abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.2.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Ke zhlédnutí jsou videozáznamy přednášek z konference KotlinConf 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Bezpečnostní upozornění

    V linuxových systémech byly odhaleny dvě závažné zranitelnosti – CVE-2025-6018 v rámci PAM (Pluggable Authentication Modules) a CVE-2025-6019 v knihovně libblockdev, kterou lze zneužít prostřednictvím služby udisks. Ta je součástí většiny běžně používaných distribucí, jako jsou Ubuntu, Debian nebo Fedora. Kombinací obou zranitelností může útočník s minimálním úsilím získat root přístup. Vzhledem k jednoduchosti zneužití

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Pozvánky

    OpenSSL Corporation zve na den otevřených dveří ve středu 20. srpna v Brně a konferenci OpenSSL od 7. do 9. října v Praze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Něco z IT bulváru: Mark Russinovich pozval Billa Gatese, Linuse Torvaldse a Davida Cutlera na večeři a zveřejnil společné selfie. Linus se s Billem ani s Davidem do té doby nikdy osobně nesetkal. Linus a David měli na sobě červená polotrika. Mark a Bill byli v tmavém [LinkedIn].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:00 | IT novinky

    Evropská unie nově prověřuje obchod, při němž americký miliardář Elon Musk prodal svou sociální síť X dříve známou jako Twitter vlastnímu start-upu xAI za 33 miliard dolarů (712 miliard Kč). Unijní regulační úřady zvažují, zda firmě X neudělit pokutu podle nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.06 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.6. 13:33 | Nová verze

    Svobodný kancelářský balík ONLYOFFICE (Wikipedie) byl vydán ve verzi 9.0. Jak online Docs, tak i offline Desktop Editors. Přehled novinek také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.6. 02:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.2.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.6. 00:55 | Zajímavý software

    XLibre Xserver je fork X.Org Serveru. Enrico Weigelt včera oznámil vydání verze 25.0 se slovy "tento fork je nezbytným, protože je výslovným přáním většiny současné skupiny X.Org (IBM / Red Hat) opustit projekt, nechat ho navždy shnít a blokovat jakékoli podstatné příspěvky, natož nové funkce".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    22.6. 00:22 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (58%)
     (28%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 302 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Těžký úděl otrokáře

    23.10.2024 17:47 | Přečteno: 1611× | Jen tak na okraj

    Před chvílí kolega utrousil poznámku: „Už chápu, proč si na vyřizování tasků v helpdesku najímají pracovní síly v Indii.” No jo, a kolikrát jste si sami pomysleli, že děláte práci pro otroka. Jenže ono to otrokářství nebylo jen tak. Víte jak těžký je úděl otrokáře?

    Především musí vydělat dost na to, aby je uživil. Sice jim nic nemusí platit, ale ošatit a nakrmit takového otroka není žádná sranda. Obzvláště když je žravý. A teď si představte že byste jich měli víc?! To abyste makali… No, jak barevní. Jenže víme, jak to u nich s tou pracovní morálkou mnohdy je.

    Schopný otrok byl pěkně drahá záležitost. Ale mnozí byli i zadarmo drazí. A opovažte se je zanedbávat! Okamžitě by na vás vystartovala obdoba spolků pro ochranu „němé” tváře a vy byste putovali šupito presto do lochu. A ještě byste museli v báni vydělávat na ty svoje chudáčky, protože ti by s vámi do basy nejspíš nešli.

    Oč radostnější je život kapitalisty, i když ani pro něj to není žádný med, když přebírá ten samý materiál. Ale nemusí ho živit. Nemusí mu zajišťovat bydlení a ošacení. Zkrátka se o něj nemusí starat, protože to za něj dělá stát. Obzvláště ten sociální.

    Jó přátelé, dobré a spolehlivé otroky si každý považoval. Jen sadistický dement se vyžíval v jejich poškozování, protože výsledný efekt byl stejný jako by si dnes korunou objížděl své naleštěné lamborghini.

