abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    10.7. 02:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 01:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.7. 00:11 | IT novinky

    Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 389 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?

    7.2.2007 17:44 | Přečteno: 1747× | To jsem vážně jediný?

    Předem se omlouvám všem potrefeným husám, ale nemohu si pomoct

    Vždycky jsem měl pocit, že FAQ by měl být jednoduchou a poměrně stručnou odpovědí či návodem jak řešit problém. Ovšem, když to přeženu napsat takovýhle FAQ - tak to si mohl dotyčný odpustit a raději požádat někoho zběhlejšího. Kdybych byl naprostý debil, a přihodil bych do FAQ něco podobného ovšem slinkem na web v arabštině, tak by mě měla asi většina zdejších čtenářů za vola, ale v principu jde o totéž.

    Je vážně problém vytáhnout z odkazované stránky to podstatné a napsat to v češtině sem? Pochopím, když najdu ve FAQ odkaz na některý zdejší článek či blogpost - jde o jeden pramen. Ale takhle?

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Když ve FAQ najdu místo řešení odkaz na cizojazyčnou stránku
     (12 %)
     (57 %)
     (8 %)
     (11 %)
     (23 %)
     (39 %)
    Celkem 120 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.2.2007 18:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Jo, už několik dní mám v úmyslu tohle aspoň trochu předělat... ale teprve ode dneška na to mám čas.
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 7.2.2007 18:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Přestože jsem zběhlý v angličtině, tyhle náhlé odkazy na cizí stránky mi připadají trochu jako vyvedení aprílem :-)
    Zejména začátečníci nejsou s takovými odkazy schopni pracovat, odkazy lze dávat, ale jen jako doplněk vlastního výkladu ... raději, prosím.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.2.2007 08:16 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    imho by stačilo upozornenie na jazyk :-) (hmm, ok, platí pre "univerzálny-musis-vediet" jazyk, angličtinu)
    vencour avatar 7.2.2007 18:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?

    Odpověděl jsem 1)-4), byly doby, kdy jsem něco řešil, ve faq nebylo a tak jsem musel najít jinde. Jo, bylo by lepší, kdyby to bylo česky, ale i tak má autor faqu u mne malé plus.

    První věc mne napadla ... co bych s tim moh já udělat ... jo, jasně, že bych moh. Nejlepší lék na deprese je dělání.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.2.2007 19:24 --
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    podle me tu nejde o to, ze je to odkaz na cizojazycnou stranku, ale o to, ze faq by se mel skladat z otazky a strucne presne odpovedi. Odkaz tam muze byt jako plus. Ale odpoved by se mela najit ihned pod otazkou. Vyjimecne souhlasim s autorem blogpostu...
    vencour avatar 7.2.2007 19:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?

    Jo, je pravda, že je to to samé, jako říct "Zkus Google a hledej na TLDP". Mně se zase líbilo, že vidim něco, v čem se nehrabu a vidim to "zevnitř", že mne to tam dovede.

    Faq by měl být jednoduchý a jednoúčelový, jednoznačný.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.2.2007 19:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Na některé otázky se dá odpovědět stručně nebo přesně - ale ne oboje současně. Odkaz na stránku, kde je vše kvalitně popsáno, považuji v takovém případě za řádově lepší řešení než zmatený a nepřesný pokus o stručnou odpověď.
    7.2.2007 19:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    A pokud to snad nebylo jasné, řeknu to na plnou… ústa: toto je podle mne naprosto ukázkový příklad takové otázky (nezkoumal jsem ale zatím odkazovaný dokument). Takže pokud někdo má v úmyslu nahradit to FAQ desetiřádkovým "stručným a přesným" návodem, na kolenou vás prosím, nedělejte to.
    vencour avatar 7.2.2007 20:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?

    Dík ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.2.2007 20:21 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    mě dneska faq naštvalo. chtěl jsem přidat dbus.. vyhledávání ho nenašlo tak jsem sepsal krátký hezký článek s příklady a když jsem zadat uložit tak se i najednou objevil úplně jiný faq o dbusu, který jsem ve vyhledávání nenašel a ten můj prostě zmizel :/
    7.2.2007 21:19 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Jestli to nebude tím, že šlo o Slovník, nikoliv FAQ.. Ten totiž prohledáván nejspíš není.
    7.2.2007 21:50 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    jo sorry.. s/faq/slovnik/ ;)
    7.2.2007 22:16 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Mě spíš udivuje, že to bylo pětkrát měněno. :-) Sám jsem ale přidal jen dvě jednoduché otázky, a to jen proto, že mě o to někdo požádal, sám od sebe bych to neudělal, protože jsem líný. :-)
    7.2.2007 23:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Aby to nebylo pětkrát měněno (teď už devětkrát), když stačí kliknout na "upravit" a automaticky se vytvoří nová verze.

    Btw. smazal jsem odkaz na tento blog ze souvisejících dokumentů. Podle mě je z pohledu člověka, který hledá odpověď na otázku jak nasdílet internet, naprosto irelevantní.
    Quando omni flunkus moritati
    8.2.2007 17:21 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Sorry, ale srovnavat v technicke oblasti anglictinu s arabstinou je trochu mimo misu...

