abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | IT novinky

    1. července Mozilla vypne službu Fakespot pro detekci podvodných recenzí v internetových obchodech. Mozilla koupila Fakespot v květnu 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | IT novinky

    8. července Mozilla vypne službu Pocket (Wikipedie) pro ukládání článků z webu na později. Do 8. října si uživatelé mohou vyexportovat data. Mozilla koupila Pocket v únoru 2017. Několik měsíců byl Pocket integrovanou součástí Firefoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Upozornění

    Turris OS má aktuálně problém s aktualizací související s ukončením podpory protokolu OCSP u certifikační autority Let's Encrypt.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:00 | Zajímavý článek

    Nevidomý uživatel Linuxu v blogu upozornil na tristní stav přístupnosti na linuxovém desktopu (část první, druhá, závěr), přičemž stížnosti jsou podobné jako v roce 2022. Vyvolal bouřlivou odezvu. Následně např. Georges Stavracas shrnul situaci v GNOME. Debata o jiném aspektu přístupnosti, emulaci vstupu pod Waylandem, také proběhla na Redditu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 8
    včera 03:00 | Komunita

    DevConf.CZ 2025, tj. open source komunitní konference sponzorovaná společností Red Hat, proběhne od 12. do 14. června v Brně na FIT VUT. Publikován byl program a spuštěna byla registrace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    21.5. 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    21.5. 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (28%)
     (8%)
     (3%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 78 hlasů
     Komentářů: 6, poslední včera 14:43
    Rozcestník

    Ze současnosti k současnosti

    včera 12:22 | Přečteno: 307× | Jen tak na okraj | poslední úprava: včera 12:45

    No, slíbil jsem post o Kateřině Veliké, ale opět se to psaní zvrhlo, takže příště. Nicméně, začal jsem tím že..

    Narativem dnešní doby je, že Rusko chce porazit Ukrajinu a pokračovat ve vítězném tažení dál na západ. Ok. Ale proč by to rusové dělali? Všichni víme, že v Berlíně i Praze už byli. V čem by to mělo být teď jiné? O co vlastně jde? Komu vyhovuje konflikt na Ukrajině? A vůbec. Víte za jakých okolností a proč Rusko anektovalo Krym? Nemyslím v roce 2014, ale roku 1783. Mimochodem, víte, kdo na zdějším webu jako první použil to dětinské zdvojení písmena „s” na tomhle webu? – No kdo jiný než statečné anonymní podtržíto (21.4.2022).

    Každopádně už v roce 2005 bylo i prostému pumpičkáři jasné, že (cituji): „Tak obrovskou plochu není možné dobýt za pár let, protože se neskutečně prodlouží zásobovací trasy a armáda se rozpadne. IMHO může armáda delší dobu bojovat tak maximálně 1000km daleko od domova (nebo od jiného místa, kde se vyrábí zásoby pro ni), pokud zrovna nemá za zády letadlovku s celým operačním svazem.”

    Ostatně, že to není z dlouhodobého hlediska udržitelné ani s tím operačním svazem, nám předvedla v praxi US army, která dokázala v Afghánistánu hájit „demokracii” 20 let (2001-2021), zatím co rusové si pálili prsty ve jménu marxismu-leninismu těch let „jenom” 10 (1979-1989).

    Možná proto, že nečetli knihu „Jak jsem vyhrál válku” (orig. vyšel 1963, a čes. překlad 1970), kde jsem už coby dítě narazil na pojem „lstiví afghánci”. Možná viděli jen film, ve kterém si střihnul roli John Lenon, který je oproti knize mimochodem dosti slabý, ale silně o tom pochybuji, poněvadž ten neběžel ani u nás – viděl jsem ho pouze jednou, dávno před listopadem, v polské TV. Zkusil jsem vybrousit, jestli vůbec někdy vyšel ruský překlad, ale zjistil jsem, že rusové mají jméno Patrick Ryan spojeno jen se sportem.

    Vyrůstal jsem ve státě a době, kde se neustále ohýbala fakta. Ale pod vlivem osob, které byly živým důkazem, že i v takovém prostředí se dá udržet rovná páteř a používat zdravý rozum, aniž by bylo nutné třít bídu s nouzí, pokud dokážete rozlišit co je pravda a co lež. Od nich jsem se naučil, že je k tomu potřeba oprostit se od emocí a použít kritické myšlení.

    Narativem druhé poloviny 20. století na území ČS(S)R bylo: „Sovětský svaz (Rusko) je náš přítel, se kterým půjdem ruku v ruce po věčné časy a nikdy jinak.” No, jak víme, ty „věčné časy” trvaly 40 let a o tom, že jde o lživé tvrzení nepochybovali od roku 1968 ani ti, co tomu snad někdy věřili.

