vypadá teď ...

    A kde byl Beskydčan když nám v Frýdku postavili Kaufland :o))) !!!!
    1.11.2008 19:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Sdružení BESKYDČAN :o))) jak to vidím tak mi stavají chlupy .... Ser*u se do všeho do čeho můžou , je to sdružení plné býválých komoušů ...
    ano, a tady se nám dokonale ukazuje to, o čem píše kolega výše ... :-(

    btw, proč jen mi to tak nápadně připomíná kauzu brněnského nádraží, nebo novou trasu tahu na Jablunkov, atd.? - hlavně výše uvedený argument "už je to vlastně připraveno, musí to být takhle co nejrychleji, bez nového obchvatu/nádraží/whatever už nevydržíme, kdyby se to mělo dělat jinak (tj. pořádně, správně, ale to se nesmí říkat nahlas), tak se to snad ani neudělá, EU se na nás bude zlobit a nedostaneme dotace, když to nebude jak prosazujeme, bububu občane zaplatíš to z vlastní kapsy a doplatíš na to hroznou kalamitou ve městě ..."
    Marián Kyral avatar 1.11.2008 20:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Ona je otázka, jestli by se to tentokrát udělalo správně. Bude to trvat dalších 20 let, mezitím se několik krát změní vedení magistrátu a potřeba vše znovu projednat. Nikam se nedostaneme a auta nás mezitím zcela pohltí.

    To není o bububu, ale o totální rezignaci. Prostě nevěřím, že by se to v dohledné době vyřešilo ke spokojenosti všech. Vždy bude existovat někdo, kdo s daným řešením nebude souhlasit.
    xxx avatar 1.11.2008 22:35 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku

    A vy verite v tem lidem v onom sdruzeni, ze to co rikaji je pravda. Ze proti obchvatu bojuji, protoze jim to pripada spravne a lepsi pro lidi. Ja spis myslim, ze skutecny duvod je nekde uplne jinde. Mozna me nekdo z onoho hnuti chatu v trase planovaneho obchvatu, nebo co ja vim.

    Je krasne naivni verit, ze motivaci lidi k prosazeni toho ci onho je to co rikaji. Vetsinou se pouzivaji vpodstate pravdive argumenty, ale vetsinou se jedna jen o zastupne problemy.

    Please rise for the Futurama theme song.
    2.11.2008 15:50 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Zdravim, ted uz se Beskydcanu musim zastat .. znam jeho cleny (jeden ze clenu zakladajicich, Sarka Kostalova, je moje mamca) a priroda (ochrana prirody) je pro ne vzdy na prvnim miste.. dokonce bych rekl, ze tomu celkem i rozumi.. (btw. nerikam to proto, ze by slo o mou "pribuznou" s mnoha jejich nazory (napriklad vyse zminenou levicovosti) velmi nesouhlasim, ale myslim, ze zrovna pro prirodu delaji opravdu nejlepsi, co se da).
    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    OndraZX avatar 2.11.2008 21:50 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    znam jeho cleny (jeden ze clenu zakladajicich, Sarka Kostalova, je moje mamca)
    No tak, jestli mas neco spolecneho s rodinou Kostalovou, a verejne to prezentujes na internetu, tak klobouk dolu. (pro neznale, slovo Kostal je v Beskydech pojmem) Jinak sdruzeni Beskydcan nema nic spolecneho s ochranou prirody. Je to sdruzeni zakomplexovanych jedincu, kteri v zivote nic nedokazali a pomoci tohoto sdruzeni muzou kecat do vsech veci, ktere se v nasem regionu deji. Nejlepe vse blokovat - bez ohledu ochrany prirody. Co se tyka obchvatu, je mi jedno jestli severni, nebo jizni varianta, hlavne at uz je nejaka - to pomuze nejvic zivotnimu prostredi F-M. I za cenu, ze pri jizni variante bude most pres reku moravku stinit na zde zijici mloky, kteri nebudou mit v pasu cca 30 metru sirokem optimalni zivotni podminky.
    3.11.2008 11:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    No tak, jestli mas neco spolecneho s rodinou Kostalovou, a verejne to prezentujes na internetu, tak klobouk dolu. (pro neznale, slovo Kostal je v Beskydech pojmem) Jinak sdruzeni Beskydcan nema nic spolecneho s ochranou prirody. Je to sdruzeni zakomplexovanych jedincu, kteri v zivote nic nedokazali a pomoci tohoto sdruzeni muzou kecat do vsech veci, ktere se v nasem regionu deji. Nejlepe vse blokovat - bez ohledu ochrany prirody.
    hm, tím mě jenom utvrzuješ, že výše psané, nač jsem se již odvolával, má opravdu něco do sebe ...