           

    Hodnocení: 36 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Uživili byste otroka?
     (29 %)
     (25 %)
     (18 %)
     (29 %)
    Celkem 28 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.10.2024 19:13 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Chtelo by to nejprve nastudovat si historii a pak srovnavat. Historicky otroci dostavali minimum jidla, to same s osacenim. Cesky stat ti plati bydleni, osaceni, stravu? O tom jsem tedy jeste neslysel. Socialni davky v EU tak jak jsou ted demotivuji lidi k praci a samozrejme je pro firmy levnejsi si najit nekoho kdo bude chtit makat nez nekoho kdo bude chtit 50tis nastupni plat po stredni skole s ocekavanim prace max 30 hodin tydne. Otroci se daji poridit i dnes, cela legalizace je trochu drazsi proces nez v minulosti ale pak ty naklady jsou docela minimalni. Za $1000 koupis otroka, za $7000 vyridis vsechny imigracni zalezitosti a mesicne utratis nekde mezi $500-$1000. Kdyz bude otrok casto nemocny tak ho posles zpatky nebo se proste nekde ztrati. Mit otroka je furt levnejsi nez zamestnavat treba zahradnika nebo kuchare. No a pokud se k otrokovi chovas slusne tak je to pro otroka vyhra v loterii protoze se bude mit daleko lip nez v krajine kde ho koupis.
    23.10.2024 19:54 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Jako obvykle jsi četl velmi selektivně, jinak by ti neuniklo to, že stávající systém odosobnil pracovní sílu do té míry, že oběma stranám schází porozumění pro druhou stranu. A viníkem je pro vykořisťovatele i vykořisťované - stát. Zcela v duchu hesla: "Čiň čertu dobře - peklem se ti odmění."
    24.10.2024 06:45 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Mimochodem. Za ty prachy co zmiňuješ pořídíš leda negramotné individuum, vhodné leda tak na plení polí s bavlnou, či uspokojování potřeb neukojené manželky.
    24.10.2024 14:54 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    A ty od otroka ocekavas programovani? To si muzes najmout inda stejne jak to delas ted a usetris prachy za imigraci. Otroci vzdy resili nejake pomocne prace…
    24.10.2024 11:59 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Jo a po letmém přepočtu jsi za první rok na 25 tis. CZK/měsíčně. Minimální mzda pro ČR pro rok 2025 je stanovena na 20800 CZK měsíčně.
    24.10.2024 12:08 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    A to tě po dobu půl roku ještě bude dotovat státní kasa, za to, že vytvoříš pracovní místo. Což ušetří skoro třetinu z toho co bys zaplatil za zdejšího.. ehm.. zaměstnace. Toho dovozového otroka by sis platil z vlastní kapsy a ještě se furt klepal, aby tě někdo nenaprášil. ČR není USA.
    24.10.2024 14:59 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Njn, socialismus v praxi.
    24.10.2024 14:57 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Alesi, ja chapu, ze ve skolstvi vydelavas na slanou vodu, ale pro vetsinu vydelavajicich lidi (v odbornych profesich typu IT, pravo,…) je 25tis mesicne castka kterou utrati za picoviny. Lidi co se mi staraji o pozemek me stoji $2k mesicne (v zime o neco min) takze otrok by byl pro me levnejsi.
    24.10.2024 16:46 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Žádného nemáš, jinak bys tak blbě nekecal. Mám několik kamarádů co se údržbou zahrad živí. Velice rychle by ti začalo vadit, že bys musel řešit spoustu věcí, o kterých nemáš teď vůbec páru. Nemluvě o nákladech o kterých teď vůbec neuvažuješ. Nebo si snad myslíš, že by ti takoví otroci bungovali nazí, bez bot, bez vercajku, spali někde v koutě pod širým nebem a chodili se po nocích někam pást?
    24.10.2024 22:59 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    ja psal nekde ze mam nejakeho otroka?
    25.10.2024 00:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře

    Nenapsal. Kdybys ho totiž měl, tak bys nenapsal ani tohle, protože bys věděl, že to není pravda:

    Mit otroka je furt levnejsi nez zamestnavat treba zahradnika nebo kuchare.
    25.10.2024 19:16 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Alesi, smir se s tim, ze o spouste veci vis uplny hovno. Otrok je levnejsi nez platit si kuchare, kuchar stoji se vsim vsudy $8k+ mesicne.
    25.10.2024 21:33 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    To nepopírám. Ale furt toho vím víc než ty, a tys nevymyslel ani to hovno.
    26.10.2024 03:52 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Ale prosim te... mas pravdu, hovno jsem nevymyslel, hovno, vanoce, diskless sendvice i ohen je tvuj vynalez Alesi...
    regine2 avatar 24.10.2024 14:31 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře

    No, hezkýýýý. Otrok byl věc. Mohl jsi ho zkopat, znásilňovat (myslím oboupohlavně), mučit, z rozmaru zbičovat do krvava, zabít, a to vše beztrestně. Je přece tvůj majetek, tvoje věc.

    Za mne, příspěvek píše úchyl.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    24.10.2024 16:34 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Sám jsi úchyl, protože se neumíš zamyslet bez emocí a promluvilo z tebe tvoje vlastní já. Otrokář, který si cenil svého majetku nic takového nedělal, pokud to nebylo nutné. Dnes tě zmlátí do krvava a každému to bude putna, pokud nebudeš barevný, nebo úchyl. To se pak určitě najde altruista co se tě ujme.
    24.10.2024 18:17 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Otrok byl majetek a dost drahá investice. Na rozdíl od zaměstnance se o otroka musíš starat. A vtipné je, že hlavním důvodem zrušení otroctví v USA byl nedostatek pracovních sil v seveřanských fabrikách, kde zaměstnanci žili a pracovali v horších podmínkách než jižanští otroci.
    24.10.2024 23:00 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    njn, ale mohli odejit svobodne pracovat do jine fabriky zatimco ten otrok si moc nemohl vybrat...
    PepaSFI avatar 24.10.2024 18:49 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    kolikrát denně zmlátíš a znásilníš svůj počítač? Samozřejmě nelze vyloučit výskyt i takového jevu ale obvykle když pořídíš nějakou věc která ti má vydělávat, tak se o ni staráš. Určitě obrovský problém byl obchod s otroky. Arabští lovci chytali lidi v Africe, prodávali překupníkům. Za strašných podmínek je přepravili přes oceán a prodali dál. Ale v pozdější době, právě v tom období které se nejvíc uvádí v souvislosti s otroctvím v USA, někdy v polovině 19. století už to byla několikátá generace a žili a pracovali jinak. Ne že by na bavlně byla pohoda ale nikdo si neničil investici tím že by své otroky sadisticky mučil. Ti otroci uměli pracovat na farmě, s dobytkem, s nářadím a stroji, pracovali v domech, často na pozici sluhy nebo komorníka. Možná se dá někde dohledat za kolik se dal takový dělník koupit. Když vyjdu z literatury, můj od dětství oblíbený Mark Twain a jeho Dobrodružství Huckleberryho Finna, kniha tak protirasistická a protiotrokářská,jak jen to jde praví že černoch Jim, druhá hlavní postava knihy, mohl být prodán za 700 dolarů. Jaké byly ceny tenkrát těžko posoudit. Asi o půl století později se za takový peníze dal koupit Ford T.

