abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    11.6. 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 255 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    22.5. 12:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    jj - tohle mi taky vadí - místo toho aby to podtržítko použilo správný název Russia, tak vymýšlí takové patvary
    22.5. 19:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jestlipak víš kdo a kdy první použil termín Čechosabaki?
    22.5. 20:14 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    ne

    ale hele - co to má společného s tím, že russia se oficiálně píše s dvojitým "s"?
    22.5. 20:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Předpokládám že stejně tak nevíš proč se tak píše. Prostě nic nevíš.
    22.5. 20:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    když neco nevím, tak se to nebojím přiznat - nemusím se schovávat za lhaní nebo odvážný útěk jako třeba .... radovan???

    a co to teda má společného s tím dovjitým s?
    22.5. 21:04 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Co s tím mají společného Čechosabaki?
    23.5. 06:24 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    klidně mě pouč, ale nejdřív mi prosím odpověz na to na co jsem se ptal jo? takhle to skoro vypadá, jako by se ti nechtělo odpovědět
    Glee avatar 23.5. 03:04 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    jj - tohle mi taky vadí - místo toho aby to podtržítko použilo správný název Rus

    A jakpak ze to piiseme Czesky nowadays? :-)

    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    23.5. 15:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Rusko - proč se ptáš?

    A proč si to vlastně nezkopíroval celé? Máš s oficiálním názvem Ruska nějaký problém?
    Glee avatar 24.5. 01:06 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Rusko - proč se ptáš?

    No protoze jsi pro ideologii schopen prznit (mozna vlastni) jazyk? Taky se preci nepise Rusian Fedoration.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    22.5. 14:44 kadak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    co to ChatGPT zase vyblilo do eteru? tldr.
    22.5. 15:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Se ho zeptej šmejde.
    22.5. 15:48 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Myslenku jsem asi pochopil, ale bohuzel uz od zacatku nesouhlasim s tou (ne)rozpinavosti Ruska. Ver tomu, ze oni jsou vychovany v tom, ze jsou nejvetsi a nejlepsi a tudiz je podle nich spravne, aby se postarali o ty slabsi sousedy. Oni to prece vedi nejlepe.
    22.5. 16:05 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Podej důkaz a pak o tom můžem polemizovat. Fakta jsou neúprosná. Franky, tatary, švédy, němce, francouze. Ty všechny bylo nutné odsud pokaždé vypráskat, jinak by se odsud nehli. Jenom rusové odtáhli pokaždé sami. Neříkám že s prázdnou a rychle, ale sami.
    22.5. 16:31 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Tak napriklad od nas po roce 1968 taky odesli sami? A jakou teorii mas, proc sem vubec v roce 1968 prisli?
    22.5. 16:39 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    Jo. Odešli sami. Sice jim to trvalo 20 let, ale sami. A proč sem přišli? Protože je sem komouši pozvali!

    Proto se pak hrozně divili, když tu po nich místo šeříků, o kterých jim vykládali fotři, hážou zápalné vlásky.

    22.5. 22:54 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    No, sami... Kdyby CCCP nezkrachoval nebo se nerozpadl, nebo co se to tam vlastne stalo, tak jsou tu dodnes.

    Co se tyka pozvani. I kdyby skutecne tim hlavnim motivem bratrske pomoci byl dopis nekolika nespokojenych clenu naseho politbyra predany na zachode, tak ti to prijde normalni?

    Pisu to tu uz ponekolikate, byli jste v tom Rusku nekdy? Jinde nez na Rudem namesti a v Leningradu?
    23.5. 09:43 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    Ne. Ale pár mých kámošů ano. Ale kromě hesla co jsem uvedl o kus výše, mám také heslo: Neseru se do vás, neserte se do nás.

    Pokud sem někdo přijede pracovat, nebo jako turista, je mi to fuk, pokud bude respektovat pravidla co platí tady. Ale když tu začne zavádět, to co je zvykem u nich doma, tak narazí! A to platí recipročně.

    Takže je mi fuk, jestli tam žijou v zemljankách a kálejí do kouta, nebo jestli se tam pro zábavu mezi sebou kamenují, leptají či upalují. Jaké si to udělají, takové to mají. Nic mi do toho není, pokud někdo nepožádá o pomoc. Jenže to, jestli mu pomohu je věc mého uvážení, je-li v právu nebo ne. Jenže to ti ukrajinci nejsou! Neupírám jim právo na jejich zem, ale hranice Ukrajinské SSR nebyly a nejsou hranicemi Ukrajiny, tj. země kde by dominovala ukrajinská populace. To co se odtrhlo v roce 1990 od SSSR je jenom další multietnický stát, byť s ukrajinskou většinou.

    Jenže ukrajinští nacionalisté zastydli ve 20. století. Maďarská i polská menšina se kojí nadějí, že po integraci Ukrajiny do EU, budou ukrajinci donuceni akceptovat jejich práva, protože v ní mají své zastání. Proto je také nechávají ukrajinci na pokoji. Ale v EU na rusy sere pes, což se jim pochopitelně nelíbilo a když se dostali pučem k moci náckové, trhli se.

    Jenže naši kikoti se hesel, která jsem uvedl, nedrží. Věří ukrajinským báchorkám a od první plynové krize v roce 2009 nás táhnou do sraček, s nimiž nemáme lautr nic společného, přestože jsme jim k tomu ve volbách, ani referendu žádný mandát nedali!

    23.5. 09:48 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Realita si s Vami dovoluje nesouhlasit:
    Michail Gorbačov oznámil 7. prosince 1988 jednostrannou iniciativu snížení stavu sovětských jednotek v Evropě. Do konce roku 1990 se měla vrátit do SSSR desetina vojáků (50 tisíc), šest tankových divizí s pěti tisíci tanky (téměř polovina stávajících) a 230 bojových letounů (asi pětina z rozmístěných). Podstatně se snížil ofenzivní potenciál Varšavské smlouvy.

    V dubnu 1989 odjel z posádky Oremov Laz ve výcvikovém prostoru Lešť na Slovensku do Sovětského svazu vzdušný výsadkový prapor. V květnu pak samostatný automobilní prapor, v červnu samostatný ženijní prapor z Olomouce a později ještě samostatný prapor chemické ochrany. Celkem se tak stav SSkSV snížil o 1 500 vojáků, 192 tanků a 20 bojových letadel. Na závěr této ohlášené etapy stahování měla v roce 1990 odjet z Československa ještě celá sovětská 31. tanková divize z Bruntálu.
    23.5. 17:24 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Zapomnel jsi citovat i tri vety pred tim "Dne 8. prosince 1987 podepsali představitelé SSSR a USA Michail Gorbačov a Ronald Reagan smlouvu o úplné likvidaci raket středního doletu. Odvoz odpalovacích zařízení 122. raketové brigády do SSSR začal 25. února 1988. Evropský odzbrojovací proces se ale týkal i konvenčních zbraní, v nichž měla Varšavská smlouva tradičně převahu."

    Jestli za rok 1989 odeslo 1500 vojaku z 50.000, tak jsem vlastne temer uhodl, ze (timhle tempem) by tady byli doted. :)

    Kluci, ja kdyz tady sleduju vasi urputnost, s jakou soudruhy hajite, tak musim pro zmenu citovat Churchilla (ano, vim, byl to v podstate otrokar a celkove zly clovek a stydim se, ze ho povazuji za hrdinu), ze kdo nebyl ve dvaceti komunista, nema srdce, koho to do triceti nepreslo, tak nema rozum. (Ale on to asi rekl mozna i nekdo pred nim. Podobne, jako na netu nedohledas, jestli jiny sekac skutecne rekl, ze Cesi jsou smejici se bestie. A jiny sekac, ze valku nevyhrajes tim, ze padnes za svou vlast, ale tim, ze presvedcis parchanta naproti, aby padnul za tu svoji. Ale ten dal jednou nejakemu vojakovi facku a to je v dnesni dobe fuj.)