    "zakomplexovaní jedinci, kteří v životě nic nedokázali" jaksi nezakládají občanská sdružení, nýbrž kecají u piva (či na ábíčku ;-)), jací jsou ti ostatní "zakomplexovaní jedinci, kteří v životě nic nedokázali" :-p
    Co se tyka obchvatu, je mi jedno jestli severni, nebo jizni varianta, hlavne at uz je nejaka - to pomuze nejvic zivotnimu prostredi F-M. I za cenu, ze pri jizni variante bude most pres reku moravku stinit na zde zijici mloky, kteri nebudou mit v pasu cca 30 metru sirokem optimalni zivotni podminky.
    kdyby ti nějaký bohatý blázen dal nabídku, že pro následujících 50 let si můžeš vybrat, buď dostaneš každý rok 100 kKč, nebo že první peníze dostaneš až za pět let, a to 150 kKč ročně po zbývajících 45 let, a obě nabídky přechází na tvé dědice, pokud se nedožiješ konce, kterou variantu zvolíš?

    já bych bral tu druhou, protože nechci žít podle hesla "po nás potopa" - jenže narozdíl od tohoto fiktivního příkladu, ten dopad na přírodu se nehodnotí tak snadno, že ... takže ať je to sebevětší blbost, hlavně ať se něco hmatatelného děje, proč si lámat hlavu nějakými dlouhodobými úvahami, publikum chce akci, že?
    3.11.2008 12:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    kdyby ti nějaký bohatý blázen dal nabídku, že pro následujících 50 let si můžeš vybrat, buď dostaneš každý rok 100 kKč, nebo že první peníze dostaneš až za pět let, a to 150 kKč ročně po zbývajících 45 let, a obě nabídky přechází na tvé dědice, pokud se nedožiješ konce, kterou variantu zvolíš?

    já bych bral tu druhou, protože nechci žít podle hesla "po nás potopa" - jenže narozdíl od tohoto fiktivního příkladu, ten dopad na přírodu se nehodnotí tak snadno, že ... takže ať je to sebevětší blbost, hlavně ať se něco hmatatelného děje, proč si lámat hlavu nějakými dlouhodobými úvahami, publikum chce akci, že?
    Pak je ještě jedna věc: pokud se zvolí nevhodný kompromis, tak se tím často "zabetonuje" cesta ke skutečnému řešení...
    2.11.2008 20:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    věřím jim zhruba tak stejně, jako tomuto blogu ;-)

    nicméně zkušenost říká, že mám-li si vybrat mezi tím, co říkají politici, a tím, co říká někdo jiný, prakticky s kýmkoliv budu pravdě blíže než s těmi politiky ...

    třebas takový Plán povodí, jestli ti to něco říká ... připravili to odborníci, ale například starostka Skryjí to svým ovečkám tak dokonale "vysvětlila", že jakmile jsem tam v hospodě otevřel papulu, byl jsem ubit "argumenty" korunovanými tím hlavním, že přece kvůli tomu byli až v Praze, a tak to všechno musí vědět nejlíp ... přiznávám se (jsem Fučík :-)), já jsem ten návrh úplně celý taky nečetl, ale grepnul jsem si to na klíčová slova, kterými se straší, prozkoumal relevantní pasáže, a nic potvrzujícího to, co říkali politici (v tomto případě různí další starostové), jsem nenašel ... nicméně chápu, že se to starostům nelíbí, když budou mít na spoustě míst stavební uzávěru, tak se jim neposypou penízky (nechci hned obviňovat z korupce, jde třeba i o možnosti určité revitalizace obcí dříve než vymřou s posledním důchodcem), na druhou stranu to, jak se jim povedlo zblbnout vodáckou veřejnost, aby stála na jejich straně proti svému vlastnímu zájmu, je pěkná sviňárna (i když hodno obdivu ...)

