abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie) prostřednictvím svého fondu Sovereign Tech Fund podpoří KDE částkou 1 285 200 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:55 | IT novinky

    Google na včerejší akci The Android Show | I/O Edition 2026 (YouTube) představil celou řadu novinek: Gemini Intelligence, notebooky Googlebook, novou generaci Android Auto, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | IT novinky

    Evropská komise by do léta mohla předložit návrh normy omezující používání sociálních sítí dětmi v zájmu jejich bezpečí na internetu. Prohlásila to včera předsedkyně EK Ursula von der Leyenová, podle níž řada zemí Evropské unie volá po zavedení věkové hranice pro sociální sítě. EU částečně řeší bezpečnost dětí v digitálním prostředí v již platném nařízení o digitálních službách (DSA), podle německé političky to však není dostatečné a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    včera 04:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace scrcpy (Wikipedie) pro zrcadlení připojeného zařízení se systémem Android na desktopu a umožňující ovládání tohoto zařízení z desktopu, byla vydána v nové verzi 4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 23:22 | Pozvánky

    Chybí vám někdo, s kým byste si popovídali o bastlení, technice, počítačích a vědě? Nechcete riskovat debatu o sportu u piva v hospodě? Pak doražte na virtuální pokec u virtuálního piva v rámci Virtuální Bastlírny organizované strahovským MacGyverem již tento čtvrtek. Možná se ptáte, co se tak může probírat? Dají se probrat slavná výročí - kromě 55 let obvodu 555 (což je mimochodem prý andělské číslo) a vzpomínky na firmu Signetics -

    … více »
    bkralik | Komentářů: 2
    12.5. 23:11 | Zajímavý software

    GTK2-NG je komunitní fork GTK 2.24 (aktuální verze je 4.22). Oznámení a diskuse v diskusním fóru Devuanu, forku Debianu bez systemd. Není to jediný fork GTK 2. Ardour je například postaven na vlastním forku GTK 2 s názvem YTK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 17:33 | Pozvánky

    V neděli 17. května 2026 proběhne v Českých Budějovicích první MobileLinux Hackday zaměřený na Linux v mobilech, embedded platformy a open source hardware. Po sedmi úspěšných měsíčních setkáních v Praze se akce přesouvá také do jižních Čech, aby se komunita mobilního Linuxu mohla potkat i mimo hlavní město. Akce se uskuteční v konferenčním sále Vajgar v Clarion Congress Hotelu (Pražská tř. 2306/14) se zahájením mezi 14:00 až 15:00 a … více »

    lkocman | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1601 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    vencour avatar 23.4. 15:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Mnichov 1938 je důsledkem toho, že se republika neuměla mediálně bránit .
    Stát má mít nějaké své nástroje, jak toho dosáhnout. Jak média tak armádu, policii, "špiony".
    Kryl v písničce o Darwinovi taky píše o odstranění hranic ... A o dravcích. Tak ... Co je reálnější, jaký svět?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.4. 20:15 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Nemyslim si, ze v soucasnosti by Mnichov probihal jinak. Proste by se ti silnejsi dohodli a basta. A dokonce naopak si myslim, ze v soucasny internet by Sudetaci vyuzili jeste efektivneji.
    vencour avatar 23.4. 21:11 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Když se naše republika v Žábách ubrání, tak se taky poučí ... Žáby mají čtyři díly. A naproti tomu v realitě ...
    Agentura Bloomberg zveřejnila přepis odposlechu telefonického rozhovoru Orbána s Putinem. Orbán mu v něm nabízí pomoc podobně poníženým způsobem, jako ministr zahraničí Szijjártó při telefonátech s Lavrovem: „Včera naše přátelství dosáhlo takové úrovně, že vám mohu pomoct úplně s čímkoli. V jakékoli záležitosti, kde mohu být užitečný, jsem vám k dispozici,“ říká podle přepisu Orbán. Vzápětí pak parafrázuje populární bajku o myši a lvu, kde myš vytáhne lvovi trn z paty a tím „slabší pomůže silnějšímu“, načež Orbán prohlásí, že je připraven být tou „myší“ pro Rusko. Putin se tomu zasměje, oba si vymění zdvořilosti a ruský diktátor pochválí Orbána za „nezávislý a flexibilní“ postoj Budapešti k válce na Ukrajině. Tohle je zrádce Evropy, kterého obdivuje Babiš, Macinka, Okamura, Turek a další. Chce se mi zvracet.(zdroj: palba.cz 7.4.2026)
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Glee avatar 23.4. 22:15 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Brrrr, a pak ze je Abicko zumpa...