    Bavite me, piste dal.
    23.5. 19:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    nejlepší je, že když jim to jednou napíšeš, tak že se vypaří a za pár chvil tu samou píčovinu použijou znova - jestli čekají, že se to mezi tím změnilo, nebo že se na to zapomene...
    23.5. 21:09 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    No nediv se, když pořád lžeš.
    24.5. 20:14 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Hele, ja te mel za docela inteligeentniho, ale tohle je trochu moc...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    22.5. 19:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Především odešli v roce 1945. Z celého Československa.
    22.5. 20:13 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    aby se za pár let vrátili v podobě tlupy "poradců"...
    22.5. 20:26 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    To mi připomnělo tlupy amerických "poradců" v Chile, Salvadoru, Řecku a řadě dalších diktatur :-D
    22.5. 20:29 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    že se bavíme o rusku si nepochopil, nebo ti to neřekli, nebo je to na tebe moc složité? proč nezaložíš blog na téma "západní svinstva" ať se tam můžeme bavit k věci a nemusíš furt tak zdrhat?
    22.5. 21:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jen o Rusku? Blog byl o Afgháncích :-D
    22.5. 21:31 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Ne. Blog byl o tom, že jsme momentálně uprostřed podobné periody jaká byla mezi lety 1935-1950.
    22.5. 23:59 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    To také, ale mě se víc líbila ta část o Afgháncích ;-)
    23.5. 06:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    tobě se do některých odpovědí fakt nechce vid? a řekneš alespoň proč se ti do nich nechce?
    23.5. 19:14 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Abych tě naštval :-D
    23.5. 19:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    tak to ti nechci kazit radost, ale jedinou emoci, kterou ve mě občas vzbudíš je zvědavost jakou zhovadilost vytáhněš příště - víc fakt ne

    sorry
    22.5. 20:28 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Ale na pozvání prde, na pozvání. Od komoušů, kterým se nelíbily kroky jiných komoušů. Viz můj starší blogpost z 1.11.2014 Mýtus pražského jara.
    22.5. 20:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    rok 68, nebo 48, všechno jedno, hlavně že můžu něco plácnout vid? :-)
    22.5. 21:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    To teda není, protože události roku 1948 byly záležitostí 1. a 2. generace (narození v letech 1901-1928), kdežto 1968 prim hrály generace 2. a 3. (tj. narození v letech 1915-1942). Nezažili na vlastní kůži tu bídu co byla za R-U, ale stále inklinovali k levici. Viz můj blogpost na téma generace a text, ve kterém to dále rozvíjím, píšu o cyklické povaze času a nenápadně v tom přehledu generací na střídání barevné lišty naznačuji celkové nastavení společnosti v příslušné době.
    23.5. 06:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    řeč byla o poradcích
    23.5. 12:46 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    +1
    23.5. 13:06 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    O mírumilovnosti Ruska by si také jistě ráda poslechla něco Gruzie

    https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Army_invasion_of_Georgia

    kde se začal formovat demokratický stát, ale nasazené buňky bolševiků byly důvidem invaze. Kuriózní pak je, že poté Gruzie vychovala Sovětskému svazu asi největšího masového vraha v dějinách

    https://en.wikipedia.org/wiki/Excess_mortality_in_the_Soviet_Union_under_Joseph_Stalin

    Sám bych mu připočetl i alespoň polovinu obětí Druhé světové války v Evropě, když jí začal.

    Přitom postup obsazení Krymu v roce 2014, ale nakonec i pohraničí Československa Německem a pak obsazení půlky Evropy SSSR odpovídají přesmě scénářům z obsazení Gruzie v roce 1921. Výjimkou je asi spíš to zahájení Druhé světové války Německem a Ruskem, kdy si nějak nevzpomínám, že by z nějakého dokument vyplývalo, že by na území Polska byl nějak vytvářený zájem o vstup "pomocníků". Také rovnou Rusko vedené Stalinem vyvraždilo elitu, především důstojníky.

    Tedy zmínky o neútočnosti Ruska k mému klidu, vzhledem k faktům, nestačí.
    23.5. 13:27 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Ano, v gruzii byla ruská invaze vyprovokovaná útokem na oblasti s převládající russkou mešinou, fakt tam lítaly rakety. Ale pozor, po té co russák dosáhl svého a útoky na autnomní oblasti přestaly, z té části kterou během pár dní převálcoval se zase stáhl. Z tohoto si můžeš udělat obrázek co by se možná stalo kdyby ukrajina kapitulovala pár dnů po zahájení týhle války. Klidně bývalo bylo možné, že by se russák stáhl a pro ty regiony s russkou většinou by požadoval max dodržovat autonomii a nevstupovat do nato. Třeba to bývalo mohlo zamezit stovkám tisíc mrtvých.

    A zapamatuij si ať nepíšež dezolátní dezinformace: 2sv válku začal hitler defacto anšlusem rakouska a zabráním sudet. dále oficiální začátek 2 sv války je 1.září 1939 to začal taky jenom hitler útokem na polsko. Stalin začal zabírat polsko až 14 září. Takže tvl nemel kdo začal 2sv válku. Máš asi hlavu vypláchlou splaškama. Za chvíli budeš dezolátně dezinformovat, že vylodění v normandii taky bylo válečnej akt proti demokratickému obránci evropy před komunismem, jak už některý obranu wermachtu v čechách interpretujou.
    23.5. 13:50 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Gruzii jsem jako příklad uváděl v roce 1921.

    Co se týče Polska, tak na tom bylo Ruku s Německem dopředu dohodnuté. Takže kdo překročil hranici první je již podle mě jen detail.
    23.5. 14:33 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    za prvé není to detail, a za druhé válka, tedy zabírání území začalo už rok předem. Je jedno co je, nebo bylo dohodnuté, my třeba taky měli smlouvy s francií a anglií a protože deklarovali, že nám nepomůžou, území jsme postoupili bez boje. Jinak by bylo v dějinách zapsáno, že jsme zahájili 2sv válku my, nerespektováním mezinárodních dohod.
    23.5. 15:05 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Nemám problém datovat začátek Druhé světové války o rok dříve.

    Ale pokud necháme začátek u toho afektivního vojenského obsazování jiných zemí přes jejich plný vojenský odpor, tak bych za začátek označil 23 (nebo 24, byla tam antidatování) srpen 1939

    https://en.wikipedia.org/wiki/Molotov%E2%80%93Ribbentrop_Pact

    kde je jasně prohlášené, že Rusko bude vojensky kontrolovat Litvu, Lotyško, Estonsko, Finsko, Besarábii a Polsko si rozdělí.

    Myslím, že ani nějaké oficiálního vyhlášení války Polsku Něměckem 1. září neproběhlo, byl to již jen technický okamžik překročení hranic - ale možná se pletu, nyní to nehledám.

    Takže pohádka o hodném Rusku, které jen nezištně pomáhá a pak se vrátí na své území mě neuklidňuje.

    23.5. 19:23 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Osobně za začátek 2. světové války považuji 1.-2. říjen 1938, kdy německé a polské armády vtrhly do českého pohraničí.

    A pokud se v budoucnu něco podobného stane znovu, jsem si dost jistý, že si za nás naši tehdejší i dnešní "spojenci" prsty pálit nebudou. Tím spíš že jsou to pořád ti samí.

    Mimochodem, jak to bylo s tou podmínkou v Rusko-Polské smlouvě o neútočení, že se Polsko nesmí účastnit žádné agrese?
    Fluttershy, yay! avatar 23.5. 22:01 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    Je příznačné, jak diskutující v tomto vlákně o světové válce zcela opomíjejí, co se dělo – ve světě. Tedy (nejen) japonský imperialismus a konkrétně obzvláště druhou sino-japonskou válku.

    Také je příznačný ten tribalismus, který ten tým že byl lepšejší. O první světové válce se již zřejmě ustálil konsenzus, že se nahromadily imperiální ambice více říší a všeobecně to bylo Velký Špatný. U té druhé si to zřejmě ještě vyžádá jisté úsilí.