    stačí toto jako objasnění mé "naivity"?
    Petr Tomášek avatar 2.11.2008 08:13 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Běžná taktika betonové lobby, jak zneutralizovat jakýkoliv občanský odpor. Čím více průtahů, tím to bude dražší a víc to hodí; a navíc se pak dá všechno svést na „ekology“, že vlastně oni za to můžou... (viz obchvat Plzně, dálnice na Hradec, dálnice Českým středohořím...)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    2.11.2008 16:55 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Zdržení obchvatu Plzně, jde z 90% na vrub "ekologů". Speciálně tunel vrchem Valík je jejich pomník. Jedná se totiž o naprostý unikát, kde výška zeminy nad tunelem jen menší než výška tunelu. Takže až pojedete někdy po D5 do Německa, doporučuji si tento pomník "ekologů" za cca 1,5 miliardy korun dobře prohlédnout.
    2.11.2008 19:54 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Pokud vím, tak tam mají nemálo másla na hlavě i místní úředníci, kterým se zdálo, že na původních trasách obchvatu by se málo napakovali, a proto trasu odsouvali až do míst, kde je jediné hlubší údolí a jediný znatelný kopec v oblasti. Mimochodem nadloží je tam oproti brněnským tunelům Dobrovského ještě dobré - nadloží větší, hornina lepší, žádné domy nahoře...
    22.1.2010 15:55 Martin Procházka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    Mýlíte se, na stránkách www.obchvatfm.cz nejde právě o nic jiného, než o rozvinutí debaty s oponujícími stanovisky. Z toho plyne, že tam jsou nutně obsaženy oponujícími si názory. Zejména Vám doporučuji pozorně prohlédnout odkaz "ARGUMENTY PRO A PROTI", "DISKUSE", anebo novinové články v odkazech "DOKUMENTY" a "AKTUALITY", kde naleznete mraky argumentů pro i proti.
    22.1.2010 16:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    jasně, ta stránka je přímo zářným příkladem vyvážené diskuse ... jenom jaksi v hlavním menu nemůžu najít k položce "ČÍM ŠKODÍ JIŽNÍ VARIANTA ?" komplementární položku "ČÍM ŠKODÍ SEVERNÍ VARIANTA ?" atp. :-D

    p.s. blog je víc než rok starý, takže k tomu "mýlení se" by bylo vhodné odkazovat nějak takto: http://web.archive.org/web/20080801002349/http://www.obchvatfm.cz/
    25.1.2010 18:03 Martin Procházka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    komplementární položka na kterou se ptáte je právě obsažena všude tam, kde se na těchto stránkách vyrovnáváme s argumenty našich názorových protivníků. Vedle odkazů na které jsem Vás upozornil jsou klady a zápory obou tras uvedeny například právě pod odkazem "Čím škodí jižní varianta". Jen si ten text dobře prostudujte, jsou tam uvedeny údaje z multikriteriálních posouzení tras, ostatně celé MKH je veřejnosti předloženo pod odkazem "DOKUMENTY". Jen velmi předpojatá osoba by mohla tvrdit, že na stránkách www.obchvatfm.cz jsou zamlčovány argumenty názorových oponentů. Takto objektivní zdroj informací o této záležitosti neposkytuje žádné médium, ani jakákoliv instituce. relevantní údaje k věci jsou v takové míře uvedeny jenb na našich stránkách.
    28.1.2010 20:18 mycz | skóre: 1 | blog: kecykecy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    na vas nevybaflo toto? "Pozor, chystáte se komentovat 453 dní dní starou diskusi". Vám bych taky doporučoval pořádně číst.
    31.1.2010 15:57 Martin Procházka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchvat Frydku-Mistku
    já jsem si to upozornění o stáří debaty přečetl velmi pozorně, ale nevím o žádném rozumném důvodu, proč bych k ní neměl přispět věcnými poznámkami Víte, debaty jsou mnohdy jako víno, čím starší, tím lepší... :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.