    Vyrid Plukovnikovi Rasemu, ze v Madarsku se rozsiruje PAKS. Mozna to pochopi, mozna ne, ale je mi to zcela burt.

    Jinak ty odposlechy uz dneska nejsou co byvaly. To za casu pani Fuck the EU bylo jine kafe... Ktere pijeme dodnes.
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    vencour avatar 23.4. 22:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Ono tam bylo i to, že nějakej náměstek současný vlády spolupracuje s těma, co Rusákům nahání "dobrovolníky" na frontu ... už jsem to nenašel, abych linkoval.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Glee avatar 23.4. 23:04 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Jo, o tohle jsem taky nekde zakop, tak jen cekam jestli se provali nebo vyrobi pravda. :-)
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    24.4. 14:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    V realitě si radši přečti tu Noteku ;-)
    24.4. 13:16 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Stát má mít nějaké své nástroje, jak toho dosáhnout.
    To zni opravdu desive. Jinymi slovy ministerstvo pravdy, cenzura, statni televize a rozhlas. :-( :-(

    Ne, jedina spravna media jsou ta komercni, ktera si na nic nehraji a proste haji svoji pozici. Nasledne si na trhu muze kazdy vybrat to sve. Neni potreba zakon, kodex, ruzne rady a urady na to, abych delal zpravy, hlas lidu a nejake to trdlovani na parketu nebo na travniku (sport). Ne, fakt ne. :-D
    vencour avatar 24.4. 18:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    To jako že ufňukanej Sudeťák bude říkat, že nikdo jim jejich rejdy kazit nebude a vše se dá koupit? Takže státy nemají co existovat a jen monopoly a korporace mají právo na existenci?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.4. 16:04 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Copak, copak? Rovnou ad hominem? :-D Co zkusit radeji argumentovat?

    Ano, staty maji byt co nejmensi a nejlepe zadne!

    Na volnem trhu muze existovat daleko vice veci nez jsou monopoly a korporace. Proc by nemohlo?

