abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Komunita

    Richard Hughes oznámil, že po společnostech Red Hat a Framework a organizacích OSFF a Linux Foundation, službu Linux Vendor Firmware Service (LVFS) umožňující aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem, nově sponzorují také společnosti Dell a Lenovo. Do dnešního dne bylo díky LVFS provedeno více než 145 milionů aktualizací firmwarů od více než 100 různých výrobců na milionech linuxových zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | IT novinky

    Americké technologické společnosti Microsoft, Google a xAI souhlasily, že vládě Spojených států poskytnou přístup k novým modelům umělé inteligence (AI) před jejich uvedením na trh. Oznámila to americká vláda, která tak bude moci prověřit, zda modely nepředstavují hrozbu pro národní bezpečnost. Oznámení podtrhuje rostoucí obavy Washingtonu z rizik spojených s výkonnými AI systémy. Americké úřady chtějí v rámci předběžného přístupu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Společnost Valve zveřejnila (GitLab) nákresy ovladače Steam Controller a puku. Pro všechny, kdo by jej chtěli hacknout nebo modifikovat, případně pro ně navrhnout nějaké příslušenství. Pod licencí Creative Commons (CC BY-NC-SA 4.0).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Komunita

    PHP bylo dlouho distribuováno pod vlastní licencí – s výjimkou částí spadajících pod licenci Zend Engine. Po několikaleté práci se povedlo PHP přelicencovat na 3bodovou licenci BSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:00 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube). Na Linuxu je vedle Qt frontendu nově k dispozici také GTK4 / libadwaita frontend.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 20:22 | IT novinky

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 3.1 specifikace OpenCL (Open Computing Language). OpenCL je průmyslový standard pro paralelní programování heterogenních počítačových systémů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Homebridge pro integraci chytrých domácích zařízení byl vydán ve verzi 2.0.0. Nově vedle protokolu HomeKit Accessory Protocol (HAP) podporuje standard chytré domácnosti Matter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Omarchy je linuxová distribuce s dlaždicovým správcem oken Hyprland. Založena je na Arch Linuxu. Vydána byla v nové verzi 3.7.0 - The Gaming Edition. Z novinek lze vypíchnout příkaz omarchy a celou řadu herních možností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 03:11 | Nová verze

    CyberChef byl vydán v nové major verzi 11. Přehled novinek v Changelogu. CyberChef je webová aplikace pro analýzu dat a jejich kódování a dekódování, šifrování a dešifrování, kompresi a dekompresi, atd. Často je využívaná při kybernetických cvičeních a CTF (Capture the Flag).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 20:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.4.67 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 11 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (9%)
     (2%)
     (14%)
     (32%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (24%)
    Celkem 1511 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Max avatar 16.4. 14:07 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    No, je pravda, že po 20 letech praxe se houba dost nasákla a už jsem v režimu segmentace, protože časově nestíhám všechna odvětví.
    Když koukám na dodavatelský firmy, tak to je fakt extrém. Jeden nastavuje routing, druhý na tom samém zařízení firewall. Jeden umí nainstalovat a nastavit OS, druhý to neumí, ale umí zase nainstalovat SAP HANA. To jsou šílený extrémy.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.4. 17:27 ==
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    uz vymri, tebe se nikdo na nic ptat nepotrebuje, nemas co predat dal... zkusenej akorat v ojebavani a predstirani cinnosti, twl :D hlavne ze si bude brat slova jako "prace" do huby :D
    16.4. 20:06 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    Nechápeš psané slovo idiote. To já jsem ten, kdo se nemá koho ptát, ne ti ostatní. V IT se ojebávat nedá. Což si uvědomíš až jednou budeš na plicní ventilaci.

    Špínu pliveš, jen proto, že jsi hlupák, kterého žere závist protože nemá nic, čím by se mohl chlubit.