    Takže pokud někdo něco takového deklaroval po srpnu 1968, automaticky vstoupil do kolonky – „oportunistický lhář”.

    Víte vůbec kdo je oportunista?

    Je to člověk, který své chování přizpůsobuje vnějším okolnostem, příležitostem a výhodám které mu z toho plynou. A při svém jednání a rozhodování, nehraje žádná z více či méně ušlechtilých zásad roli. Čeština má pro to výraz – prospěchář. A převlékači kabátů, patří mezi ta nejodpudivější stvoření co znám. Uznávám, že se lidé mohou mýlit, to je lidské. Také nemusí znát všechna fakta. Ale kdo se stal komoušem v době, kdy tutlali jak nám okolní země roku 1968 internacionálně pomohly, to upřímně rozhodně nemyslel.

    V minulém blogpostu jsem zmínil, že jsem se o minulém víkendu sešel s kamarády z první VŠ. S nimi jsem prožil roky 1987–1990 a přelom roku 89/90 obzvláště intenzivně, jelikož jsem tehdy bydlel na kolejích a měl z první ruky informace o tom, jak probíhala tzv. „studentská stávka”.

    Byl to tak trochu paradox, měli z nás být budoucí učitelé, ale v KSČ a SSM nebyl ani jeden. Vedli jsme „pionýry”, ale po svém. A když se to otočilo, získal jsem pocit, že už to není nutné a tím pádem to studium pro mne ztratilo smysl.

    I ti co školu dokončili, po několika letech zběhli. Možná proto si také uchovali onu schopnost oprostit se od emocí a používat kritické myšlení. Ale vtipné je, že učí naše ženy, které se k tomu dostaly většinou až dodatečně. A když jsme se o tom bavili, shodli jsme se na tom, že je potřeba se v životě nejdřív trochu otrkat, aby člověk přišel na to co ho baví. Než jednou vstoupit do rybníka a brodit se v něm až do důchodu.

    A tak jsme se bavili i o tom, jak dnes opět vystrkují růžky oportunisté, co za komoušů měli na každého „složku” a jak se dnes opět, jako tenkrát, postraními kanály posílají nejrůznější posudky. A tak přišlo na přetřes i to, jak byl profesně zlikvidován jeden ze spolužáků, který ke své smůle zdejší školský systém zavčas neopustil.

    Vše začalo tím, že si kdosi vymyslel, že se udělá audit. A protože úkol zněl jasně: najít černou ovci, bylo závěrem onoho auditu, že šikanuje žáky a tak dostal padáka. Nic nepomohly protesty rodičů, ani jeho bývalých žáků. Prostě byl nežádoucí.

    Byl sice přísný, ale nekonfliktní a protože nechtěl nikomu dělat problémy, šel. Jenže udělal chybu, že se onomu nařčení nebránil, protože když nastoupil na jinou školu, kdosi poslal anonymní udání a tak skončil dříve než začal. A od té doby je bez práce, protože už se nikdo nezajímá o to jak to bylo na začátku. Je už navždy ocejchován jako „ten co ho vyhodili ze dvou škol” a tím to končí.

    Dovětek: Aby neskončil definitivně na ulici, přišel jeho lékař s nápadem, aby se na nějaký čas uklidil s diagnózou „syndrom vyhoření” do blázince, aby pak „očištěn” v očích bdělé veřejnosti podniknul další pokus.

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    včera 12:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    jj - tohle mi taky vadí - místo toho aby to podtržítko použilo správný název Russia, tak vymýšlí takové patvary
    včera 19:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jestlipak víš kdo a kdy první použil termín Čechosabaki?
    včera 20:14 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    ne

    ale hele - co to má společného s tím, že russia se oficiálně píše s dvojitým "s"?
    včera 20:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Předpokládám že stejně tak nevíš proč se tak píše. Prostě nic nevíš.
    včera 20:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    když neco nevím, tak se to nebojím přiznat - nemusím se schovávat za lhaní nebo odvážný útěk jako třeba .... radovan???

    a co to teda má společného s tím dovjitým s?
    včera 21:04 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Co s tím mají společného Čechosabaki?
    včera 14:44 kadak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    co to ChatGPT zase vyblilo do eteru? tldr.
    včera 15:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Se ho zeptej šmejde.
    včera 15:48 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Myslenku jsem asi pochopil, ale bohuzel uz od zacatku nesouhlasim s tou (ne)rozpinavosti Ruska. Ver tomu, ze oni jsou vychovany v tom, ze jsou nejvetsi a nejlepsi a tudiz je podle nich spravne, aby se postarali o ty slabsi sousedy. Oni to prece vedi nejlepe.
    včera 16:05 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Podej důkaz a pak o tom můžem polemizovat. Fakta jsou neúprosná. Franky, tatary, švédy, němce, francouze. Ty všechny bylo nutné odsud pokaždé vypráskat, jinak by se odsud nehli. Jenom rusové odtáhli pokaždé sami. Neříkám že s prázdnou a rychle, ale sami.
    včera 16:31 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Tak napriklad od nas po roce 1968 taky odesli sami? A jakou teorii mas, proc sem vubec v roce 1968 prisli?
    včera 16:39 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti

    Jo. Odešli sami. Sice jim to trvalo 20 let, ale sami. A proč sem přišli? Protože je sem komouši pozvali!