    Nejhorsi monopol ma stat! Uvedomujes si to?
    23.4. 17:16 Marek Kříž | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    To, co nazýváte vládní propagandou na ČT nikdy nebylo. Kdybyste ale shlédl státní TV za Kaczynského (Polsko) nebo za Orbána (Maďarsko), tak to bych Vaše rozhořčení nad propagací vládostrany chápal. No a likvidovat VPM kvůli méně než 20% celkového rozsahu jejich vysílání naplňuje rčení "vylévání vaničky i s dítětem". Já si dokážu vzpomenout na TV Prima, kde šéfovala ve zpravodajství jistá Obzinová, ta si svolala redaktory, a oznámila jim, že majitel TV si přeje o migrační krizi referovat tak a tak. To jen tak pro srovnání s tzv. ČT "propagandou". A když vidím/slyším diskuse na CNN Prima News, tak jsem rád za oázu klidu a věcnosti na ČT, i když samozřejmě potřebují probrat a klidně i "dostat za uši" např. za "kotelnici" Jílkovou. Dělají co jim ukládá zákon, to stanovil zákonodárce. A systém hrazení je právě takovýto, aby byla MVS co nejdále od politického vlivu. Ano, není to ideální, ale to je tak se vším lidským konáním.
    23.4. 17:34 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    se zeptam, proc se v CT informovalo pozitivne o migrantech v Nemecku na pocatku te masivni vlny? Proc se v CT informovalo/informuje vyrazne pozitivne pro green deal bez ohledu na negativni dopady? Soukroma televize at si vysila klidne nazory majitele, legalne si koupili licenci tak at si tam vysilaji v ramci zakonu treba 24/7 dechovku.
    Glee avatar 23.4. 23:45 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    To, co nazýváte vládní propagandou na ČT nikdy nebylo.
    Travim na CT dobrejch cca 2-3 hodiny denne v prumeru a ja naopak rikam ze ten priklon k byvale vlade a jejich zastupcum byl a je znat. Stejne tak travim dalsich x hodin denne i na jinych TV vcetne zminovane Primy. Mam to samozrejme jako informacni sum v pozadi, ale mozek si carky dela.
    Kdybyste ale shlédl státní TV za Kaczynského (Polsko) nebo za Orbána (Maďarsko), tak to bych Vaše rozhořčení nad propagací vládostrany chápal.
    Muze byt, na ty dve nekoukam. O jak hluboke zkusenosti s temito dvemi televizemi se tu bavime, smim-li se zeptat? A ted za KO (Polsko) uz je vse ok? :-)
    No a likvidovat VPM kvůli méně než 20% celkového rozsahu jejich vysílání naplňuje rčení "vylévání vaničky i s dítětem".
    Je super, ze ji nikdo nastesti nelikviduje. Aspon jsem to takhle od Chudarka (CT) dneska neslysel. Zato Darina Ondrackova mela vcera plamenny projev pred mikrakem, to je fakt.
    Já si dokážu vzpomenout na TV Prima, kde šéfovala ve zpravodajství jistá Obzinová, ta si svolala redaktory, a oznámila jim, že majitel TV si přeje o migrační krizi referovat tak a tak. To jen tak pro srovnání s tzv. ČT "propagandou".
    Tehda jsem sedel prispendlenej vyhradne na CT (z tech ceskejch) a nevzpominam si, ze by tam padala varovani ohledne migrantu nejak pravidelne, nebo aspon vyvazene. Asi jsem mel cist mezi radky.
    A když vidím/slyším diskuse na CNN Prima News, tak jsem rád za oázu klidu a věcnosti na ČT,
    To je fakt, porad ti sami lide, Pehe, Leps, Landovsky, Romancov, Mikulecky, Nerudova, Briza (toho mam ale rad :-) ) a dalsi podobni. Tam nehrozi, ze by clovek uslysel neco, co je proti mysleni navstevnika Oazy. :-)
    Dělají co jim ukládá zákon
    To sice delaji, ale interpretujou si to tak, ze misto nekoho jako trebas Sandora (jen priklad a po volbach sem ho tam snad dokonce jednou videl) pozvou trebas nekohoho z SPD.. co ja vim, trebas Hrncire. Job well done! Jede se dal.
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    Glee avatar 23.4. 23:53 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Aspon jsem to takhle od Chudarka (CT) dneska neslysel.
    Abych to upresnil, mluvim o nezavislosti CT. Ze nahlas troubi vyjednavaci strategii (money, money, money) je uz vec druha.
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    23.4. 18:52 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Já to vnímám tak, že TV a rozhlas jsou prostředkem vlády k celoplošnému šíření významných informací. Třeba o napadení státu, nebo v krizových situací o spolupráci s IZS (Covid, chemické havárky). Vůbec bych neřešil nějakou nezaujatost atd.. Vše co tam je navíc je zbytné a nahraditelné komercí.
    23.4. 22:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Přijde mi zcela samozřejmé, že jsou veřejno-právní média hlásnou troubou státu a party co je zrovna u vlády.
    O kom to víc vypovídá? O tobě nebo o čt?
    23.4. 23:51 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    O mně. Minimálně to, považuji zastánce současného financování za osoby, které jsou zcela mimo realitu, které rády diktují hlavně těm druhým co mají dělat. A co by si měli myslet.

    Glee avatar 24.4. 00:00 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Nejvetsi chybou spis bylo zavedeni poplatku ze "smaaaartfounuuu" a k tomu jeste zvednuti vyse poplatku. Dulezita je ta nezavislost (no...) a ta zrejme zustava.
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    24.4. 06:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    za osoby, které jsou zcela mimo realitu, které rády diktují hlavně těm druhým co mají dělat. A co by si měli myslet.

    pamatuješ, že jsi napsal tohle?
    24.4. 07:21 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Jistě. To je úplně o tom samém, což jsi evidentně nepochopil. Jestli chceš, přesouvej si hodiny klidně dvakrát denně, ale neotravuj s tím ty ostatní.

    24.4. 07:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    psal si tohle:
    Cestování do řiti světa a bujaríé oslavy jsou pouze nutné zlo, kterého by se každý rád zbavil
    jak to víš? Ptal ses každého?