    17.4. 10:42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Hlupáci jste oba. Ty proto, že na něj reaguješ a necháš se takto jednoduše vytočit.
    17.4. 11:32 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Někdo mu to zrcadlo nastavit musí.
    17.4. 13:24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Jenže to k ničemu není, pokud se tím snížíš na (či pod) jeho úroveň. Proto máš tady tolik osobních trollů - jednoduše tě vytočí a mají z toho sami zvrhlé potěšení.
    20.4. 08:29 Blbá krysa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Tak pockat, jak zvrhle? Proste trochu radosti v korporatni drine (cekas na AI prompty). Nic ti nezvedne naladu nez vytocenej ceskej linuxak verici v nejake idealy a vlastni mistrovstvi :o)

    ---

    Přijde Aleš ze školy a povídá, že dostal pětku z matiky.

    „Jak to?” ptá se podrážděně otec.

    „Nejdříve se mě učitelka zeptala, kolik je třikrát dva. A já jí povídám, že sedum,” vypráví Aleš.

    „No, to je správně,” na to tatík.

    „A pak se mě zeptala, kolik je dvakrát tři,” pokračuje Aleš.

    „A jakej je v tom, kurva, rozdíl?” rozčílí se tatík.

    Aleš pokrčí rameny: „Přesně to jsem řekl.”

    20.4. 09:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    Ty jsi tak hloupý, že ti ta tvoje AI, přes veškerou snahu nedokáže vygenerovat ani vtip. A nezapomeň velebit svého šéfa za jeho sociální cítění, protože práce pro blbé jako jsi ty, díky automatizaci radikálně ubylo. Bez něj bys totiž pošel hlady, protože by si ty prompty taky mohl napsat sám.

    20.4. 18:40 Blbá krysa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Ano ja jsem takovy mistr ze nemam problem napsat ze jsem hloupy.

    Ale ty jsi nahvno mistr protoze to samy napsat nedokazes!
    20.4. 21:14 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    To ne, protože na rozdíl od tebe nikdy nelžu.

    20.4. 21:22 Svědek Alešův
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Být v blízkosti velmistra vesmíru, který se nikdy nemýlí, ví všechno a má vždy pravdu, působí téměř posvátně a naplňuje mysl zvláštním klidem i úžasem. Jsme blahoslavení, že se nám dostává této milosti a můžeme z ní čerpat.
    20.4. 23:42 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    Řiťolezce nemá nikdo rád.

    17.4. 15:47 aa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    a efekt: 0, jenom ses ztrapnil
    17.4. 22:44 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    To si myslíš ty.
    18.4. 00:22 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Alesi, nebejt tebe, tak sem nechodim pro zabavu. Ale s tebou je desna prdel…
    19.4. 13:08 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    No. Jsem rád, že jsi odhalil tajemství, proč tenhle server ještě nechcípnul.

    18.4. 18:10 bb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    To vědí všichni, jen ty žiješ delulu
    18.4. 00:20 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    vencour avatar 16.4. 18:25 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Sám jsem už taky dřív psal ... kde jsou ti starší moudří ... a odpověď byla a) umřeli, b) zapomněli, c) neni vždy jen jedna tendence a směr nabývání poznání.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    16.4. 21:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    staří opravdu moudří pochopili že se doba posunula a vešli do dějin

    staří co zapomněli zmoudřet se změnili v zapšké, nebo směšné figurky a v lepším případě se vzpomíná na jejich zlaté období (a konec se moc nepřipomíná)
    17.4. 01:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    Stáří ≇ moudro a do dějin se dnes bohužel zapisují sebestřední kreténi, o kterých si jednou budou vyprávět generace co se možná i proti jejich zvůli narodí, jen s hlubokým despektem. Ale jsou i světé výjimky, jako Lev XIV, který má, stejně jako jeho předchůdci, Benedikt XVI a František a konec konců i Jan Pavel II. mé ateistické sympatie.

    Taťka jim žehnej!

