abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 375 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    7.2.2007 18:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Jo, už několik dní mám v úmyslu tohle aspoň trochu předělat... ale teprve ode dneška na to mám čas.
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 7.2.2007 18:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Přestože jsem zběhlý v angličtině, tyhle náhlé odkazy na cizí stránky mi připadají trochu jako vyvedení aprílem :-)
    Zejména začátečníci nejsou s takovými odkazy schopni pracovat, odkazy lze dávat, ale jen jako doplněk vlastního výkladu ... raději, prosím.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.2.2007 08:16 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    imho by stačilo upozornenie na jazyk :-) (hmm, ok, platí pre "univerzálny-musis-vediet" jazyk, angličtinu)
    vencour avatar 7.2.2007 18:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?

    Odpověděl jsem 1)-4), byly doby, kdy jsem něco řešil, ve faq nebylo a tak jsem musel najít jinde. Jo, bylo by lepší, kdyby to bylo česky, ale i tak má autor faqu u mne malé plus.

    První věc mne napadla ... co bych s tim moh já udělat ... jo, jasně, že bych moh. Nejlepší lék na deprese je dělání.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.2.2007 19:24 --
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    podle me tu nejde o to, ze je to odkaz na cizojazycnou stranku, ale o to, ze faq by se mel skladat z otazky a strucne presne odpovedi. Odkaz tam muze byt jako plus. Ale odpoved by se mela najit ihned pod otazkou. Vyjimecne souhlasim s autorem blogpostu...
    vencour avatar 7.2.2007 19:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?

    Jo, je pravda, že je to to samé, jako říct "Zkus Google a hledej na TLDP". Mně se zase líbilo, že vidim něco, v čem se nehrabu a vidim to "zevnitř", že mne to tam dovede.

    Faq by měl být jednoduchý a jednoúčelový, jednoznačný.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.2.2007 19:57 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Na některé otázky se dá odpovědět stručně nebo přesně - ale ne oboje současně. Odkaz na stránku, kde je vše kvalitně popsáno, považuji v takovém případě za řádově lepší řešení než zmatený a nepřesný pokus o stručnou odpověď.
    7.2.2007 19:59 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    A pokud to snad nebylo jasné, řeknu to na plnou… ústa: toto je podle mne naprosto ukázkový příklad takové otázky (nezkoumal jsem ale zatím odkazovaný dokument). Takže pokud někdo má v úmyslu nahradit to FAQ desetiřádkovým "stručným a přesným" návodem, na kolenou vás prosím, nedělejte to.
    vencour avatar 7.2.2007 20:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?

    Dík ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.2.2007 20:21 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    mě dneska faq naštvalo. chtěl jsem přidat dbus.. vyhledávání ho nenašlo tak jsem sepsal krátký hezký článek s příklady a když jsem zadat uložit tak se i najednou objevil úplně jiný faq o dbusu, který jsem ve vyhledávání nenašel a ten můj prostě zmizel :/
    7.2.2007 21:19 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Jestli to nebude tím, že šlo o Slovník, nikoliv FAQ.. Ten totiž prohledáván nejspíš není.
    7.2.2007 21:50 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    jo sorry.. s/faq/slovnik/ ;)
    7.2.2007 22:16 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Mě spíš udivuje, že to bylo pětkrát měněno. :-) Sám jsem ale přidal jen dvě jednoduché otázky, a to jen proto, že mě o to někdo požádal, sám od sebe bych to neudělal, protože jsem líný. :-)
    7.2.2007 23:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Aby to nebylo pětkrát měněno (teď už devětkrát), když stačí kliknout na "upravit" a automaticky se vytvoří nová verze.

    Btw. smazal jsem odkaz na tento blog ze souvisejících dokumentů. Podle mě je z pohledu člověka, který hledá odpověď na otázku jak nasdílet internet, naprosto irelevantní.
    Quando omni flunkus moritati
    8.2.2007 17:21 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Sorry, ale srovnavat v technicke oblasti anglictinu s arabstinou je trochu mimo misu...

    Kdyby ses radeji misto kafrani sel tu anglictinu naucit... ...a pak to mozna prelozil sam pro losery co zatvrdli na cestine (ale to uz se ti nebude chtit, vid?)...
    9.2.2007 09:48 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Kdyby sis projel všechny moje blogposty, tak bys možná přišel na to, že ve většině případů mi jde o princip. Netvrdím že umím anglicky, ale taky nikde nepadlo slovo o tom, že bych si něco neuměl přečíst. Stejně tak jako říkám že neumím rusky, nicméně mi čtení ruského textu problém nečiní. Opravdu cizí jazyk je pro mne bohužel němčina. A zmíněná arabština? Nějaké základy z ní v hlavě mám, ale nepotřebuji - je založeno.