    Kdyby ses radeji misto kafrani sel tu anglictinu naucit... ...a pak to mozna prelozil sam pro losery co zatvrdli na cestine (ale to uz se ti nebude chtit, vid?)...
    9.2.2007 09:48 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Kdyby sis projel všechny moje blogposty, tak bys možná přišel na to, že ve většině případů mi jde o princip. Netvrdím že umím anglicky, ale taky nikde nepadlo slovo o tom, že bych si něco neuměl přečíst. Stejně tak jako říkám že neumím rusky, nicméně mi čtení ruského textu problém nečiní. Opravdu cizí jazyk je pro mne bohužel němčina. A zmíněná arabština? Nějaké základy z ní v hlavě mám, ale nepotřebuji - je založeno.

    A s tou druhou připomínkou. Tos trochu uťáp vedle ne? Nemyslím že bych patřil k těm co by jen naplano kafrali.
    9.2.2007 12:04 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    OK, v tom pripade se tedy omlouvam, pokud se citis byt "napaden"...

    Nicmene, ani ja netvrdim, ze bych umel vsechny jazyky sveta :-). Je jen potreba si uvedomit, ze lingua-franca ve svete pocitacu je proste anglictina. Pripada mi mnohem efektivnejsi udrzovat informace v jednom jazyce, aby z nich mohli cerpat vsichni nez se snazit o X prekladu do X jazyku...

    To s tim kafranim bylo mysleno tak, ze ten FAQ clanek muzes editovat jak chces a pokud nejsi spokojen s anglickym odkazem, mas plnou volnost chopit se prekladu sam. Misto toho ale vytvoris blogpost, ktery jeste k tomu v nazvu nese "lidska blbost". Promin, ale prijde mi to jako krajne neslusne, minimalne vuci puvodnimu autorovi.
    10.2.2007 23:33 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Nějaké napadení je mi šumafuk. Spíš mi jde o to, že odkaz na "origoš engliš" stránku si přes google snad umí najít i ten trouba. Tudíž do českého FAQ by se mělo přispívat česky a ne to "setřít" tím že tam vrazím link.

    Jinými slovy. Ano, je mnoho problémů, které by zasloužily FAQ, ale pokud na to nemám, abych ho byl schopen napsat na abclinuxu řešení česky, tak ho raději nepíšu. Vrazit link, to není odpověď, ale prachsprostá berle.

    Já jsem si všiml, že na svých stránkách preferuješ angličtinu. Tvoje věc. Ovšem pokud jde o zdejší FAQ, můj názor je ten, že než linkovat cizí zdroje, je lepší "držet hubu". A primárně byla řeč o "zlozvyku", ne o blbosti. Blbec je u mne ten, kdo si neuvědomuje, že na webu v doméně cz by měly být věci v jazyce této domény, tedy česky.

    Je mi fuk, že bohorovně přehlížíš jak širé lány masu těch, co teprve s linuxem začínají, ale nemluv v takovém případě o neslušnosti, dovolím-li si upozornit na to, že autor FAQ by jeho tvorbě měl dát více než jen sprostě zkopírovat prní link z vyhledávače.
    11.2.2007 13:36 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Google: Neumi, protoze casto nevi co hledat. Takle FAQ poslouzi jako "prvni preklad". Ano, je to berle, to souhlasim, ale je to milionkrat lepsi nez nic...

    Cetina v .cz domene: Nalinkuj prosim RFC, kde se o tomhle pise... ...jinak jsem vetsi hovadinu v zivote neslysel...

    Prehlizeni: Prave naopak, snazim se rict, ze kdyz nekdo s linuxem zacina, ale nechce se ucit novym vecem (treba anglicky), tak by se radeji mel vratit k Windows...
    9.2.2007 12:04 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    OK, v tom pripade se tedy omlouvam, pokud se citis byt "napaden"...

    Nicmene, ani ja netvrdim, ze bych umel vsechny jazyky sveta :-). Je jen potreba si uvedomit, ze lingua-franca ve svete pocitacu je proste anglictina. Pripada mi mnohem efektivnejsi udrzovat informace v jednom jazyce, aby z nich mohli cerpat vsichni nez se snazit o X prekladu do X jazyku...

    To s tim kafranim bylo mysleno tak, ze ten FAQ clanek muzes editovat jak chces a pokud nejsi spokojen s anglickym odkazem, mas plnou volnost chopit se prekladu sam. Misto toho ale vytvoris blogpost, ktery jeste k tomu v nazvu nese "lidska blbost". Promin, ale prijde mi to jako krajne neslusne, minimalne vuci puvodnimu autorovi.
    9.2.2007 12:05 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    Sorry, nejak mi to tu zablblo...
    8.2.2007 20:13 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to zlozvyk, nebo lidská blbost?
    ale, ale, ze by alesek neumel anglicky :) No, kazdej sme nejakej, ale tohle je pekna ostuda...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.