    18.4. 11:56 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Jiste jen ty jsi genius a vsichni ostatni jsou pitomci
    18.4. 16:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Strč si ty svoje domněnky do prdele. Nic takového jsem nepsal.
    20.4. 21:25 @
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Ale napsal :) Vsechno evidujeme v Evangeliu podle Wanta.
    21.4. 07:39 -//-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Distribuovat se bude doufám exkluzivně na discless sendvičích.
    18.4. 18:13 bb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    žije delulu
    Migi avatar 18.4. 19:03 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Tehdy sem chodilo IT adminů, co měli čas a chuť své zkušenosti sdílet, ještě dost. Kolik jich sem chodí dnes, netuším.
    A někteří sem nechodí už jen z toho duvodu, že místní komunita v čele s Wantem a všemi jeho zaregistrovanými i neregistrovanými alteregy je tak toxická, že jim to za to nestojí. Doporučuji zamést před vlastním prahem.
    18.4. 20:09 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    Want, je anonymní nick, který používám když píšu z mobilu. Pravdou je, že ho čas od času zneužívají jiní anonymové, ale kdo není blbý a je v obraze, to hravě pozná. Takže tvůj kec o nějaké komunitě je zcela irelevantní, protože tu už dávno žádná není. Souhlasím, že prostředí je toxické, ale nikdo není nucen moje blogposty číst, natož pod nimi diskutovat.

    Spíš by ses měl zamyslet, cos udělal pro to ty sám, aby to tak nebylo. Napsal jsi něco zajímavého, co by stálo za řeč, nebo za přečtení?

    18.4. 20:20 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    jj, třeba jak si odhalil to dezinfo s dokresleným hk na té fotce - to se ti moc povedlo
    Se odhaluj :-D
    19.4. 08:52 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    nojo, fakt to funguje :-)

    dáš si keksík?

    pro (hlavně tvoje) připomenutí - šlo samozřejmě o jinou fotku. tuhle snad nikdo nezpochybnuje...

    když tak ti ji want může připomenout :-)
    Migi avatar 18.4. 22:49 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Ano napsal, poměrně nedávno, a tvoje komentáře mě motivovaly k tomu to už nikdy nedělat.

    ABičko zabila samotná komunita Abička. A ty jsi byl pravděpodobně jedním z hrobníků.
    Glee avatar 19.4. 01:08 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Ano napsal, poměrně nedávno, a tvoje komentáře mě motivovaly k tomu to už nikdy nedělat.

    A to mas na mysli tohle?

    Jestli jo, tak si vsimni, ze spousta dalsich pohodovejch lidi tu zustalo i pres Alesovic obcasnou arognaci. A to samo nemluvim o sobe, ale trebas Max, Jenda, Davkol, Vencour, Kralyk, LarryL, "co me tak napadli" na prvni dobrou*... ;-) Ale jiste mas pravdu, ze tady maji stoly ty nespravne ostre rohy, narozdil od jinejch piskovist. :-)

    No a jestli ne, tak dovysvetli, pls.

    Slava ABC! :-D

    *To me bude nutit si vzpomenout na nejakeho registrovaneho vylozene padoucha.
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    19.4. 09:36 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    Zapomněl jsi na Andreje, ale stejně jako ty už dlouho žádný blogpost nenapsal.

    Glee avatar 19.4. 20:50 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Zapomněl jsi na Andreje, ale stejně jako ty už dlouho žádný blogpost nenapsal.
    No posledni ma pred rokem, proto jsem ho nedal na seznam. :-)

    A stran me, urcite vis, ze ja tu klasicke blogy nepisu, spis vypichnu nejakou aktualitku a sklizim bouri. :-D

    No mozna ti coklove by se jako mikroblog brat dali... ;-)
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    19.4. 23:21 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    ja tu klasicke blogy nepisu, spis vypichnu nejakou aktualitku a sklizim bouri. :-D

    Fakt? Mně to přijde docela zajímavé.