    Proto se pak hrozně divili, když tu po nich místo šeříků, o kterých jim vykládali fotři, hážou zápalné vlásky.

    včera 22:54 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    No, sami... Kdyby CCCP nezkrachoval nebo se nerozpadl, nebo co se to tam vlastne stalo, tak jsou tu dodnes.

    Co se tyka pozvani. I kdyby skutecne tim hlavnim motivem bratrske pomoci byl dopis nekolika nespokojenych clenu naseho politbyra predany na zachode, tak ti to prijde normalni?

    Pisu to tu uz ponekolikate, byli jste v tom Rusku nekdy? Jinde nez na Rudem namesti a v Leningradu?
    včera 19:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Především odešli v roce 1945. Z celého Československa.
    včera 20:13 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    aby se za pár let vrátili v podobě tlupy "poradců"...
    včera 20:26 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    To mi připomnělo tlupy amerických "poradců" v Chile, Salvadoru, Řecku a řadě dalších diktatur :-D
    včera 20:29 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    že se bavíme o rusku si nepochopil, nebo ti to neřekli, nebo je to na tebe moc složité? proč nezaložíš blog na téma "západní svinstva" ať se tam můžeme bavit k věci a nemusíš furt tak zdrhat?
    včera 21:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jen o Rusku? Blog byl o Afgháncích :-D
    včera 21:31 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Ne. Blog byl o tom, že jsme momentálně uprostřed podobné periody jaká byla mezi lety 1935-1950.
    včera 23:59 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    To také, ale mě se víc líbila ta část o Afgháncích ;-)
    včera 20:28 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Ale na pozvání prde, na pozvání. Od komoušů, kterým se nelíbily kroky jiných komoušů. Viz můj starší blogpost z 1.11.2014 Mýtus pražského jara.
    včera 20:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    rok 68, nebo 48, všechno jedno, hlavně že můžu něco plácnout vid? :-)
    včera 21:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    To teda není, protože události roku 1948 byly záležitostí 1. a 2. generace (narození v letech 1901-1928), kdežto 1968 prim hrály generace 2. a 3. (tj. narození v letech 1915-1942). Nezažili na vlastní kůži tu bídu co byla za R-U, ale stále inklinovali k levici. Viz můj blogpost na téma generace a text, ve kterém to dále rozvíjím, píšu o cyklické povaze času a nenápadně v tom přehledu generací na střídání barevné lišty naznačuji celkové nastavení společnosti v příslušné době.
    včera 18:11 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Nevim, no, ale předpokládám, že rozpínavost američanů nevnímáš negativně, přitom třeba v německu, na rozdíl od ruský armády, nebo modernějc v kosovu jsou pořád. Mají cca 750 základen v osmdesáti zemích světa. píše 100+1. Dle toho článku například protoriko, nebo filipíny okupují od konce 19. století... Jako jasně jsou na té naší straně barikády, ale přece. Není možné vnímat svět jen z jednoho pohledu, to totiž znamená že se člověk stává pokrytcem a druhak, černobílé vidění a (nenávistná) propaganda s tím spojená, dřív nebo později vede k tragédiím.
    včera 18:28 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Negativně vnímám jakoukoliv rozpínavost. V duchu hesla: Neseru se k vám, neserte se k nám.
    včera 22:36 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Argument s Americany jsem cekal. Nicmene staci porovnat, jak se maji zeme, kde byli Americani a zeme, kde byli soudruzi. Napr. prave Portoriko versus Kuba, Severni versus Jizni Koera, NDR vs. NSR. Existuje vlastne vubec nejaka zeme, kde se za Rusaku meli lip, nez jakakoliv jina zeme za Americanu? Nepocitam zeme, kde byli oba, typu Irak, Afganistan.
    včera 19:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze současnosti k současnosti
    Jak jsem vyhrál válku jsem viděl v televizi někdy v devadesátých letech, s geniální knihou neměl kromě názvu moc společného. Takhle se kriket prostě nehraje. Mimochodem, předloni vyšla opět, je stále v prodeji, ale bez těch ilustrací. Naštěstí mám první české vydání :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.