Softwarový syntezátor pro Linux Yoshimi (fork ZynAddSubFX) byl vydán ve verzi 2.0. Lukáš Růžička představuje Yoshimi v článku Hahaha Yamaha aneb Jak si z notebooku udělat synťák? na MojeFedora.cz.
Byla vydána nová verze 21.0 komunitní edice multiplatformního v Javě naprogramovaného univerzálního SQL klienta a nástroje pro správu databází DBeaver (Wikipedie). Proběhla změna číslování. Verze 21.0 vychází po verzi 7.3. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 103 (pdf), HackSpace 40 (pdf), Wireframe 47 (pdf) a Hello World 15 (pdf).
Google na svém blogu věnovaném AI představil nový hlasový kodek Lyra. Kvalitou je kodek Lyra s datovým tokem 3 kbps srovnatelný s kodekem Opus s datovým tokem 8 kbps.
Po šestnácti měsících byla vydána nová verze 2.3 a krátce na to opravná verze 2.3.1 open source nástroje OnionShare pro přenos souborů, hostování webů a chatování přes Tor. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Pro Linux je OnionShare k dispozici také ve formátech Flatpak a Snap.
Bola vydaná nová verzia komunitnej distribúcie Mageia 8, ktorá je priamym nasledovníkom niekdajšej Mandrake/Mandrivy. Prináša podporu pre architektúru ARM, novšie prostredie GNOME 3.38.3 a KDE Plasma 20.12.0 a prechod na Python 3. Viac info sa dozviete v poznámkach k vydaniu, ináč Mageia je plne lokalizovaná do národných jazykov a poskytuje tak ako klasické aj živé inštalačné obrazy.
GNU poke dospěl po třech letech vývoje do verze 1.0. Jedná se o interaktivní rozšiřovatelný editor pro práci se strukturovanými binárním daty. Přednáška věnovaná GNU poke na konferenci Kernel Recipes 2019.
Počet sad změn v OpenStreetMap dosáhl 100 milionů. Uživatel Lamine Ndiaye přidal budovy ve vesnici Nianiane v Senegalu.
Byla vydána nová stabilní verze 2.92 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.
Společnost Framework představila svůj první produkt: Framework Laptop. Jedná se o modulární notebook, který bude možné "libovolně" konfigurovat, upgradovat a opravovat. Podrobnosti budou zveřejňovány postupně. V prodeji by měl být v létě [Hacker News].
Programming stuff. And stuff.
JTrace adaptér v Ozone umí zaznamenat do 10 milionů posledních vykonaných instrukcí, takže víte, kudy přesne kód jel. JTrace je bohužel jediný multiplatformní JTAG/SWD adaptér, který funguje i pod Linuxem a Mac OS (Keil Ulink a Lauterbach jen pod Windows a ty nástroje vůbec neumí pracovat s nějakými Makefile nebo ELF souborama).
Především s interrupty je to neocenitelný debugovací nástroj, protože na interruptech nelze dělat breakpointy bez toho, že se to komplet rozbije.
Proti další ukázce z ITM trace (z orbtop je méně presná, statistický sampling) to neumí měřit spánek procesoru (ITM trace to umí), ale to až tak moc nevadí:
Zde je např. celkem jasně vidět, kde se pálí čas procesoru, i když se tak trochu předpokládá, že každá instrukce trvá stejně dlouho. A neumí to počítat do celkového času sleep (WFI a podobné instrukce).
Pokud se budete snažit rozběhnout ETM na vývojových deskách STM Discovery, budete velmi sklamáni. Nemají správně vyveden ETM port (zlé časování, zlé kapacity, ... - ETM běží na 200+ MHz na 4 linkách + hodiny). Prý se to samým inženýrům z ST povedlo max na 8 MHz clock speed procesoru. Tudíž to rozhodně chce správnou desku.
void TargetReset (void) {
unsigned int AIRCR;
unsigned int SCB_AIRCR_VECTKEY;
unsigned int SCB_AIRCR_VECTRESET;
AIRCR = 0xE000ED0C;
SCB_AIRCR_VECTKEY = 0x5fa0000;
SCB_AIRCR_VECTRESET = 0x1;
*AIRCR = SCB_AIRCR_VECTRESET | SCB_AIRCR_VECTRESET;
//
// unsigned int SP;
// unsigned int PC;
// unsigned int VectorTableAddr;
//
// VectorTableAddr = Program.GetBaseAddr();
//
// if (VectorTableAddr != 0xFFFFFFFF) {
// SP = Target.ReadU32(VectorTableAddr);
// Target.SetReg("SP", SP);
// } else {
// Util.Log("Project file error: failed to get program base");
// }
//
// PC = Elf.GetEntryPointPC();
//
// if (PC != 0xFFFFFFFF) {
// Target.SetReg("PC", PC);
// } else if (VectorTableAddr != 0xFFFFFFFF) {
// PC = Target.ReadU32(VectorTableAddr + 4);
// Target.SetReg("PC", PC);
}
void AfterTargetReset (void) {
unsigned int SP;
unsigned int PC;
unsigned int VectorTableAddr;
VectorTableAddr = 0x8000000; //boardloader vector offset
if (VectorTableAddr != 0xFFFFFFFF) {
SP = Target.ReadU32(VectorTableAddr);
Target.SetReg("SP", SP);
} else {
Util.Log("Project file error: failed to get program base");
}
PC = Target.ReadU32(VectorTableAddr + 4);
Target.SetReg("PC", PC);
}
Špatná indentace i ten komentář tam musí zůstat, jinak se z toho rozbije parser z nějakého důvodu. Don't ask. No idea why.
Nespoléhejte se na to, co je napsáno v obecné ARM dokumentaci nebo dokumentaci ke konkrétnímu procesoru. Např. System Control Block by měl být writable, ale není writable zevnitř procesoru, jenom přes JTAG adaptér. (Důvod této nekonečné srandy je že hledám úplne jiný hack na úplně jinou blbost, kde je user přílíš líný vytáhnout kabel).
Tiskni
Sdílej: