abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:00 | Nová verze

    Wings 3D, tj. open source 3D modelovací program naprogramovaný v programovacím jazyce Erlang zaměřený na modelování pomocí subdivision a inspirovaný programy Nendo a Mirai od Izware, byl vydán v nové opravné verzi 2.4.1. Ke stažení již také ve formátu Flatpak z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo byl vydán ve verzi 3.2.0. Přidává podporu vzorců v SVG, obrázků ve WebP, změny velikosti stránky či možností posouvání. Nedávno oslavil 25. výročí vzniku.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 01:33 | Zajímavý software

    Hra Mini Thief je na Steamu zdarma napořád, když aktivaci provedete do 24. ledna do 19.00 [ProtonDB].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 22:00 | IT novinky

    Certifikační autorita Let's Encrypt oznámila, že bude volitelně nabízet krátkodobé certifikáty s šestidenní platností a navíc s možností vystavit je na IP adresu. Zvolit typ certifikátu bude možné v certifikačním profilu ACME.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.1. 21:22 | IT novinky

    Herní konzole Nintendo Switch 2 byla oficiálně potvrzena. Vyjde letos. Trailer na YouTube. Více ve středu 2. dubna na Nintendo Direct.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    16.1. 17:33 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.1 s kódovým jménem Xia. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Linux Mint 22.1 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:33 | Nová verze

    Google Chrome 132 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 132.0.6834.83 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 16 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 11.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 11.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 14:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.4.0 nástroje pro inkrementální kopírování souborů rsync (Wikipedie). Přehled oprav a vylepšení v souboru NEWS. Řešeno je 6 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 02:55 | IT novinky

    V srpnu loňského roku byla vyhlášena RP2350 Hacking Challenge aneb oficiální výzva Raspberry Pi na prolomení bezpečnosti mikrokontroléru RP2350. Povedlo se. Včera byli představeni čtyři vítězové a jejich techniky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.11.2024 21:00 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    "Vyzvedla mne od autobusu" - no a takhle se pozna odbornik...
    10.11.2024 21:06 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    No jistě. Jenom nýmand jako RealJ nemá na bus a musí všechno odřídit v té poušti sám.
    11.11.2024 10:38 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Mas pravdu, kupovat autobus mi prislo jako picovina...
    11.11.2024 15:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Tak u osoby co nechápe rozdíl mezi otrokem a zaměstnancem, u níž slovo sendvič evokuje pouze žrádlo, mě to jaksi nepřekvapuje. Ale možná ten rozdíl pochopíš, když si pustíš film, když už máš problém s pochopením psaného textu.
    11.11.2024 15:43 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Je videt, ze jsi odbornik Alesi. Jirsak je vuci tobe slaby odvar.
    12.11.2024 23:39 ktr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Spíš se to pozná tak, že rozchodit kancelářský PC mu trvá 2 dny :-) Mě typicky upgrade linuxovýho stroje na novej HW trvá kolem 2h a to tak 75% času jen syncuju data a čekám než se všechno nainstaluje. Ale Kapica je ze starý školy. Před 20 lety by to trvalo zhruba tejden, k se toho drží. Tipuju, že i jeho hodinová sazba se od tý doby moc nezvedla.
    11.11.2024 07:54 hmmmw | skóre: 2 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Proč těm lidem tak hnusně ubližuješ? Vendor lock-in na Kapicovi, to musí být radost.
    11.11.2024 08:34 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Asi bys měl s tou vzteklinou už něco dělat. Táhne ti nějak na mozek. Jestli chceš, dám ti kontakt. Přinejhorším tě za mírnou úplatu milosrdně uspí.
    11.11.2024 10:39 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    kdovi co na nem testuji a on to ani nepozna...
    11.11.2024 08:53 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Dokoupil jsem jen 3 SSD disky. Původní instalaci Ubuntu z ext4 překlopil na btrfs v raid 1 módu. Do jednoho subvolume přešoupnul systém a do druhého adresář home.
    Jen opravdovy odbornik pouzije ne-raid5/6 SSD na trvale ochovavani dat...
    data prvních pacošů byla definitivně v háji, protože jí zůstala funkční jen záloha, kterou jsem udělal bezprostředně po instalaci.
    ... bez zaloh.
    11.11.2024 09:26 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    ..na odsypávání zálohovaných dat jsem jí nabídnul stroj charlie-brown
    .

    Proč asi?

    O data přišla jen díky vlastní iniciativě. Chtěla uvolnit místo, tak jak byla zvyklá z widlí, tím že něco smaže. No a smazala toho víc než měla. A kde nic není to pak ani smrt nebere. Ta záloha, která jí zůstala funkční, to byl btrfs snapshot, který jsem udělal poté co bylo vše rozběhané.

    11.11.2024 09:56 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Zalohy jsou read-only a pokud mozno offline, a uz vubec je nejde jen tak uzivatelsky mazat v mc.
    11.11.2024 10:01 hmmmw | skóre: 2 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Co bys čekal, když někomu s windows-only pracovními programy nainstaloval linux a do toho widle ve virtuálu.

    Normální člověk by tam prostě nechal windows, bokem zálohoval data, a vyřešeno. Ale tady expert vymyslel další šílenost, kterou nemůže spravovat nikdo jiný než on. Buďme rádi, že ji neukuchtil sendviče.
    11.11.2024 10:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Tak jistě. Jsou i jiná, nepochybně lepší řešení, takže můžeš své služby nabídnout. Akorát že já bych osobě, které nelze věřit ani to co o sobě sama napíše, svěřil leda tak vynášení smetí do popelnice.

    11.11.2024 10:43 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    ale prosim te, tady nam odbornik Ales vysvetlil, ze je to proste chyba uzivatele a on jako superadmin preci nemuze resit nejake pozadavky uzivatele na bezpecnost zaloh... proste je to chyba uzivatele, Alesove reseni bylo odborne na urovni jeho diskless sendvicu a vsichni co tvrdi neco jineho tomu proste nerozumi. Ti odepise az vystoupi z autobusu...
    11.11.2024 11:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Jsi zacyklený jako obvykle. Chápu, že pro tebe je synonymem autobusové dopravy Greyhound, se kterým dnes v USA jezdí jen černoši a češi. Ale tady u nás v ČR to funguje tak, že nalezeš, zahibernuješ a řízení ponecháš osobě, kterou za to prostřednictvím jízdného mimo jiné také platíš.

    Ty jsi z vidlákova zvyklý na to, že si bez auta ani neprdneš. Tady je to jinak. Než by ses z tou svou károu vymotal z města, tak já už jsem na místě, ze kterého si mne do té své vidle kde má ordinaci odveze zvěrokleštička.

    11.11.2024 12:15 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    hele, Alesi, ja se zeptam, ridicak jsi si udelat zvladnul?
    11.11.2024 12:56 RaelJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Prosim te, Velmistr Vesmiru se nemuze snizit k necemu takovemu jako dat nekomu prednost v jizde :-)
    11.11.2024 13:54 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Proč bych měl mít řidičák, když mám na to lidi? Nikdy jsem po něm netoužil a na rozdíl od tebe mám dost sebereflexe na to abych usoudil, že bych představoval na silnici obecné ohrožení.
    11.11.2024 14:05 hmmmw | skóre: 2 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Škoda, že nemáš dost sebereflexe, abys ukončil svou tvorbu zde, jako ses o to pokusil na pár měsíců v roce 2022.
    11.11.2024 14:30 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Jestli je mi na Trumpovi něco sympatické, tak zrovna chuť kopat typy jako ty do prdele.
    11.11.2024 15:40 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    To je tezke nepochopeni Trumpa, trump chce kopat lidi jako ty (co delaji hovno a chteji za to hovno prachy) do prdele. Tady na univerzite by jsi se skrtnul leda jako verny profesor jinak by te i univerzitni IT oddeleni poslalo do prdele. Njn, CR je jina liga, tam se uchytis a dokud budes libat sefovi prdel tak je uplne fuk ze delas hovno a vymyslis kolo.
    11.11.2024 16:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Mí šéfové – kteří na rozdíl od tobe možnost srovnání mají, protože na amerických univerzitách studovali – to asi vidí jinak.
    11.11.2024 16:22 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Ostatně i ta zvěrokleštička, která během doktorátu strávila půl roku v USA na Purdue University a také několik měsíců na Royal Veterinary College v Anglii.

    11.11.2024 17:32 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    ta zveroklesticka se samozrejme IT nerozumi jinak by te poslala s tim resenim do prdele Alesi...
    11.11.2024 17:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Zřejmě tomu rozumí líp než ty, když si udržuje sama svůj web.
    12.11.2024 17:45 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    a ma ho napsany jako FE/BE?
    12.11.2024 19:32 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Není lopata jako ty.
    12.11.2024 20:12 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Lopata jako ja provozuje web s 5ti firemnimi strankami na wordpressu za $1 mesicne.
    12.11.2024 20:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Nezdá se vám to málo Antone Pavloviči?
    12.11.2024 20:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Svůj web provozuje na wordpressu i můj kámoš co bouchá pily kladivem. Kolik ho to stojí netuším. Nemuselo by ho to stát nic, ale on se nerad cítí někomu zavázán. Ale těch stránek tam má rozhodně víc než 5.
    11.11.2024 17:36 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    A neponocuj. Jde ti to na palici.
    11.11.2024 15:40 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Sebareflexe z tebe primo srsi…
    11.11.2024 15:53 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Už přeskakuješ do slovenčiny, bacha ať ti nepraskne cévka. Ještě bys mi ale mohl vysvětlit tu záhadu, proč se mi na linkedin furt cpou ty žádosti o navázání kontaktu, ačkoliv nikde neuvádím, že bych měl zájem o nějakou změnu.

    11.11.2024 17:37 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    ale prosim te, cevka mi z tebe nepraskne, na to jsou jine veci nez Ales... linked in vidi pomocneho delnika tak mu nabizi novy job, nic vic za tim nehledej... jinak kdyz jsme u slovenciny, na SK jsem stravil pul roku na projektu ktery stal za hovno ale holky to vylepsili...
    11.11.2024 17:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    A máš za sebou i jinou zahraniční stáž než v rómské vesnici?
    11.11.2024 18:32 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    na SK jenom Bratislava, Kosice a Sturovo, jinak z tech ~205 statu po svete jsem navstivil 183.
    11.11.2024 18:36 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    No jo. Kočovník se nezapře. Jen aby tě teď Donald neposlal postrkem do rodné obce.
    11.11.2024 20:09 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    "Ale, Svatý Petře, já vám přísahám, že jsem se z toho Mukačeva celý život nehnul!"

    A jestli to neznáš, UTFG :-D
    11.11.2024 18:00 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Kápni božskou. Že se tebou inspiroval tenhle týpek?
    11.11.2024 18:30 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    to je nejaky tvuj brachanec?
    11.11.2024 18:33 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    To spíš důsledek tvé stáže.
    12.11.2024 17:45 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    takze nezvladnul jsi ani ridicak...
    12.11.2024 19:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Zbytečné věci nedělám z principu. Co by mi to přineslo?
    12.11.2024 20:13 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Takze sex taky neprovozujes?
    12.11.2024 20:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    S tebou ne. Nejsem zoofil.
    11.11.2024 11:36 Profik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Jako napad dobry (a nikoli prevratny, aby Ales zas nemyslel, ze vynalezl kolo) ale realizace klasicka linuxacka prasarna a spoustu trablu kolem.

    Takze dela se to tak, ze koupis poradny Mac a koupis ho v take konfiguraci abys na nej nemusel sahnout 10 let. Pak koupis Paralels a Widle rozbehnes v nich. Jeste nejake NASko na zalohy. A to je vse.