    A s tou druhou připomínkou. Tos trochu uťáp vedle ne? Nemyslím že bych patřil k těm co by jen naplano kafrali.
    9.2.2007 12:04 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    OK, v tom pripade se tedy omlouvam, pokud se citis byt "napaden"...

    Nicmene, ani ja netvrdim, ze bych umel vsechny jazyky sveta :-). Je jen potreba si uvedomit, ze lingua-franca ve svete pocitacu je proste anglictina. Pripada mi mnohem efektivnejsi udrzovat informace v jednom jazyce, aby z nich mohli cerpat vsichni nez se snazit o X prekladu do X jazyku...

    To s tim kafranim bylo mysleno tak, ze ten FAQ clanek muzes editovat jak chces a pokud nejsi spokojen s anglickym odkazem, mas plnou volnost chopit se prekladu sam. Misto toho ale vytvoris blogpost, ktery jeste k tomu v nazvu nese "lidska blbost". Promin, ale prijde mi to jako krajne neslusne, minimalne vuci puvodnimu autorovi.
    10.2.2007 23:33 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Nějaké napadení je mi šumafuk. Spíš mi jde o to, že odkaz na "origoš engliš" stránku si přes google snad umí najít i ten trouba. Tudíž do českého FAQ by se mělo přispívat česky a ne to "setřít" tím že tam vrazím link.

    Jinými slovy. Ano, je mnoho problémů, které by zasloužily FAQ, ale pokud na to nemám, abych ho byl schopen napsat na abclinuxu řešení česky, tak ho raději nepíšu. Vrazit link, to není odpověď, ale prachsprostá berle.

    Já jsem si všiml, že na svých stránkách preferuješ angličtinu. Tvoje věc. Ovšem pokud jde o zdejší FAQ, můj názor je ten, že než linkovat cizí zdroje, je lepší "držet hubu". A primárně byla řeč o "zlozvyku", ne o blbosti. Blbec je u mne ten, kdo si neuvědomuje, že na webu v doméně cz by měly být věci v jazyce této domény, tedy česky.

    Je mi fuk, že bohorovně přehlížíš jak širé lány masu těch, co teprve s linuxem začínají, ale nemluv v takovém případě o neslušnosti, dovolím-li si upozornit na to, že autor FAQ by jeho tvorbě měl dát více než jen sprostě zkopírovat prní link z vyhledávače.
    11.2.2007 13:36 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Google: Neumi, protoze casto nevi co hledat. Takle FAQ poslouzi jako "prvni preklad". Ano, je to berle, to souhlasim, ale je to milionkrat lepsi nez nic...

    Cetina v .cz domene: Nalinkuj prosim RFC, kde se o tomhle pise... ...jinak jsem vetsi hovadinu v zivote neslysel...

    Prehlizeni: Prave naopak, snazim se rict, ze kdyz nekdo s linuxem zacina, ale nechce se ucit novym vecem (treba anglicky), tak by se radeji mel vratit k Windows...
    9.2.2007 12:04 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    OK, v tom pripade se tedy omlouvam, pokud se citis byt "napaden"...

    Nicmene, ani ja netvrdim, ze bych umel vsechny jazyky sveta :-). Je jen potreba si uvedomit, ze lingua-franca ve svete pocitacu je proste anglictina. Pripada mi mnohem efektivnejsi udrzovat informace v jednom jazyce, aby z nich mohli cerpat vsichni nez se snazit o X prekladu do X jazyku...

    To s tim kafranim bylo mysleno tak, ze ten FAQ clanek muzes editovat jak chces a pokud nejsi spokojen s anglickym odkazem, mas plnou volnost chopit se prekladu sam. Misto toho ale vytvoris blogpost, ktery jeste k tomu v nazvu nese "lidska blbost". Promin, ale prijde mi to jako krajne neslusne, minimalne vuci puvodnimu autorovi.
    9.2.2007 12:05 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Sorry, nejak mi to tu zablblo...
    8.2.2007 20:13 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    ale, ale, ze by alesek neumel anglicky :) No, kazdej sme nejakej, ale tohle je pekna ostuda...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.