    PS. Co je na cestování a (občasné) bujaré oslavě špatného?.
    24.4. 09:32 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Máš očividně problém s češtinou. Buď nerozeznáš souvětí a máš problém rozeznat předmět o kterém je řeč, nebo jsi úchylný masochista, který miluje „nutné zlo”. Bohužel dodatečná editace diskuzního komentáře možná není. V takovém případě bych totiž opravil ten překlem a zároveň upřesnil, že:

    Cestování do řiti světa a bujaré oslavy jsou pouze nutné zlo, kterého by se každý, až na úchylného podržítkového anonyma co si v něm libuje, rád zbavil.

    Spokojen?

    24.4. 09:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Dotaz zněl jinak
    24.4. 15:18 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Ptejte se mě na co chcete, na co chci vám odpovím.

    Výrok není můj, ale zřetelně vyjadřuje rozdíl mezi soukromým a veřejno-právním médiem. Problém současných veřejno-právních médií je, že inkasují paušálně peníze také od lidí nespokojených, aniž by měli možnost tu svou nelibost projevit alespoň tím, komu dají hlas ve volbách. Takže se nediv, že ta současná vláda dostala tak silný mandát. Fiala hodně lidí zklamal, takže pragmaticky podpořili Babiše. Nemlich stejná situace byla v USA. Jen vyměnili jednoho kreténa za jiného. Já jsem tentokrát volit nešel. Nebylo z čeho vybírat. Stejně jako za komoušů.

    24.4. 15:53 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    No tak, prosim, aspoň řekni co je podle tebe špatně na ježdění po různých prdelich co jich na světě je?
    24.4. 16:45 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Na to se jdi zeptat cestujících na nádraží, až zase nějaký skokan skočí pod vlak, na letiště až zas někoho vyřadí z letu protože už naplnili váhový limit. Nebo řidičů ve štaufu na dálnici, když se před nimi nějaký milovník cestování jako ty vyseká v autě.
    24.4. 20:41 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Tak tvoje výmluvy bychom už teda měli, zkusíš dodat i nějaké reálné důvody prosím?
    24.4. 23:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Narazíš na ně, až vytáhneš paty ze své bubliny.

    25.4. 05:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    hele, zkus tu moji bublinu popsat (jak podle tebe vypadá)
    26.4. 16:29 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Tvoje bublina mě nezajímá.

    26.4. 17:09 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Tak proč si o ni psal?
    26.4. 19:53 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Já o ní někde psal? Doporučení bylo pro tebe. Ať z ní taky někdy vylezeš.

    26.4. 21:00 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    ano, psal, tady a jako první
    vencour avatar 23.4. 22:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Veřejnoprávní média jsou jako základní výzkum, nikdo ho dělat nechce a chce jen rýžovat ...
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Glee avatar 23.4. 23:09 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Vsak se i v souvislosti s CT o nejakem ryzovani myslim ze taky mluvi. A co teprve ten cileny titulek "Korupce, nebo vpád umělé inteligence. Volba radních České televize čelí útoku". :-D

    Ne, ale taky cekam, co z toho bude, ale zatim mi to nazor nedeformuje, nechavam to proste jen hezky v suplicku.
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    24.4. 08:57 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Obecnou pricinou statniho zla je sama existence statu. Proste pokud vas nekdo nuti nasilim, abyste mu dal penize, je to zlocin. Je jedno, zda se jedna o uhradu zdravotni pece ci statni televize. Proste je to sluzba, o kterou nestojim, proc ji mam platit pod hrozbou nasili(exekuce a pripadne vezeni)?

    Jiste, na soudnictvi a treba i policii trvaji i nekteri minarchiste, ale chtit po cloveku, aby si platil nejakou televizi? Proc proboha? Kdo rika, ze zrusenim CT a rozhlasu by byla ohrozena "demokracie", je naivni, hloupy ci pripadne z toho nejak tyje. Jina moznost neni.