    I tak se z toho část světa pokusila vzít si nějaké poučení v podobě reformace nadnárodních organizací (LoN→UN) a smluv (od lidskoprávních po ekonomické jako Brettonwoodský systém). Opět je příznačné, jak část dnešního spektra jimi pohrdá okázale, zvlášť přátelé Ruska, a další část se od nich prakticky neliší, jakmile přijde řeč zvláště na etnické čištění Palestiny. Nebo obecně uprchlictví. Jak se tehdy stavěli k židovským uprchlíkům, tak se dnes staví k uprchlíkům z [bývalých] kolonií.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Glee avatar 24.5. 01:09 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Opět je příznačné, jak část dnešního spektra jimi pohrdá okázale, zvlášť přátelé Ruska, a další část se od nich prakticky neliší, jakmile přijde řeč zvláště na etnické čištění Palestiny.

    Jj, konecne PePa srazil Lipavskymu kokota na puvodnich -5cm. A jeste prihod Vatikanske memorandum. :-D
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    24.5. 06:44 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Japonsko se mě netýká, ze židovských uprchlíků máš tohle:

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kultura-pres-900-lidi-z-filmoveho-prumyslu-podepsalo-dopis-v-nemz-vini-izrael-z-genocidy-v-gaze-277464

    A vím co se dělo tehdy i dnes, válek je teď ve světě víc než tenkrát a Hanzelka se Zikmundem by se domů živí nevrátili, kdyby chtěli projet stejnou trasu.
    24.5. 07:15 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    no nechci ti kazit ten tvuj odkaz ale filmovy prumysl je obecne levicovy a podporuje komunisty a palestince... ja treba proto moc do hollywoodu nejezdim, je to dira plna picusu s nazory jak byli stalin a hitler skveli typci a jak jsou palestinci utlacovani a jak by mel byt naopak israel zrusen...
    Gréta avatar 24.5. 18:22 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: káfira nenecháš naživu
    Jak se tehdy stavěli k židovským uprchlíkům, tak se dnes staví k uprchlíkům z [bývalých] kolonií

    židi zpravidla nevybuchujou, nevražej kamionama do davů lidí a do nikoho nebodaj v mhd kudlama. kdyby to slimáci neďáli tak by nikomu nevadili, stejně jako nikomu normálnímu dneska už nevaděj právě třeba ti izraeliti :D ;D

    k uprchlíkům z [bývalých] kolonií

    *migrantům

    23.5. 20:24 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    No a nekteri zase tvrdili, ze konec 1.svetove bylo jenom primeri na 20 let.
    Ono to sedi - pred 1.svetozou zadne Polsko nebylo a po pauze zase. Rusko si jenom vzalo zpatky svoje uzemi.
    23.5. 14:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    víš co je druhý největší marketingový úspěch napříč dějinami?

    To, že se Rakousko vyprofilovalo jako oběť WWII

    A víš co je ten první?

    Že Rakousko přesvědčilo svět, že Hitler byl Němec…

    Ohledně předválečných rusko německých dohod - víš proč rusko neslaví vítězství ve WWII, ale ve Velké vlastenecké válce?

    23.5. 14:51 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jo to jo, no.

    Vlastenecká, protože válka s německem jim začala až ve 41. Jinak ne nadarmo se řiká, že dějiny píšou vítězové.
    Proto taky nikdo nějaký polsko neřešil, pro všechny státy v tý době bylo polsko umělý konstrukt (podobně jako československo). Pár let před tím rusko sahalo až snad k varšavě.

    A když už kolega tak brojí proti russákům, neměl by zapomínat ani na zabrání našeho území oním polskem, a také na naše východní bratry, protože pokud dává roveň mezi russáky a němce, tak by je neměl minout.

    Takže podle logiky pana píši, druhou světovou válku začalo německo, rusko a slovensko napadením polska. Ale to se mu předpokládám nehodí do jeho momentálního černobílého krámu. A vzhledem k tomu, že to bylo vlastně formálně československo, tak vlastně sme tu 2ww začali tak jako tak. Tak to pane píšo nezapomeňte příště zmiňovat, selektivní úpravy dějin přece dělají jenom dezoláti a prorusský filcky.
    23.5. 15:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    a) nejsem pan Píša

    b)
    Takže podle logiky pana píši, druhou světovou válku začalo německo, rusko a slovensko napadením polska. Ale to se mu předpokládám nehodí do jeho momentálního černobílého krámu. A vzhledem k tomu, že to bylo vlastně formálně československo, tak vlastně sme tu 2ww začali tak jako tak.
    Německo napadlo Polsko 1. září 1939, týden po podpisu Paktu Molotov–Ribbentrop mezi Německem a Sovětským svazem a den poté, co pakt schválil Nejvyšší sovět Sovětského svazu.[2] SSSR napadl Polsko 17. září. Kampaň skončila 6. října; Nacistické Německo, Slovenský stát a Sovětský svaz během ní společně v jediném měsíci zlikvidovaly Polsko, které bylo rozděleno a anektováno v souladu s Německo-sovětskou smlouvou o přátelství, spolupráci a vymezení demarkační linie.

    (zdroj wikipedie)

    Samostatnost na Druhé republice vyhlásil slovenský sněm 14. března 1939.

    Takže nee - nezačali…
    23.5. 15:28 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    jo sorry. no ta exilová vláda byly uznaná až ve roce 40. takže teda my nezahájili, no ale ty slováci jo... ;-)
    23.5. 21:07 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Tyhlety pakty, to je moc zajímavá věc. On je s Hitlerem uzavíral kdekdo celé roky:
    1933: GB, Francie, Itálie - pakt čtyř

    1934: Polsko - pakt Hitler-Pilsudský

    1935: GB - námořní dohoda

    1936: Japonsko - pakt proti Kominterně

    září 1938: GB - dohoda o neútočení

    září 1938: GB, Francie, Itálie - mnichovská smlouva

    prosinec 1938: Francie - dohoda o neútočení

    březen 1939: Rumunsko - ekonomická smlouva

    březen 1939: Litva - dohoda o neútočení

    květen 1939: Itálie - smlouva o spojenectví a přátelství

    květen 1939: Dánsko - smlouva o neútočení

    červen 1939: Estonsko - smlouva o neútočení

    červen 1939: Litva - smlouva o neútočení

    srpen 1939: SSSR - smlouva o neútočení
    Všichni ale znají jen ten poslední, přitom ty předchozí mnoho následujících událostí dost dobře osvětlují. A ta chronologie ještě víc.
    23.5. 21:30 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    A měly ty ostatní dodatek o společném napadení dalších států? Předokldám, že většina z nich/všechny měly za cíl udržet mír smlouvami, stejně jako Ruskem podepsaná smlouva s Ukrajinou a dalšími o vzdání se atomových zbraní

    https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum

    Je vidět, že s agresory, jako bylo Hitlerovo Německo a dnes je Rusko, smlouvy neplatí a nemá smysl je uzavírat. Jediné co platí je spojit se a mít zásadní převahu. To je stejné jako s mafiemi, zločineckými gangy atd...
    23.5. 21:43 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    je spojit se
    Nj, ale s kym? Kdo z velmoci nikoho neokupuje? Pro priklad nemusime chodit daleko, uz se clen NATO - Turecko stahlo z okupovani severni pulky Kypru a Syrie? Ikdyz zustanem u nasich sousedu, veris Polakum ze je fakt uplne definitivne presly choutky? Veris Slovakum, ze neprejdou k nepriteli pepiku a cehunu, jako minule?
    23.5. 21:52 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jakoze USA podle bodu 1. respektovaly ukrajinskou suverenitu az tak, ze vyvolaly pomerne krvavy puc?
    Pripominam "Fuck the EU" Nulandovou, kdybys to chtel nejak trapne zpochybnit - cena 5 miliard USA za celou Ukrajinu.
    Glee avatar 23.5. 22:01 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Ruskem podepsaná smlouva s Ukrajinou a dalšími o vzdání se atomových zbraní

    https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum

    Me by spis zajimalo, kdo Ti jde v praci po krku, za to cos tu psal o Krymu a tak. :-)

    Jinak by to totiz znamenalo, ze v nasem skolstvi delaji lide, co nerozeznaji smlouvu od memoranda. Ale to uz se tu probiralo...

    Navic presne jak pise alkoholik - cetl si vubec nekdy to kratoucke a velice horke memorandum?
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    24.5. 06:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jako třeba záruku volného průchodu Wehrmachtu přes polské území k útoku na SSSR? To už podepsat nestihli, ale slíbili ho. Stejně jako Hitlerovu sochu ve Varšavě, za to že je zbaví Židů. I tu mu dodnes dluží.