    Presne takhle to delaji vyvojari Microsoftu. Maji Macy v nem virtualni Widle a snapshotuji kazdou hodinu pro jistotu kdyby se widle rozhodly rozbit :-D
    11.11.2024 13:56 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Ty "profiku". Uniknul ti jeden dost podstatný detail. Nezáleží na tom, co si ty koupíš, ale co si chtěla a mohla dovolit koupit ona.
    12.11.2024 10:08 Profik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    To jsi snad delas prdel, ze doktor nema penize? Delaji pul dne a pak jeste melouchari na klinice. Dovolena na Maledivach 3x rocne. SUVcka na operativni lizing. "Darky" do kapsy od pacientu atd. A jeste porad tlaci na vladu aby jim pridala jinak jdou ven. :-D :-D
    12.11.2024 10:21 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Ty jsi doktor, že do toho tak dobře vidíš? A nebo jsi tyhle moudra zaslechl někde u Babiše? Dvě z mých spolužaček ze ZŠ jsou praktické lékařky. Jedna v Brně, druhá v OV. Kamarádova žena je dětská lékařka v Žulové. Kámoška je zubařka a můj kámoš šéfuje v Brně jeden z nejprestižnějších špitálů v téhle banánové republice. Do žlabu vysoko nemají, ale že by si mohli dovolit dovolenou na Maledivách 3x ročně, to teda fakt ne. V prvé řadě na to nemají čas.

    A o veterinářích nemáš očividně šajna vůbec. Tam se totiž platí všechno tvrdě keš – žádná zdravotní pojišťovna, která před tebou milosrdně skrývá kolik stojí tvoje zdravotní péče, takže máš pak dojem že nestojí vůbec nic.

    Jo. Tak za deset let, až jí bude těsně před šedesátkou a bude mít konečně splacenou hypotéku za ordinaci a odrostlé děcka. To se možná na ty Maledivy koukne. Ale zatím si můžou dovolit jen dva týdny dovolené v Řecku s ubytováním někde na privátě.

    11.11.2024 15:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Takze dela se to tak, ze koupis poradny Mac a koupis ho v take konfiguraci abys na nej nemusel sahnout 10 let. Pak koupis Paralels a Widle rozbehnes v nich. Jeste nejake NASko na zalohy. A to je vse.

    Zajímalo by mne, jakou konfiguraci máš asi na mysli. Tu, z roku 2013, které skončila veškerá podpora minulý měsíc, nebo nějakou jinou? Ptám se proto, že to není tak dávno co mi kámoš bečel, že pro ten jeho Mac už nejsou žádné aktualizace, což ho nakonec donutilo po letech opět zainvestovat do výpočetní techniky. Jenže ten na tom nic extra neprovozoval a virtualizace je pro něj zcela neznámé slovo.

    A nakonec. Jak vysokou investici by to tvé řešení asi obnášelo. Víš, že bych jí to do budoucna jako doporučil. Nebudu tu věčně a "profik" jako ty potřebuje taky žrát, a ne furt pít jen tu slanou vodu.

    12.11.2024 10:10 Profik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Lezes nebo zijes v klamu. Modelovy priklad:
    • V roce 2014 jsi poridil Mac Mini i7 s 16GB RAM a 1TB SSD za $1800. K tomu Synology NAS is diskama za $500.
    • Byl dodan s OSX 10.9 Mavericks a vydrzel 8 major upgradu OS do roku 2021.
    • Kazda major verze dostava minimalne 3 roky zaplaty - 2024.
    • Nahradni dily a servis jsou poskytovany do vintage stavu (obvykle 7let) - 2021 a zasoby muzou byt k dispozici do stavu obsolete (10 let) - 2024.
    I pod 10ti letech je tahle krabicka jeste pouzitelna a dostala security updaty. Synology 2014 taky porad dostava updaty.
    12.11.2024 10:31 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    a vydrzel 8 major upgradu OS do roku 2021

    Skoč si do papírnictví a kup si kalendář. Píše se rok 2024. Ten předchozí komp pořizovala v roce 2018. A nový stroj nepořídila proto, že by ten stávající výkonově nestačil, ale proto aby měla pokoj minimálně pro následujících 6 let a + kompa pro dcery.

    Až se bude chtít hrabat ve starém šrotu, pošlu ji za tebou, ale momentálně má to nejlepší, co se dá za rozumné prachy koupit. Jinak jsem vycházel (pokud jde o podporu od Apple) z téhle stránky.

    12.11.2024 11:11 Profik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Hele ber si priklad s Izaka a dej si prasky nez zacnes perlit. Pak si muj prispevet precti znovu. Hlavne o tom ze to je modelovy priklad a o tech zaplatach starsich OS :-) Pokud je to prilis velka vyzva pro tvou inteligenci tak to muzu prepsat od roku 2018.
    12.11.2024 11:19 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    No na prášky jsi spíš ty „profiku”. Zatím jsi se totiž s žádnou slávou nevytasil.
    11.11.2024 20:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Max avatar 11.11.2024 11:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Buď jsem to přehlédl, nebo nevím, ale proč se tam virtualizovaly Windows? Proč se nenainstalovaly přímo na hw?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.11.2024 12:11 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    to je takova admin verze diskless sendvicu v podani Alese...
    11.11.2024 14:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Proto

    Nic jiného v těch widlích nemá. Je to uzavřený subsystém, ve kterém komunikují ty její krámy, které jsou only widloidní. Ven vidí jenom ten její linuxový stroj. Maily, web, dokumenty, zálohy atd. – to vše si řeší v linuxu. A netvař se, že nevíš jaký opruz přináší MS Windows, když je pustíš rovnou na HW. Ve virtuálu jedou mnohem rychleji. A „veselou historku” jak si nechal kámoš (jinak šťastný uživatel jabka) zašifrovat veškeré rodinné fotografie, včetně fotek ze svatby, jsem pro lepší spád z vyprávění vypustil.

    Pokud jde o uživatelku. Nejspíš bude spokojená, když jsem s ní žádný extra velký problém za uplynulých 6 let neřešil. Ta záležitost s nedodáním předem zamluveného stroje mne tenkrát docela namíchla. Nejvíc ale ta fligna, jak se z ní pokoušeli dostat prachy za ten nedodaný stroj, který se možná i někde vyskytoval, jenže ne tam kde měl být. A to si ještě srovnej, co jí chtěli prodat.

    Pro nikoho jiného bych to zadara nedělal. Tuhle holku znám 35 let, kdy jí bylo tolik co je dnes její nejstarší dceři. A kdybych to řešil pro sebe, tak bych provozoval tu aplikaci přes PlayOnLinux, tak jako veškerý win-only software co sem tam použiju.

    Její máti jsem nainstaloval linux na notebook před 20 lety. Má už přes 80, takže jsem byl dost překvapený, že ho stále používá a je s ním stále spokojená.