    Glee avatar 20.4. 00:03 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Hmm, dle nicku porad reholnicis. ;-)

    Ale "Neponoukej me!", rekla Marge a stejne to pak nakonec udelala... mozna... :-)
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    xxxs avatar 19.4. 09:57 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    aky je problem byt prihaseny na mobile?
    19.4. 10:23 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    mu jeho nokie 3310 neuklada susenky...
    19.4. 13:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    Omyl Žako. Když nejsem přihlášený, fungují kotvy na ty vaše sračky, protože nejsou sbalené. Při práci je čtu jen pro rozptýlení a ukrácení času.

    18.4. 20:14 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    Já za tím co píšeš totiž vidím jen uraženou ješitnost.

    xkucf03 avatar 19.4. 14:29 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Kde jsou autoři?
    Tenhle názor tu potkávám opakovaně, ale podle mého je to tak trochu mýtus. Kdyby to platilo, tak proč se dotyční nepřesunuli třeba na LinuxSoft? Tam Pavel Kysilka žádné výlevy „trollů“ netoleroval, snažil se budovat seriózní prostředí, ale stejně ten server zašel. Nebo proč se nepřesunuli na Root? Proč tam nevycházejí vysoce odborné články v češtině? Je tam pár stálých autorů a jen občas se objeví někdo nový, kdo napíše jeden dva články a zase zmizí. Funguje to spíš díky tomu, že Root patří pod Internet Info.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 19.4. 13:09 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Komplexita softwaru, administrace a tzv. DevOps
    Je to důsledek neustálého navyšování komplexity softwaru. Jak už jsem někdy dřív psal:
    Zatímco dřív bývala administrace relativně pohodová a nenáročná práce, dnes se jedná o vysoce komplexní záležitost, která si „díky“ množství a složitosti používaných nástrojů svojí náročností často nezadá s programováním. Opět má smysl si tedy položit otázku: Kolik nás to stojí a co nám to přináší?
    Bohužel málokdo to řeší tím, že by ten bordel vymetl pryč a zjednodušil systém. Většinou jen dokoupí další „zázračnou“ krabici a přidají do systému další komponentu nebo vrstvu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.4. 15:41 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komplexita softwaru, administrace a tzv. DevOps
    Je to důsledek neustálého navyšování komplexity softwaru.

    Ano.

    Bohužel málokdo to řeší tím, že by ten bordel vymetl pryč a zjednodušil systém.

    Na tuhle úroveň už bohužel většina lidí dnes nemá kapacitu. Protože to vyžaduje:

    1. Seznámení – což je prvořadá věc, když natrefíš zajímavou věc, která vypadá dobře. Nasadit něco zbrusu nového je vždycky jednodušší, než dlouhodobě udržovat při životě to co už nějaký čas jede. Takže si musíš dobře rozmyslet, co a kde nasadíš.
    2. Porozumění – je tedy důležitá fáze, abys pochopit jak to funguje. To je v mém případě fáze, kdy sepisuji nějaký kec o tom co a jak, abych si to pak mohl s odstupem času ve třetí fázi připomenout.
    3. Nasazení – je úroveň na které to obvykle končí. Všechno jede jak má a dál (pokud to není nezbytně nutné) nic neřešíš a zvolna vytěsňuješ z hlavy, protože se objevují stále nové věci, kterým je potřeba porozumět, protože postupně nahrazují ty na které sis zvyknul.
    4. Vylepšení – ale vyžaduje vyšší level znalostí, zkušenosti a zcela jasnou představu co a kde je potřeba vylepšit. A samozřejmě také čas který ti chybí, protože jak už jsem zmínil v bodě 3, objevují se neustále nové a nové věci. A čas vyžaduje i osvěžení znalostí, které jsi měl, ale od té doby cos je naposled využíval také pozapomněl.