    Zde si Fiala a Babis nemaji co vycitat. Jeden chce poplatky, druhy to chce hradit z rozpoctu. Pro mne je to jen kosmeticka zmena, ktera nezmeni primarni problem: existenci statni televize, kterou musim platit, i kdyz o ni nestojim, nekoukam na ni a nehodlam s tim zacinat.
    24.4. 10:10 DD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Stát zrovna tebe neoškubává, ten tě doslova živí, protože se nezvládneš uživit jinak.
    24.4. 16:35 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Do 35 jsem si toho vyzkoušel víc, než ty stihneš do smrti. Takže o tohle obavu nemám. Ano. Mohl bych vydělávat víc, ale nechce se mi ztrácet čas s hlupáky jako seš ty.

    25.4. 01:09 DD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    co do toho pleteš svoje experimentování s gay sexem?
    25.4. 14:17 stručně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Stačilo napsat : "Ano, jsem erární muňka".
    26.4. 16:33 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Tak proto máš ten mindrák?

    xkucf03 avatar 24.4. 13:32 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše tzv. veřejnoprávní média
    Ono to bylo špatně už dlouho a vznikaly různé absurdní situace (jako třeba že máš v hospodě starou vykotlanou televizi jako dekoraci, jen tu bednu, a stejně od tebe budou vybírat výpalné).

    Ale korunu tomu nasadili stoupenci tzv. liberální demokracie když zavedli povinnost platit poplatky prakticky všem a stala se z toho reálně daň z internetu.

    Pokud totiž koncesionářské poplatky mají nějaký smysl a legitimitu, tak tímhle to úplně zabili. Když už, tak ty poplatky musí být dobrovolné, aby fungovaly jako zpětná vazba a dávaly veřejnoprávním médiím informaci o tom, jak je s nimi veřejnost spokojena (když začnou ztrácet podporu a lidi se začnou hromadně odhlašovat, tak by je mohlo napadnout, že dělají něco špatně). Pokud jsou ty poplatky povinné, tak jsou zbytečné a může se to rovnou financovat z daní.

    Jejich nenažranost, samolibost a naprostá ignorace lidí s jiným názorem vyvolala reakci - snahu ty poplatky konečně zrušit a tzv. veřejnoprávní média dát aspoň trochu do pořádku. Další možnost by byla vrátit se zpět před zavedení „daně z internetu“ a všeobecně povinných poplatků.

    Pak je tu samozřejmě obecná otázka smyslu existence tzv. veřejnoprávních médií, který je dost sporný. U soukromých médií je situace jednoduchá – ty reprezentují zájmy a názory svého majitele. U státních médií taky – ty hlásají stanoviska aktuální vlády. Ale veřejnoprávní média? Nárokují si nadstandardní podmínky (žádná soukromá firma takové zaručené výpalné vybírat nemůže) a zároveň chtějí nezávislost na demokraticky zvolené vládě, jinými slovy: chtějí si za naše peníze hlásat svoje názory.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.4. 13:52 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Nejabsurdnejsi je povinnost platit pro firmy... Jako kdyby zamestnanci v pracovni dobe koukali na tv...

    Smysl existence? Zadny. Trafiky pro par kamaradu a hlasna trouba statniho zrizeni, nic jineho.
    24.4. 13:55 pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Problém je v tom, že v současné konfiguraci je pro politity o něco těžší tu troubu směrovat správným směrem. Až se to změní na přímé financování státním rozpočem, půjde to jak po másle.
    24.4. 14:15 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Jak? Ceska televize jede podle zakona (i rozhlas). Delaji to, co stanovi zakon, rada je jmenovana zakonodarci, atd.. Financovani podle zakona... Zmena financovani? Je to jen kosmetika. Misto zakona o koncesionarskych poplatcich bude financovana podle zakona o statnim rozpoctu... Za mne je to jen kosmeticka zmena.
    xkucf03 avatar 24.4. 21:33 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    To si úplně nemyslím, ale i kdyby – čemu by to vadilo? Problém je, když stát omezuje svobodu slova tzn. zakazuje občanům šířit svoje názory nebo pravdu. Ale ne když přestane financovat (z našich kapes) nějakou partu, která se v té které redakci uhnízdila. Ve skutečnosti je stát ani nepřestává financovat, jen jim zřejmě trochu sníží rozpočet, a že by se z toho měla stát státní televize a rozhlas hlásající přesně to, co chce vláda, to taky nevypadá.