    Max avatar 11.11.2024 16:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Mně je to šumák. Když chce někdo win, dám mu win. Jediné co, tak nastavuji admin/user účty a vysvětluji, že pod adminem se nedělá. K tomu si na PC naladím vzdálenou správu a hotovo. Vesměs už o tom neslyším, dokud se nevysype hw.

    Pokud jde o šifrování, tak bývá standardně zapnuté od OEM vendorů (notebooky např.) a nevyžadují heslo, takže si uživatel myslí, že asi nešifruje. A pak může nastat věc, kdy se něco pokazí a ztratí se dešifrovací klíč. Např. update biosu a promazání TPM apod. a pak to chce recovery key, který uživatel samozřejmě nemá. Je to tedy kombinace neznalosti uživatele a nevhodného výchozího nastavení, resp. nedostatečného informování uživatele. To byl asi i tedy případ tvého kámoše.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.11.2024 17:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    No. Mám se zvirtualizovanými widlemi za těch 20 let velice dobrou zkušenost. Potřebuješ aktutně navýšit RAM? No problem! Potřebuješ zvětšit disk? No problem! Potřebuješ ten systém zapauzovat, když se děje něco podivného? No problem!

    Takhle mě sice vytáčel ten jejich kyselý ksicht, ale stále jsem měl přehršel možností co se s tím dá udělat a tlačil mne jenom čas, protože nebylo po ruce médium o takové kapacitě abych to nemusel zdlouhavě honit přes ten pomalý switch.

    Na původním stroji ten virtuál bez problémů jel, takže jsem měl podezření, že při posledním snapshotu nebyl ten stroj skutečně vypnutý, ale jen zahibernovaný. Což logicky v kombinaci s jiným HW představovalo problém. Dokazoval to i úspěšný import té staré zálohy, co se překopírovala i s ostatními daty. Ale od kyselého ksichtu se dozvíš kulové a ten jejich slavný návrat k bodu obnovy nikam nevedl. Kdyby mne napadlo použít clonezillu už v sobotu, tak bych byl už v sobotu v devět večer doma.

    Být to na fyzickém železe, tak jsme s těma widlema v prdeli ihned.

    Max avatar 12.11.2024 10:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQAL"
    Jedná se o chybu driveru, nejspíše související s addonem ohledně virtualizace. Lze udělat update driveru přes recovery.
    Chyba driveru i vysvětluje, proč to nešlo řešit bodem obnovení apod.

    Jinak jsi sám přiznal, že jsi si s Linuxem zadělal a musel jsi OS přeinstalovávat (Ubuntu -> Debian), protože jsi nemohl vyřešit nějaký problém. Takže v čem je rozdíl? Jen jsi přidal další potencionálně posírací vrstvu a tou vrtsvou jsi si nejspíše vytvořil i BSOD ve Win.
    Tj. podle mně jsi řešil dva problémy, které by jsi neměl, pokud by jsi řešil čistě jen Win na hw. A win bys přenášel prostým zkompírováním / klonem v offline režimu a do 15min by bylo hotovo (protože nvme / sata to nvme/sata je v rámci ssd dost rychlý).

    Na win lze podobně jako v Linuxu nastavit pravidelné snapshotování celého disku, takže se lze vracet v časech a obnovovat smazaná data apod. Pokud je tedy vše nastaveno správně, tak mylné smazání něčeho by nemělo představovat fatální problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.11.2024 10:47 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Naprostý souhlas. On dělá jak kdyby Windows byly naprosto nepoužitelné a přitom tam s tím Linuxem přidává X dalších věcí, které se mohou podělat...
    12.11.2024 10:52 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    To není screenshot z toho jejího stroje. Chtěl jsem jenom přihodit obrázek, jak vypadal ten kyselý ksicht. Tam to vždyzky zmizlo a šlo do restartu dřív, než jsem to stačil vyfotit. Problém byl v tom, že se nebylo možné do toho stroje dostat aby se ty addons updatovaly.

    Jinak jsi sám přiznal, že jsi si s Linuxem zadělal a musel jsi OS přeinstalovávat (Ubuntu -> Debian), protože jsi nemohl vyřešit nějaký problém.

    Nic takového jsem nepřiznal. To Ubuntu už měl Martin nainstalované. Mne jenom těch 6 let sralo. A poslední dobou čím dál víc s tím milionem snapů. Aktualizace HW byla plánovaná. Otázkou bylo jenom kdy na ni bude mít zvěrokleštička prachy. A z jara jsme to přesunuli právě proto, že se měly na trhu objevit ty nové Ryzeny.

    .. win bys přenášel prostým zkompírováním / klonem v offline režimu a do 15min by bylo hotovo (protože nvme / sata to nvme/sata je v rámci ssd dost rychlý)

    Přiznej Maxi že jsi to četl jen letmo?

    Tady vůbec nešlo o kanibalizaci starého kompu, ale o přesun funkčního profilu na nový HW. A zcela jasně a srozumitelně jsem napsal, že o ty data přišla díky vlastní hlouposti hned zkraje, kdy ještě žádnou zálohu ani nestihla vyrobit. A to právě tím, že se záměrem uvolnit místo smazala část toho virtuálu, takže znemožnila jeho spuštění. Jenom zdejší idioti se na tom točí, jako by to byl bůhví jaký problém.

    Jo dneska. To by jí něco takového asi víc zabolelo, ale právě proto ten upgrade. Na 2TB v Btrfs raid1 se jí vleze takových virtuálů nejmíň 40 a rychlost obnovení zálohy je na žbrnk. Stávající kapacitu měla jen 375 GB. A osypávání dat na externí komp je také přežitek. Příští rok si dokoupí dva 3,5 palcové rotační disky a má se zálohama vystaráno až do důchodu.

    Max avatar 12.11.2024 11:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Chybu lze pauznout, stačí si zvolit režim při bootování.
    Jak jsem psal, drivery lze kdykoli dodat (a nejen drivery lze dodávat, ale i patche lze instalovat a odebírat apod.) přes recovery režim, který je dostupný buď rovnou z nainstalovaného OS (standardně si win tvoří recovery partition), nebo přes flashku / dvd apod.
    Pokud nevím, jak chybu pauznout, tak stačí natočit na kameru v telefonu a lze si chybu pak prohlédnout ze záznamu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.11.2024 12:49 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Maxi, chápu že pro tebe je to denní chleba, ale já do styku s MS Windows přicházím jen když se doménují po naklonování v laborce. A právě proto bych je na fyzické železo nikdy nepustil.