    Mezi agresory přidej Polsko, jen v minulém století náš Poláci napadli třikrát :-D
    24.5. 13:02 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    ... "On je s Hitlerem uzavíral kdekdo" ...

    Benešovi ten cár papíru o neútočení a freundšaftu nabízel Adolf několikrát a pokaždé byl zdvořile odmítnut. To byl asi jeden z důvodů Adolfovi nenávisti k Benešovi.
    26.5. 14:27 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Samostatnost na Druhé republice vyhlásil slovenský sněm 14. března 1939.

    Přesně tak. A tentýž den začala 2. světová válka, protože anexe zbytku bývalé ČSR, nebyla na rozdíl od odstoupení pohraničí v roce 1938 bez krve.

    26.5. 16:04 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    "Spojenci" ČSR nezradili v Mnichově. Benešem mohl jejich dohodu odmítnout. Jenže ten parchat ji přijal, zbavil tenhle stát obrany, abdikoval a zmizel z republiky.

    Ale na skutečnou zradu došlo 14. března 1939, neboť anexe byla jednoznačným porušením veškerých dohod. Ale jaká byla reakce Francie a Velké Británie? Jenom banda keců a uznání Slovenského štátu!

    26.5. 15:44 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    Mnichovská dohoda, ač bez naší účasti, byla dohodou o odstoupení území, které připadlo z hlediska západu ČSR podfukem. ČSR, zastoupená Benešem nerespektovala právo na sebeurčení národů, jak to vyhlásil ten trouba Wilson. Proto došlo na revizi.

    Ale události 14.–15.března 1939 byly důsledkem nátlaku a porušením veškerých dohod. Jenže Francie s Velkou Británií mohly tak akorát čumět. A bylo to jejich černé svědomí, co vedlo následně v průběhu války k anulování Mnichovské dohody a souhlasu s odsunem sudetských němců. Jenže ten měl podle jejich představ proběhnout humánně a bez excesů.

    26.5. 16:30 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    odstoupení území, které připadlo z hlediska západu ČSR podfukem
    Podfukem pripadlo CSR mozna tak slovensko. Hranice okolo cech a moravy vede "po hrebenech" tisic let, takze nejake stesky praprapotomku pozvanych hostu, kteri za stovky let misto ceskeho jazyka zvladli akorat mavat pravackou, jsou irelevantni.
    26.5. 17:04 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jenže němců bylo v tý době v čr cca 33% a převážná část žila právě v těch oblastech a zároveň jich tam byla převážná většina. ten podfcuk spočíval v tom, že masaryk, beneš a štefánik tohle tak trochu zamlčeli (plus tak nějak tvrdili že češi a slováci sou jedno - aby ty němci měli míň cca 23%), a pokud by bylo respektovaný národnostní složení, podle kterýho se +- určovaly hranice, nikdy by se tydle oblasti československem nestaly.
    26.5. 19:20 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Pokud by pozvani hoste (nemci v ceskych zemich) prijali kulturu hostitele, nebyly by problemy. Ale oni rekli Ne! Nedali si rict, a za protektoratni zradu holt dostali zaslouzeny vyhazov. Soucasne islamske imigranty ceka ten samy proces pokud se jejich krimigrantska cast nezklidni...
    respektovaný národnostní složení, podle kterýho se +- určovaly hranice
    Hranice ceskych zemi je odjakziva +-hreben okolo kotliny. Tak jasnou a historicky zvyklou hranicni caru nejde ignorovat.
    26.5. 22:04 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Hranice netvořily hory, ale les, který si ti pozvaní němci museli nejdřív vyklučit, než mohli zasít, tak tu nemel kokotiny!
    26.5. 23:46 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Ty kráso, fakt neznáš ani historii vlastního státu? jací pozvaní hosté? dyť ti němci tam žili možná od 12. století. A v rámci R-U spokojeně,jako vládnoucí národnost .

    Hranice jsou jenom čára na mapě, na nějaký historický sere pes, když prohraješ válku, každej si s tebou vytře zadek. Pokud by masaryk chtěl český stát se třetinou němců, pravděpodobně by ho poslali do zádele protože tak velký procento by pravděpodobně nebylo moc spkojený, a nikdo fakt nechtěl další národnostní třenice ve válkou zničený evropě. Proto vymyslel geniální tah a spojil se se slovákama, pak těch němců bylo procentně míň a snáz ošulil američany, páč stejně jako dneska neměli moc úplný tuchy kde kdo žije. A protože němci prohráli, tak jim to asi i bylo trochu jedno.
    27.5. 09:41 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    jací pozvaní hosté? dyť ti němci tam žili možná od 12. století
    Dovzdelej se. Ve feudalismu sis nemohl jen tak sbalit fidlatka a jit nekam k sousedovi klucit les. Takze pozvani hoste. No a meli osm staleti na to prijmout nasi kulturu. Vykaslali se na to...
    když prohraješ válku, každej si s tebou vytře zadek
    ... a za odmenu za pomahani protivnikovi byli vytreni. Doslova stacilo nemavat pravackou.
    27.5. 12:05 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    No, tak to si nerozumíme pane nacionalisto. Na tom území byla historicky německá kultura, německé obyvatelstvo, německý jazyk a to po staletí. A byla to vládnoucí národnost. Nějací češi byli v tý době jenom otroci na práci. Navíc, v tý době jsme ani žádnou kulturu neměli, tak trochu se o něco snažil karel 4, husiti ale pak sme prohráli s němcema u lipan, takže otroci, pak bílá hora (to sme s němcema prohráli zas) a teda zase otroci. Naše současná kultura začala pak v až národním obrozením tedy koncem 18. století. Nikdo v sudetech neměl důvod nějaký čechy vůbec respektovat.
    27.5. 12:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    Dovzdělat by ses měl ty. Na zotročení starousedlíků došlo až za Karla VI. Habsburského, otce Mařky Terezy. Ten totiž počátkem roku 1726 vydal dekret, kterým se prakticky ze dne na den stali nevolníky ve své vlastní zemi všichni evangelíci. Takže pokud nechtěli zůstat navěky nevolníky, museli změnit víru, nebo odtáhnout pryč!

    Jenže změna víry automaticky neznamenala že byli zbaveni uvalené robotní povinnosti. Takže se pak všichni mohli posrat štěstím, když jim jeho vnuk Josef II. mírně ulehčil. A ten to udělal jen proto, že už těch evangelíků, které mohli dřít z kůže tu moc nezbylo. Emigrovali do jižní Afriky (jejich potomky jsou Búrové, které koncem 19. století mastili angličané a dnes černoušci) a Severní Ameriky. A je písemně doloženo, že pouze díky nim kolonie v USA neskončily fiaskem, tak jako předchozí projekty, protože angláni chtěli ameriku jenom drancovat, stejně jako španěláci. A měli prsty i v tom, že se ty kolonie od Anglie trhly.

    No a meli osm staleti na to prijmout nasi kulturu. Vykaslali se na to...

    No ještě že tak, protože lidé jako ty o nějaké kultuře nemají ani páru. A bůhví co si představuješ pod slovem diakritika, když nevíš co to je.

    27.5. 14:01 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Karla VI. Habsburského, otce Mařky Terezy. Ten totiž počátkem roku 1726 vydal dekret,
    To bylo na pul cesty - tri staleti po Husovi a dve pred Hitlerem. Co na to chudacci nemci? Furt dokola ublizeny kecy dokonce i kdyz Habsburci podvodne ziskali ceskou korunu (kolik ze slibu Ceskemu snemu splnili?).
    diakritika, když nevíš co to je
    Dekuji za uznani, ze ti dosly argumenty.
    27.5. 17:59 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Že došly argumenty? Vždyť ten tvůj canc je sám o sobě důkazem toho, že neumíš číst!
    27.5. 12:21 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    A opakuji co jsem už jednou zmínil. Karlem VI. Habsburským tenhle rod vymřel. Bylo v rozporu s právem, aby se cokoliv dědilo po přeslici. Jedině sněm české šlechty mohl zvolit nového panovníka. Jenže ten hajzl se postaral o to, aby tu žádná nekolaborantská šlechta nezůstala.

    23.5. 15:25 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Pokud chcete, tak se shodneme, že Druhou světovou válku začalo Něměcko, Rusko a Tisův slovenský stát (ten neměl již nic společného s Československem, převlékli kabát, likvidaci ČR zneužili křiváci).

    Nacistický něměcký stát byl poválce demontován a rozdělení a podpora přinesly západní části rozmach a demokracii, Slováci se také rádi té neslavné části historie vzdali. Jen tomu Rusku z bryndy USA a další pomohli, jen z USA to bylo přes 11 miliard dolarů, a pak ho přizvali mezi vítěze a nechali ho pokračovat v ovládání východní poloviny Evropy. Kdyby se tenkrát Rusko jako agresor zpacifikovalo, jak chtěl třeba generál Patton, tak by tam na tom velkém území byl dnes třeba prosperující, demokratický stát. A nebo by se to zvrtlo někam jinam do záhuby. Ale vlastně v té optimistické variantě by pak nemusela být ani Korea, Větnam....
    23.5. 15:41 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jasně, ti křiváci, vlastně komouš neni komouš, rozvědčik neni rozvědčik, ale stbák a komouš je vlastně pořád estébák a komouš. Chápu vybírat si co se hodí a ostatní označit za detail...

    Tisův stát bylo slovensko, tvl slováci jak vyšitý, nevim co na tom hledáš za omluvy. Nikdo se historie nevzdává, tak jako se nevzdává ukrajina nebo lotyši svojí historie ve 2sv tak ani slováci se nevzdávají svojí historie a na první vlastní slovenský štát sou patřičně hrdí.

    A russáků umřelo 20 milijónů, dojeli tankama až do berlína a pak je teda jako přizvali jako vítěze, aby se neřeklo. Jasný pane výplachu... Bože to sou lidi todlencto dneska. To nemá cenu ani komentovat.
    23.5. 16:13 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Tak bez těch letadel, tanků, aut a dalšího by asi do Berlína nedojeli, západ by mohl sledovat, jak se dva původní kamarádi mezi sebou pobíjí a asi by pak šlo oba obsadit. Ale stálo by to hodně mrtvých na všech stranách a tak se zvolilo nejpohodlnější řešení.

    Jinak pomoc USA Rusku byla ve Druhé světové válce asi rohodující, nejedná se o pár autíček
    • 400,000 jeeps & trucks
    • 14,000 airplanes
    • 8,000 tractors
    • 13,000 tanks
    • 1.5 million blankets
    • 15 million pairs of army boots
    • 107,000 tons of cotton
    • 2.7 million tons of petrol products
    • 4.5 million tons of food
    A ruské oběti padají zcela na hlavu Stalinovi, neměli tu válku začínat. Kdyby rovnou místo Něměcka jednali s Anglií, Francií, Polskem a dalšími a vyhlásili, že Německo v případě napadení jiní země zastaví, tak by možná k žádné válce ani nedošlo.

    Věřím tomu, že prodemokratická část obyvatelstva Slovenska ten Tisův režim neoslavuje. No a když dlouhodobě převáží ta druhá, často také v zájmu té Solověvem proklamované likvidace Evropy nejspíše Ruskem silně podporovaná, tak se na tom území asi dobře žít nebude. Ono demokracie má mnoho potíží, ale vše ostatní, co vidím, tak minimálně v oblasti řízení států končí mnohem hůře...
    23.5. 16:43 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Přesně, stalin měl vlastně prohrát, a kámoš híťa, obránce demokracije měl komouše utlumit v zárodku. :-)

    Hele přestaň snít. tyhle dodávky ačkoliv vypadají dost impresivně, jsou odhadem asi 10% toho co vyprodukovali sověti během války.
    Názory ideologicky nezatížených odborníků jsou takové, že ikdyby spojenci nezahájili invazi do normandie, sověti by zvítězili tak jako tak. Jenom by to trvalo o několik let dýl.

    U těch slováků moc tisův režim neoslavuje, ale na svůj první stát sou hrdí. Válku začalo německo, a válku se sssr začalo taky německo, stalin si vybrat nemoh.

    Maluješ si vlastní chimérické černobílé zámky, selektuješ ideologicky čemu věřit, skáčeš na propagandu (viz ten solovjov), prostě seš mimo realitu. časem to poznáš sám.
    23.5. 22:01 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Musis vzit v uvahu, kdy a v jakem meritku se ty dodavky dely. Popirat, ze dost pomohly, nikomu neprospeje.
    Na druhou stranu USA dost uspesne podporovaly pres Svycarsko i Nemce.
    24.5. 16:59 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Já nepopírám že dost pomohly, jenom koriguju, že to bylo tak významné, že bez toho by stalin nevyhrál.
    Glee avatar 24.5. 01:11 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    A víš co je ten první?

    Že Rakousko přesvědčilo svět, že Hitler byl Němec…

    Hm, tak to je Gruzie vic v prdeli, nez jsem si kdy myslel. A to jsem tam byl, kdyz jeste byly kratery skoro v baracich.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    23.5. 17:32 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    "Z tohoto si můžeš udělat obrázek co by se možná stalo kdyby ukrajina kapitulovala pár dnů po zahájení týhle války. Klidně bývalo bylo možné, že by se russák stáhl..."

    Ano, mozne by to bylo. :)

    "Stalin začal zabírat polsko až 14 září."

    To je samo o sobe pravda, ale muzeme spekulovat, jestli by si Hitler troufnul, kdyby nebyl predem domluvenej se Stalinem. A to jeste v jedne diskuzi jeden expert tveho formatu citoval nejaky clanek ruskeho ministerstva, ze v podstate Stalin jinou moznost nemel.

    Pokracuj, pis dal, ale nezlob se, kdyz nebudu stihat reagovat.
    Glee avatar 24.5. 01:14 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    To je samo o sobe pravda, ale muzeme spekulovat, jestli by si Hitler troufnul, kdyby nebyl predem domluvenej se Stalinem.

    A taky jestli by se za opacnych okolnosti zadna z Metro stanic nejmenovala Prazskeho povstani.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    23.5. 19:47 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Berija byl Gruzínec.
    Glee avatar 23.5. 03:09 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Tak napriklad od nas po roce 1968 taky odesli sami? A jakou teorii mas, proc sem vubec v roce 1968 prisli?

    Je to jednak na CZ Wiki a dokonce o tom CT tesne pred tou debilni a svinskou invazi udelala flick. Pokud nejsi lobotom, tak ti garantuju, ze do 30ti minut to vse dohledas. A pak se budes smat ktera narodnost v te Mockbe prevazovala, kdyz se radili, jestli teda jo nebo no. Ale taks to myslel, ja vim.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    23.5. 12:24 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Doporučuji si vyhledat, co řekl Vladimir Solovjov o Evropě v ruské televizi. Úryvek je obsažený v diskuzi Václava Moravce z 18. května. Úryvek je zařazený v čase 38:42, tedy 22:22 do konce

    https://www.ceskatelevize.cz/porady/1126672097-otazky-vaclava-moravce/225411030500518/

    Přitom prohlášení o obsazení Evropy, včetně Prahy, Dmitry Medvedev, bývalý prezident Ruska.

    Oba jsou osoby blízké a podporované prezidentem Putinem.

    Jak to pak vypadá na takovém území, kam se slovy o záchraně národů od nacismu (což je samo odporné od státu, který v dohodě s nacisty zahájil Druhou světovou válku), vstoupí ruská noha, dobře dokumentuje reportáž

    Absolutní Zlo / Absolute Evil (2023) (POZOR NENÍ PRO CITLIVĚJŠÍ POVAHY)

    https://vhsky.cz/w/nNNvjEwxRSetCexNjWjV1D

    Opravdu budu rád za komentáře Radovana a dalších, kteří Rusko obhajují, jak si mám alternativně vysvětlit předložená fakta v obou záznamech.

    Stejně tak si rád někdy popovídám s Tebou. Netvrdím, že Ukrajina je svatá, ale má dvě setkání s ukrajinskými úřady, jednou dávno před Maidanem a jednou okolo něho, mě velmi překvapila korektností a absolutním nezájmem o osobní prospěch, kdy v obou případech, jednou firma (ne naše) a jednou kamarád, byli na požadavek platby bokem plně připravení.