    Podstatné je, že si můžeš založit vlastní redakci, vybírat příspěvky od lidí a vydávat svoje zprávy. Klidně to můžeš založit jako akciovku a podíly rozdat lidem nebo vytvořit systém, ve kterém občané budou hlasovat a podílet se na rozhodování nebo volbě zástupců. Celé to můžeš postavit na dobrovolné bázi – stát k tomu vůbec nepotřebuješ (od něj potřebuješ jen to, aby zachoval svobodu slova, aby tě nezakázal, necenzuroval). Když to budeš dělat dobře, tak tě lidi budou mít rádi a dobrovolně ti budou příspěvky posílat, protože budou vidět, že to má smysl.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.4. 23:32 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Samozrejme, ze to tak nevypada. Andrej Babis nechce televizi, ktera hlasa to, co chce vlada, ale televizi, ktera by mohla hlasat to, co nechce Andrej Babis. Jako bonus si ji koupi za penize jinych lidi, ale to je pro nej uz takove symptomaticke.
    Max avatar 24.4. 14:05 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    My jsme např. přešli v zasedačkách z projektorů na TV. TV tedy slouží jen k prezentacím a meetingům / videohovorům. Není tam žádná placená streamovací služba ani připojená anténa. Nicméně těch 20TV máme, takže se musí solit za každou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.4. 14:18 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    To platilo do 1.1.25. Od 1.1.25 se plati podle poctu zamestnancu firmy bez ohledu na to, kolik ma zarizeni.

    (3) Poplatník, který je právnickou osobou nebo fyzickou osobou, která je podnikatelem, platí rozhlasový poplatek a televizní poplatek

    a) při počtu 25 až 49 zaměstnanců v pracovním poměru ve výši pětinásobku rozhlasového poplatku a televizního poplatku,

    b) při počtu 50 až 99 zaměstnanců v pracovním poměru ve výši desetinásobku rozhlasového poplatku a televizního poplatku,

    c) při počtu 100 až 199 zaměstnanců v pracovním poměru ve výši dvacetinásobku rozhlasového poplatku a televizního poplatku,

    d) při počtu 200 až 249 zaměstnanců v pracovním poměru ve výši třicetinásobku rozhlasového poplatku a televizního poplatku,

    e) při počtu 250 až 499 zaměstnanců v pracovním poměru ve výši sedmdesátinásobku rozhlasového poplatku a televizního poplatku a

    f) při počtu více než 500 zaměstnanců v pracovním poměru ve výši stonásobku rozhlasového poplatku a televizního poplatku.

    Je to absurdni, hrozne, uchylne a amoralni. A ano, zveda mne to ze zidle z principu :-D :-D :-D
    vencour avatar 24.4. 18:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    U praktik licencování M$ tě to taky zvedá ze židle?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.4. 15:16 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Proc by melo? Ja jejich sw nepouzivam, ergo mne jejich politika opravdu nemusi trapit. Problem je u korporaci obecne, ze vyuzivaji statniho nasili k prosazeni svych zajmu (dotace, zakazky, legislativa).
    Max avatar 27.4. 10:03 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Já to neřeším, jen jsem s tím asi před 2 roky pomáhal ohledně počtů TV. Pokud došlo ke změně, tak ok, vypadá to, že evidentně k horšímu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar 25.4. 01:00 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Nicméně těch 20TV máme, takže se musí solit za každou. Zdar Max

    Hotely, restaurace... vs. Office, kde se parkrat za rok pouzije obrazovka s nejakym donglem z Ciny za par Euro aby meli zamestnanci radost z mistraku v hokeji nebo simulace...

    I tuhle nadsazku si umim predstavit, ze pomohla k prosazeni teto podivnosti. :-D

    No, jak uz jsem rekl, v podstate se byvala vlada timto strelila do kolena, protoze ted uz je to asi fakt jedno, jak se to bude platit (to je jako dan z piratstvi na SD/HDD/SSD).
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    vencour avatar 24.4. 18:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Lepší je říct, že demokracie potřebuje lepší hlídací psy. Ne aby jich bylo víc ... jak už jsem psal dříve ...
    Demokracie potřebuje spíš tohle:
    občany, kteří myslí,
    ale nemusí pořád vést,
    umí delegovat,
    a když je třeba, vrátí se do role aktéra.
    Jinými slovy:

    ne ovce,
    ne permanentní ovčáky,
    ale lidi schopné přepínat role podle situace.
    To je těžké. A proto je systém nervózní.
    Jedna věta, která to shrne bez cynismu

    Demokracie nepotřebuje ovce.
    Potřebuje občany, kteří vědí, kdy přemýšlet nahlas — a kdy mluvit tiše, aby systém nezkolaboval.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.4. 19:21 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média

    Říká se tomu utopie, kdyby sis na to slovo nemohl vzpomenout.