    I ta kámoška je používá tak, že je nemá ve fullscreenu, ale v okně, aby viděla na panel ze kterého si spouští aplikace, které má v linuxu. A co používá? Google-chrome, FileZilla, Gimp, Libreoffice, Thunderbird, Xsane a Evince.

    11.11.2024 15:18 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Mimochodem, víš co je vtipné? Ten procesor. Kupovala ho minulý týden za 6890,- Zřejmě byl jenom jeden, protože ještě dnes ráno neměli na alze žádný. A když jsem se kouknul teď, tak čekají až jim dorazí pouhý jeden kus a cena je o 7 stovek vyšší.

    11.11.2024 16:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Max avatar 12.11.2024 09:57 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Jak to souvisí? Nějaká firma provozuje 3rd patchovací nástroj, kde mají nastaveno, že hned všechno bez otestování posílají do produkce. To, že MS udělá malou chybu v ID neznamená, že by se to mělo celé složit. Něco jako když řeknu "skoč", tak přece neskočíš.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.11.2024 10:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    M$ nedělá malé chyby...
    Max avatar 12.11.2024 12:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Je to drobná chyba. A už si toho chudáka kluka inda, kterýmu tygr ukouslu ruku a had ho málem uškrtil, neber do huby. Bez MS by neměl co žrát :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.11.2024 16:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Toho si bere do huby právě ten tygr :-D

    Ale velikost chyb musíš vynásobit počtem počítačů, na kterých se projeví. Takže nejen ty přímo postižené, ale i všechny ostatní. Tedy včetně těch, kteří při Crowdstriku nemohli zaplatit kartou a podobně.
    Max avatar 13.11.2024 08:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Thread není o Crowdstriku, tak ho sem netahej.
    Fatální chybu způsobil nástroj třetí strany v kooperaci s IT, nikoli MS.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.11.2024 12:31 Svazák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Kapico si to mohol urobit este jednoduchsie. Nainstalovat FreeDOS ako zavadzac pre Xen server na ktorom by bezal Qemu a v nom FreeBSD na ktorom by si mal nainstalovany Virtualbox a do neho hodit Windows Server 2019 na ktorom by bezal VMWare a v nom ten potrebny OS pre danu aplikaciu. Takto jednoducho ako si to spravil ty a poruchalo sa to pri prvom moznom termine, je podla mna zbytocne ...
    11.11.2024 13:29 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    to mas furt jednoduchy, mel tam dat ty sve diskless sendvice...
    11.11.2024 14:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Až přijdeš domů z pastvy, zajdi ke zpovědi a popros vašeho ctihodného pána, jestli by pro tebe neměl nějaký denní tisk, aby ses dostal do obrazu.
    11.11.2024 21:13 kachna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    software, co ke své práci potřebuje je win only
    Řešení bylo jednoznačné. Hlavní systém linux
    To je uz diagnoza
    12.11.2024 08:49 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Máš s tím problém? Pokud jo, tak vypadni psát svoje moudra na server orientovaný na tvůj oblíbený OS.
    Max avatar 12.11.2024 10:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Jen dotaz. Ten Virtualbox je už stabilní? Já mám v práci Linux a potřebuji občas dělat i ve win. Dřív jsem používal Virtualbox, hafec let, a fakt to nešlo. Do měsíce běhu se dost často objevoval nějaký fatální problém (třeba nutný restart VM, začřala zlobit grafika, nebo se VM zpomalila, něco přestal o fungovat atd.). Po přechodu na KVM všechny problémy zmizely. Tak proto se ptám.
    Podle mně totiž Virtualbox dobrý na občasný hraní, simulace apod., ale na dlouhodobý běh, zátěže apod. jsem míval vždy problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.11.2024 10:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Já ho nepoužívám. Stejně jako ty windows. Ale o ty se jí stará ta firma co jí dodala ten veterinární soft. Faktem je, že nic extra nebylo potřeba řešit, za těch 6 let s virtualboxem žádný problém neměla a včera si dokázala vyřešit sharing lokálního adresáře do prostředí virtálu také sama. I když jsem měl z toho opuchlé ucho.

    Podle mně totiž Virtualbox dobrý na občasný hraní, simulace apod.

    Nemohu posoudit, protože tyhle věci jedu přes PlayOnLinux a mám pocit že fungují lépe, než fungovaly na win.

    12.11.2024 11:36 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    A i když jsem to nedodal, využívá ten virtualbox denně, po celý den. To už by se dalo klasifikovat jako dlouhodobá zátěž, ne?
    Gréta avatar 12.11.2024 12:26 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    doslova kulervoucí sestava :O :D :D ;D
    12.11.2024 12:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Economy – dobrý poměr cena/výkon.
    Gréta avatar 12.11.2024 12:51 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    si myslim že uplně jakykoliv pc ve vordinaci *zvěrokleštičky* je kulervoucí :D :D :D ;D
    12.11.2024 12:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Dnes bohužel nutnost. Mimochodem, uvažovala o tom, že by ten software jela přes PlayOnLinux, ale rozmluvil jsem jí to. Takhle jí to oprašuje dodavatelská firma a když je problém, nemůže se vymlouvat. Navíc je mnohem snazší nasdílení obrazovky při vzdálené správě. Vybereš okno, nasdílíš a nazdar. Jinde než ve virtálu se ti nikdo hrabat nebude.

    O konektivitu se jí stará zase jiná firma. A platí to samé. Nemůžou se na nic vymlouvat, protože je přes ten linux možné velice snadno diagnostikovat kde je problém.

    regine2 avatar 12.11.2024 18:58 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Měli jsme v práci nadnárodní logistický systém SLES + SUSE pro 3 tisíce uživatelů. V Česku na pár kompech k vůli státní správě ve VirtualBox provozovali Windows s MS-Office Word a nějaký jejich ekonomický SW. VirtualBox byl spolehlivý, žádné těžkosti. Zálohováno na serverech SLES.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    12.11.2024 19:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Já měl kdysi na ÚMOb Ovajih ve virtálu pod linuxem citrixovou farmu se třemi MS Windows servery. A právě proto, že jsem měl zkušenosti s virtualizací MS Windows, mě tenkrát oslovili z ČVUT.
    12.11.2024 20:52
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Mínus za ten úchylný název blogpostu.
    13.11.2024 06:30 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Mně přijde úchylné hodnotit něco na základě dojmu z nadpisu. Kór když nemáš páru o kontextu.
    12.11.2024 23:28 ktr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Absolutně nechápu, proč to musí být desktop a ne notebook? V podstatě jakýkoliv s cenou kolem 20000 by byl víc než dostatečný a navíc by byl mobilní. Nejspíš to bude tím, že si vybrala špatného IT poradce (např. proč proboha do kancelářského stroje dávat procesor skoro za 7000 a 2x 2TB Samsung 990 PRO :-). Jen se divím, že tam není neintegrovaná GPU :-D
    13.11.2024 00:41 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Kromě hardware stejná úvaha nad software - potřebuje jeden windows-only software a instaluje se virtualizace? Co je na tom software tak speciálního, že to vyžaduje takový hardware a komplikovaný setup? Asi by to chtělo nejdřív specifikovat user story a requirements. Počítám, že tam bude nějaká databáze, která by se měla každý den zálohovat na nějaký remote storage?

    Co je špatně na Ubuntu, jsem taky přesně nepochopil - nestačila novější verze? Nic proti Debian či jakékoliv jiné distribuci, jenom nechápu irelevantní stížnosti.
    13.11.2024 06:27 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Co je špatně na Ubuntu? Ten seznam by byl příliš dlouhý. Zkus si položit tu otázku obráceně. Co pozitivního ti přináší Ubuntu krom klikacího nastavení podobného tomu co znáš s jiných OS?
    xxxs avatar 13.11.2024 18:44 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    napriklad sa nemusim serinkat s testingom a stale mam neprestarnute deb repo.
    14.11.2024 13:31 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    To jo. Ty budeš zřejmě jako správný masochista radši furt dokola klikat, že fakt nechceš upgrade na novější verzi distribuce, abys náhodou nedopadnul podobně jako kolega, viď?

    xxxs avatar 14.11.2024 20:34 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    taka hlaska mi nevyskakuje a upgradujem ked chcem ja. cez apt-get. mozno je to tym, ze si pc spravujem sam a nepustim ta k nemu. a pozdrav tu nestastnicu, ktorej si dojebal system, posielam jej stastnu myslienku.
    14.11.2024 21:55 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Já těch systémů spravuji skoro 200. Všechno jede z jednoho místa a spravuje se vzdáleně. Ale s žádným s těch strojů není tolik jebání co s jedinou instalací Ubuntu.
    14.11.2024 23:59 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    To je lez. Tolik kamaradu vztekloun tvyho rangu NEMA. A zakazniku taky ne :-)

    Kontrolni otazka: Kolik holek melo tu vesmirnou zkusenost mit s tebou sex?
    15.11.2024 00:38 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Dost na to, aby ti matriky prdel.
    15.11.2024 01:19 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    a proc holky? Bud politicky korektni...
    xxxs avatar 15.11.2024 07:07 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    este k zapisku. prosim oprav ma, ak som nieco zle pochopil.presypal si data po pomalej linke, lebo naco nosit rychly externy disk, alebo vlastny sietovy prvok, ked idem niekomu riesit komp. naplacol si tam stare ubuntu bez toho, aby si predtym este na starom stroji nahodil novy kernel. buntu ti zdochlo, skusil si deb, ten bol polozdochnuty. problem je ubuntu.
    15.11.2024 08:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Jsi tak zmatený furt, nebo jenom teď? Ten pomalý prvek si tam dala, protože potřebovala připojit další krámy a neměla dost zásuvek. Na běžnou práci jí stačí a že se záloha odsypává dvě hodiny ji taky nesere, protože to jede s nízkou prioritou na pozadí.

    Ubuntu tam měla a do prdele šlo proto, že instalace debianu byla rychlejší a míň riziková než upgrade o x verzí toho Ubuntu.

    A zpoždění vzniklo jedině a pouze tím, že byly v podivném stavu ty MS Windows.

    xxxs avatar 15.11.2024 22:27 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    to, ze tetka ma pomaly switchik vieme. nevieme preco si nepriniesol rychlejsi, preco si nepriniesol rychly externy disk, alebo preco si to neurobil cele u seba doma na jej novom zeleze po tom, ako by si si urobil obraz disku zo stareho stroja. improvizacia je fajn, ked mas dobru pripravu. nemal si. to nie je tragegia, ale robit z toho problem distribucie je divne. mozno by si mal dat na feng shuei. vtedy mozes obvinovat za vsetko nabytok.
    18.11.2024 10:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    nevieme preco si nepriniesol rychlejsi, preco si nepriniesol rychly externy disk, alebo preco si to neurobil cele u seba doma na jej novom zeleze po tom, ako by si si urobil obraz disku zo stareho stroja.

    Ty jsi vůbec nepochopil, proč jsem ten blogpost napsal, že? Píšu tam snad něco o nějaké tragédii?! Jo. Píšu tam o tragických MS Windows a Ubuntu, ale tragédie by to byla, kdybych si s tím neporadil. Ne proto, že by musela počkat 14 dní, než bych se tam zase dostal – mohla jet klidně dál na tom původním kompu – ale proto, že bych neměl klid. Jenže já si s tím poradil a popsal jsem i jak pro ty, co by se snad náhodou ocitli v podobné situaci.

    14.11.2024 13:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Nebo jako tenhle, či tento uživatel derivátu mint – vybráno namátkou.