    Za sebe považuji i již jen pasivní přijetí bez odporu dané míry předvedeného zla za přiřazení se ke straně Temné síly.
    23.5. 12:49 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    jasný, doporučuji se podivat co řekl tramp, jak anektuje panamu i gronsko, měli bysme se proto připravovat na globální válku až amíci potáhnou na dánsko.

    Stejně tak se podivej na írán, ten chce zničit západ odnepaměti...

    hele stavět svůj světonázor na tom co řek nějakej russkej dezolátní pablb a kvůli tomu navíc nenávidět svoje spoluobčany může akorát, no radši to sem psát nebudu, aby se někdo neurazil...

    uvědom si, že jak russáci tak úkáčka jednou megapropagandu, jinak by jim to veřejnost nežrala a nenabrali by vojcly na porážku ani prachy na žold a kvéry. A naše maistream média to s velkou radostí přebíraj jako seriózní novinařinu, ...a lidi jako ty to žerou a žerou a žerou a pak to dál strachy s..ou a s..ou a s..ou :-) todle mi teda přišlo ftipný, jakože se to rýmuje, tak to neber osobně :)
    23.5. 13:11 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    No od slov přešli k činům, viz to Absolutní zlo.

    U prezidenta Donalda Trumpa nevím, ale myslím si, že v něm moc lidskosti není a prezidenta Putina obdivuje a rád by aby se řád světa změnil.

    Ale vzhledem k tomu, že ho k moci penězi a algoritmu za sítí X dovedl Elon Musk a jeho cíle se zdají jasnější

    https://america2.news/elon-musk-wants-a-new-world-order-2/

    tak také v klidu nejsem.
    23.5. 13:40 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    ach jo, to co to tady píšeš jsou jasný ezoterický dezinformace. Vůbec nebereš v potaz, že senilní a slabý biden lezl krkem téměř všem lidem v us, kamala byla jenom loutka bez názoru. američani chtěli zase někoho kdo dokáže říct smysluplný slovo a má nějaký názory. Je bizarní, že věříš v nějakou nadpřirozenou moc muskovejch algoritmů, tvl. takovej chytrej člověk :-)

    Holt tramp má názor na válku na ukrajině asi jako 3/4 zbytku zeměkoule - russák si rovná svůj dvorek. o ničem jinym to není. Kdyby tramp vytáhl do mexika na drogový kartely, co s tim budeš dělat? Pro nás to bude úplně stejný jako pro američany válka na ukrajině.

    NWO"2" jsou dezolátní ezobláboly, jasný že všichni chtěj vládnout světu, ale mmchdm, kdybysis to přečet tak je to celý postavený na tom ruskym propagandistovi - tedy - nenapadlo tě náhodou, že je celý to určený pro diskriminaci trumpa a muska? Fakt ne? A přitom je to nejjednodušší vysvětlení. Protože tomu blábolu může věřit jenom osoba s intelektem poněkud mdlým.
    23.5. 13:50 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    diskreditaci samozřejmě, ne diskriminaci :-(
    22.5. 18:11 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Nevim, no, ale předpokládám, že rozpínavost američanů nevnímáš negativně, přitom třeba v německu, na rozdíl od ruský armády, nebo modernějc v kosovu jsou pořád. Mají cca 750 základen v osmdesáti zemích světa. píše 100+1. Dle toho článku například protoriko, nebo filipíny okupují od konce 19. století... Jako jasně jsou na té naší straně barikády, ale přece. Není možné vnímat svět jen z jednoho pohledu, to totiž znamená že se člověk stává pokrytcem a druhak, černobílé vidění a (nenávistná) propaganda s tím spojená, dřív nebo později vede k tragédiím.
    22.5. 18:28 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Negativně vnímám jakoukoliv rozpínavost. V duchu hesla: Neseru se k vám, neserte se k nám.
    22.5. 22:36 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Argument s Americany jsem cekal. Nicmene staci porovnat, jak se maji zeme, kde byli Americani a zeme, kde byli soudruzi. Napr. prave Portoriko versus Kuba, Severni versus Jizni Koera, NDR vs. NSR. Existuje vlastne vubec nejaka zeme, kde se za Rusaku meli lip, nez jakakoliv jina zeme za Americanu? Nepocitam zeme, kde byli oba, typu Irak, Afganistan.
    Glee avatar 23.5. 03:19 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Argument s Americany jsem cekal. Nicmene staci porovnat, jak se maji zeme, kde byli Americani a zeme, kde byli soudruzi.

    To beru. Amici okupujou s vyhodama a to jejich silna stranka a ja to povazuju za velice, veeelice chytre! Zvaci dopis je vzdy jen formalitka.

    Nepocitam zeme, kde byli oba, typu Irak, Afganistan.

    Tak ale tyhle 1001 of Syriolibyan Nights tvl... Vis, ja tu celou dobu rikam: Rusak zpet za svoje hranice! No ok... mozna Krymu ne, ale to se vymlcelo prej. Jsou ekonomicke kleste svoboda?
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    23.5. 19:15 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Výhody, jako třeba letecké dodávky bílého fosforu v Fallúdži :-D
    Glee avatar 24.5. 01:17 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Výhody, jako třeba letecké dodávky bílého fosforu v Fallúdži :-D

    Byl hodny? Byl. Tak neser, ig.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    24.5. 06:50 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    ;-)
    23.5. 10:04 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    okupace je okupace, je jedno jak se tam maj, írák, afhgánistán, sýrie, ty do toho musíš započítat. Prostě větší imperiální choutky má pořád amerika, i británie třeba kolonizovala půlku světa, taky se tam měli za jejich "vlády" z našeho bílýho pohledu většinou líp, třeba jako v jar, ale teď to stojí mnohde za vyliž. Ale to neznamená, že ta okupace, nebo kolonizace je správná.

    Je třeba si uvědomit, že (ne)slavné rozděl a panuj platí jak v malym měřítku - viz náš fialovej banánistán, tak i v měřítku globálním. Když byl svět rozdělenej přibližně na půl, každej si na tý svý půlce řešil problémy a nikdo do toho moc nekecal, amíci si pěstovali pinočetaře, rusák si zaokupoval, a oba se snažili překlopit nerozhodný "voliče" vietnam, korea, afghánistán... Vzájemně se drželi v šachu a do akcí si nekecali. Díky tomu evropa zažila 80 let bez válek. Když se jeden hegemon zhroutil, celý se to rozjebalo.

    Což teda neznamená, že to bylo před tím správně. jak 100hoven netuším, nedokážu posoudit jaká alternativa je lepší. podle mě by evropa měla být odstrašující silou, ale to se současným ekologistickým přístupem nejde - vojenský vývoj, výroba a provoz armád je z ekohlediska fakt hnus. A bylo by chucpe na jedný straně nutit občany jezdit elektroautama a na druhý třeba vyrábět a provozovat řádově desetitisíce tanků co každej žere jako 100 aut a dotoho produkovat testovat poměrně slušně neekologický rakety po tisících. Plus amozřejmě permanentně udržovaný kontingent v podobě povinné zvs - tedy mužstvo kterýmu platíš jenom žrádlo a kapesný na pár pif.
    23.5. 10:26 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    ..podle mě by evropa měla být odstrašující silou

    No prozatím je pouze odstrašujícím příkladem, a doufám že u toho i zůstane. 8-P

    23.5. 10:51 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Tak to je samozřejmě a rozhodně ta lepší varianta.
    Fluttershy, yay! avatar 25.5. 22:33 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru znovu zasahuje

    Cožeto? S tím výčtem srovnání je… hodně problémů.

    Tak např. „Kuba […] Nepocitam zeme, kde byli oba“. (1) Spojené státy americké Kubu opakovaně okupovaly; relevantní je obzvláště Platt Amendment. (2) Označovat tamní porevoluční zřízení jako „za Rusaku“ upírá místním jejich vlastní motivace, akce,… a také širokou modernizaci, pokud jde o to, zda se někdy „meli lip“. Zda to vydrželo dlouhodobě, inu, (a) co se týče materiálních podmínek, sankční režim mívá dopady, (b) nejde se úplně divit, že vláda zparanoidní, jestliže se tam někdo neustále snaží o převrat.

    Nejsem žádný fanoušek ML, ale sakra zrovna dějiny Kuby jsou vcelku logické a ilustrativní.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Glee avatar 26.5. 03:03 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru znovu zasahuje
    Boze muj, kdyz se uz snazis bejt yntelektualni... tak nasad aspon pekny kalhotky na nepribuznou zenskou prdel.

    Jako jo no, ale asi ani 1962 ti neni uplne cizi. Sazim kilo (co ja vim... piva!) na to ze to dooooobre znas.

    No, toto je moje forma podekovani za pripomenuti toho, ze jeste existuji slusni lide i roboti, a obvzlaste ti, kteri pamatuji Imperialismus. :-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Glee avatar 23.5. 03:06 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Zil jsi nekdy v Rusku a to dokonce mimo Mockby? Jiste ze ne.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    23.5. 07:41 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Sluzebne jsem tam stravil v souctu asi pul roku "na montazich". I za Uralem a naposled vloni na jare nedaleko Kercskeho mostu. Rakety litaly, letiste nefungovalo, more studeny, jinak pohoda.

    Pripoustim, ze to byly ty lepsi lokality, kde si mohou dovolit platit inostrance ze zapadu, ale i tak jsem se vzdycky rad vracel domu. I kdyz jednou v Tatarstanu v jedne vsi jsme se meli fakt luxusne, lip nez doma, ale stacilo si zajit pesky do obchodu pro svacinu a byl jsi zase v Rusku.
    Glee avatar 24.5. 01:23 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Sluzebne jsem tam stravil v souctu asi pul roku "na montazich". I za Uralem a naposled vloni na jare nedaleko Kercskeho mostu. Rakety litaly, letiste nefungovalo, more studeny, jinak pohoda.

    Zajimave info... Tos tam kolaborololalovalolal, nebo si hledal Lipavskymu hezkou dachu na Krymu na tu jeho vysnenou dovcu?

    Pripoustim, ze to byly ty lepsi lokality, kde si mohou dovolit platit inostrance ze zapadu, ale i tak jsem se vzdycky rad vracel domu.

    Jop, to ja taky. Doma je doma, a i kdyz je to v podstate Hobitin, tak to mam fakt rad.

    I kdyz jednou v Tatarstanu v jedne vsi jsme se meli fakt luxusne, lip nez doma, ale stacilo si zajit pesky do obchodu pro svacinu a byl jsi zase v Rusku.

    No snad si na ty babushky nevrestel neco cesky, nedejboze anglicky. :-D
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    24.5. 09:26 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Pracoval. Detaily bych vynechal. Ale ne kazdy v teto diskuzi je korporatni programator v Jave. A s anglictinou si skrtnes maximalne tak na letisti. Jses v Rusku, tam nemas co vrestet, ty jsi turista z jejich byvale gubernie, ktera zradila a chces se vratit domu. Radsi jen drzis hubu a krok, snazis se udelat to svoje, predat a odjet.
    Glee avatar 24.5. 22:18 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Pracoval. Detaily bych vynechal. Ale ne kazdy v teto diskuzi je korporatni programator v Jave.

    Hehe.

    A s anglictinou si skrtnes maximalne tak na letisti.

    V mensich mestech to tak kdysi opravdu byvalo.

    Jses v Rusku, tam nemas co vrestet, ty jsi turista z jejich byvale gubernie, ktera zradila a chces se vratit domu. Radsi jen drzis hubu a krok, snazis se udelat to svoje, predat a odjet.

    No, skoda ze jsem tam uz mnoho let nebyl, takze dejme tomu, ze to nemam cim rozporovat z prvni ruky, ale neverim ti. Takovej ten jejich "Kult inostrance" jiste dobre znas a co jsem slysel od znamych, plati dodnes.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    25.5. 21:57 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Cemu neveris? Jasne, narazis tam i na normalni slusne lidi. Ale potrebujes se domluvit i s vratnym, ktery by nejradsi vybombardoval Prahu a s elektrikarem, ktery by nejradsi srovnal celou Ukrajinu se zemi. A rozchodit dodane zarizeni a predat je vychlastanemu byvalemu lampasakovi, ktery je reditelem fabriky. A oni vedi, ze to zarizeni domu nepovezete a ze sami domu nejedete, dokud to nerozchodite.

    Jestli si myslis, ze ted uz se v mensim meste anglicky domluvis, tak rozhodne ne s dospelymi lidmi. Anglicky ma smysl mluvit pouze na letisti u pasove kontroly - kdyz mluvis rusky, tak se moc vyptavaji. Ostatne i v te fabrice je sice "uredni jazyk" rustina, ale jinak si tam ty ruzne vychodni narody mluvi po svem. V podstate jako v bezne ceske fabrice.
    25.5. 23:15 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Cemu neveris? Jasne, narazis tam i na normalni slusne lidi. Ale potrebujes se domluvit i s vratnym, ktery by nejradsi vybombardoval Prahu a s elektrikarem, ktery by nejradsi srovnal celou Ukrajinu se zemi.

    Opravdu nevím proč se divíš tomu, že vidí čechy jako zrádné a nevděčné kurvy.

    Glee avatar 26.5. 03:19 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Opravdu nevím proč se divíš tomu, že vidí čechy jako zrádné a nevděčné kurvy.

    Takze nadrazeny kod je ehm? Protoze tohle fakt ulicni(ci?) Rusaci nemeli potrebu resit, pokud se nebavime o nakejch prdelich, tak jako... oh well, even in Ohio ...is now popular. Ale i u nas mame Basty, kde se voli trebas... (silence)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Glee avatar 26.5. 03:11 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Cemu neveris?

    Vesne ze Samotaru.

    Jasne, narazis tam i na normalni slusne lidi. Ale potrebujes se domluvit i s vratnym, ktery by nejradsi vybombardoval Prahu a s elektrikarem, ktery by nejradsi srovnal celou Ukrajinu se zemi. A rozchodit dodane zarizeni a predat je vychlastanemu byvalemu lampasakovi, ktery je reditelem fabriky. A oni vedi, ze to zarizeni domu nepovezete a ze sami domu nejedete, dokud to nerozchodite.

    Jestli si myslis, ze ted uz se v mensim meste anglicky domluvis, tak rozhodne ne s dospelymi lidmi. Anglicky ma smysl mluvit pouze na letisti u pasove kontroly - kdyz mluvis rusky, tak se moc vyptavaji. Ostatne i v te fabrice je sice "uredni jazyk" rustina, ale jinak si tam ty ruzne vychodni narody mluvi po svem.

    Na iDnes by to bylo za 132 plusiku. Na Novinkach, ci Seznamy (potomushto okonchanie na U, and that's how you understand your enemy, ladies!) by to mozna hodilo i 533 srdicek, jako pod jakousi basnickovou kauzou.

    V podstate jako v bezne ceske fabrice.

    Aaaaa sme doma! Cech vidi puk, ale ne tu premenu skupenstvi pod nim!

    Jooo, a matros brej, kdyz uz se ptas, nejakej automat na Ustecku, ci co...
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    22.5. 19:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jak jsem vyhrál válku jsem viděl v televizi někdy v devadesátých letech, s geniální knihou neměl kromě názvu moc společného. Takhle se kriket prostě nehraje. Mimochodem, předloni vyšla opět, je stále v prodeji, ale bez těch ilustrací. Naštěstí mám první české vydání :)
    23.5. 08:10 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Kolonizace pohranici byla zahajena na pozvani ceskeho krale. Lide zde zili v miru po cela staleti a misili se mezi sebou. Nekde dokonce ani nebyla rozlisovana nejaka narodnost ceska ci nemecka. Pak prisla prvni republika se svym cesky nacionalismem, ktera zacala lidi skatulkovat. Kazdy se musel prihlasit k nejake narodnosti. Vime vsichni, jak to dopadlo. Vyhnanim podle dekretu presidenta, ktery se podle zakona zaslouzil o stat. :-D
    23.5. 08:29 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    A kde myslíš, že Beneš nabral rozumy? S tím nacionalismem začali frantíci roku 1539 (viz předchozí blogpost). Jazykem habsburské monarchie měla být latina.

    Mimochodem, Habsburkové skončili otcem Marie Terezie.

    23.5. 09:10 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    +1

    Jen dodam, ze i turbulentni 19. stoleti a zacatek stoleti 20. bylo v pohranici celkem bez problemu. Az na nejake trenice v Praze se nic moc nedelo.
    23.5. 10:01 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    Viníky jsou antisemité, němci, češi, slováci, poláci, ukrajinci, francouzi, všecko jedno. Protože se rozhodli vyřešit otázku židovské diaspory její fyzickou likvidací.

    To oni roztáčejí kola zabíjení už od raného středověku.

    Palestinci měli moje sympatie, dokud nedošlo k zákeřnému útoku 7. září 2023. Tím prohráli svůj spravedlivý boj, protože se provinili proti islámu, který v jádru není militantní.

    Džihád, totiž není to krvavé divadlo, při kterém psychopaté řežou hlavy svým zajatcům. Ale naopak nekompromisní a nelítostný boj proti nim, kde nemají místo emoce a soucit – jako když hubíte štěnice.

    23.5. 10:14 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Nesouhlasím, viníkem je náboženství. Protože když nějakej magor povyšuje víru nad život, neuděláš s tim nic. Jsme pořád v tom středověku, kdy skupina debilů prosazuje svoje zájmy skrze manipulaci davu pomocí náboženskýho výplachu mozku. A je úplně jedno jaký bludy ten kterej magor tvrdí. Místo toho aby se začaly řešit problémy lidstva na racionální úrovni a globálně, většina lidstva radši poslouchá žvásty nějakýho šaška voblečenýho v nějakým nablblym mundůru v nějaký tý "svatyni". Od prvobytně pospolný společnosti kdy se vzívala matka země a dávaly se jí krvavý oběti sme se daleko neposunuli.
    23.5. 10:31 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    Ať si každý věří čemu chce, ale pokud to dělá na úkor někoho jiného, je potřeba „obětovat se v rámci vyššího dobrého cíle” a dát mu po hubě včas, protože když to neuděláš, naroste mu hřebínek tak, že ho budeš muset zabít a čím déle mu ten hřebínek roste, tím je to těžší a těžší.

    23.5. 10:41 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    jj souhlas, s tim nemám problém, víra je vnitřní věcí každého člověka, ať si to jak chce na sobě praktikuje doma, ale na veřejnost ať s tim neleze a ani jinejm to nevnucuje.
    23.5. 14:20 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Ono strasne zalezi, co znamena "delat neco na ukor nekoho jineho". Prvni zdrojem problemu je existence statu, kdy nejaka skupina, a je jedno zda se jedna o nabouzenskou ci jinou, zneuzije statni nasili k prosazeni sve ideologie.... Orezme pravomoc statu(a sojuzu) a bude dobre v evrope.
    23.5. 10:40 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    Pokud jde o džihád, máme k němu blíž než myslíš. Srovnej s tím co hlásal Hus: „Hledej pravdu, slyš pravdu, uč se pravdě, miluj pravdu, braň pravdu až do smrti, neboť pravda tě vysvobodí.” a jak to bylo dál asi víš.

    23.5. 10:50 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    jako jo, to je mi jasný, od mírumilovnejch prodejců kebabu k atentátníkům s výbušnou vestou je jenom pár návštěv v tej jejich nalejvárně. Dřív nebo pozdějc k tomu dojde. K rozvratu fungující společnosti stačí zmobilizovat, dle pouček, cca 5% zainteresovanejch.
    23.5. 12:46 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Husite byli kaciri. Vrazdili knezi a zapalovali nase kostely.
    23.5. 14:33 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    V dobe husitu byli tri papezove, takze kacir byl v podstate kdokoliv. Proto se taky ten Kostnicky sjezd konal, jinak by si na nejake kalisniky ani nevzpomeli.
    23.5. 14:36 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Rekni to lidem z vypalenych mest, zavrazdenym knezim, atd...
    23.5. 20:47 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Husité dělali to, co dělali katolíci jim.

    Kolik katolických kněží upálil předtím, než katolíci upálili Husa a Jeronýma? ;-)
    23.5. 21:16 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    To mi připomnělo, jak se kdysi vrátili z Afghánu čeští žoldáci bojující proti mudžahedínům, a byli vyznamenáváni za zvuku písně "Ktož jsů boží bojovníci" :-D

    A dnes odpudivý komoušský převlékač kabátů zachraňuje okupantské teroristy před trestem za umlácení hrdinného odbojáře k smrti.
    26.5. 10:48 MM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Myslím, že by s tím co bylo dál Hus nesouhlasil.
    24.5. 04:54 ben
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Nesúhlasím, že vinníkom je náboženstvo povyšujúce vieru nad život. Vinníkom je štát, ktorý robí presne to isté - povyšuje seba a svoje záujmy nad život (branná povinnosť je ukážkovým príkladom). Takže áno, sme stále v stredoveku a zostaneme tam minimálne do doby, kým nebude zrušený posledný druh legálneho otroctva, ktorým je zotročovanie mužov vojenskou službou.

    Ťažkosť s "riešením problémov ľudstva na racionálnej úrovni" nespočíva v náboženstve, ale v tom, že si pod tým ľudia často (vždy?) predstavujú implementáciu svojej vlastnej ideológie a svojích vlastným zásad, ktorým veria. Pretože ich predstava o riešení je v ich ponímaní pochopiteľne racionálna, ako ináč.
    Glee avatar 24.5. 05:11 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Ne tak docela. Normalni lide nechavaji Brouka zit. Jini se zase kochaji V dolinach.

    Nesúhlasím, že vinníkom je náboženstvo povyšujúce vieru nad život. Vinníkom je štát, ktorý robí presne to isté - povyšuje seba a svoje záujmy nad život (branná povinnosť je ukážkovým príkladom). Takže áno, sme stále v stredoveku a zostaneme tam minimálne do doby, kým nebude zrušený posledný druh legálneho otroctva, ktorým je zotročovanie mužov vojenskou službou.

    Jsi u zrodu noveho termitu - wtfuckismus.

    Ťažkosť s "riešením problémov ľudstva na racionálnej úrovni" nespočíva v náboženstve, ale v tom, že si pod tým ľudia často (vždy?) predstavujú implementáciu svojej vlastnej ideológie a svojích vlastným zásad, ktorým veria. Pretože ich predstava o riešení je v ich ponímaní pochopiteľne racionálna, ako ináč.

    Krasny proslov, a v zasade nemam velke vlastenecke vyhrady, ale goto 10. Hi. Hi.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    23.5. 12:30 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Palestinci me symptaie nemeli nikdy. Izrael take ne. Po teto valce o to vice.
    23.5. 15:36 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    že Rusko chce porazit Ukrajinu a pokračovat ve vítězném tažení dál na západ.....

    .... O co vlastně jde? Komu vyhovuje konflikt na Ukrajině
    Samozrejme, ze se jedna (jako vzdy) o mnozstvi nejruznejsich duvodu. Jednim z nejdulezitejsich, o kterem se nikde nemluvi je, ze armada, ktera ma byt bojeschopna, musi cas od casu skutecne valcit a nejen provadet nejake manevry a cviceni. Velitelske slozky a i radovi vojaci musi byt vystaveni situaci, kdy jde skutecne o zivot a kdy to nejsou jen nejake hratky. A 40 let po Afganistanu prislo ruske armade, ze je nejvyssi cas zase nejakou tu valku zacit.

    Ze to meli Rusove potreba jak prase drbani je videt na tom, jak ta valka probiha a jak u Rusu rada veci vubec nefungovala. Dnes , po 3 letech maji to ostre cviceni za sebou a je mozno to ukoncit. Navic, kdyz unaveny svet doporuci Ukrajine odevzdat tu 1/5 sveho uzemi. Mam pocit, ze vedeni Ruska dosahlo co zamyslelo.

    23.5. 17:40 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Dedkoj ujel vlak a svetu uz nerozumi, tak se zacal pitvat v minulosti. Jedine dobre +1

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.