    Hodně jsem o tom přemýšlel, jak se stalo, že zrovna já dělám to co dělám. A došel jsem k názoru, že zrovna v tomhle oboru se docela hodí, když mozek dokáže třídit informace podle toho, jak často se používají. A zřejmě má vliv i to jak se kdo učí. Metoda pokus-omyl je zdlouhavá, ale přináší i poznání s čím nemá smysl ztrácet čas.

    A nemalou úroveň hraje i základ na kterém se staví. Jen pro ilustraci. Kolik lidí, bez patřičného LLM v hlavě na první dobrou pochopí o čem zpívají Buty v písni, podle níž je nazváno celé album Rastakayakwanna? ;-)

    20.4. 09:42 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komplexita softwaru, administrace a tzv. DevOps
    Odpověď na poslední otázku je, řekla bych, "většina ostraváků". Já jako pražačka bych to bez nakopnutí od kamarádky prajzačky fakt nedala... ;-)
    20.4. 21:24 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komplexita softwaru, administrace a tzv. DevOps

    Fakt je, že by většina ženských nejspíš nedala ani jedno upřímné vyznání lásky odposlechnuté kamarádem před lety, kdy slovo píča používali jen pražáci, v noční tramvaji. Kdy nakulený mladík své dívce z plna hrdla zaholdoval: "Kurva ja tě myluju, bo si pěkna po pysku jak cyp!"

    21.4. 00:17 :D
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komplexita softwaru, administrace a tzv. DevOps
    21.4. 07:26 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komplexita softwaru, administrace a tzv. DevOps

    Jak vidno, je potřeba k pochopení malý výkladový slovníček.

    • brutvan, neboli pekáč se též používá jako synonymum dámského přirození. Je-li s fusama, tedy chlupaté, nikoliv vyholené (Sorry Valgrind!)
    • Přirovnání "raz taka" neboli "jednou tak" velká/ý jak (koupelová) vana, už v tenhle moment myslím zvládne porozumět každý.
    • A ve spojení se slovem "fajna", je synonymem pro český výraz úžasná.
    • Basama teremtete, je pohrůžka.
    • fakana = mladý kluk, takže "naslafakana" = našla si mladého kluka
    • smyk = synonymum pro někoho, kdo se toulá (smýká) někde venku. Takže následuje její výčitka "Kde jsi se, ty nezdaro, od rána coural?"
    • A jeho odpověď: Inu kde. Stavil jsem se na Dubině (sídliště), ale byl jsem všude možně. Pičo.

    No a jak jste si mohli povšimnout, závěr byl přeložen do současné ostravštiny, která adoptovala českou zvukomalebnou vycpávku, podobně jako dřív slovo vole.

    21.4. 11:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komplexita softwaru, administrace a tzv. DevOps
    není to slovo správně pyčo? Pičo jsem bral jako sprostou nadávku, pyčo jako v podstatě normální oslovení

    Alespoň podle vysvětlování od kluků na vojne
    21.4. 13:38 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komplexita softwaru, administrace a tzv. DevOps

    Promiň že ti beru iluze, ale i tohle je důsledek destruktivního působení tzv. veřejnoprávní české televize během posledních 60 let. Doporučuji k přečtení článek aktuálního čísla 15/2026 časopisu Téma. Kde se hned v úvodu na straně 20 píše:

    Nářečí nevyhynula, ..[jak].. zhruba přes 150 lety předpovídali. Ukazuje se nicméně, že pokud jde o nářečí, dnešní nejstarší lidé používají jen 75% výrazů, ve srovnání s touž generací přes 50 lety. Ve středním věku pak už jen polovinu slov, a u nejmladších klesla zásoba na čtvrtinu.

    Na ostravsku se mixovalo hned několik nářečí, poněvadž je to místo na které migrovaly pracovní síly z celého horního Slezka a Moravy. Slezko bylo odjazkživa multijazyčné je od roku 1740 navíc rozděleno do několika oblastí kde se ve větší či menší míře uplatňoval vliv německého, polského, českého a slovenského jazyka.