    13.11.2024 06:19 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    To všechno bys jednou pochopil, kdybys něco takového v reálu řešil. A také by sis měl uvědomit, že konečné rozhodnutí je vždy výsledek rozhodnutí toho, kdo s tím bude pracovat. A tvoje soudy o kvalitě IT poradce nikoho nezajímají. Důležitější je výsledek. Neznám její celkové náklady, takže ti nejsem schopen říct kolik to obnáší v globále na den, ale veškeré stroje, které se kdy pořídily na mé doporučení dodnes spolehlivě a bez problémů fungují. Viz zmíněný charlie-brown, navzdory mínění skeptiků preferujících značkové servery, které už na rozdíl od něj dávno skončily ve šrotu protože byly nerentabilní - hlučné se zbytečně dlouhým restartem a žravé.
    13.11.2024 20:20 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Opravdu by nestačilo nainstalovat Windows + potřebné programy, provést image disku nebo disk naklonovat a potom jen zálohovat data?

    Mě když ve firmě odejde disk s obtížně instalovanými programy, tak tam strčím druhý (klon disku), nakopíruju data a jedu. :-)
    13.11.2024 21:07 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Ehm. Tobě asi uniklo, že tuhle fázi jsem měl vyřešenou poměrně záhy. Ekvivalentem toho co jsem popisoval by bylo to, že bys po naklonování disku skončil s kyselým ksichtem. I to se želbohu stává. 21 stejných kompů, stejný systém, stejný image ale na jednom končí kyselým ksichtem.
    13.11.2024 21:26 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    A ty jako admin netusis kde je problem… odbornik, specialista, autor diskless sendvicu, velmistr, spravce vesmiru,…
    13.11.2024 22:36 RaelJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    To je jako s ridicakem. Ma na to lidi a tudiz muze mit v hlave vyluxovano. Staci, ze umi pouzit googla. Nebo WantGPT - AI Sendvic.

    Ostatne ty bys jej mel chapat, taky nemas od Alese daleko. V podstate tvuj jediny spravny zivotni krok je Mac jako desktop :-D Zbytek jsou jen recicky cechacka a praseni webu v php-wordprcu. Nejhorsi je ze nerozumis chlastu... Ale je stebou lepsi zabava jak z vzteklym Velmistrem, to jo.
    14.11.2024 02:14 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    jakoze nepiju starobrno? :D Ales ma hovno a ne lidi, naucil se pouzivat seznam.cz a to mu staci. Ja si umim priznat ze jsem ve spouste veci idiot, treba auto vnimam jako prostredek dopravy z bodu a do bodu b a takove ty honibrka kdo ma vice koni mi muzou... stejne jako kdyz mi nekdo tady bude tvrdit ze fe/be reseni napsane v rustu me bude pro provoz 5ti stranek stat min a ze to bude lepsi nez idiot proof wordprc do ktereho si umim copy&paste cokoliv mi poslou...
    14.11.2024 09:25 V.P.Borovička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Jo tu mýdlovou kořalku bych ti odpustil, ale hanit národní poklad Starobrno?
    Chuť sladová, sladká a plná, malinko ulepená a jakoby připálená, hořkost nastupuje později, a i když není nijak výrazně drsná, přesto dlouho ulpívá v ústech. Nadprůměrné a vcelku pitelné pivo.
    12-ka:
    
    3. Místo v kategorii světlý ležák premium degustační soutěže Dočesná (Žatecké slavnosti chmele 2022)
    3. místo v kategorii světlé ležáky degustační soutěže Zlatý soudek PIVEX 2022
    3. místo v kategorii světlé ležáky degustační soutěže Zlatý soudek PIVEX 2023
    3. Místo v kategorii světlý ležák premium degustační soutěže Dočesná 2024
    
    11-ka:
    1. místo v kategorii 11% Světlý Ležák – České Pivo 2022
    Gold Brewers Seal – International Beer Festival Budweis 2022
    3. místo v kategorii světlé ležáky degustační soutěže Zlatý soudek PIVEX 2019
    
    10-ka:
    2. Místo v kategorii světlé výčepní pivo degustační soutěže Zlatá Pivní Pečeť 2018
    3. Místo v kategorii světlé výčepní pivo degustační soutěže Pivo České republiky 2014
    3. Místo v kategorii světlé výčepní pivo degustační soutěže Dočesná Žatec
    
    14.11.2024 09:54 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    hele, lokalni ceske piva jiz nepiju, nemam k nim pristup.
    14.11.2024 15:24 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Starobrno je podobnej samoser jako šariš nebo krušovice. Na tom nic nemění ani "poroty" na pivních degustacích.
    14.11.2024 17:42 Bacsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Nejeb sa nám láskavo do Šariša a cmurkaj si ten prechmelený Prazdroj hej? Skús zapíjať borovičku iným pivom a ráno zaplačeš. Šariš je k borovičke ako stvorený a ráno si ako rybička.
    14.11.2024 19:02 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Na vychodni horni uhry mam silene vzpominky. Mnozstvi konzumovaneho alkoholu jenom o lahev min nez v rusku a po kazdem panaku se nekdo chce prat... Saris jsem ochutnal, uprimne je o neco lepsi nez starobrno, ale to je tim ze starobrno neni pivo...
    xxxs avatar 14.11.2024 20:47 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    dlhe roky som si myslel, ze najhorsie pivo je bylinkovy red dragon, ale saris mi ukazal, ze kralicia nora je hlbsia ako ludska predstavivost.

    bw, borovicka chuti ako motorovy olej, benzin a ihlicie. nepite to. nikdy.
    14.11.2024 22:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Správný pijan vypije i mrtvému z ucha a ještě si u toho labužnicky mlaskne. Borovička je výborná, pokud to nepřepískneš.
    14.11.2024 23:54 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Naleješ do toho freeway tonic z lidlu a máš slovenskou verzi ginu s tonikem.
    15.11.2024 01:19 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    :D pobavilo, diky!
    15.11.2024 18:17 Bacsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Máme aj slovenskú tekilu. Na ruku si nasypeš grilovacie korenie, olížeš, vypiješ borovičku a zahryzneš do rohlíka.