    Takže když si koupím na farmu nový traktor, tak by to mohlo odpovídat. A nejspíš ho nebudu chodit ničit jen tak pro radost. Sezonní dělníci se po sezoně vyprodávali. Koupil je někdo kdo do nich investoval, přes zimu je musel krmit a aby byl zisk, rekvalifikoval je aby je na přístí sezonu mohl prodat výhodněji. Dělník ve fabrice někde ve městech pokrokového severu se měl líp. Nikdo ho nekrmil, dělal z ruky do huby, bydlel kdovíkde a když nebyl potřeba, dostal vyhazov, takže mohl svobodně chcípnout pod mostem.

    Myslím si že americká občanská válka bylo jen politický svinstvo, boj o moc. Otroctví by nejspíš brzy vymizelo samo, díky nástupu mechanizace a společenských změn. Takhle to přineslo jen zkázu a utrpení, trauma ze kterého se USA nedostaly ani po 150 letech.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    vencour avatar 24.10.2024 21:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    To jsem zvědavý kdy bude otrokáře živit AI, kdy a jak to přijde. Nebo kdy Indové budou makat pro AI a otrokář bude fuč.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.10.2024 22:09 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Nejsi teda zrovna moc pozorný čtenář. Jinak by ti došlo, že klasický otrokářský systém byl nahrazen systém kapitalistickým, který je ekonomicky výhodnější a bez zodpovědnosti vůči vykořisťovaným, kterým zalepil oči iluzí občanské svobody. Ve skutečnosti tady moc svobodných lidí není. Všichni jsme spoutáni množstvím povinností, před kterými nelze jen tak bez následků uniknout.
    vencour avatar 24.10.2024 22:55 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    To máš těžký. Jak v Indym a Arše ... ať zasáhne do děje nebo ne, tak Archa spálí nacisty a finito.Aspoň to tvrdí Teorie velkého třesku ...
    AI stejně tak nebude mít odpovědnost a emoce k nějakým kapitalistům nebo konkrétnímu Alešovi, ať kňourá sebevíc ...
    A kdybys to pořád ještě nepochopil, tak AI sebere asi příčinu ať chceš nebo ne ... že?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    25.10.2024 00:41 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Tak pokud jde o možnosti a schopnosti AI, jsem v hlubokém klidu. Od určité úrovně totiž zblbne stejně tak, jako většina lidí.
    25.10.2024 19:17 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    jenom aby ta AI nevymyslela diskless sendvice 2.0...
    25.10.2024 22:41 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Twl. tomu říkám příspěvek příspěvek k věci od mantáka pro kterého sandwich == obložený chlebíček.
    26.10.2024 00:04 koffryně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Přitom je to písečná čarodějnice, da
    26.10.2024 00:44 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Alesi, sendvice ve me evokuji jiz jenom ten tvuj vynalez, kdykoliv vidim sendvic tak vidim jasnou spojitost s tvym kumbalem a tvym vynalezem.
    29.10.2024 12:50 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    bez zodpovědnosti vůči vykořisťovaným
    Mas na mysli stat, kteremu musime platit dane, jinak na nas pouzije nasili? To neni zadny kapitalismus, takze jej laskave nepomlouvej Alesi!!!
    Ve skutečnosti tady moc svobodných lidí není
    Clovek muze zit velmi svobodne. To, ze se neumi ci nechce oprostit od ruznych veci, povinnosti a vztahu, je vec druha.
    29.10.2024 13:17 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Mas na mysli stat, kteremu musime platit dane, jinak na nas pouzije nasili?
    To nasili je pro tvoje dobro! A cim vetsi dane, tim vetsi dobro, to da rozum.
    25.10.2024 19:53 kutr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Klasika, většině starých lidí před smrtí totálně hrábne a blábolí podobné nesmysly. Tak snad to s tebou Kapice není ještě tak vážné.
    25.10.2024 22:48 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Seriózní zamyšlení. K smrti máš blíž než já, protože nemyslíš.
    29.10.2024 23:09 kutr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Tak snad máš pravdu, ale radši RIP.
    Gréta avatar 25.10.2024 23:04 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře

    vono by to mělo něco do sebe. Lidi dneska nadávaj na převaděče migrantů a na ty různý lodě co to vytahujou z moře a vozej k nám do evropy - kdybysme měli votrokářství tak by nikdo neprotestoval a lidi by dycky ty lodě nadšeně vítali :D :D migranti se zbůchdarma povalujou zfetovaný v různejch těch nogo zónách nebo dělaj bordel v ulicích, provolávaj různý ty hesla 'vod řeky až k moři' etc. S votrokářstvím by nic takovýho nebylo, migranti by se věnovali něčemu smysluplnýmu třeba vokopávání brambor na poli a žádný fetování nebo bordýlek v ulicích by už nehrozil, z migrační krize by se uplně jako zázrakem stala ekonomická vzpruha :D ;D

    ....nelíbí se vám tendlecten nápad?? nóó já že voni by se s náma nemazali kdyby měli možnost, jak nám vostatně řiká nejenom historie ale i nedávný udalosti v izraeli hele :D

    Fluttershy, yay! avatar 25.10.2024 23:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: otrokářství
    Přesně tihle migranti dávno pracují v evropském zemědělství: Are Your Tinned Tomatoes Picked by Slave Labor?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    26.10.2024 00:42 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: otrokářství
    Duhovy ponik s jeho propagandou se nezapre… z tech milionu migrantu pracuje v zemedelstvi par tisic lidi prevazne ve spanelsku a italii, ti ostatni inzenyri a doktori pracuji pobiranim davek, prodejem fetu a kurev.
    Fluttershy, yay! avatar 26.10.2024 01:00 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: otrokářství

    Proč lžeš?

    RTFA!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    26.10.2024 13:20 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: otrokářství
    Mas pravdu poniku, politicky korektni web s vycucanymi cisly je presne to co dokazuje pravdu. Jeste ti chybi odkaz na stranky ministerstva pravdy a vsichni ti nemecti inzenyri jsou vlastne experti pracujici v polnohospodarstvi. To same o svedskych raketovych inzenyrech ti staveji druzice pro polnohospodare… jinak pro tvou predstavu treba ve spanelsku pracuje v polnohospodarstvi kolem 58tis lidi (pred migracni vlnou i po migracni vlne), rocne dostane azyl cca 35tis uprchliku a kolem dalsich 100tis+ lidi migruje do spanelska. Ale vsichni samozrejme nahradili trch 58tis lidi v polnohospodarstvi…
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.11.2024 00:14 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: otrokářství
    Kolibáči, ty trollíš, nebo tyhle progresivistycký, neobolševický sračky fakt žereš?
    26.10.2024 00:02 koffryně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Jednoho času jsem měla doma dvě hračky na šuk, šatit to nebylo zas tak drahý a živit taky ne. Jen toho chlastu a lepšího zboží, to bylo za kilo měsíčně. Ale stálo to za to. Teď pár let po změně pohlaví naopak borci dávají kilo měsíčně každej, taky to není špatný.
    29.10.2024 12:56 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    Teď pár let po změně pohlaví naopak borci dávají kilo měsíčně každej
    Fuj. Musis to sem cpat, tyto prasarny? :-(
    26.10.2024 10:04 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Těžký úděl otrokáře
    To ale není nic co by se nedalo vyřešit, a stejně to mod dobře nefungovalo.

    Nevolníci (zvlášť v době kdy už oficiálně nebyli) se museli živit a šatit zcela sami, a pak nastoupit a odpracovat si robotní povinnost. Dokonce i nářadí další prostředky (např. povoz a koně) si museli někdy sami obstarat! Takže pro lenního pána naprosto žádné náklady.

    A stejně to nefungovalo dobře, systém celé osmnácté století ekonomicky krachoval. A vědělo se že systém založený na kontraktech je nesrovnatelně lepší a efektivnější, Josef II. schválně měl ukázková panství aby to demonstroval, ale bez úspěchu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.