    To slovo o kterém píšeš, se dostalo do řeči obyvatel Ostravy v důsledku jednoho živého vysílání šotu na ČT, který zabíral nároží ulic Chelčického a Českobratrské, do kterého vpadnul ožralý fanoušek Baníku, co se vypotácel z nedaleké knajpy a zahulákal, ve snaze přiblížit své osobní preference obyvatelstvu Čech, do obrazu: „Baník pyčo!” – proto použil výraz jim známý a srozumitelný. Vím to, poněvadž ta místa znám a viděl i to živé vysílání, které někdo hodil do oběhu a ostraváci tohle meme, coby svérázný projev lokálpatriotismu, během velice krátké doby přijali za své.

    21.4. 17:52 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komplexita softwaru, administrace a tzv. DevOps
    Promiň že ti beru iluze
    Neber se tak vážně :-)

    Jinak dík
    21.4. 18:43 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Dědkoj ujel vlak a myslí si, že na tom jsou ostatní stejně :-D
    21.4. 19:20 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    Tobě nikdy nepřijel.

    22.4. 11:22 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Oba dva jste velice vtipný :-) :-) :-)
    22.4. 11:54 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    To víš. Soutěžíme kdo přesněji bodne. Škoda jen, že ty vtipnější invektivy naskočí obvykle až po odeslání.

    22.4. 12:06 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát

    On totiž neví, že na tenhle způsob konverzace je tam u nás člověk trénovaný od dětství. Vtipná urážka, která přijde směšná i tomu koho má urazit, potlačuje agresi.

    23.4. 10:07 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Ty spíš nechápeš, že od cca. 35 let můžeš těžko být ty, ten kdo se ptá. Naopak ty seš ten kdo by měl táhnout ostatní a znát/hledat odpovědi. Administrace linuxu není nic super složitého a s 10+ lety zkušeností by sis měl umět poradit s čímkoliv (případně si rychle doplnit znalosti). Pokud si stále nedokážeš poradit sám a ještě brečíš, že ti nikdo neporadí, tak je načase dělat něco jiného.
    23.4. 14:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Administrace linuxu není nic super složitého a s 10+ lety zkušeností by sis měl umět poradit s čímkoliv (případně si rychle doplnit znalosti).

    Je vidět, jak máš svůj obzor omezený. Není divu, že jsi ten blogpost nepochopil. I génius se potřebuje ptát, protože jedině tak dostane zpětnou vazbu. Pocit, že už si vystačíš sám, je prvním krůčkem do pekel.

    Já se k linuxu dostal, když mi bylo 30. A jo, když mi bylo 35 už se chodili ptát mne, ale já se už neměl koho ptát. Proto jsem začal chodit sem.

    23.4. 14:42 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    Existuje spousta tématických diskuzí, kam chodí lidi s konkrétními problémy. Např. discord, reddit, hacker news apod. Prostě jen kanály z nultých let už nikdo nepoužívá. Rozhodně to není úpadkem mladých nebo že by mladí nebyli admini nebo dokonce "objem toho, co by měli znát a měli mít v merku už přesahuje rozumné meze". To jsou naprostý nesmysly.
    23.4. 15:06 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už se není koho ptát
    < Např. discord, reddit, hacker news apod. Prostě jen kanály z nultých let už nikdo nepoužívá.

    Pobavilo mne to tvé kouzlo nechtěného, protože plaformy které zmiňuješ z toho pravidla nemají žádnou extra výjimku.

    Rozhodně to není úpadkem mladých nebo že by mladí nebyli admini ..

    O žádném úpadku mládeže jsem nepsal. Napsal jsem jen že: „Nemají čas, ani chuť veřejně něco psát.” a tvé zpochybnění mého tvrzení jen potvrzuje, co jsem ti už napsal. Neznáme se, píšeš anonymně, nevím v čem jedeš.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.