    Realita se bez kontrolních mechanismů a účinných nástrojů, které může využít pro svou obranu každý právoplatný občan.

    vencour avatar 24.4. 20:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Hele, Keny, jsi si jistej, že v tom, co jsi zrovna zplodil, nechybí kus informace, větný člen apod.?

    No, je to tvoje vizitka :-)
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.4. 20:59 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média

    Jo. Chybí tomu poslední slovo: "neobejde". Protože jsem text odeslal, aniž bych ho dopsal, protože zrovna dorazil kámoš se ženou, na které jsem čekal.

    24.4. 21:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    demokracie má problém v tom, že každý ví, že má nějaká práva (tou demokracií zaručená) ale zapomíná, že má i nejké povinnosti, bez jejichž plnění ta demokracie (která mu ta práva dává) zanikne…
    24.4. 23:54 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média

    Zajímavé je, že o těch právech, tou demokracií zaručených, vědí nejvíc obvykle ti, co se k plnění těch povinností nemají.

    Ale když už jsme u toho. I ve třetí říši byla zaručená práva pro ty, co plnili své povinnosti. A ty se plnily opravdu horlivě, protože viděli jaký je osud těch, co ty práva ztratili.

    Jenže u nás skutečná demokracie není. Zahubila ji Klausova privatizace. Dnes už je to jen mediální šidítko, protože celosvětový rozvoj IT technologií, který začal v průběhu během 90. let připravil podmínky k tomu, aby se moci zmocnila plutokracie.

    Glee avatar 25.4. 00:47 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Jenže u nás skutečná demokracie není. Zahubila ji Klausova privatizace. Dnes už je to jen mediální šidítko, protože celosvětový rozvoj IT technologií, který začal v průběhu během 90. let připravil podmínky k tomu, aby se moci zmocnila plutokracie.
    Spis otazka, jak se na tu demokracii clovek podiva. Je sice fakt, ze klausova ruka mohla mit nejaky vliv na internetovou zaostalost CR, ovsem to nic nemeni na tom, ze media byla vzdy stejna na Zapade, tak jako jsou dodnes u nas. Jaky to novy playground se na prelomu devadesatek objevil, no to bylo proste k nezaplaceni. Nicmene ta plutokracie (a nejedna se ofc o horach ze zlata) vladla lidskemu svetu v podstate od nepameti. Driv se lidem pro zabavu stavely pyramidy, predhazovali nejaci zahadni nepratele lvum a jejich kosti mysickam, no a dnes se pro zabavu klidne jede z vychodu jen k nejblizsi device (coz se jako statement da pokroutit vsemi smery).

    Jinak pochopitelne mate oba pravdu.

    Ale ano, ty devices nam brzo pomohou udelat primou demokracii. Jen to spravne implementovat, aby to bylo porad anonymni, co se voleb tyce. Jinak katastr na ID obcana ftw! :-D
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    25.4. 08:53 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média

    Ti co žili v téhle zemi a měli nějaký vliv a majetek, byli ožebračováni, a mnohdy i fyzicky likvidováni od března 1939, až do měnové reformy v roce 1953. Takže ve chvíli kdy padli komouši neměl nikdo tak velký majetek, ani vliv aby mohl jeho prostřednictvím ovládat voliče. A to se privatizací a restitucemi prakticky ze dne na den změnilo.

    Následné přerozdělování a boje politických mafiánů ukončila defakto až Babišova hegemonie. A je otázkou, co se bude dít po jeho smrti. Proto se teď jede ta komedie ohledně médií.

    Změna financování veřejno-právních médií totiž ukončí dosavadní neprůhledné hospodaření. Proto se tzv. opozice ve jménu "nezávislosti" tomu zuby nehty brání. Přímé financování ze státní kasy totiž zakládá právo na to, zřizovat kontrolní komise oprávněné revidovat zda byly finance od státu vynaloženy účelně.