    V Brne ma na intráku ešte naučili piť pangalaktický megacloumák. Do pollitráka dáš poldeci borovičky, poldeci tuzemáka, deci kofoly a dočapuješ malé pivo. Vyzerá to potom ako tmavé pivo, pekne vonia po rume a chutí sladko po kofole. Jeden pohár a si opitý. Dva poháre a ideš na zem..
    18.11.2024 14:16 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    V jednom stánku pri intrákoch na Mlynoch v Bratislave mávali akési ríbezľové víno. To keď mi dal spolubývajúci ochutnať, motalo ma už po dvoch glgoch. Viac som radšej neskúšal, nie som veľmi odolný.
    14.11.2024 00:29 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Zalez do díry. Ta veterinářka je v oblasti IT schopnější než ty.
    14.11.2024 02:14 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    to by znamenalo ze je lepsi taky nez ty Alesi a to se mi opravdu nechce verit...
    14.11.2024 07:55 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Bodejť bys tomu také mohl věřit. Od tebe se nikdo nikdy nic nenaučil, protože kde nic není, ani smrt nebere. Ve svém oboru je rozhodně lepší než já. A když jsem jí byl na promoci, tak měla za svůj ročník řeč, takže byla nejlepší nejspíš i mezi absolventy veteriny svého ročníku. Což by se tobě nestalo ani omylem.
    14.11.2024 23:54 srdce bije
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Potes pambu. Vrana k vrane seda, socka socku hleda. Kdyz je odbornik ve veterine stejnyho levelu jako ty v IT tak k ni bych chodil zviratko jen utratit. Tam neni co skazit. Snad..
    13.11.2024 23:54 ktr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Jasně konečné rozhodnutí je na zákazníkovi. A od kdy ví zvěrolékař co je NVME SSD a proč si kupuje jeden z nejvýkonějších kusů pro ukládání dokumentů? Jeden Samsung 990 PRO je overkill i pro většinu programátorů, 2 jsou totální blbost pro kohokoliv. Proč si kupuje procesor co potřebuje namontovat extra vymakané chlazení, když libovolný s mnohem menším TDP by fungoval stejně dobře? Já to vidím tak, že jí nějaký IT odborník hodně špatně poradil. Ale tak snad to za 2 dny rozchodil aspoň trochu spolehlivě a chudák paní už znova nepřijde o data.
    14.11.2024 00:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    WTF? To má být závist, nebo co? Co ti je do toho co si koupila? S tebou by akorát ušetřila usmolených 10 tisíc, aby pak se kopala kvůli tomu do hlavy, jestli jí ten oser stál za to.
    14.11.2024 23:26 ktr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Jak řikám, tak snad už příště o data nepřijde. Nebo by udělala líp, kdyby těch ušetřených 10 tisíc dala někomu, kdo jí to zajistí.
    14.11.2024 02:15 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Mistrovi musis uznat ze ma lidovou tvorivost... takove picoviny jake vymysli stoji za to... chudak pani...
    14.11.2024 11:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Asi jo, když mi za ně platí a fungují tak spolehlivě, že mám čas ti opakovaně připomínat, jaké jsi vemeno.
    14.11.2024 19:00 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    pani te plati protoze vsichni ostatni kdyz se na to tve reseni podivali tak ji rekli ze predelat by ji to stalo tak 200tis... klidne mi pripominej jake jsem vemeno, od tebe me to vzdy pobavi. Ridicak nema, nikde jinde nez ve skolnim kumbale se neuchytil, instaluje reseni ktere nedavaji nikomu tady smysl... ale ja jsem vemeno... :D
    14.11.2024 20:27 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Jo si. Protože není podstatné jestli ti dávají nějaký smysl nebo ne, protože s nima neděláš. Vždyť ty nemáš ani šajna kde a na čem běží ten tvůj ušmudlaný WordPress.
    14.11.2024 23:11 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    a proc bych mel mit sajna kde bezi muj wordpress? Ty netusis jak dnes funguji sluzby v cloudu, zamrznul jsi u svych sendvicu. Vis co me fascinuje Alesi? Vsichni ti tady rikaji ze to tve reseni stoji za uplny hovno a presto nemas dostatek sebereflexe si to priznat. Vsichni jsou idioti jenom ty jsi lokomotiva.
    14.11.2024 23:51 Chivas z regalu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Dzeji! Kdy uz pochopis ze vsichni jsou nevzdelani burani nehodni myslenek Velmistra. Nemaji sanci pochopit tu genialitu dickless sendvice v dobe cloudove. Vzyt tim usetris. Nekdo to musel nahodit, vyzkouset, mesice ladit atd. Prace profi teamu by byla nekde na 7mi ciferne sume. Kdyz to ale udela statni zamestanenc za zlomek sumy a pritom je motivovan pouze sloganem "ja i za plat socko-asistenta precuram profiky" tak neresis, poplacas ho po zadecku, das mu pusu na ego a jeste ti za to po nocich napise i nejaky blog. Ten pak bude vdecnym materialem pro nejakou semestralku z psychopatologie :-D
    15.11.2024 01:27 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    To jsem jiz davno pochopil... ja se nesnazim pochopit jeho genialitu protoze kdyby Ales byl genius tak si reknu ze ten svet je jiz v fakt v pici. Ze to lepi v kumbalu za socialisticky plat mi nevadi, videl jsem jiz vetsi sracky ve statni sfere CR. Zazil jsem projekt na CERMATu a Ales je vuci lidem na CERMATu uplny genius. Vlastne mas pravdu, Alesove blogy a diskuse k nim vyda nejenom na semestralku, ja bych rekl ze par lidi si z toho klidne muze udelat i doktorat. BTW Chivas regal neni muj favorite ale jestli si mam vybrat mezi starobrnem, sarisem nebo chivas regal tak chivas regal je vyborny.
    15.11.2024 00:37 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Myslíš všichni co je neviděli ani z rychlíku? Poněvadž zůstali před vrátnicí Karlova náměstí? Jsi směšný.
    15.11.2024 01:27 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    :D tak jo... :D
    12.12.2024 22:14 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička

    Tak poslouchej ty komediante. Na root.cz je příspěvek od týpka co bojuje se stejným problémem už druhý den a přesto, že se radilové snaží, nikam se zatím neposunul. Tak se můžeš jít blejsknout. Já tam účet nemám.

    12.12.2024 22:17 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Z toho bastlu od Google mě taky jednou jebne. Neumí pořádně zkopírovat ani link.
    12.12.2024 22:18 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    16.11.2024 11:03 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Tywe aneb jak linuksak bez dohledu sprasi co se dá a ještě obviní zákazníka.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    17.11.2024 14:24 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zvěrokleštička
    Co bečíš? Ubývají ti kšefty?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.