    25.4. 19:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    to co se tady dělo před současným babišem nás dostalo sem

    a vzhledem k tomu co jsem po evropě i jinde viděl by ten žeebříček +- mohl odpovídat

    jsem zvědavý jak ten žebříček bude vypadat za 4 roky
    26.4. 01:31 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média

    Tvl. ty chceš teď zachraňovat něco, co skončilo v píči před šesti lety? Good luck.

    26.4. 12:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Ten žebříček je z ted - samozřejmě uvidíme jak bude vypadat po Agrofert pozemkové reformě.

    Holt pár mamehladů zase přijde i o to málo co mají…

    Na koho myslis, ze hodí teď?
    26.4. 12:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Promiň - zapomněl jsem napsat …druhé pozemkové reformě…
    25.4. 13:08 sw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Stejně budeš platit, až bude česká televize a český rozhlas financován ze státního rozpočtu, ale jako bonus dostaneš informace, které se budou hodit vládnoucí garnituře.

    Tak přijmi gratulaci k té tvojí krátkozrakosti.
    25.4. 15:55 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Á.. další statečný anonym, který si myslí, že bojuje za svobodu a vidí do budoucnosti dál než já.
    25.4. 19:42 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    vidí do budoucnosti dál než já
    to píšeš jako někdo, kdo je schopný napsat tohle?
    25.4. 21:23 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Však v budoucnosti ještě nejsme. Máš s tím problém?

    25.4. 21:37 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Přijde mi legrační, když o koukání do budoucnosti píše někdo, kdo je schopný napsat tohle:
    Mi je cena benzínu a ropy u zadku, protože chodím pěšky…
    26.4. 01:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    A?

    26.4. 12:17 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Nic - prostě je to legrační no :-)
    26.4. 16:39 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii

    Zato tyjátr kolem ČT je k pláči.

    26.4. 19:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    Ono se tomu dá i zasmát:

    https://www.lidovky.cz/byznys/ods-navrhuje-zrusit-poplatky-za-ct-i-rozhlas-a-ekonomicky-je-zestatnit.A090831_145303_ln-media_aus

    Zvlášť pokud si člověk pamatuje víc, než poslední dva díly telenovely... Tohle bylo v roce 2009 :-S
    26.4. 22:12 sw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podivné představy o demokracii
    https://medzur.fss.muni.cz/aktuality/zmena-soucasneho-financovani-medii-verejne-sluzby-je-podle-zahranicnich-zkusenosti-rizikova-rika-expertni-studie
    xkucf03 avatar 25.4. 20:02 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše tzv. veřejnoprávní média
    Abys to pochopil, tak je potřeba se podívat alespoň o jeden krok zpět. To liberasti přišli s tím, že tzv. koncesionářské poplatky bude platit mnohem víc lidí a firem a že se jim prakticky nepůjde vyhnout, ani když tě nějaká ČT nebo ČRo nezajímají a nepotřebuješ je. Reálně tak vytvořili plošnou daň pro všechny nebo taky „daň z internetu“ (který mají skoro všichni). Tím zabili jakýkoli smysl těch poplatků, pokud kdy nějaký byl, protože zmizela zpětná vazba (lidé se nemohou odhlašovat a přihlašovat a tím dávat najevo svoji spokojenost s prací tzv. veřejnoprávních médií).

    Až po tom přišla současná vláda s tím, že ten systém reformuje. A když už to platí všichni, tak se to rovnou může platit z daní a ušetří se tím byrokratická zátěž (jak na straně státu, tak na straně občanů a firem).

    Jestli se ti to nelíbí, tak poděkuj vládě pětikoalice.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.4. 22:50 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Premyslel jsi nekdy tam tim, kde se vzalo to zvlastni slovicko "liberasti"?
    26.4. 11:56 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    27.4. 10:09 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tzv. veřejnoprávní média
    Tak tak. Dokonce tenkrat byla i nejaka teorie, ze bude CT spolupracovat s CEZem, protoze v podstate kazdy, kdo ma elektromer, tak ma bude televizi nebo internet a tim padem musi platit.

    Podle me tohle a bitcoiny prohralo ODS volby.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.